روايات رومانسيه
romantic novels
-
رواية زين و القمر الفصل 18
الفصل الثامن عشر بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين لا تلهيكم القراء عن ذكر الله تذكروني بدعوه ولو صغيره دعواتك بالتوفيق ____________________________ وقفنا الفصل اللي فات لما قمر اتصدمت من الكلام اللي سمعته ايه هو الكلام اللي سمعته. تعالو نشوف انتهي زين من عمله فعاد الي بيته سريعا ليري اخته. الشقيه. زين :…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل 17
لفصل السابع عشر بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين رجاءا. لا تنسو التصويت. والمتابعه. شاكره لكم علي تعليقاتكم الجميله _________ الحمد لله_______ أخبرت صبا ما حدث معها لقمر وصبا قمر : ايوه بقا الاتنين في يوم واحد. يخرابي . واخيرا هلبس. فستان. سواريه. دره بحنق ؛ اسكتي قمر مكمله. : دا اسبوع عنب…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل 16
الفصل السادس. عشر بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين لا تلهيكم القراءه عن ذكر الله _______ وقفنا الفصل اللي فات. عند قمر وهيا رايحه لملاك قمر : صبا تعالي معايا علشان ملاك. تشوف التصاميم دي إذا كانت محتاجه تعديل وتمضي عليها صبا : طيب يلا بينا قمر للسكرتيره : استاذه ملاك جوه السكرتيره…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل 15
الفصل الخامس عشر بسم الله الرحمان الرحيم. اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين علشان ما تتهوش مني بس نزلت فصل جديد توضيح. بسيط كدا لبعض المتابعين اظن ياجماعه. اني مش. بكتب لفظ خارج هنا في الروايه. ومش ببالغ. أن انا بقول شمس بتضرب رجاله وبتاخد حقها أو أنها مفتريه لا بالعكس أنا بوصل رساله ومش…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل 14
الفصل الرابع عشر لايك بليز بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صلي وسلم على سيدنا محمد حبيباتي لاتدعن القراءه تلهيكم عن. ذكر الله _____________ عند قمر اوقف زين السياره. علي البحر قمر : انا بحب البحر اوووووي زين : فعلا عندك. حق. البحر. يتحب. مع أنه غريب اوووي قمر : غريب ازاي زين : البحر اول مكان بتحسي فيه بالراحه. واول…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل 13
الفصل الثالث عشر السلام عليكم اللهم اني اعوذ بك من شر نفسي ومن شر الشيطان وشركه لا تلهيكم القراءه حبيباتي عن ذكر الله بسم الله الرحمن الرحيم ___________________ قمر ياقمر قمر : ايوه يا أسر أسر باستغراب. : مين دا قمر : بابتسامه. : دا بشمهندس زياد. له الفضل اني اكون هنا زين بتوتر : اهلا استاذ اسر أسر :…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل 12
الفصل الثاني عشر بسم الله الرحمن الرحيم. اللهم صلي وسلم على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين استغفر الله العظيم رب العرش الكريم لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير ______________________ انسه قمر اتفضلي كان هذا صوت مشرف الحفل مناديا علي قمر لتلقي كلمتها زين : يوووووه ملاك : في…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل 11
الفصل الحادي عشر بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين ياريت يا جماعه تعملو تصويت وبلاش القراءة الصامته دي قدرو المجهود اللي بيتعمل _____”_________________________ وقفنا الفصل اللي فات عند صدمه زين زين : ازاي مش ممكن ابدا. مستحيل قمر : بتوتر في ايه يا استاذ زياد زين وهو مازال علي صدمته : اصل…
أكمل القراءة » -
رواية قمر و زين الفصل العاشر
بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا نبدا وقفنا الفصل اللي فات عند قمر وهي بتشوف مكان قمر : محتاجه مكان اقعد فيه يومين. هتعرف تدبرهولي زين : اه طبعا قمر : معلش ممكن توديني زين : ايوه طبعا قمر : تمام بعد مرور ساعه من الوقت توقف زين أمام أحد البنايات…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل التاسع
الفصل التاسع ونكمل عند قمر قمر : اه انا فين اه دماغي والتفتت حولها وتذكرت ما حدث معها ومحاوله اعز اصدقائها في اغتصابها وبدأت بالصراخ فاق اسر علي صراخ أخته جري عليا واخدها في حضنه وطبطب عليها اسر : قمر حبيبتي خلاص مفيش حاجه خلاص انتي في امان قمر : كان عايز يغتصبني يا اسر هو هو عمل حاجه يا…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل الثامن
الفصل الثامن السلام عليكم وقفنا الفصل اللي فات عند لحظه اختطاف قمر زين شاف قمر وهي متشاله ومتخدره واتحطت في العربيه واختفت في ثواني وهو واقف مكانه متكتف زين : يارب روحتي فين يا قمر يا تري انتي فين ايوه ياراغب عملت ايه راغب : بندور لسه يازين زين : يعني ايه فص ملح وداب انا عايز اعرف راحت فين…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل السابع
الفصل السابع السلام عليكم عيدكم مبارك عبد فطر مبارك وينعاد عليكم بالخير واليمن والبركات كل سنه وانتم طيبين السلام عليكم كاد زين أن يضع الهاتف ويذهب إلا أنه وقف مصدوما من هول ما رأاه زين يحدث نفسه: انتي بجد بشر زينا كدا ولا انا بيتهيالي مش معقول كميه البرائه دي كانك لسه طفله أخذ يتطلع في الهاتف ولم ينتبه الا…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل الخامس
الفصل الخامس السلام عليكم وقفنا الفصل اللي فات عند حيره زين في صاحبه التصاميم زين :مين دي اكيد دي مش مبتدئه ملاك: اه والله دي بجد محترفه استني كدا اشوف مين دي زين : شوفي ملاك: كنت حاسه ان هي من شكلها زين : هي مين دي ملاك : افتح اللاب كدا وهات كاميرات المراقبه زين فتح الباب ووجهه لملاك…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل السادس
السلام عليكم. الفصل السادس وقفنا في الفصل اللي فات عند صبا ودره وقمر لما كانو بيقسمو الايام قمر : خلاص كده اتفقنا دره : ايوه أن شاء الله قمر : طب هنبدا شغل بكره اكون جمعت شويه افكار ملاك : وباقي اليوم اجازه ليكو صبا : اشطااااتو هنروح عند عم سمعه ملاك : مين عم سمعه ده شهقت دره شهقه…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل الرابع
السلام عليكم نروح لمكان تاني اول مره نروحه رمزي :اي يا عم عاش من شافك عمر (صديق رمزي الصدوق):اسكت يا رمزي وسيبني في حالي رمزي :في أي يا ابني عمر :والدتي تعبانه ولازم تروح القاهره رمزي :محتاج فلوس أو حاجه عمر :لا مش محتاج حاجه مستوره والحمد لله بس محتاجك جمبي يا صاحبي رمزي : يا اخي وقعت قلبي بسيطه…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل الثالث
وقفنا في الفصل اللي فات عند صدمه شمس وأسر شمس: عااااااااااااااا يخربيتك والبيت اللي جمب بيتك قومي بسرعه امك هتقتلك بسرعه وما كادت تكمل حديثها حتي اندفعت الأم علي اثر الصراخ الام ولم تري بعد ماذا حدث : ايه في ايه مركبه ساون في ايه وماكادت تكمل حتي شهقت شهقه منصدمه مما رأت وأسر وشمس يقفون خائفين وقمر في وضع…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل الثاني
في صباح اليوم التالي في القاهره علي المائده الاب :راحه كام مقابله يا قمر قمر انا عندي مقابله في شركه الحديدي ويارب يوفقني واشتغل ادعيلي يا امي فاطمه ربنا ينورلك طريقك ويوفقك يا بنتي لتذهب قمر مسرعه الي عملها في الشركه حيث زين وملاك ملاك : كنت عايزه اكلمك في موضوع كدا زين :قولي سامعك ملاك:بص بقا يا كبير المبني…
أكمل القراءة » -
رواية زين و القمر الفصل الاول
بسم الله الرحمن الرحيم الشخصيات الاب : عز الدين محمود الحديدي يبلغ من العمر 55 عاما غلب علي شعره علامات الشيب لديه مزيج غريب من القسوه والصرامه ومحبه أبنائه يمتلك اكبر شركه للازياء والديكور في الوطن العربي الام : رقيه محمد عبد الوهاب سيده جميله جدا تبلغ من العمر 50 عاما طيبه جدا حنونه تحب أبنائها ربه منزل بينها وبين…
أكمل القراءة » -
رواية نوسين الفصل العاشر و الاخير
( نوسين ) الفصل العاشر ” الأخير ” : رغم أن الكلمة جعلت الأنثى داخلها تنتشي، وقلبها يصرخ أنه أخيرًا سينل مكافأته على تحمل كافة فصول الحب؛ فصل القسوة، والتجاهل، والرفض، اخيرًا وصل لربيعه؛ الربيع الذي سيزهر فيه ويتنشق رحيق العاطفة متلذذًا بها. ولكنها كانت أقوى من أن ترضخ بهذه السرعة لمطالب قلبها الخانع، إذ قالت بإباء وكمد: -دا لما…
أكمل القراءة » -
رواية نوسين الفصل التاسع
( نوسيـن ) الفصل التاسع : أحست “نوسين” أنها في ساحة حرب، وأنه فجر فيها قنبلة مدوية غادرة فتتها لأشلاء، حتى ما عادت قادرة على لملمة اشلائها المُبعثرة؛ لتُعلن أنها خسرت هذه الحرب التي كانت أقصر وأقسى مما توقعت. ابتلعت ريقها الذي صار جاف، ودون أن تنطق بحرف، كانت تتحامل على جسدها الذي أحسته مُخدر من فرط الشعور بالألم الذي…
أكمل القراءة »