روايات رومانسيه
romantic novels
-
رواية قطرات من الحب الفصل 22
الثانى والعشرون -اول ما رنيتى دخلت بس شكلها فالحمام -اى الحظ دة مش مشكله افتح زراير القميص وكأنك ماشى فالشقه اول ما تلمحهم تهرب هما طلعوا -بالفعل طلعوا واول ما دخلوا لقوا رحيم اللى اول ما شافهم جرى معاذ حاول يمسكه معرفش وفى نفس اللحظه روح كانت خارجه من الحمام ولبسه روب اول ما شافتهم اتخضت بس الخضه منستهاش فرحه…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 21
الواحد وعشرون ظلت تتحدث حتى اسكتتها تلك الصفعه من التى اعتبرتها اخت دون صديقه لم تبخل عليها بشئ حتى تطعنها فى قلبها -الكل سكت ومصدومين -ليلى بغضب : انتى بتضربينى - بدموع وقلب مكسور تحدثت روح د: لى يا ليلى لى انا انا سمعت كل حاجه انا يا ليلى دا انا وقفت جنبك اكتر ما وقفت جنب اختى اعتبرتك اختى…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 19
التاسع عشر تحدث عز بضحك على الخوف البادى على وجهها : اى هتعملى عمليه انتحاريه ياحاجه – بصى انتى طولى بالك ومتتعصبيش واتحملى والله هى طيبه بس شديدة شوى -هنشوف يا رشا – خبطت عالباب – عطت راضيه الاذن :ادخل – صباح الخير قالتها روح ببسمه – كانت الصدمه حليفه راضيه: انتى – احم انا خبزت شويه قرص وعايزاكى تقوليلى…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 18
#الثامن_عشر مر اليومين وسافروا البلد -كان الكل على قدم وثاق الدبايح كانت بتتدبح والناس كلها واقفه فى استقبال معاذ - حبيبتى ادخلى انتى وانا هاجى وراكى -معاذ بس -من غير بس يا روح روحى وانا هاجى وراكى عالطول قالها باصرار - -تحدثت رشا تعالى يا روح متخافيش الكل كان مشغول فالاكل اللى بيتعمل لاهل البلد روح نزلت المطبخ وكانت رشا…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 17
السابع عشر معاذ اخد روح وراحوا فندق كان حاجز فيه جناح ليهم ومزينه بكامل الزينه بالونات وورد احمر روح اول ما دخلت اتفجأت -اى رأيك -جميل يا معاذ تحفه انت بجد مفيش زيك بحبك اوى اوى -شالها ودار لف بيها فالاوضه كلها وحطها عالسرير ليعلن انها ملك قلبه امام الله والجميع -——————– -مرت الايام -روما بقلك يا حبيبتى -اى يا…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 15
الخامس عشر عند معاذ اللى دخل باليخت فى وسط الميه ووقفه -روح كانت قاعدة عالكرسى وباصه عالفراغ جه معاذد من وراها وحط شال عليها وميل عليها ودفن وشه فى طرحتها واتكلم -هديتى -قول اللى انت عايز تقوله يا معاذ معاذ مسك ايديها وقومها وقعد على كرسى شبه الكنبه كدا واخدها فى حضنه وهى حطت راسه على صدرة وبيمشى ايدة على…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 13
الفصل ١٣ التفاعل وحش جدا يا بنات والله زعلانه منكوا الفصل مكنتش هنزله بس اهو هنزله مرت الايام وجه يوم الفرح بتاع زياد ورنيم وكتب كتاب معاذ -روح فستانها كان ابيض ستان كله وحاطه طرحه وفوقيها برنيطه على جنب وميك اب هادى ورنيم فستانها كان منفوش جدا وكانت جميله كانو شبه بعض -الجد دخل واول ما شافهم دموعه بدأت تنزل…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 12
الثانى عشر روما دموعها نزلت جميله يا روح جميله قوى – وكانت اول مرة يسمع صوتها من لما كانوا فالمستشفى – اى رأيكوا – يالهوووووووى – انتى هتفضلى تلهوى كتير كدا يا ليلى – يخربيتك قمر قمر بت انتى جايبه الحلاوة دى منين ما تتدينا شوى منها – روما كانت عايزة معاذ يشوفها ابيه شوف روح اتحجبت حطت الفون قدامه…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل 11
الحادى عشر انا جى معاك فين العنوان قالها معاذ برعب – ساحه…… – الكل اتحرك بسرعه والكل كان سايق العربيات بتاعته على اعلى سرعه خاصه معاذ اللى قلبه مقبوض #عند روح وصلت الساحه فين عربيتى -اهى يا جميل ورينا شطارتك -عملتو اتشيك على العربيه -الراجل اتوتر وقالها ايوة -خمس دقايق والسباق هيبدأ كل يتأكد ان المايك شغال اى حد هيحس بحاجه…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل العاشر
العاشر عايزة فرصه يا معاذ قالتها برجاء -تحدث بسخريه فهو لن يرفق بقلوب لم ترفق بحاله فرصه تعملي بيها اى الفرصه اللى عايزاها -لم تستوعب نبرة السخريه فتحدثت بحب هخليك تحبنى -احبك لا انسى انا مش هحب غيرها ولو متجمعناش ابدا بس هى اللى هتفضل فى قلبى -وانا -انتى اى انتى رضيتى بواحد عقله وروحه وقلبه مع واحدة تانى وكونتى…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل التاسع
التاسع -بس هو بيحبنى قالتها ودموعها تنهمر وقلبها ينزف فقد ايقظتها على اشياء كانت غافله عنها -من ناحيه الحب متقلقيش الحب بياجى بعد الجواز قبل الجواز دة بيبقى زى ما تقولى كدا تسليه المهم انا ميهمنيش الحب ولا غيرة انا كل اللى يهمنى ان انا مستحيل اقبل بيكى مرات ولدى والكلام دة حذارى يوصل لمعاذ وانتى بعد الفرح تلمى خلاقاتك…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل الثامن
الثامن احكيلى مالك -انا وزياد كنا بنتغدى فمطعم وقابل صاحبه ومراته -فلاش باااااك -زياد: ازيك يا حمدى عامل اى -حمدى بخير تعالى يا وداد اتعرفى على زياد -زياد : اهلا وسه وداد انتى -وداد : ازيك يا زياد -حمدى : انتو تعرفوا بعض -زياد : ايوة كنا سوافالثانويه -خمدى : عامل اى -وداد: اقعد يا حمدى -زياد : بخير انت…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل الخامس
الخامس روما بصراخ: روح -انا كويسه -خالد بعدة عن الولد بالعافيه -انت اتجننت انت مش عارف انا مين -مدير المطعم جه نادر باشا احنا اسفين يا افندم نادر باشا ابن صاحب المطعم -دا هيقلى ابن صاحب المطعم خليه يعنى ابن صاحب المطعم يعترض لاى حد وخلاص - اطردوه برة المطعم -معاذ مسكه وقربه منه لحظه بقه وطلع تلفونه ايوة يا…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات الحب الفصل الرابع
الرابع روح بصتلها بقرف من فوق لتحت واتغاظت انها ردت عليها كدا لا والله انا اسمى روح مش جميله -نعم قالتها المعيدة بصدمه -اه قصدك انى حلوة زاحت شعرها لورا اه انا عارفه انى جميله -نعم قالتها باستغراب طب تمام بستظرفى عايزة اى يا روح مش كدا اسمك -روح قربت منها والله انا عايزة دكتور معاذ -تمام يا روح ممكن…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل السابع
السابع بالله عليك ما تقول كدا دى هتتجنن انك مش بتكلمها وبقولها انك مشغول – ظل شارد امامه ليفيق على صوت زيادالذى اتى للتو – اهلا يا زياد تعال ندخل المكتب – زياد بيستفسر من روما فى اى وبتبكى لى – روح يا زياد قالتها روما بحزن – ليعلم ان كل ما يخشاه هو وصديقه صار حقيقى – ……… –…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل السادس
انتى مش اخته -دى قالها خالد بتوتر -لا يا نن عينى انا خطيبته وبدأت تشتم والبنت بتشد قدامها تلفونها رن وكانت روح خالد فتح وبيضحك -خالد امال روما فين مبتردش -بتتخانق قالها وهو يضحك -اى بتتخانق معاذ سمعها راح لعندها بتتخانق وانت بتتضحك اى اللى حصل يا خالد قالتها روح بتوتر – افتحى الاسبيكر يا روح قالها معاذ -مفيش يا…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل الثاني
الثانى عند معاذ قاعد سرحان فى روح وبيبتسم على حركاتها من اول ما شافها تليفونه رن -ايوة يا زياد – ايوة يا معاذ بعتلك عالميل الصفقات الجديدة اللى عايزين ندخلها وبعتلك العروض كمان – تمام بقلك يا زياد تعرف شركه الالفى زياد باستغراب: ايوة اعرفهم مالهم -بيشتغلوا اى ومين اللى بيديرها -خير يا ويزو -ولااااا -تحدث بخوف مصطنع انا اعرفهم…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الفصل الثالث
الثالث ازيك يا دكتور - انتى تعرفي معاذ بيه يارنيم -اه يا عمو زميل ودكتور روح – اه لينا الشرف -معاذ وهو بيضغط على اسنانه: الشرف ليا - قلتلى دكتور روح قالها زياد بخبث فهو يفهم نظرات صديقه -اخرس -اتفضلوا رنااااااااصرخ بها زياد - اتفضل يا استاذ زيادقالتهابدلال - شوفى الضيوف هيشربوااى -رنيم ميله على روح شفتى السكرتيرة - شفتهايختى…
أكمل القراءة » -
رواية قطرات من الحب الجزء الاول الفصل الاول
الاول بنتى قومى حرام عليكى غلبتينى -اوعى يا ماما انا هصحيها امسكت بكوب الماء واسقطت محتواه على تلك القتيله – لتنتفض من عالسريرصارخه -ايوة كدا -يا مجنووووونه والله ما هسيبك -تحدثت الام بضحك يا بنتى حرام عليكى بقالنا ساعه بنصحى فيكى قومى عشان كليتك -لتتذكرروح يا نهار يا ماما مش تصحونى -لتضحك رنيم بسخريه ؛ ملكيش حق يا ماما -احنا…
أكمل القراءة » -
رواية لقاء الروح الفصل 26 و الاخير
الفصل السادس والعشرون والاخير من لقاء الروح قراءة ممتعه زفاف سطعت شمس يوم جديد بعد مرور شهرين لتكتمل سعادتها وفرحتها على متن تلك الطائره الهليكوبتر كانت تحلق معاه ليصلوا لتلك الجزيره التى اعده بها زفافهم كان ليلف حول عيناها وشاح من اللون الوردى ليهبطوا وبعد أن هبطت الطائره أمر الطيار بالرحيل لتتسلل رائحه طيبه لانفها مع نسمات الهواء رحمه :…
أكمل القراءة »