رواية ما تخبأه اقدرانا

  • رواية ما تخبأه لنا اقدارنا ح 19الاخيره

    الحلقه التاسعة عشر والاخيره ️ في عصر نفس اليوم يرن هاتف محمد فيجيب بنعاس : الو روضه : يالهوي على حبيبي هو ولسه صاحي من النوم، عسل محمد وهو مغمض عينيه وبنفس عميق مع ابتسامه تملأ وجهه : وحشتيني روضه : انت اللي وحشتني قوي ياميدو، كل ده نوم مبتسألش على روضتك محمد : معلش ياحبيبتي انتي عارفه تعب الايام…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه لنا اقدرانا الحلقه 16

    الحلقه السادسه عشر روضه ببكاء شديد يصل إلى حد الانهيار : ليه مقالهاش وقتها، لييييه، ليه مقالش انو بيحبني، وانا ازاي محسيتش بحبه ليا من اهتمامه الزايد بيا، ليه سابني في اكتر وقت محتاجاله فيه، انا ماقدرش اتخيل حياتي من غيره، انا عاوزه محمد ياجمال، عاوزه اوصله بترجاااك بترجاااك انا محتاجاله قووووووي…….. لم تكمل روضه كلامها الي ان سقطت مغمي…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه لنا اقدارنا الحلقه 15

    الحلقه الخامسه عشر.. بدأت تتوالى الايام الدراسيه التي ظهر فيها التفوق كالعاده لروضه ومحمد وبدأت علاقتهم تقوي اكثر فأكثر كل يوم عن الاخر الي ان انتهى العام الدراسي بتفوق محمد علي روضه فكان الاول علي دفعته تتبعه روضه في المركز الثاني وجمال في المركز الثالث ……………………………………………………………… في يوم حفلة التخرج كانت تظهر على الجميع ملامح الفرحه الشديده لتخرجهم من الجامعه…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه لنا اقدرانا الحلقه 18

    الحلقه الثامنة عشر.. بعد مرور شهر في الڨيلا الخاصه بمحمد روز : خلاص يامحمد الطياره هتكون جاهزه بكره الساعه 12 الضهر محمد : تمام وانا خلصت كل إجراءات الشغل هنا وفستان روضه هيكون هنا بالليل والقاعه بتاعة الفرح جمال حجزها كمان اسبوع روز : تمام ياقلبي ربنا يتمملك على خير، ثم اقتربت من محمد ومسكته من خديه بابتسامه : خلاص…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تحبأه لنا اقدرانا الحلقه 17

    الحلقه السابعه عشر.. نزل محمد من على السلم ودخل الي الشرفه ليري فتاه تعطي لمحمد ظهرها محمد : احم اهلا وسهلا التفت روضه ليقابل وجهها وجهه محمد بلهفه وقد انقبض قلبه وكاد ان يخرج من قفصه الصدري وهو ينطق بشغف : رووووضه ركضت روضه باتجاه محمد واحتضنته بقوه وتعلقت برقبته روضه ببكاء شديد وهي تضرب محمد على ظهره بيدها الصغيره…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه لنا اقدارنا الحلقه 14

    الحلقه الرابعة عشر  بعد مرور بضعة أشهر قليله في الجامعه وعلى طاوله يجلس عليها محمد واصدقائه روضه : محمد عاوزه اتكلم معاك شويه ممكن محمد بعد ان سكت قليلا : اتكلمي ياروضه مفيش حد وسطنا غريب روضه : لا يامحمد عاوزاك لوحدنا محمد : تمام اتفضلي، عن ازنكم ياجماعه، ثم توجه هو وروضه الي الطاوله المجاوره للطاوله التي يجلس عليها…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه لنا اقدارنا الحلقه 13

    الحلقه الثالثه عشر في منزل جمال محمد : اللي انت بتقوله ده كلام خطير ياجمال جمال : والعمل ياصاحبي محمد : العمل انك تستنى حنان تكلمك وتقولك ابوها فعلا عمل كده ولا لا، وكمان تديك سبب مقنع يخلي زياد يقولك ان ابوه مش في البيت وهو جوه قاطعهم صوت طرقات عاليه على الباب جمال : مين الحمار اللي بيخبط كده…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه لنا اقدارنا الحلقه 12

    الحلقه الثانية عشر  والد روضه : الحقيقه انا عامل الحفله دي لسببين، بعد ان قام بإحضار محمد الي جوار روضه على الاستيدج ثم اكمل حديثه : السبب الأول أن روضه بنتي هيا ومحمد زميلها طلعو الأوائل على كلية الاعلام الفرقه الثالثه بدأت أصوات التصفيق والصافرات تعلو في المكان، ثم رفع يده لاخماد الصوت واكمل : السبب التاني هو اني أعلن…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه لنا اقدارنا الحلقه 11

    الحلقه الحادية عشر تتفاجأ حنان بدخول اخوها زياد عليها دون أن يطرق الباب او يستأذن للدخول، اغلقت حنان الهاتف مسرعه ثم وجهت كلامها لزياد : انتا اذاي تدخل اوضتي من غير متستأذن تتفاجأ بصفعه قويه من زياد تسقط منها الهاتف على الأرض ويتهشم، وبدأ الدم يسيل من فمها.. حنان : ايه اللي بتعمله ده انتا اتجننت زياد : بقى هو…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه العاشره

    الحلقه العاشره في صباح يوم جديد توجه الجميع الي الجامعه الي ان تقابل الكل في الكفتيريا الخاصه بالكليه امنيه : ها ياجمال مش ناوي تاخد خطوه كده انت وحنان ونفرح بيكم جمال وهو ينظر إلى حنان : والله يا امنيه انا نفسي النهارده قبل بكره بس انتي عارفه ان الظروف متسمحش ربت محمد علي كتف جمال : سيبها على الله…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه التاسعه

    الحلقه التاسعه..  في منزل محمد جمال بحب : بقلك يامحمد انا عاوز أتقدم لحنان…. محمد بسخريه : تتقدم لحنان وانت ايد ورا وايد قدام وابوك بيصرف عليك جمال بغضب طفولي : يصرف عليك..!، ومن امتا ابويا بيصرف عليا يابتاع انت محمد : اهدا ياض كده وشك احمر كده ليه، طيب تعالي تتكلم براحه كده اعتبرني انا والد حنان وانت دخلت…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه الثامنه

    الحلقه الثامنه..  بدأت الدموع تذرف من أعين محمد حتى ابتلت الرساله التي يقرأها ثم صرخ باعلي صوت :جويريااااااااااااااااا بدأ والده ووالدته في احتضانه وتهويناً لوجعه وتخفيفا لالامه بعدها بفتره ليست ببعيده قام محمد بالخروج من المستشفى وتم شفاءه على خير بعد التعافي التام دخل محمد الامتحانات وأتم امتحاناته، ولكن رفض والديه آن يتركاه وفضلوا ان يظلوا معه ليقوموا برعايته نظرا…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه السابعه

    الحلقه السابعه ركض والد جويريه بسرعه الي الاستعلامات يسأل عن مكان ابنته، وبعد الوصل إلى غرفتها طمني يادكتور جويريه مالها.؟ انا ابقى والدها الطبيب بعد ان ربت على كتفه : والله مش عارف اقلك ايه بس يؤسفني اني أقلك ان بنتك ألكانسر بيهاجمها بشراسه لأنها تعرضت لنوبة زعل شديده قبل ميتم علاجها كلياً من المرض، ده حصل ازاي مش عارف…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه السادسه

    الحلقه السادسه.. محمد : جمال انا عطشان انا هجيب عصير اجيبلك معايا جمال : ياريت الجو حر جدا النهارده محمد :طيب ثانيه هجيب من الكشك اللي هناك ده توجه محمد الي الكشك المقام بالجهه الاخري المقابله لهم إذ بسياره سوداء تأتي بكامل سرعتها جمال بأعلى صوت: محماااااااد حاسب حاسب آلي ان اصطدمت السياره بمحمد لتلقيه على بعد مايقارب الاربعه امتار…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الخامسه

    الحلقه الخامسه وقف محمد في زهول مما سمع وكأنه في حلم محمد موجهاً كلامه لضابط الشرطه : اقسم بالله انا لسه شايفها من ساعه، ثم قص على ضابط الشرطه الموقف من وقت رؤيتها الي تلك اللحظه التي يقف فيها امامه ضابط الشرطه : الكلام ده تقولو في النيابه للأسف يابني انا مقدرش افيدك بحاجه محمد : حسبي الله ونعم الوكيل،…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الرابعه

    الحلقه الرابعه.. امنيه : حنان من الاخر كده جمال بيحبك من غير لف ولا دوران حنان بصدمه : يحبني انا امنيه : ايوه بيحبك ومن كتر خوفه انه يخسرك محبش يعترفلك بحبه لانو خايف يجاذف في انك تبعدي عنه ويبقى خسرك للأبد كصديقه بصي انا عارف ان الموضوع جه فجأه بس انا مبعرفش اذوق الكلام واوعديني متخسريش جمال كصديق لو…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الثالثه

    الحلقه الثالثه نظر محمد الي جويريه إذ بها مصفرة الوجه شاحبه تنظر له نظره لم يراها في عينيها من قبل وبدأت تلتقط أنفاسها بصعوبه الي ان سقطت بين يدى محمد في ذهول جميع الحضور، صرخ محمد بأعلى صوت جويرياااااااا وقبل ان يلتقط محمد أنفاسه حمل جويريه بين يديه مسرعا الي سيارتها ثم إلى أقرب مستشفى كان والد جويريه ووالدتها وكل…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الثانيه

    الحلقه الثانيه بعد خروج جويريه تحولت ضحكه والدها الي انكسار ودموع شديده حتي وصلت لحد الاختناق سأله محمد مسرعاً : مالك ياعمي في ايه.؟ انت كنت كويس دلوقت ايه اللي حصل والد جويريه باعين منكسره وصوت خافت : يا محمد يابني انت ربنا بعتك ليا من السما علشان تنقذ بنتي من الموت.. ” ايه انا سمعت كلمة إنقاذ من الموت…

    أكمل القراءة »
  • رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الاولي

    الحلقه الاولي في منزل صغير بالقاهره استيقظ محمد على صوت ثرثره من صديق طفولته جمال : قوم يامحمد هنتأخر على الجامعه محمد بصوت خافت واعين ناعسه : يابني لسه بدري، هو اللي يقعد معاك في مكان واحد هينام ليل ولا نهار جمال مازحاً: ههههههههه قوم طيب وبلاش كسل انا خلاص بقيت قدرك اللي مفيش منو مهرب، واتعود بقى اني هصحيك…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى