روايات رومانسيه

romantic novels

  • رواية بيننا شئ خرافي الحلقه السابعه

    السابعه “نار وبركان ” دخلت “مرام ” إلى مكتبه الواسع لكن صداع رأسها لم يساعدها فى استيعاب أيا مما حولها من أناقه هذا المكتب نقيض ما رأته أمس فرق بين هذا وذاك كفرق السماء والارض،بالكاد اهتدت الى الكرسى المواجه للمكتب الموجود بسبب تشويش حاد فى الرؤيا زاد مع دق رأسها وقبل ان تهم بالجلوس دعاها نحو جانب آخر به طاوله…

    أكمل القراءة »
  • رواية بيننا شئ خرافي الحلقه السادسه

    السادسه “منقذى ” انتقل “الياس ” وحيدا نحو احد الميادين كما أرسل اليه ، مخاطره قد تؤدى بحياته من أجل تلك المجنونه التى تسوقه دون إراده وتسيطر بقوه على تحركاته أمره بترك سيارته وهاتفه والسير نحو احدالجراشات الموجوده فى الميدان نفذ المطلوب دون اعتراض أو خوف تحرك بين صفوف السيارات الساكنه داخل الجراش حتى خرج اليه اثنان من الرجال ذوات…

    أكمل القراءة »
  • رواية بيننا شئ خرافي الحلقه الخامسه

    الخامسه (نار وبارود ) فى وقت متأخر عادت “مرام ” الى منزلها غير مستوعبه انها عادت دون اختها لاتصدق انها ستدخل الى المنزل ولم تجد جنونها ومرحها الدائم اثر لاتصدق انها ستواجه حزن أبويها وترى الالم فى وجهيهما وحدها وضعت قدمها على اول دراجات سلم العماره لتصدم بجسد والدها الذى لم تره من كثره غيوم الدموع بعينيها انقبض قلبها عندما…

    أكمل القراءة »
  • رواية بيننا شئ خرافي الحلقه الرابعه

    الحلقه الرابعه (تهور) ذهبت “مرام ” الى مكتب ذلك المحامى الذى أكد لها “محمود ” انه هو المنقذ والطريق الأقرب للحصول على معلومات عن اختها فهو يستخدم علاقات والده الطائله بالسلطه لخدمه الشعب دون أى استغلال حتى أنه اتخذ مكتب صغير فى احد الاحياء الشعبيه لمساعدة الغير قادرين بعيدا عن مكتب والده اقتربت من الشقه التى بها المكتب لم تكن…

    أكمل القراءة »
  • رواية بيننا شئ خرافي الحلقه الثالثه

    الحلقه الثالثه (احتلك ونتفاوض ) عادت “مرام ” الى مكان عمل “مكه ” لتسأل بدقه عنها لعل احد رأئها تقابلت احد الاشخاص الذين يعملون مع “مكه ” بالمكتب هرول نحوها فورا عندما وجدها تدور حول نفسها بتوتر اقترب منها وسألها ” محمود ” قاضبا حاجبيه : _ مرام مالك بتدورى على ايه هنا ؟ اجابته والدموع تملئ عينايها : _…

    أكمل القراءة »
  • رواية بيننا شئ خرافي الحلقه الثانيه

    رواية بيننا شئ خرافي الحلقه الثانيه فى المستشفى تحت يد الممرضه كانت يد” عدى ” تمتد لها وهى تضع له جبيره حتى مرفقه يظهر بعض الضيق على وجهه يشوبه الألم حتى دخل اليه “ريان “زوج اخته “تمار ” هتف وهو يربت بيده على كتفه : _اسف لو اتاخرت كنت بشوف زميلى هنا ،،ايه يا بطل لسه فى الم اجابه بفتور…

    أكمل القراءة »
  • رواية بيننا شئ خرافي الحلقه الاولي

    (الحلقة الاولى ) احيانا تشعر انك مررت من مكان ما تذوقت هذا الطعم رأيت نفس الشخص واجهت نفس الموقف لكن لا تجد تفسير احيانا حدثك يخبرك بأن لا تفعل شئ ألا تقترب لكن القدر المحتوم هو من ينتصر فى النهايه كل شئ متوقف على خطوة منك ليصبح أمر عادى أو خرافى,,,, فتحت عينها ببطء شديد وهى ترى كل ما حولها…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل الرابع عشر والأخير

    ايمن بيتحسن شويه شويه وطبعا اخد اجازه طويله من شغله وده خلي ابنه يتعلق بيه اكتر واكتر وما بيسكتش غير مع ابوه. حبيبه: الولد اتعلق بيك قوي ايمن: خليه يتعلق، المهم هنجيب اللي بعده امتي؟ حبيبه: انت عايز عيال تاني؟ ايمن: نعم يا اختي؟ هو انتي لسه جبتي؟ امال فين اللي وعدتيني بيها؟ حبيبه: وعدتك بإيه؟ انا ما وعدتكش بحاجه…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثالث عشر

    ايمن اخد ابنه باسه واذنله في ودنه ونطقله الشهاده وعطاه لاحمد ايمن: عمر وحبيبه امانه بين ايديك هتربي عمر زي ابنك واهو مش هيكون غريب هيبقي ابن اخت مراتك اوعي تبخل عليه باي حاجه؟ فاهم؟ احمد: انت بتقول ايه؟ ايمن انت هتربي ابنك، ايمن، ايمن، فتح عنيك شوف ابنك، ايمن اخيرا سرينات الاسعاف وصلت واصحاب ايمن وصلوا وصوت تكبيرات العيد…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع الفصل الثاني عشر 12

    رواية حب مشروع الفصل الثاني عشر 12  فاطمه: ادخلي يا بنتي لجوزك ما تسيبيهوش لوحده حبيبه: حاضر يا ماما تصبحي على خير فاطمه: وانتي من اهل الخير ربنا يهدي النفوس يا رب حبيبه دخلت لجوزها اللي كان راقد في السرير غيرت هيا كمان هدومها وقعدت جنبه حبيبه: اااه ايمن: تعبانه؟ حبيبه: هلكانه مش تعبانه، خلاص بقى تعبت وجبت أخرى ايمن:…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل الحادي عشر

    احمد: سوري سوري يا عم سعيد، ماهيا دي فكرتي المجنونه عم سعيد: مش فاهم قصدك ايه؟ احمد: قصدي ان انا اللي دبرت خطفهم وانا اللي اقنعته ان سعيد المجرم هرب وانا اللي كنت حابسهم الخطف والحبس كله جزء من خطتي ومرضتش اقولكم لانكم مكنتوش هتوافقوا بس اهو الخطه تمت بنجاح باهر واهم رجعوا لبعض وايمن معرفش حاجه ودي اهم نقطه.…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل العاشر

    هو انتي متخيله اني كملت معاكي علشان لقيتك جميله؟ جمالك ده كان بونص بس مش اساس انا حبيتك، حبيت البنت اللي طاعت ابوها ووافقت تتجوز من اختياره واحد ما تعرفوش، حبيت البنت المنتقبه اللي يوم فرحها وعلى الرغم من جمالها إلى انها احتفظت بيه لجوزها بس، حبيت البنت اللي يوم فرحها طلبت من جوزها يقرالها قران وقامت معاه الليل، حبيت…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل التاسع

    احمد قالها على فكرته وهيا اتصدمت منها جدا سميه: انت مجنون؟ ايمن هيقتلك مش هيخاصمك لا طبعا الفكره دي مجنونه ومتخلفه احمد: الفكره دي هتخليهم يتكلموا مع بعض ويرجعوا لبعض سميه: انت فعلا هتخسر ايمن بفكرتك دي مستعد لده؟ احمد: مستعد هتساعديني؟ سميه: هساعدك بس مش هنعرف ننفذها لوحدنا؟ احمد: طبعا هنحتاج حد معانا شوفي تثقي في مين ورتبيلنا مكان…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثامن

    حبيبه بتقول لباباها انها عايزه تتطلق من ايمن باباها اذبهل منها لانه عارف انهم بيحبوا بعض جدا وما بيستغنوش عن بعض ودلوقتي حامل منه فالطلاق كان اخر حاجه ممكن يفكر فيها عم سعيد: انتي بتقولي ايه؟ تتطلقي؟ يا بنتي ان ابغض الحلال عند الله الطلاق حبيبه: اديك قولت اهوه حلال. عم سعيد: طيب ليه؟ جوزك مقصر معاكي في ايه؟ اللي…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل السابع

    حبيبه اهلها جنبها واول ما فتحت عنيها استغربت هيا فين بصت حواليها وشوش كتير قوي حاسه انها عارفاها بس في وش وحيد اتمنت انها تشوفه ومش لقياه غمضت عنيها تاني حبيبه: ايمن، ايمن ايمن بره الباب سمعها غمض عنيه وسند على الحيطه ومقدرش يدخلها عم سعيد: حمدلله على السلامه يا بنتي، ايمن يدوب خارج راح يصلي وهيجي المهم يا بنتي…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل السادس

    احمد واقف جنب ايمن اللي قاعد في الارض بيحاول يوقفه او يخليه يقوم احمد: ايمن في ايه مالك؟ ايه ده؟ ده مجرد شعر انا مش فاهم في ايه؟ ايمن: ده مش مجرد شعر ده شعر مراتي…شعر حبيبه سميه: ده شعر حبيبه ايمن انت لازم تتصرف يا ايمن فاطمه خرجت على صوتهم بتعرج فاطمه: في ايه؟ ايه الشعر ده اوعي يكون؟…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل الخامس

    ايمن امه وقعت بين ايديه وهو واقف مش عارف يعمل ايه او يتصرف ازاي؟ ايمن: انا هاخدها المستشفي انتو مين؟ الناس: احنا كنا موجودين ساعت الحادثه المدير: روح انت بوالدتك واحنا هنتصرف روح ما تقلقش ايمن اخد امه على المستشفي وقابلوه واخدوها منه وهو واقف مستني حد من الدكاتره يطلع يطمنه عقله عاجز عن التفكير او انه يصدق انه لو…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل الرابع

    حبيبه كان نفسها تفضل في حضنه، ايوه عايزه فتره تتعود عليه بس برضه كانت عايزه تنام في حضنه وفجأه و هيا سرحانه وغرقانه في احلامها لقت… لقت الباب بيخبط خبطه خفيفه حبيبه: ادخل الباب اتفتح وايمن دخل وبعد ما كان مجهز هيقول ايه نسي الكلام اللي هيقوله ومعرفش يقول ايه؟ ايمن: في تكييف في الاوضه لو حاسه ان الجو حر…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثالث

    ايمن واقف متردد قدامها ايمن: انا عارف انك مش سمعاني بس انا هقلعك نقابك ماشي، يا الله عدي الليله على خير ايمن بايد بتترعش رفع نقاب حبيبه وهيا باصه للارض كانت لابسه حاجه شبه الاسدال فوق فستانها وقفها وهيا مش عارفه ترفع عنيها فيه ومكسوفه جدا مسك الاسدال ده وشده لفوق وقلعهولها وهنا بقى كانت صدمته ومفاجئته فستانها كان فستان…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مشروع للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثاني

    ايمن اقام الليل وصلي استخاره ونام صحي لقي نفسه في مكان رائع، مكان كله خضره وورود كتير اشكال الوان، ورود عمره ما شافها قبل كده فضل يسأل نفسه معقوله مات ودي الجنه،؟ فضل ماشي يتفرج بانبهار على كل حاجه حواليه لحد ما شاف بركه مياه صغيره وقاعده على جنبها بنت رائعه الجمال لابسه فستان ابيض فرشاه حواليها وحاطه ايدها بتلعب…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى