روايات رومانسيه
romantic novels
-
رواية بعشقك طامعه الفصل الخامس
هبط كلا من بثينه ويحيي لفض الاشتباك بين غصون وغيث حتي لا يعلم بهم الحاج غالب ويتخذ قرارا تعسفيا ضد غصون …اخذ يحيي غيث ليهدئه واخذت بثينه اختها ضحي وصعدت الي غرفتها حتي تبعدها عن شر غصون …جلست بثينه واجلست ضحي بجوارها وسألتها بحنق =ايه اللي نزلك تحت…احنا مش اتفقنا نبعد عنها الفترة دي …ولا انت خلاص مش مستحمله تصبرى…
أكمل القراءة » -
رواية بعشقك طامعه الفصل الرابع
بعد خروج شادي من بيت جده عاد الي بيت والده يزفر بحنق …كان ضياء مع غصون في هذا البيت لانه يعلم جيدا ان شادي سوف يسهر مع قمر وساميه ووديعه ما زالوا ببيت الحاج غالب …انتفض كل من غصون وضياء عند سماع باب الشقه يصفع بقوة لتشهق غصون فكتم ضياء فمها بيده وحذرها الا تصدر صوتا …وقام مسرعا وارتدي ملابسه…
أكمل القراءة » -
رواية بعشقك طامعه الفصل الثالث
بعد عوده غالب ويحيي استدعي غالب غيث ليأخذه الي المصنع ليثبت وجوده امام ضياء…دخل مكتب ضياء واجلس غيث علي مكتب ضياء الوثير دلفا كلا من ضياء وشادي الي المكتب تفاجأ بوجودهم …نظر اليهم ضياء نظرة متوجسه وقال =هو انا غلط في مكتبي …ولا ايه …اهلا يا حاج غالب. زفر الحاج غالب بحنق وقال =جرى ايه يا ضياء …انت ناسي ان…
أكمل القراءة » -
رواية بعشقك طامعه الفصل الثاني
الفصل الثاني في الصالون دلفت همس لتجد شادي يتأفف كثيرا معطيا لها ظهره فابتسمت بتسليه قائله =حاسب علي شويه الهو اللي في صدرك …وخليهم هينفعوك قريب …متستعجلش علي قضاك. التفت لها شادي ناظرا اليها نظرة احتقار من شعرها الي اسفل قدميها قائلا =انتي ايه اللي جابك ورايا …مش خايفه قمر تشوفك وتزعل انك واقفه معايا …وخصوصا بعد ما دافعتي عن…
أكمل القراءة » -
رواية بعشقك طامعة الفصل الاول
الفصل الاول � في فيلا الشريف يوجد رجل بعمر السبعون عاما وهو الحاج غالب الشريف يبدو علي وجهه اثار الحزن العميق بسبب حادثه تمت منذ سبع سنوات فقد فيها ابنيه غازى ونديم ومنذ هذه اللحظه عاش ميتا وقام بعمل توكيل بادارة المصانع الي زوج ابنته الوحيده ساميه الرجل الغير مناسب لابنته وعائلته ضياء الغريب وهو اسم علي مسمي فهو رجل…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل 19 و الاخير
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل 19 و الاخير . رنا احمد عماد . البارت الاخير . في منزل حور … كان يجلس اسد وهو ينظر إليها باشتياق كبير أما هي فكانت تشعر بالأمان لا تخاف من اي شي فقد جاءها امانها معشوقها كان يجلس اسد وهو متقمص شخصيه خلف كبير العائله وقمر وسما في دور زوجاته الاثنان وسليم وزين في دور أولاده…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل 18
صعيديه امتلكت قلب الاسد رنا احمد عماد . بارت 18.. في فيلا اسد . كانت تجلس نيرمين بدموع والم وعتاب لذاتها بعدما اخبارها يوسف بكل ماحدث لتنهر ذاتها بشده اين كانت واولادها يمرؤن بكل هذا كيف لا تشعر بهم وبما يمرون به ليسير اسد الي الداخل بوجع وكسره ودموع يجاهد لاخفاءها ليوقفه صوتها الحزين وهي تفتح ذراعيها اليه ليسرع إليها وهو…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد 16 و 17
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 16/17… (وجع. الم . انكسار .صدمه .وخوف ورعب أيضا )كانت تلك هي احساسيها التي تشعر بها بين ساعديه وهي ترا ينظر إليها بكل تلك الكره الذي يلمع في عيناه الذي تراه ولا اول مره ماذا فعلت لتلك الإهانات الشنيعه لتتحدث بالم ووجع يكفي العالم. /ايه الي بتقوله ده ي اسد . اسد…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد 15
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد بارت 15… في فيلا اسد . كان يجلس زين أرضا بدموع وقهره فلحظات وسينتهي كل شي لتسرع اليه حور بقلق بالغ من حالته. حور بقلق ورعب /زين مالك فيه ايه. زين بدموع وصراخ /مصيبه ي حور مصيبه سليم وقد قص إليه ماذا حدث . حور بدموع والم /كل ده عاد يحصلكم ومحدش يعرف…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل 14
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 14… في الاوتيل .. غرفه اسد وحور.. كان ينظر بنظره عشق وحنان لذلك الذي تغفي بين يديه بكل براءه وهدوء ليبتسم بخفه وهو يتذكر رقتها معاه بين يديه في اول ليله بينهم كازواج حقا كان يكتشف أن وراء ذلك الجنون شخصيه جميله للغايه فاستطعت تلك الصعيديه المجنونه امتلاك قلب الاسد والاستحواذ عليه…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل 13
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 13… كان يقف اسد بغيظ من ذلك المجنونه ورعبا عليها الي أين ذهبت وحيده تلك المجنونه ليحاول مرارا وتكرارا الاتصال بها لكن لا يوجد رد ليغتابه القلق الشديد ليزعم علي السفر سريعا الي القاهره الي متي ستحمل تصرفات تلك المجنونه . علي حدود العريش . كانت تقف حور بدموع وهي تريد اي…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل 12
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد .. بارت 12… في العريش .. في أحدا الخيم الخاصه ب اسد وسليم كان يحاول سليم أن يفيق اسد الذي مغشي عليه وينظر بغيظ للتلك الذي تجلس بجانبه تاكل بلا هتمام . مراد بغيظ /صحه وعافيه اجبلك مياه نار علشان تحبسي بيها . حور بابتسامه واسعه/تشكر ي ذوق بجد كنت هموت من الجوع ي…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل11
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 11… صباحا في فيلا اسد … في غرفه سما .. كانت تقف بسعاده فاليوم خطبتها كانت تنظر لتختار واحدا من تلك الفساتين المزخرفه بحرافيه تجعلها أكثر جمالا . سما بابتسامه وسعاده /ايه رايك ي ماما ده ولا ده . نيرمين بسعاده /اي حاجه عليكي حلوه ي قلبي كفايه أن بنوتي العسل هتبقا…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل العاشر
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 10…. في فيلا اسد . كان يجلس مراد بصدمه ممايسمع . مراد بصدمه /ي نهار اسود ي اسد حبستها معقول . اسد بضحك /ههههه خليها تتربا شويه ي اخي دي طايحه في الكل محدش قادر عليها . مراد بحده /بس مش لدرجه دي ي اسد انك ترميها مع المجرمين وتعملها…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل التاسع
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 9…. في فيلا اسد .. كانوا جميعهم يقفون وهم ينظرون لذلك التي تجلس ببراءه وكأنها لم تفتعل شي ابدا . نيرمين بغيظ /عجبك الي عملتيه ده ي حور تودي اسد السجن ده كلام ده . حور بغيظ شديد/قسما بالله مكنت اعرف ي حماتي انا كل الي قصدته اني أخرج اسد من الجوازه…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل الثامن
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 8…. في شقه زهره … كان اسد يحاول فك ذلك الوثاق من علي يدها باستغراب لما حل بها . نيرمين بفزع /فيه ايه ي زهره مين الي عمل فيكي كده . زهره وهي تاخذ أنفاسها بصعوبه وغيظ /واحده واحده مجنونه معرفهاش ربطتني كده وفتحت عليا البانيو كانت عايز تغرقني وكل الي طالع…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل السابع
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 7… في المحل … كان يقف اسد بينهم يحاول خلاص ذلك المسكينه من يد حور الذي مصممه علي اقتلاع جزور شعر الفتاه في يدها . حور بغيظ شديد/بقا انا معزه ي كلب البحر ليه عاد شيفاني داخله بقول مااااا ولا ماسكه حزمه البرسيم في ايديا . اسد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/ي بت…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل السادس
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 6….. في فيلا اسد .. في المطبخ .. كانت تقف وهي تتضع زيت الخروع في الشاي وعلي وجهها ابتسامتها الماكره لتقع عين عنيات عم ماتفعله لتتحدث بهمس وغيظ/بتعملي ايه ي حور ايه الي حطتيته في الشاي ده . حور بفزع وغيظ /جرا ايه ي وليه خضتيني بعمل مع السحليه دي وأبوها الواجب…
أكمل القراءة » -
صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل الخامس
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 5… في الاداره … كان يجلس اسد ومراد مع اللواء جلال . جلال بابتسامه /سلمتك ي اسد حمد لله على السلامه ي مراد . اسد بابتسامه /الله يسلمك ي سياده اللواء . مراد بابتسامه/شكرا سعادتك . جلال بجديه /ايه اخبار موضوع امجد البحيري ي اسد . اسد بجديه/متقلقش سعادتك انا مراقبه كويس…
أكمل القراءة » -
رواية صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل الرابع
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد . بارت 4…. في المطبخ … كانت تقف حور بخبث ومكر وهي تخطط لذلك المخطط . حور بخبث ومكر/اها شطه نار شطه نار هههه الله يرحمك ي اسد .. في الخارج … علي مائده الطعام… كانت تقف عنيات وهي تتضع الاطباق أمامهم بحزر اما تلك المجنونه فكانت تخفي تحت نقابها ابتسامتها الماكره وهي تمسك…
أكمل القراءة »