رواية لم اكن يوما سجينتك
-
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 29 و الاخير
الفصل الأخير(لا مكان له بحياتها ) في بيت اهل ميرا … -انا مش قادر اتكيف مع بعدك عني …مش قادر اعود نفسي انك خلاص مبقتيش في حياتي …احيانا بفكر أن ده كا*بوس بش*ع وهيخلص وهفتح عيني وأشوف أن ده كله محصلش وانك لسه معايا في بيتي يا ميرا …لكن بتصدم لما اصحي كل يوم واكتشف اني خس*رتك …انا مق*هور وبعاني…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 28
الفصل الثامن والعشرون(مفاجأة ) ابتسم الدكتور كريم بإنبهار لما شافها ..لبست فعلا الحجاب …الحجاب كان جميل عليها بشكل ومناسب للفستان الخوخي اللي لابساه ..اتاملها بشرود …حس ان وشها بينور فيه …ابتسامتها كانت ساطعة زي الشمس …فجأة ارتبك ونزل عينيه وابتسم وقال .. -مبروك .. ابتسمت بسعادة وقعدت علي الكرسي قدامه وقالت : -الله يبارك فيك يا دكتور …لما اخدت الخطوة…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 27
الفصل السابع والعشرون (حب لا شفاء منه) قدام قب*ر ام حور … كانت واقفة حور جمب نائل وهي بتترعش من الخوف والحزن …الدموع كانت بتنزل من عينيها وحاسه كأن حد بيعص*ر قلبها جوا صدرها …والذكريات كانت بتها*جهمها بطريقة صعبة …بس هي كانت بتقدر توقف الصوت اللي جواها واللي كان بيته*مها بإنها السبب في مو*ت والدتها …بعد العلاج النفسي الطويل اقتنعت…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 25 و 26
الفصل الخامس والعشرون(بداية جديدة ) -انتِ بتغيري من رائد يا تمارا ؟! -قالها عمار وهو بيحاول يكتم ضحكته …بصتله تمارا بغضب وقالت: -ليه اغير منه إن شاء الله …ايه اللي انت بتقوله ده يا عمار وهغير ليه ؟! رفع حواجبه وهو بيغيظها وقال: -معرفش …يمكن عشان بحبه اكتر منك … وشه بهت وبصتله بزعل وغيرة وقالت: -انت فعلا بتحبه اكتر…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 23 و 24
الفصل الثالث والعشرون(ملعون بالعشق) مسح رائد دموعه وبص لعمار وقال: -فعلا أنا لازم اتعالج يا عمار …أنا مش طبيعي …وبعد ما خس*رتها حالتها هتبقي أس*وأ … هز عمار رأسه وهو بيطبطب عليه وقال: -قوم دلوقتي ارتاح . بصله رائد وقال وقلبه بيتع*صر من الا*لم : -تفتكر فيه امل حور ترجعلي … غمض عمار عينيه وهز رأسه وقال: -لا مفيش ……
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 20 و 21 و22
الفصل العشرون(كبرياء) -يا مدام حور لو سمحتي امشي من هنا كفاية كده !! قالها نشأت وهو متضايق …هزت حور رأسها وهي بتبكي وقالت: -لا مستحيل …مش هامشي الا مع نائل …رائد خط*فني وبدل ما تعا*قبوه بتعا*قبوا نائل … نفخ بضيق واخد الورقة من المحامي وقال : -مش دي امضتك؟!دي امضتك علي ورقة الجواز …وفيه شهود …يعني رسميا انتِ مراته …أنا…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 18 و 19
الفصل الثامن عشر(محطمة) كان عمار واقف برا ودموعه بتنزل بص*دمة …مش قادر يتجاوز اللي حصل من شوية …انه*يار رائد بالطريقة دي وج*ع قلبه وصدمه في نفس الوقت …هو كان عارف أنه هين*هار بسبب موت أمه بس متخيلش يكون انهي*اره بالشكل ده …رائد اتحول لإنسان مك*سور …شاف ملامح الك*سرة في عينيه … قرب نشأت من عمار اللي كان منه*ار وقال بكسوف:…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 16 و 17
الفصل السادس عشر(عودة ) كانت نايمة علي السرير …عيونها مفتوحة وباصة للسقف ودموعها بتنزل …من امبارح وهي قاعدة بالشكل ده …لا اكلت ولا عملت أي حاجة …الأ*لم اللي في قلبها.كبير….كلمات عمر بتتردد في ودانها …وكلمة طالق بتح*رق قلبها …هو طلقها واتخلي عنها تماما …بس هي السبب …هي مش هتلومه علي اللي عمله هي اتصرفت بحقا*رة …دفنت راسها في المخدة وبدأت…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 15
الفصل الخامس عشر(طلاق) -لو عايزة ارفع قض*ية خلع ممكن تساعديني يا تمارا ؟! قالتها ميرا لتمارا فجأة …كانت عيونها حمرا بسبب الدموع المحبوسة واللي رافضة تحررها وترتاح … سابت تمارا كوباية الشاي اللي في ايديها وقالت : -انتِ فعلا عايزة كده يا ميرا …عايزة تشح*ططي ابو عيالك في المحاكم … بلعت ميرا ريقها وقالت بصوت مخنوق: -انا قلبي محر*وق من…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 14
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 14 ( اختيار صعب) اتنفست سالي بتوتر …وفضل قلبها يدق بعن*ف وهي بتبصله وبتعيط …مكانتش مصدقة انه هيساعدها. …الانسان اللي اتخلت عنه في عز محنته دلوقتي بيمد ايديه عشان يساعدها في محنتها. …لأول مرة تحس بالخجل ده …حست انها بجد رخي*صة وهي شايفة انه متخلاش عنها زي ما عملت …رغم انها ك*سرته لكن اهو…
أكمل القراءة » -
رواية لم ا كن يوما سجينتك الفصل 13
الفصل الثالث عشر(سر حور ) -ايه اللي انتي بتقوليه ده يا تمارا …انتِ واعية بتقولي ايه ؟! قالها وعروقه بدأت تنفر من الغ*ضب …بدأت الدموع تتجمع في عينيها وقالت: -انا اسفة في لحظة غبا*ء حسيت اني اهم من شغلك …ده غل*طي مش غل*طك … -الابتز*از العاطفي ده مش هينفع معايا يا تمارا … هزت رأسها وقالت: -عندك حق … بعدين…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 12
الفصل الثاني عشر(وجه آخر ) تاني يوم فتح عمر عينيه …وافتكر خنا*قته مع ميرا …كان متضايق من نفسه أنه حتي مفكرش يصالحها ونام علطول وسابها بتبكي …فوق ما هو غلط في حقها بشكل بش*ع لما اتجوز عليها في السر بيعاملها بالشكل البش*ع ده …مش قادر يصدق أنه بقا منح*ط للدرجادي …حط أيده علي وشه وهو متضايق …مش عارف بأي وش…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 11
الفصل الحادي عشر (الوجه الاخر ) وشه بهت وهو بيسمعها …للحظات حس بالتشتت بس بعدها بدأت عينيه تلمع بقس*وة وقال: -الف سلامة عليكِ. وبعدين مشي بسرعة …رفض انه يفكر اصلا في كلامها …حور دلوقتي هي الاهم …بعدين هو اصلا مش مصدقها … كانت سالي بتبصله بصدمة ودموعها بتنزل …هو اتخلي عنها في أسو*أ فترة في حياتها …قعدت علي الأرض وطلعت…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل العاشر
الفصل العاشر(من أجلك) -نورا اختي حكيتلي عنك كتير يا منال قالت أنك شاطرة اووي وهتعرفي تساعديني .. قالتها ميرا بلطف وهي بتشرب النسكافية بتاعها…كانت لابسة قميص قطني وبنطلون برمودا …وبالها رايق جدا … ابتسمت منال واللي كانت تقريبا عندها تمنتاشر سنة وقالت: -انا بشكر ابلة نورا انها رشحتني ليكي …خصوصا اني محتاجة الشغل بشكل يائس .. كانت بتفرك منال ايديها…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل التاسع
الفصل التاسع (ماكر) كان قاعد بيشرب سيجارته بهدوء وهي بتبكي …كانت بتبكي بعن*ف من وقت ما قفل مع نائل …علي الرغم الهدوء اللي كان ظاهر عليه بس كان فيه عوا*صف جواه …اتصاله بنائل مش اداله الرضا اللي هو عايزه بالعكس حس بالقه*ر اكتر وهو بيشوف حبها الظاهر ليه ..وبيقول لنفسه أن الحب ده ملكه هو وبس …مكانش مفروض يغفل عنها…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل الثامن
الفصل الثامن(سأعود الي قلبك) قبل ما تقرب سالي منه ز*قها بعن*ف برة البيت وبعدين قفل الباب في وشها….وقف بضهره علي الباب وهو بينهت وقلبه بيدق بسرعة بطريقة هو كر*هها … من الناحية التانية كان سالي بتبتسم بحب …وبسعادة …هو اكيد لسه بيحبها…بس هي هتحاول كمان عمرها ما هتستسلم …. حطت سالي ايديها علي الباب وقالت بصوت مسموع لنائل: -انت لسه…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل السابع
الفصل السابع(بين الماضي والحاضر) نامت حور علي الأرض وفضلت تبكي بع*نف …كانت حاسة ان قلبها بيتق*طع …الأل*م جواها اقوي من الأل*م اللي حست بيه لما رائد ضر*بها …انها ترجع تكوني مراته تاني ده كابوس أسو*د هيلازمها طول حياتها … بص بارد لورقة الجواز بإبتسامة سعيدة ولكن الابتسامة اختفت لما جات عينه علي حور …حس وقتها ان قلبه بيتع*صر …مكانش عايز…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل السادس
الفصل السادس(زواج بالغصب) في الإسكندرية .. كانت ميرا بتفك شنطتها وهي طايرة من الفرحة …اخيرا هتقضي اسبوع معاه بعيد عن الحيز*بونة دي ..في الوقت ده هتقدر تنسيه ميريهان وعيلتها كمان وبعدين هتمشي في خطتها اللي رسمتها …ابتسمت وهي بتسمع جوزها بيلاعب سيف والتوأم …عيونها فجأة بدأت تدمع …كرامتها بتعارضها بع*نف علي اللي بتعمله … بتقولها تمشي ومتتنازلش اكتر من كده…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل الخامس
الفصل الخامس (صدمة) -بطلِ جنا*ن يا ميريهان!!! قالها عمر بعصبية وهو بيشوفها حاطة المس*دس علي رأسها …بس هي كانت بتبصله بتحدي وايديها بتتحرك علي الزناد بتاع المس*دس …عينيها السودا كان فيه تصميم خو*فه …وعرف وقتها أن ده مش تهد*يد … -هق*تل نفسي يا عمر وابقي اتحمل تأنيب الضمير طول حياتك … هز رأسه وهو بيحاول يستوعب جنا*نها وقال: -ميريهان اوعي…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل الرابع
الفصل الرابع(مفاجأة من الماضي ) -حور …حور … قالها رائد بف*زع. ..دموعه بدأت تنزل …كان مصدوم من اللي عمله مكانش قادر يصدق أن عمل كده …ته*وره خلاه يبقي عني*ف معاها …مكانش قصده يأ*ذيها بس الغ*يرة عمت عينيه … متحملش أنها تتكلم عن راجل غيره قدامه فضل يبكي وهو بيترجاها تصحي …كان قلبه مقبو*ض … -حبيبتي أنا آسف قومي ابوس ايديكِ…
أكمل القراءة »