روايات رعب
-
روح العاشقة الجزء الثاني
عماد قال ” لا وكمان صوت روعة في الغني ” ، الخياطة ردت وقالت ” بجد .. طب ما تسمعنا حاجة يا خالد ” ، كأنها ما صدقت ، انا أصلا عندى خجل مش بغني قدام حد غير اصحابي ، رديت وقولت ” لا لا مش هينفع خالص .. انا اصلا ما بعرفش اغني متصدقيش عماد ” ، لكن في…
أكمل القراءة » -
روح العاشقة الجزء الاول
العشق هو اقوى درجات الحب ، ومن الحب ما قتل برضه ، طبعا يا اسلام هتقول انا بقولك كده ليه في الاول ! ، هتعرف ده لما تسمع حكايتي ، عشان مطولش عليك ، انا حكايتي بدأت لما عماد صحبي وجارنا رن عليا وقالي ” خالد انا عايزك هنروح انا وانت مشوار كده ” ، رديت عليه وقولتله ” مشوار…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الثامن و الاخير
باب الفيلا قفل لوحده ، كلنا اتخضينا وبصينا علي الباب ، بس خالد جسمه كان بيترعش ، وانا كنت زيه برضه ، الاولاد بدأو يبكوا مش عارف ليه ، حولت افتح باب الفيلا انا وخالد لكن مكانش عايز يفتح ! ، الاولاد بدأ صوتهم يعلي بالبكى ، الولد الصغير قال لامه وهو بيبكي ” الست اتقتلت يا ماما .. الست…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل السابع
، الصورة كان فيها اب وام وتلت اطفال ، الاب كان جدى ، والام كانت جدتي ، التلت اطفال بقي ، كانوا ابويا وعمي وبنت تانية جمبهم ودى اكيد اختهم ، دى اكبد اللي ماتت ، بس ازاى !؟ ، انا سمعت مرة من عمي انها ماتت وهي بتتولد ، طب ازاى في الصورة معاهم ، وكمان سنها يمكن كان…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل السادس
قال الجملة دى ومشي ، بصيت حواليا وانا خايف وواقف لوحدى في الفيلا ، لاحظت صدمة من الصدمات ، الشمعدان كان طافي ، مين اللي طفاه ! ، اخدت بعضي وخرجت برة الفيلا ، كان في كنبة صغيرة في الجنينة رحت وقعدت عليها ، نديت علي عبد القادر ده ، انا مش عارف هو فين هنا ، بس كنت بنادى…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الخامس
اتصدمنا من اللي شوفناه ، كان في جثة واحدة ست علي الارض وغرقانة دم ، خالد صرخ وقال ” ايه ده ! دى جثة !” ، مسكنا في بعض انا وخالد من الخوف ، دم كتير كان بينزل من الجثة ، وفجأة لقينا في واحد خرج من اوضة في الفيلا وهو بيبص للجوا وخايف ، وفجأة في رصاصة اضربت من…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الرابع
رد بابا بعد ما رجع يبص ناحيتي تاني ” احسنلك متعرفش هي مين دلوقتي .. بس كده كده هتعرف بعدين ” ، قطع تفكيري وانا واقف جوا الفيلا وباصص لصورة جدى صوت خالد صحبي ، كان بينادى عليا برة الفيلا ، خرجت وانا بقولك ” اتفضل يا خالد ادخل ” ، كان لوحدوا ، قولتله ” يعني جاى لوحدك ..…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الثالث
فجأة لقيت ايد خبطت جامد علي كتفي ، وصوت تخين بيقول ” انت مين !؟ ” ، اتعدلت بسرعة وانا مخضوض وقولتله بتوتر وخوف ” انا .. سامر الحجار .. صاحب الفيلا دى ” ، لقيته هز راسه وقال ” اه .. اه ” ، كان شكله صعيدي ، كمل كلامه وقال ” اخيرا يا بيه حد جه منكم وافتكر…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الثاني
لكن اللي خرج من جوا الفيلا مكانش طبيعي ، خرج منها خفافيش كتير ورا بعض ، كانوا جايين ناحيتي بسرعة رهيبة ، وطيت راسي بسرعة ، لقيتهم خرجوا من باب الفيلا ، اتكلمت وقولت ” بداية مش مبشرة خالص ” ، تلفوني رن كان خالد صحبي ، و ده ولا ابوه راجل اعمال ولا حاجة ، ابوه راجل علي قد…
أكمل القراءة » -
فيلا الحجار الفصل الاول
سمعت قبل كده مقولة ان الأطفال بتشوف وبتسمع اللي احنا ولا بنشوفوا ولا بنسمعه ، انا برضه سمعت كده ، سمعت ان الاطفال لو دخلوا مكان فيه حاجة احنا مش بنشوفها ، هما بيشوفها عادى وكأنهم عايشين عادى معاهم ، احنا ممكن نحس بيهم ، لكن منشوفهمش ، يعني لو مكان او بيت مسكون بالجن والعفاريت ، وفي اطفال في…
أكمل القراءة » -
شقة الهلاك الفصل الثامن و الاخير
(الفصل الثامن و الأخير) مشيت و أنا مصدومة معقول يكون قريب كدة مني و أنا معرفش لية عمل كدة ليية! روحت القسم _لو سمحت كنت عايزة أقدم دليل مهم في قضية قتل نور _قوليلي التاريخ عشان أشوف الملف _حاضر _و أنتِ أية الي أكدلك إن دة الخاتم بتاع الدكتور عمرو _بص حضرتك صورتة أهية و هو لابس الخاتم و فية…
أكمل القراءة » -
شقة الهلاك الفصل السابع
كل المخادعين أذكياء كفاية لتحويل صدقنا لشئ يستمدوا منه ما يريدون ______________________ (الفصل السابع) تقي كدابة و متفقة مع الي قتل نور واضح جداً انها مشتركة في الجريمة _أدخل _جاية أقعد معاكي شوية _تعالي يا نرمين _أية ياست أنتِ بتختفي طول اليوم _معلشي بقة أنتِ عارفة الي فيها _معرفش أمتي هنرتاح من الفيلم الرعب دة _بأذن الله قريب _هاا لقيتي…
أكمل القراءة » -
شقة الهلاك الفصل السادس
الندم لا يصلح الأخطاء بل ينهش الأرواح حتى تعود نظيفة كما كانت. ______________________ (الفصل السادس) بعد ما خلصنا كلام دخلت نمت و نور مجاتليش انهاردة واضح أني قربت فاضل كام خطوة بس تاني يوم نزلت عشان اروح لمدام عبير لقيت الحاج محمود بواب العمارة بيتكلم مع واحد عايز يأجر شقة باين بعد ما الراجل مشي _أزيك يا حاج محمود _نحمد…
أكمل القراءة » -
شقة الهلاك الفصل الخامس
بعض الشياطين تحاول إقناعنا بأنهم ملائكة، تجلس بجانبنا و تساعدنا حتى نصبح مثلها يوماً ما. ______________________ (الفصل الخامس) بعد شوية أدتلي العنوان و أخدت منى و روحنا للمكان الي في الورقة لما خبطت على الباب فتحتلي بنت في سني تقريباً _السلام عليكم _و عليكم السلام مين حضرتك!! _أنا جارتكوا في العمارة القديمة _بس أنا عمري ما شوفتك ! _هاا ااة…
أكمل القراءة » -
شقة الهلاك الفصل الرابع
(ذلك الصادق الذي يقع بين تلال الكذب نور صدقه سيظهر للعلن، تألم كثيراً و لكن الخلاص قريباً) _______________________ (الفصل الرابع) _بصي يا مروى أنا طلعت لنور بعد ما البواب قالي إن خطيبتي جت فوق لما طلعت لقيت تقى بصالي بشر و حاسيتها مش ناوية على خير و قعدت أهديها و أقولها ننزل تحت و نتفاهم بس هي مرضيتش و بعدين…
أكمل القراءة » -
شقة الهلاك الفصل الثالث
تتشابك الخيوط و تكثر الأقاويل حتى نبتعد عن الطريق الصحيح _______________________ (الفصل الثالث) _شوفتي أية! _نفس البنت _نور!!كملي _جتلي في الحلم و كانت بتعيط بنفس الفستان و بعديها صحيت على خبط و كان جاي من المنور و كان فيه شاب معاها و كانوا بيتخانقوا بس أنا مش سامعة صوت أنا كل الي شايفاة حركاتهم بعصبية و صوت كركبة بس البنت…
أكمل القراءة » -
شقة الهلاك الفصل الثاني
لم تجد مأوى يحميها من قسوة العالم ______________________ (الفصل الثاني) _لسة فية جزء ناقص ماما مش راضية تحكية لحد =أية هو!! _أخويا خالد خبط نور بالسكينة قبل ما تنتحر =أزاي طب و خطيبتة _كل الي أعرفة إن خالد خبط نور في بطنها قبل ما تنتحر و طلع يجري من الشقة و بالنسبة لتقي فالسكينة عليها بصمات نور و تقي قالت…
أكمل القراءة » -
شقة الهلاك الفصل الاول
“كل شيئ واضح بالنسبة إليهم و لا يجتهدوا من أجل إدراك الحقيقة” ______________________________ أنا مروي من المنصورة في 3تربية عربي جامعة عين شمس عايشة في شقة جمب الجامعة مع اصحابي رضوي و مني و نرمين طبعاً هتقولوا أزاي بنات يعيشوا في شقة لوحدهم بس أصراحة سكن الطالبات مش حلو خالص و مينفعش يتعاش فية أصلاً و أحنا في الشقة دية…
أكمل القراءة » -
رواية اولاد حتاته الحلقه السادسه و الاخيره
رواية اولاد حتاته الحلقه السادسه و الاخيره -عفاريت ازاي يعني؟! -زي ما بقولك كده بالظبط، ما هو بعد ما قعد الواد في الاوضة بليلتين، في يوم جه “علاء” ابن سامبو الوسطاني البيت متأخر، وهو طالع على السلم سمع صوت حد بيتكلم، فضل يركز لحد ما عرف مكان الصوت، كان جاي من البدروم.. قرب من الباب وحط ودانه عليه، سمع صوت…
أكمل القراءة » -
رواية اولاد حتاته الحلقه الخامسه
ولاد حتاتة ٥ نظرات ترقب ولحظات من الفضول، حالة تشوق وانتظارسماع اللي حصل، وده بعد ما سكت “حودة” عن الكلام، فسألته بلهفة: -حصل ايه بعد كده يا حج “حودة”؟ سرح في الفراغ لثواني، واضح انه كان بيسترجع وبيفتكر اللي هيحكيه، خد نفسه وقال: -اللي حصل إن كان فيه سكينة غدر مستخبية، رشقت بأيد نجسة لا تعرف أخلاق، ولا اتربت على…
أكمل القراءة »