رواية الوقت المتبقي لي
-
رواية الوقت المتبقي لي الفصل الثاني عشر والاخير
قام جين من جمبها وهو بيقول بغضب : ليه رفضاني ، ليييه مع إني إستنيتك كتير لحد ما تكبري ريما بعياط : ليه أنا ! ما في كتير بيعملوا زيي ليه إشمعنا أنا بصلها ومردش ، كانت ماسكه الطفل في إيديها وبتعيط جين بغضب : متخرجيش من الأوضة دي إنهاردة لا إلا أنا مش مسؤول عن أي شيء يحصلك خرج…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي الفصل الحادي عشر
الفصل الحادي عشر وفجأة ريما من كتر العياط بقت تشهق وتتنفس بالعافية وهي بتقول بتعب : جين جين بصلها بتبلد وهو بيقول : فيكي حاجة ؟ ريما قعدت على الأرض وهي بتنزل سائل إسود بدل ماء الجنين بوجهه كله حبات عرق رفعت راسها وبصتله وهي بتتألم : جين أنا بولد فجأة صراخها شق سكون المكان ، في لمح البصر كان…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي الفصل العاشر
رواية الوقت المتبقي لي الفصل العاشر وفجأة ظهر جين ، بيعرج وبيتمطوح يمين وشمال ، ضرب آنجلي بقوة خلتها ترتطم بأخر الغرفة ، إتسعرت هي زي المجنونة وحاولت تجري ناحية ريما تاني عشان تأذيها بعدها جين مرة تانية وهو بيقول لدهار بتحذير : إبعدها عن أم إبني ، وريث إبليس دهار بغضب : إتسببت ف عجزك وضعفك ومازلت عاوزها تكون…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي الفصل التاسع
الفصل التاسع ريما بصراخ : لا مش هخرس ، ومش هخليك ولا هسمحلك تلمسني تاني ولا هسمح لأي حد من عشيرتك يستغل جهلنا بأمور ديننا ويأذينا جين الغضب زاد عليه دفعها بكل قوته لحد ما إتخطبت في الحيطة جامد راحت الرؤية إتشوشت في عينيها بيقرب ناحيتها ببطيء ، عاوز يرجعها لجحيمه تاني بتفتح هي عينيها وبتقفلها من وجع راسها…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي الفصل الثامن
الفصل الثامن فردت دراعاتي في الهوا وغمضت عيني وأنا بسمع تحذيرات جين المتكررة اني إرجع بضهري بعيد عن الباب وأقفل الباب ومفتحهوش تاني أبداً ، الرعب اللي جوايا كان هيخليني أعمل كدا لكني تعبت من إني أكون دمية الشيطان ، واللي في بطني كان تاعبني ف كنت عاوزة أخلص منه ومن نفسي ف ميلت بجسمي لقدام ووقعت من فوق الجبل…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي الفصل السابع
الفصل السابع خدعة الشيطان الكبرى أنه أوهم البشر بعدم وجوده ، ولكن شروره ماتزال تنشر في الارض بين بني أدم .. خلصت الحمام بتاعها ولبست الفستان تاني وشعرها المبلول نازل على وشها ، خرجت قعدت على السرير فجأة نور الأوضة أتطفى ! خرجت من الاوضة وبيبان البيت بتترزع والشبابيك بتتكسر كالعادة ، حطت إيديها على ودنها وراحت للممر الطويل…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي الفصل السادس
الفصل السادس صوتت عشان لقيت جوا الأوضة دي ناس كتير لابسين إسود طويل زي ملايات ومغطية راسهم ، وفي نص الاوضه في واحدة بتتعذب وجسمها مشوهه علامات وكدمات زرقا وحمرا كتير ، ودم مبهدل وشها وجسمها وهدومها صوت شيطاني قرب مننا وقال لجين : إيه اللي جاب دي هنا ! جين رد عليه وقاله : دهار !! دي هتكون زوجتي…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي الفصل الخامس
الفصل الخامس بقى أمر واقع .. ده كل اللي انا افتكرته وانا في البيت في الجحيم اللامتناهى في حضن الشيطان كانت ليله مأساويه للغايه انا حاولت أفلت منه حاولت اخرج ارمي بنفسي من فوق الجبل ولكني فشلت كانت البروده بتلف جسمي كانت ريحة جسمي كلها حريق كإني انا شخصيا جلدي وجسمي بيتحرقوا وكنت عاملة زي المشلوله كإني في أمر واقع…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي الفصل الرابع
الغرور وكلمة أنا من صفات مين ؟ الإستعاذة بالله بتتقال عشان نتجنب حضور إيه ؟ لا يتصف بشكل معين ويمكنه التلبس بأي شكلاً كان لإن مظهره الحقيقي مخيف مخيف وقفت هي على السلم بعد صرخته بتبص ليه بذهول ، خدت نفسها بالعافية وهي بتقول : إنت سألتني وأنا جاوبت ! هو بغضب : غبية زيك زي اللي من جنسك ضيقت…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي الفصل الثالث
من صدمتي في اللي حصل حطيت إيدي على راسي وغمضت عيني بخوف ، فتحت عيني واحدة واحدة كنت قاعدة على نفس ترابيزة الأكل بس كانت فاضية ومتربة ! الأوضة حيطانها مشققة ومفيش نور هي لمبة واحدة بس في السقف ومكسورة ! ببص على جسمي كنت بنفس فستان الحفلة ! امال فين الناس ؟ قومت من على الكرسي اللي كنت قاعدة…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي الفصل الثاني
حركت رجليها في مياه الدش وهي بتبص للون الإسود اللي نازل من جسمها ، رمشت بعيونها تحت المياه كذا مرة وهي بتاخد نفسها بالعافية لفت نفسها بالمنشفة وخرجت من الحمام عشان تنشف شعرها بعد ما لبست هدوم البيت شمت ريحة حاجة محروقة هي بعصبية : يوووه شكلي نسيت الاكل على النار جريت على المطبخ عشان تشوف البوتوجاز والفرن…
أكمل القراءة » -
رواية الوقت المتبقي لي للكاتبه روزان مصطفي
مطلوب شخص مبينامش أبداً قريت الجملة دي في الجورنال ولفتت إنتباهي وسط ما كنت بدور على وظيفة زي كل يوم ، شربت شوية من الشاي بلبن بتاعي وأنا بقرأ تفاصيل الوظيفة _ مقدرتك إيه في السهر ؟ يوم ! يومين .. خمسة !! إحنا عاوزينك متنامش إسبوعين كاملين ، التفاصيل على الرقم كذا إتاوبت عشان كنت لسه صاحية…
أكمل القراءة »