روايات رومانسيه
romantic novels
-
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه السابعه
#بقلم_ولاءيحيي البارت السابع وقف ريان مصدوما ينظر لحياة… فأنه لا يصدق ان من دق لها قلبه هي من يكره سماع اسمها… وقفت حياة أمامه بقوة فهي عهدت نفسها أمس أنها لن تضعف أمامه وان الرحيل سيكون قرارها هي ينظر لهم يحيى باستغراب :مالكم يا ولاد واقفين قدم بعض كده ليه تنظر له حياة بابتسامه وتبتعد عن ريان وتقترب من سرير…
أكمل القراءة » -
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه السادسه
#بقلم_ولاءيحيي البارت السادس في بيت الصفوانيه .. يدق جرس الباب فتفتح هانم حياة بابتسامة: سلام عليكم… هانم بابتسامه :وعليكم السلام حمدالله على السلامة يا ست البنات حياة بابتسامه :الله يسلمك يا هانم… فين أهل البيت هانم :في المطبخ.. بيجهزو الوكل اللي هيروح لسي يحيى المستشفى تدلف حياة إلى المطبخ.. تجد امه واختها وعمتها وبنات عمتها جميع بداخل ووجهوهم حزينة مهمومه..…
أكمل القراءة » -
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه الخامسه
#بقلم_ولاءيحيي البارت الخامس ما إن دخل ريان إلى المصاعد امسك يد من كتم أنفاسه وقام بتكتيفه وقور يديها ليضربه حازم بخوف :اهدي يابني انا حازم حازم يهدئ ريان وينظر إلى صديقه حازم بغيظ ريان :عن ابو شكلك يا أخي ايه ياض الغباء دا يعني لو كنت موتك دلوقتي…انت ايه اللي جابك هنا.. مش خايف حد يشوفك يخلص حازم رقبته من…
أكمل القراءة » -
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه الرابعه
#بقلم_ولاءيحيي البارت الرابع رضوان : روح يا عاصم انت ومراد جهزوا المشفى وأمنها لخالك…. (وينظر إلى عبد الرحمن وإبراهيم) وانتم تعال معايا نروح نقول لحياة ونأخذ رائيها… كيف الشرع ما بيقول ابراهيم :اسمح لي يا خال… هروح لدكتور جمال علشان يختار لينا الممرضات اللي هيروحوا المشفى مع يحيى والدكاترة رضوان :اختارهم زين يا إبراهيم وتأكد منيهم وخليهم من النجع عندينا……
أكمل القراءة » -
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه الثالثه
البارت الثالث #بقلم_ولاءيحيي خرج رضوان من غرفت مكتبه وجهه حزين مهموما .. سارح الذهن لا ير واللي يسمع من حوله حتى ابنته نجاة التي تقف أمامه نجاة :بابا نعمل اكل ايه لي الغداء (لم يسمعها رضوان وتحرك من أمامها .. فوضعت يدها على كتفه بستغراب ) بابا ينظر رضوان لها: ايوه … بتقولي حاجة يا نجاة نجاة بقلق :بسأل حضرتك نعمل…
أكمل القراءة » -
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه الثانيه
البارت الثاني #بقلم_ولاءيحيي وبعد مرور 20 عام من محافظة قنا ومن داخل نجع (الصفوانيه ) الساعة 9 صباحا …. داخل بيت رضوان الصفواني الذي تغيرت بعض معالمها فلقد أصبح بيت يتكون من 5 أدوار ومن داخل الدور الأرضي …. نسمع أصوات كثيره…. اصوات ضحكات ورائحة طعام اتيه من المطبخ … انه يوم الجمعة… اليوم الذي يجتمع فيها جميع اولاد واحفاد…
أكمل القراءة » -
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه الاولي
ملكتني فاكتملت بقلم_ولاءيحيي البارت (الأول) في محافظة قنا …. وتحديداً في نجع الصفوانيه في سكون الليل . وفي بيت كبير الصفوانيه اكبر عائلات قنا….. يدخل يحيى (الابن الأكبر لرضوان الصفواني) ممسك بيده طفل في الثامنة من عمره.. يدخل مسرعا و هو يلتفت حوله خوفا…. وبعد دخولهم بقليل نسمع صوت صفعه قويه… و صوت رضوان غاضبا رضوان الصفواني بغضب : اطلع…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 24 و الاخيره
روايه يكفي ان يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (24) عمر قعد قدام العنايه….. وحط ايده الاتنين علي راسه…ودموعه نزله علي وشه زاي الاطفال …. فيقرب منه هشام وشريف… شريف يعقد جمبه : الحمد الله يا عمر …ان شاء الله ربنا هيكمل شفها بخير عمر بتعب : ان شاء الله ( ويبص لهشام) قبضته عليهم كلهم شريف يبرق لهشام…علشان مايقولش حاجه هشام…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 22 و 23
روايه يكفي ان يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (٢٢) ويخرجه من الاوضه …بس عماد فاضل بصص عليهم وحاسس بخوفهم ….ومش قادر يسبهم…. بس احمد زقه علشان ماحدش يلاحظ هاله بدموع وخوف : هنعمل ايه يا ريم…. وانتي تعابنه اوي ومش هتستحملي ….انتي بتنزفي كتير ريم بتعب وغضب وانفس متقطعه : هدافع عن نفسي لاخر نفس فيه…. وربنا معانا وهيحمينا هاله بعيط…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 21
روايه يكفي ان يحب قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (٢١) حازم بيحاول يشيل ايد ريم من علي رقبته …بس هي كانت تمكنت منه … وبقيت تخنقوا بكل غضب …ودموعها نزله علي وشها …. هاله بدموع وصريخ : لا ياريم هتموتيه ريم سمعت هاله فايده ارتعشت لما حست انها هتقتل ودموعها بقيت نازله … وحازم لما ارتعشت اقدر يفك ايدها… وبقي مسكهم بكل…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 20
يكفي ان يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي البارت العشرين ميرنا تمسك التلفون بعصبيه ….تتصل علي مايا وتلفون مايا يرن برقم غريب تبعد شويه علشان الصوت مايا : الوووو ميرنا بضيق : مايا يا حيوانه…. انتي ايه اللي معيشك عند عمر ….وليه سيبهم يعملوا فيكي كده مايا باستغراب : ميرنا ميرنا بغضب: ايوه ميرنا….. ردي عليه انتي عيشه عندهم ليه مايا باستهزاء :…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 19
يكفي أن يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (١٩) الماذون: والشاهد التاني لسه عماد وشريف هيتكلموا …. سمعوا صوت عالي جي عليهم هشام بابتسامه : والله ما حد هيشهد غير….. وسع يا عم انت وهو ( ويوسع شريف وعماد ) بطاقتي … انا الشاهد التاني ….(ويغمز لعمر ) مبروك يا عريس عمر بابتسامه : الله يبارك فيك يا هشام عقبالك هشام عينه…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 18
يكفي أن يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (١٨) وفي الوقت اللي ريم وعمر بيتنقروا …..نزلت تقي وهاجر ومايا وجريت هاجر بسرعه …..وفتحت الباب اللي جمب عمر وركبت هاجر بفرحه اطفال : انا سابقة انا شاطر عمر وريم يبصوا …..ويلقي هاجر ركبت على الكرسي جمب عمر ….فريم تضحك ريم بفرحه وتغيظ عمر : يلا يا تقي انتي ومايا هنركب جمب بعض… هاجر…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 17
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 17 بقلم_ولاءيحيي الحلقه (١٧) ميرنا فضلت مستنيه فايز...... بس الوقت اتاخر والمزاد هيبدأ.... وهو مجاش...... وبقيت مضايقه ومخنوقه انها هتدخل المزاد ......وهتقضي اليله مع الهيدفع فيها اكتر ..... سمر قربت منها سمر بتريقه : متزعليش يا قطه هتتعوض
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه16
يكفي أن يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (١٦) ريم كانت قعده في شقتها لوحدها…… ومضايقه من تجاهل عمر طول اليوم ليها…… وحسه انها زودتها معاه وهو زعل…. بس مش عارفه تصالح اللي بينهم ازي ….. وهي قاعده تلفونها رن ريم بابتسامه : اهلا يا عروسه هاله بضحك: اهلا بيكي…… وايه عروسه دي هو لسه حصل حاجه ريم : هيحصل يا حبيبتي…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 15
يكفي أن يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (١٥) مايا دخلت وهي خايفه….. بس الكل رحب بيها ….معاد شريف اللي كان مضايق من وجودها… ومش مرتاح امل تبص ليها بحنان : تعالي يا مايا غيري هدومك … وحطي حاجتك في اوضتك….. وننزل علشان نتغدا سوا مايا هزت راسها بحزن من غير صوت …. وقامت من غير ما تكلم ….والدموع مكتومه في عينها…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 14
يكفي أن يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (١٤) وهم واقفين بيتكلموا سمعوا صوت ضرب نار شديد……. بيقرب من سور الفيلا….. فكل صرخ….. وعماد وقف قدام هاله يحميها وهي مسكت قميصه من الظهر وخبت نفسها فيه ….. وشريف حط ايده علي راس نهي اللي نزلت قعدت في الارض…… وعمر بيقرب من ريم علشان يخبيها بس ريم جريت بسرعه علي ساندي وهاجر اللي…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 13
يكفي ان يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (١٣) ابراهيم قفل التلفون وكان عمر بيسمع المكلمه من جهاز التنصت اللي حطوا… وفرح لما عرف ان ريم متنازلتش عن البلاغ….. بس خاف عليهم اكتر وعرف ان ابراهيم ناوي علي شر عمر اتصل بتلفون: خلي بالكم كويس ابرهيم ناوي علي حاجه ريم متغبش عن عينكم ولا حسن ولا اللي في الفيلا مش عاوز دبانه…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 12
يكفي ان يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (١٢) وصلت عربيه الاسعاف للمستشفي…… ودخلوا يجروا بعم صالح…… ودخل يجري وره زينب مراته وهي بتعيط ….. ومعاها ريم وحسن وماجده……. وناس كتير من الجيران اخده عم صالح بسرعه للعمليات….. وبعد خمس دقائق كاان وصل عمر وشريف وعماد …….وهم بيجروا بعد ما ماجده اتصلت بيهم عماد بخوف يجري علي ماجده :امي انتي بخير فيكي…
أكمل القراءة » -
رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه 11
يكفي أن يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (١١) ريم صحيت الصبح….. لقيت نفسها في اوضة مامتها….. وحسن اخوها نايم جمبها وماسك ايدها…… وماجده وامل نايمين علي الكرسي…… حاولت تقوم فحسن حس بيها حسن بلهفه: ريم حبيبتي حمدالله علي سلامتك…. انتي كويسه ريم دموعها نزلت علي وشها…… وماقدرتش ترد …. قربت منها ماجده ….وضمتها حطت راسها علي صدرها بحنان ام …..وايدها التانيه…
أكمل القراءة »