روايات رومانسيه

romantic novels

  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 27

    #بقلم_ولاءيحيي البارت السابع والعشرون خرج انس من بيت فريد هارب وأخذ سيارته وذهب… ولكن كان هناك بعض الرجال مجتمعنا أمام البيت احد الرجال : شوفتوا بعينكم…صدقتوا يا هلاليه… اهو ابن الصفواني داخل البيت وهو ما فيهوش غير البت بنت سلوي . عرفتوا أن الصفوانيه لسه شايفينكم غجر ويدوسه على شرفكم… وفي عز النهار لا خايف من حد والا همه.. ما…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 26

    #بقلم_ولاءيحيي البارت السادس والعشرين ذهبت روسيلا مسرعة ووافق عاصم مصدوم لا يعلم ماذا يفعل هل يذهب وراء روسيلا التي يحبها.. ام ينتظر ناتالي التي وعدها بالزواج…اقترب ريان من عاصم بابتسامه.. ريان : انا جاهز يلا بينا (نظر عاصم إلى ريان بحزن. ولم يجيب) ريان باستغراب :مالك يا عاصم جلس عاصم حزين ووضع رأسه بين يديه فاقترب منه ريان بقلق ريان…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 25

    #بقلم_ولاءيحيي البارت الخامس والعشرين كانت الأجواء في قنا مليئة بسعادة والأفراح فالبلد كلها اجتمعت لتحتفل ليس بفرح ريان وحياة فقد لكنهم كانوا يحتفلون باتحادهم وانتهاء العداء فيما بينهم .. واكتملت فرحتهم عندم بعث ريان مهندسين وعمل بناء لإعادة بناء وتصليح بيوت الهلالية الذين شعروا أن كبيرهم حامد قد عاد في شخص حفيدة ريان.. فأقيمه احتفال خاص له في نجع الهلاليه.أيضا……

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 24

    #بقلم_ولاءيحيي البارت الرابع والعشرين خارج ريان خلف فايز غاضب.. يتابعه جده رضوان وما أن وصلوا إلى الخارج… وجدوا تجمع كبير أمام نيابة قنا والكل يلتفت حاول فايز ومن معه غاضبين.. اقترب إبراهيم ويحيى وعبد الرحمن وحسين والشباب الثلاثة من رضوان وريان.. ابراهيم بابتسامه :شايف يا خالي.. اهل قنا كلهم اتجمعو وبقي يد واحدة واقفين ضد الظلام يحيى بابتسامه :حلمك بتحقق…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 23

    #بقلم_ولاءيحيي البارت الثالث عشرين كانت الأجواء هادئة… إلى أن اقتحم رجال الشرطة المكان . واقتربوا من حياة… فاجتمع الجميع حولها ووقف ريان بجوارها الضابط : دكتورة حياة… اتفضلي معنا ريان بضيق :تتفضل معك ليه الضابط : الدكتورة مطلوب القبض عليها شهق الجميع بصدمه.. ووقع رضوان على كرسي.. ونظرت حياة وريان إلى بعضهم البعض نعود قبل هذا الوقت بساعتين وقفت سيارة…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 22

    بقلم_ولاءيحيي البارت الثاني والعشرين توفيق بابتسامه :على فين يا ريان…دا السهرة والشغل ابتدوا… وانت هتنفذ كل إلا هطلبوا منك ينظر له ريان ويبتسم : … يبقى انتم لسه ماعرفتوش مين هو ريان الصفواني…(ويرن الهاتف في يد ريان يعلن عن وصول مسيج يقوم بفتحها ويبتسم…. ويرن في ذات الوقت الهاتف الذي بيد توفيق فينظر له ريان) ريان بابتسامه: انا جي النهاردة…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 21

    #بقلم_ولاءيحيي البارت الحادي والعشرين نظر ريان إلى حياة الوقفه بجواره مصدومه مما قال توفيق وشعر بيديها تترك يده… فامسكها بقوة وقربها منه وهو يبتسم لها… ونظر إلى توفيق ريان بابتسامه بارده : ابن مين يا باشا انا علاقتي بسونيا كانت خطوبه اكتر من كده محصلش… يضحك توفيق عاليا وينظر إلى ريان : قولت اهزر مع الدكتورة (وينظر إلى حياة بنظرة…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 20

    #بقلم_ولاءيحيي البارت العشرين حازم باستغراب : سونيا رجعت… ليه واشمعني دلوقتي… وهو عاوز حياة معاك ليه (وينظر له بقلق) هو الراجل دا ناوي على ايه بظبط ريان بغضب وضيق :مش عارف يا حازم مش عارف يصمت حازم ويفكر قليل ثم ينظر إليه حازم :يبقى تقول لحياة الحقيقة… و تعرفها كل حاجه ريان بغضب : ماينفعش… هو اكيد طلب حياة معايا…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 19

    #بقلم_ولاءيحيي البارت التاسع عشر ابراهيم باستغراب : عريس لسهيلة بنتي… مين دا يا حج رضوان بابتسامه :الدكتور وائل حفيد عمك عارف الله يرحمه نجوى بفرحه :ابنه امينه… دي ست أميرة وزي البلسم.. ( تنظر إلى رضوان باستغراب) بس هو اللي طلب سهيلة.. والا قال عاوز عروسه وانت رشحت سهيلة رضوان : لا هو اللي طلبها بنفسه.. (وينظر إليها)واحنا من امتى…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 18

    #بقلم_ولاءيحييش البارت الثامن عشر كانت ملك جالسه في حديقة المنزل تذاكر دروسها فسمعت صوة من خلفها حازم بصوة منخفض :انسه ملك.. بسسس انسه ملك تلتفت ملك ورائها فترى حازم مختبئ وراء إحدى الاشجار فوقفت بخوف تنظر يمين يسار وذهبت إليه مسرعة ملك بخوف وقلق :انت ايه اللي رجعك تاني… هو انت كل ما تجوع هتنط هنا… حازم :انا مش جعان……

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 17

    #بقلم_ولاءيحيي البارت السابع عشر نظرت حياة إلى ريان فوجدت آثار احمر شفاه على قميصه تلك العلامة التي تعمدت بوسي تركها.. ونسيها ريان ما إن رائي حياة أمامه … اشتعلت حياة غيرة وغضب … ولم تستطيع الصمت حياة بغضب شديد : أدى العيش.. (وضعت العيش بغضب فنظر الجميع لها ورائ تغير لون عينيها… أمسكت حياة طبق من الفول ساخن وقامت بثقبه…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 16

    البارت السادس عشر ما إن فتحت ملك باب مخزن الطعام… وجدت من يكتم أنفاسها…. حازم بقلق : متصرخ يش… اسكتي… انا مش هعملك حاجه.. ملك بصرخات مكتوم تحاول الابتعاد عنه… ولكن حازم ماسكه جيدا وكاتم انفسها حازم بهدوء :أهدى اهدي… انا مش حرامي والله انا بس كنت جعان… بصي اهدي ولو وعدتني متصرخ يش هسيبك وفهمك… قولتي ايه تهز ملك…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 15

    البارت الخامس عشر ألتفت الجميع إلى فايز وعائلته الذين حضروا إلى بيت الصفواني وقف ريان وبجوره حياة التي ظهر على معالمها الغضب فكيف أتت لهم هذه الجراءة ليدخلونا الي بيتهم بعد كل العذاب والفراق الذي عاشوا بهم أسرتها بسببهم أكثر من عشرون عاما حياة بغضب :ايه اللي جاب الناس دي هنا ريان بابتسامه بارده :انا اللي عزمتهم (تنظر له حياة…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه14

    البارت الرابع عشر التفت حياة وعاصم ومراد… فوجدوا أمامهم اثنين من الفتيات… داليدا :لو سمحتم هنا بيت الحج رضوان الصفواني يبرق مراد وينظر إلى الفتاة الجميلة الوقفة أمامهم بشعرها الأصفر القصير وعينيها العسلية مراد بإعجاب :بركاتك يا شيخه حياة تبتسم حياة وتقترب منها :انتي داليدا بنت عمي يحيى صح تنظر داليدا إلى روسيلا الواقفة بجوارها باستغراب ثم تنظر إلى حياة…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 13

    البارت الثالث عشر وقف ريان مصدوما ينظر إلى سكرتيرة فهمي صادق حماه السابق… هذا الرجل الذي كان يسعى لتدمير حياته…الرجل الذي ظلي ريان شهور يراقبه لكي ينتقم منه لكنه عندما عاد إلى عمله… أتى لتنفيذ مهمته… كان ريان ينظر إليها وهو يسأل حالة… ما الذي أتى ب سكرتيرة فهمي إلى شركاتات الهلالي… كيف تركها فهمي فالمعلومات التي جمعها ريان عن…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 12

    البارت الثاني عشر وقف ريان وحياة ينظرون إلى بعضهم البعض… وكل منهم منتظر الآخر يجيب على تسأل جدهم … وكان الجميع ينظرون لهم منتظرين قرارهم… رضوان بابتسامه: قولتوا ايه يا ولاد… يقترب يحيى من رضوان ويبتسم وهو ينظر إلى حياة وريان يحيى: انا بقول نديهم فرصه شهرين يا حج… وبعدها يقرروا يعملوا ايه.. مهو كمان احنا مش هينفع نطلقهم دلوقتي…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 11

    #بقلم_ولاءيحيي البارت الحادي عشر خارج ريان من المجلس غاضب بعد ما صفعه جده أمام الجميع… واخذا احد السيارات وانطلق سريعا… وعلي بعد عدد أمتار وجد سيارة حياة تقف أمام أحد بيوت الهلاليه فاوقف السيارة ليتاكد ما إن كانت السيارة لحياة ام انها سيارة شبيها لها… وجد بعد الصبيا يلعبون أمام البيت باهر بغضب : ولا… (فيقترب منه الأطفال) عربية مين…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 10

    #بقلم_ولاءيحيي البارت العاشر خرجت حياة من نجع الصفوانيه… فوجدت امرأة تجري بتعب تعترض طريقها… فأوقفت سيارتها…فجريت المرأة إليها تنهج سعديه بتعب :ا يا دكتورة… الحقيني ابوس يدك يا دكتورة تنظر لها حياة :مالك يا خالة… سعدية بكاء :الحقيني ابوس يدك.. تنزل حياة من سيارتها :انتي مين يا خالة … الحق مالك في ايه سعديه : انا سعديه الهلالي… الحقي مرات…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه التاسعه

    #بقلم_ولاءيحيي البارت التاسع بعد انتهاء صلاة ذهبت النساء لتحضير العشاء.. وجلس الرجال يتحدثون… يحيى بقلق : تفتكروا فايز هيقول ايه في المجلس العرفي عبد الرحمن : اكيد هيطلب أن ريان يتنزل ليه عن الشركات والفلوس.. ما هو دا اللي هو عاوزه إبراهيم : عمره ما يطلب كده في المجلس. هو دا غرضه بس ما رح يظهر نفسه قدم الكل… المفروض…

    أكمل القراءة »
  • رواية ملكتني فاكتملت الحلقه الثامنه 8

    رواية ملكتني فاكتملت الحلقه الثامنه #بقلم_ولاءيحيي البارت الثامن وبعد مرور ساعتين كان الجميع يجتمع ب غرفة يحيى بعد أن خرج من غرفة العمليات… رضوان بابتسامه :حمدالله على سلامتك يا ولدى يحيى بابتسامه :الله يسلم عمرك يا بوي (وينظر باتجاه حياة) حياة تقترب منه حياة : ايوه يا عمي #بقلم_ولاءيحيي يحيى بابتسامه : عاوز اروح البيت… حياة :مستعجل ليه يا عمي……

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى