روايات رومانسيه
romantic novels
-
رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه التاسعه
الحلقه التاسعه.. في منزل محمد جمال بحب : بقلك يامحمد انا عاوز أتقدم لحنان…. محمد بسخريه : تتقدم لحنان وانت ايد ورا وايد قدام وابوك بيصرف عليك جمال بغضب طفولي : يصرف عليك..!، ومن امتا ابويا بيصرف عليا يابتاع انت محمد : اهدا ياض كده وشك احمر كده ليه، طيب تعالي تتكلم براحه كده اعتبرني انا والد حنان وانت دخلت…
أكمل القراءة » -
رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه الثامنه
الحلقه الثامنه.. بدأت الدموع تذرف من أعين محمد حتى ابتلت الرساله التي يقرأها ثم صرخ باعلي صوت :جويريااااااااااااااااا بدأ والده ووالدته في احتضانه وتهويناً لوجعه وتخفيفا لالامه بعدها بفتره ليست ببعيده قام محمد بالخروج من المستشفى وتم شفاءه على خير بعد التعافي التام دخل محمد الامتحانات وأتم امتحاناته، ولكن رفض والديه آن يتركاه وفضلوا ان يظلوا معه ليقوموا برعايته نظرا…
أكمل القراءة » -
رواية ما تخبأه اقدارنا الحلقه السابعه
الحلقه السابعه ركض والد جويريه بسرعه الي الاستعلامات يسأل عن مكان ابنته، وبعد الوصل إلى غرفتها طمني يادكتور جويريه مالها.؟ انا ابقى والدها الطبيب بعد ان ربت على كتفه : والله مش عارف اقلك ايه بس يؤسفني اني أقلك ان بنتك ألكانسر بيهاجمها بشراسه لأنها تعرضت لنوبة زعل شديده قبل ميتم علاجها كلياً من المرض، ده حصل ازاي مش عارف…
أكمل القراءة » -
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه السادسه
الحلقه السادسه.. محمد : جمال انا عطشان انا هجيب عصير اجيبلك معايا جمال : ياريت الجو حر جدا النهارده محمد :طيب ثانيه هجيب من الكشك اللي هناك ده توجه محمد الي الكشك المقام بالجهه الاخري المقابله لهم إذ بسياره سوداء تأتي بكامل سرعتها جمال بأعلى صوت: محماااااااد حاسب حاسب آلي ان اصطدمت السياره بمحمد لتلقيه على بعد مايقارب الاربعه امتار…
أكمل القراءة » -
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الخامسه
الحلقه الخامسه وقف محمد في زهول مما سمع وكأنه في حلم محمد موجهاً كلامه لضابط الشرطه : اقسم بالله انا لسه شايفها من ساعه، ثم قص على ضابط الشرطه الموقف من وقت رؤيتها الي تلك اللحظه التي يقف فيها امامه ضابط الشرطه : الكلام ده تقولو في النيابه للأسف يابني انا مقدرش افيدك بحاجه محمد : حسبي الله ونعم الوكيل،…
أكمل القراءة » -
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الرابعه
الحلقه الرابعه.. امنيه : حنان من الاخر كده جمال بيحبك من غير لف ولا دوران حنان بصدمه : يحبني انا امنيه : ايوه بيحبك ومن كتر خوفه انه يخسرك محبش يعترفلك بحبه لانو خايف يجاذف في انك تبعدي عنه ويبقى خسرك للأبد كصديقه بصي انا عارف ان الموضوع جه فجأه بس انا مبعرفش اذوق الكلام واوعديني متخسريش جمال كصديق لو…
أكمل القراءة » -
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الثالثه
الحلقه الثالثه نظر محمد الي جويريه إذ بها مصفرة الوجه شاحبه تنظر له نظره لم يراها في عينيها من قبل وبدأت تلتقط أنفاسها بصعوبه الي ان سقطت بين يدى محمد في ذهول جميع الحضور، صرخ محمد بأعلى صوت جويرياااااااا وقبل ان يلتقط محمد أنفاسه حمل جويريه بين يديه مسرعا الي سيارتها ثم إلى أقرب مستشفى كان والد جويريه ووالدتها وكل…
أكمل القراءة » -
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الثانيه
الحلقه الثانيه بعد خروج جويريه تحولت ضحكه والدها الي انكسار ودموع شديده حتي وصلت لحد الاختناق سأله محمد مسرعاً : مالك ياعمي في ايه.؟ انت كنت كويس دلوقت ايه اللي حصل والد جويريه باعين منكسره وصوت خافت : يا محمد يابني انت ربنا بعتك ليا من السما علشان تنقذ بنتي من الموت.. ” ايه انا سمعت كلمة إنقاذ من الموت…
أكمل القراءة » -
رواية ما تخبأه اقدرانا الحلقه الاولي
الحلقه الاولي في منزل صغير بالقاهره استيقظ محمد على صوت ثرثره من صديق طفولته جمال : قوم يامحمد هنتأخر على الجامعه محمد بصوت خافت واعين ناعسه : يابني لسه بدري، هو اللي يقعد معاك في مكان واحد هينام ليل ولا نهار جمال مازحاً: ههههههههه قوم طيب وبلاش كسل انا خلاص بقيت قدرك اللي مفيش منو مهرب، واتعود بقى اني هصحيك…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 27
السابع والعشرون -عند روح فوق فتحت كشاف الموبيل ورايحه تطلع من الاوضه لقت ايد باشدها لورا -انت مين -انا اللى هاخد روحك لم تكد تصرخ ليكمم فمها عند معاذ -بيحاول يفضى الخناق هو وخالد وفجأه واحد شدة وضربه بالسكينه ليسقط ارضا -معااااااذ قالها خالد بصراخ لينفض الخناق -ولدى اطلب يا خالد الاسعاف قالها هادى بخوف -عند عز -دخل مفيش حد…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 30 و الاخير
الاخيرة – شكرا لكل واحدة قالتلى كلمه حلوة شكرا لكل واحدة شجعتنى .واسفه لو حد هيتوجع بسبب فصل انهاردة انا بكيت بكل حرف كنت بكتبه مبدئيا تعلقى بالروايه وانها هتنته وثانيا فقدان الصديقه أتمنى اكون قدرت اوصل المشاعر .بحبكوا صدمه اعتلت الوجوة لتسقط راضيه ارضا اخرجهم من صدمتهم صراخ روح : انت بتقول اى -اهدى يا مدام لم تستمع له…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 29
قبل الاخيرة كانت شاردة فيما حدث قبل ان تغادر القصر فلاش باك -ممكن اتكلم معاكى -انتى -ايوة واتمنى تسمعينى قالتها رحاب برجاء -عايزة اى -عايزة احكيلك انا لى مشيت -شئ ميخصنيش -قاطعتها لا بس انا عايزة افهم انتى ازاى عايشه معاه -تحدثت روح باستغراب : عفوا عايشه مع مين ويعنى اى ازاى -معاذ -لا انتى مجنونه وانا مش فايقه -اسمعينى…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 28
الثامن والعشرون -معاذ انت بتنزف منين دة قالتها روح بخوف هما كانوا بيتكلموا بجد انت متصاب ورينى -يا روح انا كويس ارتاحى انتى بس -لا اوعى ورينى معااااذ ورينى -تحدث بالم اهدى طيب انا هكلم عز يجى يغيرلى عالجرح بس اهدى انتى بس – ظلت تنظر له ودموعها تسقط فكانت تعتقد انها لن تراه مرة اخرى ظلت تمسد على وجهه…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 26
السادس والعشرون اتصدمت من تصرفه معاها وقررت تبعد عنه قعدت يومين وحسمت قرارها يا هى يا السكرتيرة وقررت تروح الشىركه ظنا منها انها كفتها اللى هتفوز طلعت وملقتش السكرتيرة دخلت اوضه المكتب لقت السكرتيرة بتبوسه -عز لف وشه لقاها واقفه طلع يجرى عليها رشا اسمعينى لم يجد منها رد سوا كلمه واحدة -طلقنى واختفت من قدامه -باااااك -وجيت على هنا…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 25
الخامس والعشرون اتصدمت من كلامه انتى عايزنى اعيش معاك بالجبر -انا هعمل المستحيل عشان تكونى معايا يا روح حتى لو بالغصب ها قررتى اى -قعدت مكانها بتفكر ومش عارفه تعمل اى بس عيونه فيها اصرار على ان هو ياخدها -ها يا روح -اصلا السفر مينفعش عشان حالتى وثانيا الطرق مقفوله بسبب الطين -متخفيش انا عامل حسابى الارصاد قالت ان الموضوع…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 20
العشرون بس معاذ قام بالواجب وكسرله ايدة بس الناس كلها كانت فرحانهفيه شكله شرير -هههههه شرير لك دا شيطان -لى بتقولى كدا -هحكيلك ليه وليه معاذ جن جنونه لما عرف ان انتى اللى عيعترض طريقها يا ستى دة من عيله الشناوى كبار حدانا اهنه هما كانوا ناس مليحين بس زى مابيقول اكدة يطرح من ضهر العالم فاسد اهو هنا يطرح…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 16
#السادس_عشر .-خلصتوا -اه يا حبيبى حاسب بقه ههههههه -شدها ليه انا ادفع عمرى كله عشان ابقى معاكى قالها بهيام -معاذ الله احنا وسط الناس -ماشى يا روح كلها ايام وبص لاسلام الحساب كام -فستان العروسه ب٨٠٠٠٠ج -اى دا غالى اوى قالتها روح بصدمه -لا مش غالى ولا حاجه وبعدين الغالى يرخصلك يا حبيبتى -حبيبى وحضنته -فستان مدام روما ب٣٠٠٠ والبدله…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل14
الرابع عشر -ضغطت على اسنانها والتفتت الى ذاك الذى ينظر بعشق لها انسه عرفها عليا بدل ما اطربق الشركه دى عليكوا قالتها وهى تضغط على اسنانها -اتكلم بضحك لم يستطتع كبحه دى مدام روح مراتى -كانت الصدمه حليفتهامرتك ما كنت بعرف انك متزوج -شوف ازاى بقه لا مراته وان شاء الله فرحنا الاسبوع الجى وانتى طبعا معزومه -الف مبروك الله…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 24
الرابع والعشرون عن اذنكوا لسه هتمشى معاذ قام ومسك دراعها -عايز اتكلم معاكى رجعت وبصت فى عيونه بكل قوة رغم الدموع اللى ماليه عنيها مفيش كلام بينا وزاحت ايدة وفتحت الباب بس سبقها وزف الباب والكل اتخض من الصوت ومنظره اللى اتحول روح بصت حواليها ورجعت بصتله -انا قلت عايز اتكلم معاكى -عايز اى -ابن مين اللى فى بطنك -اتصدمت…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 23
الثالث والعشرون …………… -اتفضل يا معاذ -شكرا يا رشا مكنتيش تعبتى نفسك -مفيش تعب ولا حاجه -ها يا معاذ اى اخبار البلد والدنيا عندكوا -ماشى الحال -وينها روما يا بتى -حكبتها يا امى وزماناتها على وصو اه جت اهى -امى اخدت امها بالحضن اتوحشتك -كيف حالك يا قلب امك -بخير يا امى -ازيك يا ابيه -بخير يا روما عامله اى…
أكمل القراءة »