رواية العنيد

  • رواية العنيد الحلقه 22

    الحلقه 22 عيله ليلي كلهم بيبصوا لبعض مش عارفين يقولو ايه؟ ازاي يكتبوا الكتاب وهما متجوزين اصلا عم محمد بص لادهم ومش عارف يقول ايه لاخوه؟؟ ادهم: والله انا عن نفسي معنديش مانع لو عمي معندوش مانع؟ كلهم بصوا لعم محمد اللي ارتبك وعايز يضرب ادهم لانه خرج نفسه وورطه هو ومعرفش يقول ايه؟ ادهم: طيب لو ممكن يا عمي…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه 21

    الحلقه 21 اخيرا ادهم وصل البيت الساعه 8 بالدقيقه وواقف قدام الباب متردد ومش متوقع ابوها هيقوله ايه؟ خبط وفتحله مصطفي ودخلوا وقعدوا مع بعض عم محمد: يا اهلا وسهلا باللي كتب علي بنتي من ورايا علشان يلوي دراعي ويطلعلي لسانه ويقولي اخدتها غصب عنك ادهم ومصطفي وقفوا وناديه وليلي خرجوا علي صوت عم محمد ادهم: انا مش عايز الوي…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه 20

    الحلقه 20 ادهم: اسمع انا مستعد اعملك اي حاجه انا سبق وجيبته وهجيبهولك تاني؟ هدور عليه واجيبه،… 8…، اقسم بالله هقتلك انت فاهم؟ 9….. ليلي بوصيلي ما تخافيش انا هعرف اخرجك… فرناندو بس اسمعني اديني فرصه…. اديني فرصه ارجوك فرناندو: 10 وقتك خلص ادهم: لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بس الرصاصه خرجت ودخلت في دماغها فرتكتها قدام عينيه لحظه صمت وذهول وعدم تصديق…. معقوله…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه 19

    الحلقة 19 ادهم فضل جنب مصطفي بعد الدكتور ما مشي وطمنهم انه ارهاق بس مش اكتر بسبب انه مشي مسافه طويله مع عدم اكل او شرب وانها مجرد وقت وهيفوق ادهم استناه لحد مافاق والقلق هيموته… حاول يتصل بليلي بس ما ردتش واتصل بمديره بس الوضع طبيعي طيب مصطفي ماله؟ وايه اللي حصله؟ اخيرا فاق واول ما فتح عنيه نادي…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه 18

    الحلقة 18 دخلوا جماعه كتير مقنعين وباسلحه وضربوا نار للترهيب ##كل واحد يقعد في الارض علشان محدش يتأذي لو سمعتم الكلام محدش هيتإذي…. الكل في الارض ماعدا ادهم واقف في النص ## انت مش سامع كله يقعد في الارض؟؟؟؟ ادهم: انا سامع كويس…. وكويس قوي كمان ## طيب اقعد في الارض ادهم بابتسامه وفرحه :عارف انت جيت في وقتك تمام ##…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه 17

    الحلقه 17 ادهم كل يوم بيعدي بيثبتله ان ديما في وجع اقوي وانه مهما يوصل للقمه فدي مش القمه لان في فوقها تاني قمه … مؤمن: طبعا بما ان حضرتك لك وزنك وقيمتك عند كل الابهات فأنا عايزك تيجي معايا اطلب ايديها مش قلتلكم ان كل قمه ليها قمه ادهم فضل شويه مش عارف يرد او مش مستوعب او مش…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه 16

    الحلقة 16 ادهم بعد اصحابه عنه قساه اكتر واكتر وزود كرهه لليلي…. وليلي اتكسرت اكتر واكتر وعرفت انها قتلت فعلا ادهم الانسان…. في مهمه ادهم كلفها لرجالته بس المره دي سابهم تماما من غير ما يتابعهم سابهم يتعاملوا مع العالم الخارجي ويتحملوا مسؤليه اختياراتهم في اخر مهمتهم اتعرضوا لضرب نار كتير واتفتحت عليهم ابواب جهنم ومعرفوش يعملوا ايه؟ مؤمن صاحبهم…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه 15

    الحلقة 15 ادهم روح بيته مليان غيظ وقهر من ليلي مفيش حاجه اسمها حب… ليلي بس كانت مبهوره بيه او معجبه او بس لمجرد انه رفضها… هو حبها بكل جوارحه وقلبه وبكل غباء راح قالها علي سره اللي محافظ عليه سنين طويله… ما تعلمش الدرس من اول قلم… اذا كان امه خانته ورمته مش هتخونه واحده عاديه لمجرد انه بيحبها؟؟؟…

    أكمل القراءة »
  • روايةالعنيد الحلقه 14

    الحلقة 14 مصطفي اخد ليلي وراحوا يشوفوا ادهم وصلوا ودخلها ووقفوا بعيد مصطفي: شيفاه ولا اجيبلك عدسه مكبره؟؟؟ شيفاه ولا بكدب عليكي ليلي مصدومه ومش قادره تنطق او تتكلم ادهم قدامها بيشرب والكاس في ايده والرقاصه بترقص معاه بطريقه رخيصه مقززه ادهم طلع باكو وفضل يرش عليها والرقصه خلصت ومسكت ادهم واخدته معاها جوه وهو داخل سحب بنت تانيه في…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه 12

    الحلقة 12 ليلي: افتحلي قلبك يا ادهم وقولي ايه وجعك ادهم سكت كتير ومردش عليها ليلي: ادهم حبيبي ادهم بصلها: مش وقته… لسه مش مستعد اتكلم في الموضوع ده…. في وقت هتلاقيني انا بحكيلك ومن غير ما تطلبي انتي مني…. اتفقنا؟ ليلي: براحتك مش هضغط عليك وقت ما تكون مستعد هسمعك كملوا باقي يومهم وروحوا اخر النهار… ادهم وصلها لحد…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه 11

    الحلقة 11 ليلي خافت واتوترت: ايه؟ اقلع ليه؟ ادهم: ليلي لو عايزه يكون في مستقبل بينا لازم تثقي فيا شويه… لا مش شويه لازم تثقي فيا كتير… اقلعي هدومك وانا هنشفهالك بسرعه وانا هخرج بره الحمام التاني وهغير هدومي انا كمان لاني مش قادر.. الجرح مولع نار ليلي: لازم يولع بكميه الميه اللي دخلتله هغيرلك عليه بس الاول هلبس ايه…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه العاشره

    الحلقة العاشره ناديه يدوب هتقول لجوزها اللي بيحصل الباب اتفتح وليلي دخلت ناديه: كويس انك جيتي ده ابوكي كان هيكلمك تعالي قيسيله الضغط ليلي ساكته قاست لابوها الضغط وكان عالي شويه وعطته العلاج بتاعه وسابتهم ودخلت تنام امها وراها عايزه تعرف ليه جت بدري ومالها ناديه: ايه اللي حصل؟ ومالك ضاربه بوز ليه؟ ليلي مجاوبتش امها بس فضلت تعيط في…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه التاسعه

    الحلقة التاسعه ليلي مش مصدقه ان ادهم مات بين ايديها هنا ابوها وامها دخلوا عليها وهيا بتنادي عليه ليلي: ادهم؟؟ ادهم ما تموتش ادهم؟؟ ادهم مش بيرد ولا بيتحرك واتصدموا هما الاتنين لان دي اول مره يشوفوا منظر كده عم محمد: ليلي فوقي… انتي دكتوره… انعشيه… نشطي قلبه اعملي اي حاجه… انتي مش مجرد بنت انتي دكتوره ولو علمك مش…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الثامنه

    الحلقة الثامنه في فرح اكرم الجو كله اتكهرب والنور اطفي واشتغلت انوار ديسكو وموسيقي ضربت والنور نور علي الاستيج وظهر ادهم اللي ظهوره جنن الكل وغني اغنيه شعبيه خلت الفرح كله يرقص كانت اغنيه فرتكه فرتاكا الكل هيص ورقص بعد ما كانوا بيناموا ناديه: هو مين ده اللي وقف الفرح كله علي رجل؟؟؟ عم محمد: هو ده ادهم؟؟ ناديه: ده…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه السابعه

    الحلقة السابعه ادهم اتقبض عليه ومشي معاهم بهدوء اخدوه مبني المخابرات واول ما وصلوا مدير المخابرات طلع بنفسه وقابلهم في القاعه بره المدير: قي ايه بيحصل هنا؟؟ ادهم: انا اهوه سمعت كلام حضرتك وما عارضتوش وجيت متكلبش لحد هنا… علشان بس ما تقولش اني بتعمد اقلل من شأنه ادهم دخل ايده في جيبه وطلع حاجه صغيره زي المسمار او الدبوس…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه السادسه

    الحلقة السادسه في المستشفي الكل بيجري وحاله طوارئ اتعملت ادهم داخل شايل ريفانا بين ايديه والدكاتره كانوا في انتظاره اخدوها منه ليلي كانت من ضمن الفريق ده واتقابلت عنيهم في نظره طويله مع ادهم اللي هدومه كلها دم نظره خوف وقلق شافتها في عنيه واستغربت للدرجه دي هيا مهمه بالنسباله رجالته جم وراه ووقفوا معاه في صمت محدش عنده المقدره…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الخامسه

    الحلقه الخامسه ادهم مع تلامذته بيراقبهم وهما بيلفوا حوالين نفسهم وفي نفس الوقت دماغه شغاله وبيحل القضيه في دماغه بيخرج معاهم ويرجع معاهم متابع صامت بس مركز في كل حاجه خلصت المده بتاعتهم ادهم: هاه وصلتوا لايه؟؟ هتقبضوا علي مين؟ ولا فين السلاح؟؟ ولا مين هيوزعه؟؟ مؤمن: السواح هو هيستلم السلاح ويوزعه بس هيستلمه امتي وازاي وفين منعرفش ادهم: وهتعرفوا…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الرابعه 4

    رواية العنيد الحلقه الرابعه 4 احاسيس كتيره محروم منها وهو قاعد كده اتفاجئ بحد جنبه فرفع راسه وشافها واقفه وبتبصله وللحظه تخيل انه متهيأله وانها مش موجوده بس اتكلمت وعرف انها حقيقه واقفه قدامه … ليلي: ممكن اعرف انت عملت كده ليه؟؟ ادهم رجع لورا وسند ضهره علي الكنبه وبيتفرج عليها ادهم: افندم؟؟؟ ابوكي بعتك تقنعيني؟ ليلي: لا طبعا ركبني…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الثالثه

    الحلقه الثالثه ادهم سابهم وركب عربيته وطلع زي الصاروخ من قدامهم مصطفي: انتو عملتو ايه؟ انتو دمرتوني فاهمين؟ انتو دمرتوني عم محمد: انت عايزني اشوفك بتغلط واقف اتفرج ؟ مصطفي: ومين قالك اني بغلط؟؟ هيا صح ؟؟ انت عارف كنا بنعمل ايه هنا ؟؟؟ كنا بندرب ؟؟ كنا بنساعد بعض واتصلت بامي وقولتلها اني هبات مع زمايلي يبقي ايه بقي…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الثانيه

    الحلقه التانيه اخيرا خرجوا بره وراح لعربيته فتحلها الباب واتفاجئ هو باللي حصل بعد كده لانه خالف كل توقعاته ادهم: سيادتك رايحه فين؟ العربيه اهي ليلي: اه واخده بالي بس روح انت وانا وراك علي طول ادهم: معاكي عربيه؟؟؟ ليلي: للأ هحصلك بتاكسي ادهم: نعم؟؟ ليلي: سوري مش بركب عرببات مع حد غريب ادهم تنحلها وملقاش رد يقوله ادهم: اقسم…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى