روايات رعب
-
رواية اولاد حتاته الحلقه الرابعه
رواية اولاد حتاته الحلقه الرابعه 4 وفضل بعد السنين دي كلها “حتاتة”.. ولو هتسالني عن وصف هيئته!.. ف اللي سمعته عن حكايته بيقول إن أقرب وصف له.. إنه “الزرع الشيطاني”، النبتة السودة اللي خرجت من بطن الأرض، وفضلت ترمي بفروعها في كل حتة.. بس فروع اتسقت بشقا الخلق بغصون لا تحمي من شمس، ولا تحمي من صواعق رعد اللي تطوله…
أكمل القراءة » -
رواية اولاد حتاته الحلقه الثالثه
(ولاد حتاتة) ٣ وقفة حداد.. ده أدق وصف للدقايق اللي وقفناها قصاد البيت اللي اشتريته، صف متكون من 3 افراد، انا، الشيخ”بشير” إمام الجامع، وصاحبي “محمد”، لحظات من الصمت والانتظار، وبعد الكلام اللي قاله الشيخ عن البيت، سألته عن اللي يقصده، بس ماكنش في اجابة، مفيش غير الصمت ونظراته اللي اتوجهت ناحية البيت، كأنه بيسترجع شريط من الذكريات بيمر قصاد…
أكمل القراءة » -
رواية اولاد حتاته الحلقه الثانيه
الجزء الثاني الشاب بعد ما فاق للحظات من غيبوبة الكيف، ضيق عينه وركز في ملامحنا واحد واحد، عينه وسعت على اخرها ورجع بضهره لورا ورفع كف ايده وضرب بيها تحية وهو بيقول: -اسف يا بهوات، حقكوا على راسي .. اتفضلوا، اتفضلوا كملوا طريقكوا. جه الشاب التاني وقرب منه وقاله: -استنفعت من الزباين بحاجة: خبطة في كتفه وهو بيسحبه عشان يرجعوا…
أكمل القراءة » -
رواية اولاد حتاته الحلقه الاولي
ولاد حتاتة.. بعد غيابي عن البلد مدة طويلة، رجعت ونويت استقر وسط اهلي… والحمد لله ربنا كرمني بمبلغ كويس، اقدر بيه اشتري ارض وابني عليها بيت لاولادي واعمل مشروع يعيشني انا واسرتي عيشة محترمة، خاصة اني من عيلة معروفة في منطقتي، وليا قرايب وظايفهم في البلد وظايف تقيلة، فلازم اكون زيهم، او على الاقل في نفس مستواهم، بعد رجوعي استقريت…
أكمل القراءة » رواية ناير الفصل الرابع
[ad_1] (الفصل الرابع) خرجت من بيت ليلى وانا بفكر فيها حسيت بشعور غريب نحيتها .. معقول اكون بدئت اح… فجأة لقيت الساحر اللى ضربته فى السوق بيهجم عليا هو و ٣ تانيين وشدوا درعاتى الاتنين فنزل الساحر بالسيف على درعاتى وقطعهم !!!! صرخت بعلو صوتى وأنا ببص على أيدى المقطوعه.. بس لقتها مابتنزلش دم !!! بصيت تانى لقيت…
أكمل القراءة »رواية ناير الفصل الثالث
[ad_1] (الفصل الثالث) وشاور لأتنين على المنصه فجابوا جزع خشب زى اللى الجزارين بيقطعوا عليه اللحمه وجابوا دياب اللى مكتف وحطوا راسه على الجزع وجه السياف ورفع السيف لفوق علشان ينزل على رقبة دياب… فسمعوا صرختى وأنا بقول بصوت عالى : لا….. دياب معملش حاجه … أنا اللى لعنت النجع ولو عايزين اللعنه تحل عنكم لازم تقتلوا الساحر…
أكمل القراءة »رواية ناير الفصل الخامس والاخير
[ad_1] (الفصل الاخير) تانى يوم روحت ناحية المنصه اللى أتعدم عليها عمى دياب , واسترجعت كل المشاهد اللى حصلت على المنصه … لسه فيه بقايا من دم عمى دياب معرفوش ينضفوها وفضلت سايبه علامه فى خشب المنصه . رميت كل كراسى الشرفا اللى فوق المنصه على الأرض , وسيبت كرسى واحد بس علشان أقعد عليه , دلوقتى أنا…
أكمل القراءة »قصة بشتغل ممرضة من 10 سنين كامله
[ad_1] ست حامل شكلها مشردة و قذرة جدًا دخلت المستشفي ، كانت لابسة فستان قذر واصل لحد ركبها بالعافية ، وقفت أدام الإستقبال و بصتلي و وقعت علي الأرض ، جريت عليها و أنا بنده لـ ليام زميلي الممرض الجديد ، وصلنا عندها و رفعناها من علي الأرض و سندناها لحد أوضة و قعدناها علي سرير كانت ريحتها وحشة ،…
أكمل القراءة »قصه المشرحه
[ad_1] يوم الإثنين 1/8/2016 تاريخ لن أنساه من ذاكرتي للأبد كنت رايح الدوام بتاعي في الشغل من الساعة 9 مساءاً شغلي صعب جداً ومش أي حد يقدر عليه ولا يتمنى إنه يكون فيه كنت شغال في ” مشرحة ” للجثث المشتبة فيها جنائياً، وكان الدوام بتاعي من 9 م إلى 9 ص، كنت بخلص كل يوم الشغل، وأروح أخد شاور…
أكمل القراءة »قصه الغرفه الحمراء الحلقه الاولي تأليف بدر رمضان
[ad_1] الجزئ الاول ( الغرفة الحمراء) حياة أو موت ؟! قامت من فراشها تتثاءب بكسل وهي تمط ذراعيها على الجانبين.. اعتدلت حين سمعت طرقاً شديد على الباب ولكنها عرفت الطارق على الفور فمن غيرها يصنع نغمات بواسطة جرس الباب… تأففت ” حياة ” بضجر وهي تسرع نحو باب المنزل قائلة.. – والله ما ينفع اللي بتعميله دا يا آلاء فتحت…
أكمل القراءة »قصه الغرفه الحمراء الحلقه الثانيه
[ad_1] #الجزء_التاني.. رن جرس المنبه الخاص بهاتفهما.. فانتفضت آلاء بسعادة على غير عادتها بينما اعتدلت حياة وهي تشعر بانقباضات قلبها المتكررة من آثر الكوابيس التي طاردتها طوال الليل.. نظرت نحو صديقتها التي قامت بسرعة هائلة وانطلقت نحو دورة المياه لتأخذ حماما سريعا قبل ان ترتدي ثيابها التي وضعتها على إحدى المقاعد بطريقة منظمة وباهتمام شديد .. خرجت آلاء من دورة…
أكمل القراءة »قصه الغرفه الحمراء الحلقه الثالثه والاخيرة
[ad_1] #الجزء_الثالث_والأخير ❤ هز رأسه إيجابا مع ابتسامة شكر لطيفة ، – مش عارف اشكرك ازاي يا أنسه! – اسمي حياة وانت ؟! – انا يوسف – مين دول يا يوسف وعاوزين مننا إيه ؟! ابتلع ريقه وهو يشعر بجفاف حلقه يتزايد ، ثم همس لها ، – الموضوع كبير قوي يا حياة ، – حاول تختصر ، لأني لازم…
أكمل القراءة »رواية في بيتنا ساحره كامله حتي الفصل الاخير
[ad_1] #في_بيتنا_ساحرة #القصه_كامله 👇👇👇👇👇👇👇👇 من عجائب القصص في_بيتنا_ساحرة كانت ريم في عام 1977 تعيش في كنف والدتها المريضة وتعمل على خدمتها ورعايتها حتى وافى الاجل امها في صبيحة يوم شتائي ممطر فأصبحت ريم وحيدة في هذا العالم وهي تبلغ من العمر ثلاثة وعشرون ربيعا وقد كانت ترفض سابقا كل من يتقدم لخطبتها بسبب التزامها برعاية امها .. بعد مضي بضعة…
أكمل القراءة »قصه حربايه كامله
[ad_1] #القصة_كاملة 👌🌹 #الجزءالاول فى قرية صغيرة بصعيد مصر ، قرية يغلب على اهلها الطيبة🙂 ، كان ينتشر فيها الاشاعات و الخزعبلات إنتشار النار فى الهشيم ، فقد كانت تلك القرية تعانى من قلة التعليم وقلة المرافق الحيوية ، بل تكاد تنعدم فيها ابسط الاحتياجات الرئيسية لاى اسرة من الكهرباء والماء النظيف ، فقد كان اهل القرية يحفرون الآبار للبحث…
أكمل القراءة »قصة انا جوزي بيتصرف تصرفات غريبه كامله
[ad_1] أنا هحكيلكم مشكلتي بسرعه وعاوزاكم تساعدوني ،أنا جوزي بيتصرف تصرفات غريبة وكل يوم بالليل أحس بيه بيتحرك من جنبي ومش عارفه بيروح فين ، قولت يمكن يعرف واحدة عليا وبيكلمها وبصراحة مهتمتش لاني معرفوش ولا هو يعرفني بس أزاي دا يحصل وهو بيعاملني كويس جدا وبينفذلي كل طلباتي وكل يوم بقوم الصبح الاقيه باصصلي وبيقولي بتأمل ملامحك خصوصا أنه…
أكمل القراءة »قصة حبسها الشيطان الجزء الثالث
[ad_1] الجزء التالت …… أنا أمبارح طول الليل وأنا بفكر إيه هيحصلي لدرجة إني من كتر التفكير تعبت ومحسيتش بنفسي الإ وطارق بيصحيني كنت مضايقة منه جدا وخايفة بس مبينتش وقومت عادي حضرتله الأكل وجهزتله هدومه وقولت بمجرد ما يمشي أنا ههرب علطول ، ولما طلع من البيت لبست هدومي بسرعة وروحت أفتح الباب لقيته مقفول ..أنا عمري…
أكمل القراءة »قصة حبسها الشيطان الجزء الرابع
[ad_1] ولما طارق رجع سألني عن الأكل قولتله إني معملتش لإني تعبانة سألني عن السبب ولونه بقي أصفر وأخضر وقلب الوان الطيف ، قولتله لا أبدا شويه أرهاق ، فباس إيدي ودخل يغير هدومه ويطلب أكل ، كنت عاوزة أجيبه من رقبته وأقتله بعد اللي عمله في بنات الناس دا بعد ما خرج من أوضته الأكل وصل أكلنا وأقترح يعمل…
أكمل القراءة »روايه عمارة الحاجه زينب كامله
الحلقة الاولي…. عمارة الحجة زينب احمد…../ انت عارف يا علي ان الوقت بيجري وانا لازم الاقي شقه في اسرع وقت انا خلاص مش قادر اقعد تاني عند حماتي الموضوع بقى صعب عليا وعلى اسراء و هي زيها زي اي ست من حقها يكون ليها شقه لوحدها….. علي…../ياعم ما تخافش ان شاء الله هتلاقي شقه في اقرب وقت و هتكون …
أكمل القراءة »روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه الثانيه
[ad_1] الحلقة التانية عمارة الحجة زينب بواب العمارة …../بتعجب شديد…حاضر يا باشا اتفضل…. علي……/يا احمد والله انا مش مرتاح للشقه دي انت ما شوفتش حتي بواب العماره وهو بيقولك على الشقه وشو كان عامل ازاي…. احمد…../بص يا علي انا معنديش استعداد اضيع الشقه دي علشان شويه كلام……. علي…/اعمل اللي انت عايزه انا زهقت من دماغك الناشفه دي….. بواب العمارة…./يا حجه…
أكمل القراءة »روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه الثالثه
[ad_1] الحلقة التالتة عمارة الحجة زينب…… الجار.استاذ محمود…./تعالى يا ابني عندي نشرب الشاي مع بعض و احكيلك حكايه الشقه دي…. احمد…./تمام لما نشوف ايه الحكايه….. ف شقة استاذ محمود…. الجار..استاذ محمود…/اتفضلوا الشاي…… احمد…./ايه الحكايه بقى…. الجار..استاذ محمود…./بص يا ابني انا من اول الناس اللي ساكنو في العماره دي و عارف كل واحد فيها في يوم من الايام جة شاب هو…
أكمل القراءة »