روايات رعب
-
رواية فنجاني قتلهم الفصل الخامس و الاخير
[ ] لقيتها بصيتلي ووقفت وقالت انتي الي بتشركي بالله مش انا انتي الي باصه للمستقبل قبل ما يحصل مش انا انتي الي بتجري ورا الي احنا بنعمله دا مش انا وانتي ايه الي جابك هنا غير انك عاوزه تعرفي ها يحصل ايه في المستقبل لو اتكلمنا على الغلط فا الغلط منك انتي مش مني [ ] انا اتصدمت من…
أكمل القراءة » -
رواية فنجاني قتلهم الفصل الرابع
] لقيتها بصيتلي ووقفت وقالت انتي الي بتشركي بالله مش انا انتي الي باصه للمستقبل قبل ما يحصل مش انا انتي الي بتجري ورا الي احنا بنعمله دا مش انا وانتي ايه الي جابك هنا غير انك عاوزه تعرفي ها يحصل ايه في المستقبل لو اتكلمنا على الغلط فا الغلط منك انتي مش مني [ ] انا اتصدمت من كلامها…
أكمل القراءة » -
رواية فنجاني قتلهم الفصل الثالث
] انتي اتلعنتي بسبب جاريك ورا قرايه الفنجان والاستعجال على المستقبل [ ] قولتلها انا معملتش حاجا كل الي عملته اني حبيت الحجات دي ومشيت وراها وبس [ ] قالتلي انك تقرأي كتاب عن استخراج الروح وسجن الروح في العالم السفلى دا أكبر خطر ومصيبه ممكن تتخيليها او تحصل ليكي ولعيلتك ومش ها تعرفي تلقى ليها علاج [ ] قولتلها…
أكمل القراءة » -
رواية فنجاني قتلهم الفصل الثاني
] فضلت اخبط على الباب محدش سامع الصوت [ ] وفجأه وانا بشد الباب حسيت بحد بيشد أيدي ناحيه البدروم وبيزوقني [ ] وقعت على الأرض واغمي عليا ومحستش بنفسي [ ] الي انا شوفته في الحلم الي حلمته دا كان بدايه لعنتي [ ] انا لقيت نفسي في الهرم عند الست الي قرت الفنجان وانا شايفه نفسي وانا واقفه…
أكمل القراءة » -
رواية فنجاني قتلهم الفصل الاول
رواية فنجاني قتلهم الفصل الاول [ ] انا من الأشخاص المهووسه بقراءه الكف والفنجان[ ] وعلم القادم والمستقبل من الناس الي بتبيع الكلام عن الحجات دي[ ] انا كنت بحب الحجات دي مع اني كنت عارفه انهم بيكذبو ولكن كنت بحب اشوف كلامهم ها يقولو ايه[ ] وفي مره لقيت واحده جمب الأهرامات بتقرا الفنجان وبتدق الودع والحجات الي بحبها…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام الروح الفصل الثالث 3 و الاخير
رواية انتقام الروح الفصل الثالث 3 و الاخير • انا لازم اقعد في الشقه واعرف دليل يودي ابن عمه حبل المشنقه• قعدت في البيت وبعد ما مراتي واولادي نامو طلعت برا في الصاله وقعدت على الانتريه• وكانت الساعه في حدود ال12 مساء والجو هادي جدا ومفيش اي حاجا حواليا• ومره وحده النور قطع في الشقه كلها قومت اجيب الكشاف ورجعت…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام الروح الفصل الثاني 2
رواية انتقام الروح الفصل الثاني 2 • انا خوفت اووي واول ما صرخت هوا اختفى من قصادي• قولتلها لا يا حبيبتي انتي بتتخيلي ولسا مكملتش كلامي• لقيت طفل معدي من قصاد الصاله ودخل في الحيطه وهوا كله دم وبعد كدا اختفى• انا اترعبت جدا اكتر من بنتي وكنت عاوز اهديهم وميخفوش قولتلهم يالا ننام ومفيش حاجه• وانا كنت مرعوب وها…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام الروح الفصل الاول
رواية انتقام الروح الفصل الاول • لو كنت عاوز تنتقم مهما يعمل فيك القدر ها توصل للي انتا بتدور عليه• انا عامر محمود ودي قصتي مع الروح المظلومه وانتقام الروح• انا موظف حكومي في مصلحه الضرائب• وكنت على حسب شغلي بتنقل من مكتب لمكتب ومن مدينه لمدينه• لكن في يوم مراتي كلمتني وقالتلي ان البيت مش عاجبها لأننا طبعا قاعدين…
أكمل القراءة » -
رواية ترب اليهود الفصل الثامن و الاخير
رواية ترب اليهود الفصل الثامن و الاخير ضرب بإيده على الباب ضربة ماكَنتش قوية في الأول، ولكنه لمح حاجة في وسط الضلمة شيء هو عارفهُ كويس، كيان أسود ضخم على هيئة إنسان عاقد درعاته، ومرة واحدة ظهر نقطتين حمر في وش الكيان ده.. وكأنه فتح عينه أو قام من غفلته فجأة، وهنا ضربته علي الباب بقت أقوى وأسرع وهو بيصرخ……
أكمل القراءة » -
رواية ترب اليهود الفصل السابع
هو مسك الرسمة اللي كانت جنبي وقال… – البنت دي رسمت عبد الحميد. وبدأ يفرج الموجودين على الرسمة، كنت قاعدة ومش فاهمة حاجة وبقول في نفسي، عبد الحميد مين؟! وبعدها لقيت واحدة بتقرب عليا و بتقول البنت دي مبروكة ودي إشارة هو بعتهالنا، فتحت البوك بتاعها وخرجت منه فلوس كتير وحطيتهم في إيدي، كنت بَبُصلها وأنا مصدومة ومش فاهمة حاجة…
أكمل القراءة » -
رواية ترب اليهود الفصل السادس
خرج الشيخ عياش من عندي.. وقولت لنفسي يغور الكنز بس المهم أخرج من المصيبة السودة دي، بس مين البنت اللي كانت معاه فى الاوضة دي ؟! ممكن تكون قريبته أو بنته.. أو ممكن تكون مش من البشر أصلًا، بلعت ريقي وقولت ربنا يعدي الحكاية دي على خير، قفلت نور الأباجورة وريحت راسي على المخده، حاولت أنام ماعرفتش.. عدت ساعة وأنا…
أكمل القراءة » -
رواية ترب اليهود الفصل الفصل الخامس
لما الشيخ عياش عينه وقعت على رسمة الدبان الأزرق قال.. -الدبانة الزرقة اللي شوفناها فوق ماكَنتش روح الميت، دي كانت الراصد الحارس للكنز وهو اللي معترض على وجودنا. ألبيرتير اتحرك ووقف قدام حيطة من الحيطان .. كان بيحاول يقرأ المكتوب عليها، الشيخ عياش حذره وقاله… – ابعد واوعى تلمس الحيطة.. الحيطان كلها افخاخ من الرصد وممكن تسحبك جواها ..حاول تقرأ…
أكمل القراءة » -
رواية ترب اليهود الفصل الرابع 4
رواية ترب اليهود الفصل الرابع 4 المشكلة أن كل الهدوم معظمها اتحرق واللي ماتحرقش خالص اتحرق منه كوم أو رجل أواتشوه بشوية أخرام حلوين، خلصنا ترويق وحطينا كل الهدوم المحروقة في شنطة سودة عشان ابقى ارميها وأنا نازل بالليل طلبت من حنان تغسل الطقم الوحيد اللي ماتحرقش وتكويه لأنه كان متعلق على الشماعة وتنضف كمان الچاكيت لأنه مش هيلحق ينشف..…
أكمل القراءة » -
رواية ترب اليهود الفصل الثالث
والمكتوب كان… “طسم.. نون.. حريديم ..حرف.. نَحضر ..كدمرام …” ايه الكلام ده ، بعدت إيدي عن الكتاب بسرعة لأن الجرح اللي في إيدي نزل منه دم ونقط على الصفحة، وهنا لقيت ايد بتتحط على كتفي، شهقت شهقة جامدة حسيت ان قلبي هيقف حركت رقبتي بسرعة وأنا مرعوبة… -انتي بتهببي إيه ؟ فتحتي الشنطة برضه، انتي ايه يا شيخة مفيش فايدة…
أكمل القراءة » -
رواية ترب اليهود الفصل الثاني
رواية ترب اليهود الفصل الثاني وهنا حسيت بإيد بتلمس إيدي وسمعت صوت همسات أوهمهمات ضعيفة .. وبعدها رُحت لعالم تاني خااااالص. ……………………….. الزمان قبل عشرين سنة من النهاردة ، وعلى صوت أم كلثوم الراقي “رق الحبيب وواعدني يوم .. وكان له مدة غايب عني حَرَمت عيني الليل من النوم .. لأجل النهار ما يطمّني” أنا سواق تاكسي بس مش أي…
أكمل القراءة » -
رواية ترب اليهود الفصل الاول
رواية ترب اليهود الفصل الاول حياة كل واحد مننا عبارة عن مجموعة قرارت أو اختيارات.. اختيارات بترسم مسار حياتنا أو ربّما تتسبب في هلاكنا، بس الشيء المؤكد إنك عشان تعرف تاخد القرار الصح لازم تكون هضمت كم كبير من الخبرات.. خبرات الحياة ……………………….. أنا راكبة عربيتي وفي طريقي ليه دلوقتي، محتاجة أسمع منه الحكاية بنفسي، مش عايزة اسمعها منقولة عنه،…
أكمل القراءة » -
قصة المصنع المسكون
قصة المصنع المسكون قلم: اسلام محمود أنا محمود حسین عایش مع اسرتي في احدي القري الریفیه الجمیله في الصعید مالیش اصدقاء غیر صدیقي الوحید اسلام انا مش من النوع اللي یحب الاختلاط بالناس كتیر ممكن ده یكون غلط لكني شایف انه … تعالوا احكيلكم قصتي أن وصديقي اسلام … خلیني اعرفكم مین اسلام؟ ھوصدیقي الوحید من ایام الجامعھ وھو متزوج…
أكمل القراءة » -
قصة عائلة سورينسي
قصه عائله سورينسي [ ] للعلم فإن عائله سورينسي لم يتكلم احد بان الأحداث حقيقيه 100٪100 بل معلومات عن القصه مثل الكلام الي ها تقرائوه حالا وشكرا جدا ليكم واتمنى لكم قراءه ممتعه [ ] تعود أحداث هذه القصة إلى عام 1800 تقريبا في جورجيا ببلدة سورينسي بالتحديد حيث سميت البلدة بإسم أشهر أسرة سكنت بها و التي كانت تمتلك…
أكمل القراءة » -
قصة اوهام الجن كاملة
سؤال مهم بسأله لنفسي كل يوم ليه في ناس بتتظلم وبتدفع تمن حاجة معملتهاش؟ ببساطة الظلم موجود في الدنيا لكن ربك موجود يظهر الحق ويرجعه لاصحابه ولو مخدتش حقك في الدنيا هتاخده في الآخرة … انا مليش ذنب في موتك.. وعيالي ملهمش ذنب.. قوليلهم يبعدوا عن عيالي. كانت ساكتة وعلى وشها ابتسامة انتصار.. كنت سامع صرخات عيالي ومراتي.. وانا بصرخ…
أكمل القراءة » -
قصة انتقام الروح كاملة
قصة انتقام الروح كاملة أنا مش عارف طاوعنا هشام ليه وجينا علي هنا، اللي كان بيتكلم كان أيمن اللى كان واقف في البلكونة ومش عارف إى واقف وراه لكنه إتلفت، ولما شاف صرخ بعلو صوته ووقع من الدور السادس ومات. _طيب هو شاف إى يا سعد؟ = والله ما عارف أقولك شاف شبح ولا روح أتعذبت هنا ورجعت تنتقم ……
أكمل القراءة »