روايات رعب

  • رواية الوقت المتبقي الفصل التاسع

    الفصل التاسع     ريما بصراخ : لا مش هخرس ، ومش هخليك ولا هسمحلك تلمسني تاني ولا هسمح لأي حد من عشيرتك يستغل جهلنا بأمور ديننا ويأذينا  جين الغضب زاد عليه دفعها بكل قوته لحد ما إتخطبت في الحيطة جامد راحت الرؤية إتشوشت في عينيها   بيقرب ناحيتها ببطيء ، عاوز يرجعها لجحيمه تاني  بتفتح هي عينيها وبتقفلها من وجع راسها…

    أكمل القراءة »
  • رواية الوقت المتبقي لي الفصل الثامن

    الفصل الثامن   فردت دراعاتي في الهوا وغمضت عيني وأنا بسمع تحذيرات جين المتكررة اني إرجع بضهري بعيد عن الباب وأقفل الباب ومفتحهوش تاني أبداً ، الرعب اللي جوايا كان هيخليني أعمل كدا لكني تعبت من إني أكون دمية الشيطان ، واللي في بطني كان تاعبني ف كنت عاوزة أخلص منه ومن نفسي  ف ميلت بجسمي لقدام ووقعت من فوق الجبل…

    أكمل القراءة »
  • رواية الوقت المتبقي لي الفصل السابع

    الفصل السابع    خدعة الشيطان الكبرى أنه أوهم البشر بعدم وجوده ، ولكن شروره ماتزال تنشر في الارض بين بني أدم ..  خلصت الحمام بتاعها ولبست الفستان تاني وشعرها المبلول نازل على وشها ، خرجت قعدت على السرير فجأة نور الأوضة أتطفى ! خرجت من الاوضة وبيبان البيت بتترزع والشبابيك بتتكسر كالعادة ، حطت إيديها على ودنها وراحت للممر الطويل…

    أكمل القراءة »
  • رواية الوقت المتبقي لي الفصل السادس

    الفصل السادس صوتت عشان لقيت جوا الأوضة دي ناس كتير لابسين إسود طويل زي ملايات ومغطية راسهم ، وفي نص الاوضه في واحدة بتتعذب وجسمها مشوهه علامات وكدمات زرقا وحمرا كتير ، ودم مبهدل وشها وجسمها وهدومها صوت شيطاني قرب مننا وقال لجين : إيه اللي جاب دي هنا ! جين رد عليه وقاله : دهار !! دي هتكون زوجتي…

    أكمل القراءة »
  • رواية الوقت المتبقي لي الفصل الخامس

    الفصل الخامس بقى أمر واقع .. ده كل اللي انا افتكرته وانا في البيت في الجحيم اللامتناهى في حضن الشيطان كانت ليله مأساويه للغايه انا حاولت أفلت منه حاولت اخرج ارمي بنفسي من فوق الجبل ولكني فشلت كانت البروده بتلف جسمي كانت ريحة جسمي كلها حريق كإني انا شخصيا جلدي وجسمي بيتحرقوا وكنت عاملة زي المشلوله كإني في أمر واقع…

    أكمل القراءة »
  • رواية الوقت المتبقي لي الفصل الرابع

    الغرور وكلمة أنا من صفات مين ؟ الإستعاذة بالله بتتقال عشان نتجنب حضور إيه ؟ لا يتصف بشكل معين ويمكنه التلبس بأي شكلاً كان لإن مظهره الحقيقي مخيف مخيف وقفت هي على السلم بعد صرخته بتبص ليه بذهول ، خدت نفسها بالعافية وهي بتقول : إنت سألتني وأنا جاوبت ! هو بغضب : غبية زيك زي اللي من جنسك ضيقت…

    أكمل القراءة »
  • رواية الوقت المتبقي لي الفصل الثالث

    من صدمتي في اللي حصل حطيت إيدي على راسي وغمضت عيني بخوف ، فتحت عيني واحدة واحدة كنت قاعدة على نفس ترابيزة الأكل بس كانت فاضية ومتربة ! الأوضة حيطانها مشققة ومفيش نور هي لمبة واحدة بس في السقف ومكسورة ! ببص على جسمي كنت بنفس فستان الحفلة ! امال فين الناس ؟ قومت من على الكرسي اللي كنت قاعدة…

    أكمل القراءة »
  • رواية الوقت المتبقي لي الفصل الثاني

    حركت رجليها في مياه الدش وهي بتبص للون الإسود اللي نازل من جسمها ، رمشت بعيونها تحت المياه كذا مرة وهي بتاخد نفسها بالعافية لفت نفسها بالمنشفة وخرجت من الحمام عشان تنشف شعرها بعد ما لبست هدوم البيت شمت ريحة حاجة محروقة هي بعصبية : يوووه شكلي نسيت الاكل على النار     جريت على المطبخ عشان تشوف البوتوجاز والفرن…

    أكمل القراءة »
  • رواية الوقت المتبقي لي للكاتبه روزان مصطفي

    مطلوب شخص مبينامش أبداً قريت الجملة دي في الجورنال ولفتت إنتباهي وسط ما كنت بدور على وظيفة زي كل يوم ، شربت شوية من الشاي بلبن بتاعي وأنا بقرأ تفاصيل الوظيفة _ مقدرتك إيه في السهر ؟ يوم ! يومين .. خمسة !! إحنا عاوزينك متنامش إسبوعين كاملين ، التفاصيل على الرقم كذا     إتاوبت عشان كنت لسه صاحية…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغرفه الحمراء الحلقه الثالثه 3 والاخيرة

    رواية الغرفه الحمراء الحلقه الثالثه 3 والاخيرة هز رأسه إيجابا مع ابتسامة شكر لطيفة ، – مش عارف اشكرك ازاي يا أنسه! – اسمي حياة وانت ؟! – انا يوسف – مين دول يا يوسف وعاوزين مننا إيه ؟! ابتلع ريقه وهو يشعر بجفاف حلقه يتزايد ، ثم همس لها ، – الموضوع كبير قوي يا حياة ، – حاول…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغرفه الحمراء الحلقه الثانيه

    رن جرس المنبه الخاص بهاتفهما..  فانتفضت آلاء بسعادة على غير عادتها بينما اعتدلت حياة وهي تشعر بانقباضات قلبها المتكررة من آثر الكوابيس التي طاردتها طوال الليل.. نظرت نحو صديقتها التي قامت بسرعة هائلة وانطلقت نحو دورة المياه لتأخذ حماما سريعا قبل ان ترتدي ثيابها التي وضعتها على إحدى المقاعد بطريقة منظمة وباهتمام شديد .. خرجت آلاء من دورة المياه وهي…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغرفه الحمراء الحلقه الاولي تأليف بدر رمضان

    حياة أو موت ؟! قامت من فراشها تتثاءب بكسل وهي تمط ذراعيها على الجانبين..  اعتدلت حين سمعت طرقاً شديد على الباب ولكنها عرفت الطارق على الفور فمن غيرها يصنع نغمات بواسطة جرس الباب… تأففت  ” حياة ” بضجر وهي تسرع نحو باب المنزل قائلة.. – والله ما ينفع اللي بتعميله دا يا آلاء فتحت وهي تنظر نحوها شذرا بينما رفعت…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير الفصل الخامس والاخير

     تانى يوم روحت ناحية المنصه اللى أتعدم عليها عمى دياب , واسترجعت كل المشاهد اللى حصلت على المنصه … لسه فيه بقايا من دم عمى دياب معرفوش ينضفوها وفضلت سايبه علامه فى خشب المنصه . رميت كل كراسى الشرفا اللى فوق المنصه على الأرض , وسيبت كرسى واحد بس علشان أقعد عليه , دلوقتى أنا اللى بحكم النجع .. بدأوا…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير الفصل الرابع

     خرجت من بيت ليلى وانا بفكر فيها حسيت بشعور غريب نحيتها .. معقول اكون بدئت اح… رواية ناير الفصل الرابع فجأة لقيت الساحر اللى ضربته فى السوق بيهجم عليا هو و ٣ تانيين وشدوا درعاتى الاتنين فنزل الساحر بالسيف على درعاتى وقطعهم !!!! صرخت بعلو صوتى وأنا ببص على أيدى المقطوعه.. بس لقتها مابتنزلش دم !!! بصيت تانى لقيت دراعى…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير الفصل الثالث

    وشاور لأتنين على المنصه فجابوا جزع خشب زى اللى الجزارين بيقطعوا عليه اللحمه وجابوا دياب اللى مكتف وحطوا راسه على الجزع وجه السياف ورفع السيف لفوق علشان ينزل على رقبة دياب… فسمعوا صرختى وأنا بقول بصوت عالى : لا….. دياب معملش حاجه … أنا اللى لعنت النجع ولو عايزين اللعنه تحل عنكم لازم تقتلوا الساحر الحقيقى …… اللى هو أنا…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير الفصل الثاني

    رواية ناير الفصل الثاني  االوضه من جوه مليانه كتب مترصصه على األرفف و فيه منها مرصوص على األرض , لفيت بعينى فى األوضه فلقيت صندوق خشب شكله غريب وشدنى كده فروحت ناحيته , فتحت الصندوق وأتمسمرت مكانى من اللى شوفته جوه الصندوق!!! الصندوق جواه سبحه كبيره وحجر أزرق غامق فى حجم الزلطه, وصورتين هما دول اللى خالونى أتسمرت مكانى!! الصوره…

    أكمل القراءة »
  • رواية ناير بقلم عبد الله الحظرد الفصل الاول

    قصتى بدأت من 17 سنه لما قامت النار فى بيتنا فجأه , وكلت البيت كله باللى فيه , كلت أبويا وأمى وأخواتى األتنين ومسابتش حد عايش فى البيت غيرى , ساعتها كنت لسه رضيع مكملتش سنه ولقونى تحت أنقاض البيت المحروق وأنا بصرخ , كانت معجزه أتحاكى بيها نجع” الشرفا ” كله , وعلشان أبويا الحاج “طلب” أمام الجامع و…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه التاسعه والاخيره

    روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه التاسعه والاخيره اسراء…../بنظرة بتجاة الاوضة المقفولة.. وضحكة مرعبة…تقول بصوت سميك ومرعب.. ياويلي ع من اراد فتح قلبو لابواب الخوف المعاهدة…. بعد تناول الاكل…. احمد…../اية رائيك ف الاكل ياحببتي… اسراء…./بصوت غريب…..المعاهدة… احمد…./انتي بتقولي ايه يا اسراء و صوتك متغير كده ليه….. يفتح باب الاوضة المقفولة…… ويخرج منا اصوات الصراخ… تبتسم اسراء ابتسامه مرعبه و تميل براسها…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه الثامنه

    الحلقة الثامنة عمارة الحجة زينب… احمد…./بفكر ف الي لازم يحصل…. علي…../انا مش فاهم منك حاجة  احمد…../سبها ع الله والي عايزو ربنا هيكون….. وصول اسراء…… اسراء…./ازيك يا علي…. علي…./ تمام يا اسراء طب هروح انا بقا…… احمد…../ماشي يا علي استني انا نازل معاك عايز اشتري حاجة…… بعد نزول علي واحمد….. تلاحظ اسراء وقوف مراءة ع باب الاوضة تنظر نظرة تقشعر لها…

    أكمل القراءة »
  • روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه السابعه 7

    روايه عمارة الحاجه زينب الحلقه السابعه 7 استاذ محمود…./بصوت ونظرة رعب..دي اول صفحة ف الكتاب..بيننا وبين العالم الاخر ابواب لا يرها الامن اراد دخول العالم الاخر…وياويلي ع من اراد فتح قلبو لابواب الخوف…..الجاثوم احمد…/الجاثوم…. استاذ محمود…./ده كتاب كان جابو كريم الله يرحمه هنا لما ابتدي يخسر فلوسو ولاد الحرام دلو على طريق الدجالين ف مره راح لواحد دجال قالو خد الكتاب…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى