رواية انتقام بمنطق الحب
-
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 18
” انتقام بمنطق الحب” الجزء الثامن عشر. زرع القدر بداخلها خذلان كبير تخشى كل يد تمتد لها حتى لو كانت صادقة هكذا حال ” أميرة ” أميرة : ممكن أعرف ايه اللي عملته ده وليه؟ إياد مذهول من رده فعلها أردف :عادي مساعدة أميرة : بدون مقابل ، أنت بتعمل معايا كده لييييه ايه الهدف من كده عايز مني ايه…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 17
” انتقام بمنطق الحب ” الجزء السابع عشررغدباقتضاب : إزاي عايز تتجوزني وإياد قال لي أنك هتتجوز واحدة تانيةيونس وما ذال على وضعه: دي كانت خطة إياد ، بصراحة شوفتها مش لطيفة وبدلت الخطةنظرت رغد تجاه إياد بضيق : تعمل معايا كده يا إياد ، احساسي مكدبش لم قولت أن تصرفاتك غريبةاقترب منها وأردف : عشان مصلحتك والله ، عشان…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 16
” انتقام بمنطق الحب “الجزء السادس عشرفي منزل والدي رغدرغد : لا طبعا مش هسمح لبنتي تروح مكان متعرفش فيه حدإياد : وفيها ايه يا رغد هتكون مع أبوها وفرصة تتعرف على عائلة باباهاروفيدة : وافقي يا مامي عايزة أروح الفرح مع بابي وأشوف العروسة وأتصور معاهاعلي : أنا كمان رايح محمد عزمني ، بنت عمك حور يا يونس بحبها…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 15
” انتقام بمنطق الحب ” الجزء الخامس عشرف منزل والدي يونسمحمد : يونس اتأخر أوي يارب ميكونش عمل كارثةالتقط هاتفه ووضعه على أذنه يتصل على يونس ولكنه لا يجد ردمحمد : أعمل ايه ؟ أروح له أشوف الدنيا فيها ايه ؟في منزل والدي رغدإياد : بص يا سيدي ………………يونس : لا حلوة تفتكر هتنجح بس فكرة تقليديةفي غرفة روفيدةرغد بحيرة…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 14
” انتقام بمنطق الحب ” الجزء الرابع عشرروفيدة : واحد بس ؟يونس : أيوة يا حبيبتيروفيدة : مامي ، معرفش اعيش من غيرهاوتركت يونس وركضت تجاه والدتها وطوقت خصرها بيدهاشعرت رغد في هذا الوقت بأن روحها عادت إلى جسدها مرة أخرى بادلتها الاحتضانعزيزي القارئ أرى أن عاطفة وغريزة الأمومة أقوى من عاطفة الأب مهما كان تعلق الطفل بأبيه يكون النصيب…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 13
” انتقام بمنطق الحب” الجزء الثالث عشر(مواجهة)نادية : يونس ؟روفيدة ببراءة : بابي هو فين ، فين ؟!التفت يونس لها نظرت له لدقائق أردفت : فين بابي يا تيتا ده عموابتلعت رغد غصتها وأردفت : ما هو عمو ده هو بابي يا روفيدة ، بعد أن أنهت حديثهاركضت روفيدة لغرفتهارغد بقلق من رد فعل ابنتها : روفيدةنهضت من على الأريكة…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 12
” انتقام بمنطق الحب” الجزء الثاني عشر(كشف الحقيقة)تنظر له رغد بصدمة ودموعها تتساقط بغزارة على وجنتيها بصمتأقترب منها لدرجة أن انعدمت المسافة بينهما يمسك كتفيها بين يديه ويهزها بعنف أردف: ردي عليا ليييييه يا رغد عملتي كدهرغد بصوت مهزوز: أنا كن……فقدت وعيها داخل أحضانةيونس بخوف : رغدددددددددحملها يونس على ذراعيه ووضعها على الأريكة أردف بتوتر : أعمل ايه ؟أخذ يربت…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 11
” انتقام بمنطق الحب” الجزء الحادي عشرمحمد: إزاي ؟!يونس بذكاء : المستشفىات والعياداتمحمد: مش فاهم برضةيونس : هقولك ، رغد عزلت من أربعة سنين في حلوان يعني جوازها وحملها تم وهي هناك عندي صديق ليا ممرض هيساعدني ف الموضوع ده هيسأل في كل العيادات النسائية والمستشفيات عنها هناك هتوصلنا لحقيقة روفيدةلأنها االلغز الغامضمحمد: أنت فاكر الموضوع ده هيمشي معاك معتقدشيونس…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 10
” انتقام بمنطق الحب ” الجزء العاشرعلي بذهول : محمد!محمد: ايه يا علي هتسيب ضيوفك على الباب كدهعلي: لاا معلش اتفضلوامحمد: واضح كده أن الصدمة شديدة عليك ولا ايه؟علي بثبات: لا أبداً خالص اتفضلودلف يونس ووالده وجلسوا في غرفة الضيوفمحمد: ايه حكايتك ليه كده يا علي بتهرب مني ليه ؟علي بتوتر : هروب من ايه؟محمد: أسأل نفسك أربعة سنين يا…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل التاسع
” انتقام بمنطق الحب” الجزء التاسع( اللقاء المنتظر)تجمدت رغد مكانها لدقائق تستجمع أنفاسها تتحدث بداخلها : أوعي تضعفي أنت نسيتي عمل معاكي ايه ؟ مستحيل أسامح يونس بسهولةتقدمت بخطوات نحوه ، وعندما وصلت له تجاهلته وسحبت ابنتها وكادت ترحل أوقفها حديث يونس أردفرغد استني أنا عارف أنك ……فقطعت حديثه روفيدة : مامي أنتي تعرفي عمو ؟يونس بذهول وصدمة : مامي؟!…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل الثامن
” انتقام بمنطق الحب ” الجزء الثامنف الإسكندريةالطبيب : شكي ف محلةآسر : شك ؟! في ايه ؟الطبيب : أنت بتتعاطى مخدرات يا آسر ؟آسر : نعم! مخدرات محصلشالطبيب : تحليلك بيثتب أن ف نسبة مخدر ف جسمك ومش أي مخدر ده” أيس”نوع قوي جداآسر : أنا مش فاهم حاجة أيس ايه ؟ ومخدر ايه ؟ بقولك يا دكتور مش…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل السابع
” انتقام بمنطق الحب” الجزء السابععلي بقلق: في ايه ؟ مالها بتعمل كده ليه ؟كانت رغد في حالة غريبة تستجمع أنفاسها بصعوبة وجسدها يرتعش مغمضة العينيناتجه إياد وجلس بجانبها وقبض على كف يدها أردف: رغد لو سمعاني افتحي عينيكي ، قال جملته الأخيرة بصوت مرتفع : رغد فووووقيقطع توتر الجميع بكاء روفيدة على باب الغرفةركضت نادية تجاهها وضمتها داخل أحضانها…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الجزء السادس
“انتقام بمنطق الحب” الحزء السادسرغد من خلفهم أردفت بغضب: أنتم بتقولوا ايه مستحيل ده يحصل يونس مش هيعرف حاجةعلي : يا بنتي أمك معاها حق ، ده عشانك أنتي ،مش شايفة حالة الرعب اللي أنتي فيها من ساعة معرفتي أن يونس رجعرغد بعند : برضة لا بنتي ليا لوحدي محدش هيشاركني فيهانادية : فوقي بقى يعني ايه محدش يشاركك فيها…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل الخامس 5
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل الخامس 5 انتقام بمنطق الحب” الجزء الخامسفي صباح يوم جديدتستيقظ رغد من النوم على صوت المنبه توقظ طفلتها لتقوم بتجهيزها لذهابها للحضانةروفيدة بنعاس : مش عايزة أروح النهاردةرغد: لا يا قلبي مش هينفع ، قومي يا صغننه بلاش كسل ، الشطار مش بيتأخروا على حضانتهم عشان لم نكبر ونروح المدرسة منتعودش على الكسل والغيابعايزة مامي…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل الرابع
” انتقام بمنطق الحب” الجزء الرابعإياد يجلس بجانبها أردف : ممكن تهدي يا رغد ، أنتي مرعوبه كده ليه ؟وصمت لثوان وأكمل: متخافيش أخوكي معاكي ومش هيسيبك ولا هيسمح لأي حد يقرب منك أو من بنتك ولا يفرقكم عن بعض حتى لو يونس نفسه مش هو ده اللي شاغل تفكيركرغد ودموعها تتساقط من مقلتيها أردفت : عشان خاطري يا إياد…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل الثالث
” انتقام بمنطق الحب” الجزء الثالثإياد : سر ايه يا روفيدة؟ ، بعد أن قال ذلك وضع إصبعه على فمهروفيدة : أنا مقولتش سررغد : لا قولتي سرونظرت لإياد وأردفت : هو فيه ايه أنتم مخبين عني حاجة ؟ .إياد بكذب : لا مفيش حاجة دي روفيدة بتهزررغد وهي تنظر لابنتها أردفت : حصل ايه وسر ايه ؟ لو قولتي…
أكمل القراءة » -
رواية انتقام بمنطق الحب الفصل الثاني
” انتقام بمنطق الحب ” الجزء الثاني(اللقاء الأول )عند رغد تقوم بتجهيز ابنتها أردفت : تسمعي كلام دودو يا روفي متطلبيش منه حاجات كتيرة وتبطلي شقاوةروفيدة : هي أول مره أخرج معاه كل مرة تقولي الكلام ده حفظتهرغد : عارفة يا لمضة يلا تعاليوأخذت ابنتها وخرجت من الغرفةعلي: ايه الجمال ده ؟روفيدة ببراءة طفلة: فستاني حلو يا جدو ؟علي وهو…
أكمل القراءة » -
رواية زواج لم يكن في الحسبان الجزء الثاني (انتقام بمنطق الحب ) الفصل الاول
” انتقام بمنطق الحب” الجزء الأول ” البداية “كانت تظن حياتها مستقرة و هادئة، ولكن لم تكن تعلم أنه سوف يكون هناك عاصفة قادمة.فاليوم هو أفضل من غداًأمام منزل والد يونسمحمد يحتضن ابنه بشدة واشتياق: حمدالله على سلامتك يا حبيبي ، ايه المفاجأة الحلوة دي مكلمتنيش ليه ، كنت أقابلك في المطاريونس : مرضتش اتعبك ، قولت أعملها لك مفاجأة…
أكمل القراءة »