رواية ياسمينتي

  • رواية ياسمينتي الفصل التاسع والاخير بقلم ديانا ماريا

    الجزء التاسع والأخير. حدقت به بصدمة: إيه؟ كان يبكى بحرقة: ماتت امبارح وهى داخلة العملية م..ماتت وسابنتي لوحدي. تجمعت الدموع فى عينيها و نظرت له بشفقة وعطف ف فى الفترة القصيرة التى عرفته بها أحست أنه يحب أمه كثيرا و متعلق بها. مسح دموعه و نظر لها: ده ذنبك يا ياسمين ذنبك أنا عملت كل ده علشان خاطر أمى وفى…

    أكمل القراءة »
  • رواية ياسمينتي الفصل الثامن بقلم ديانا ماريا

    الجزء الثامن. معاذ بجدية: ياسمين أنا… ظهر طارق فجأة وهو يقول : أكيد مش جاي يقولك على لعبته القذرة اللى لعبها عليكِ مع ماما مقابل الفلوس علشان يفرقونا عن بعض. نظرت بصدمة إلى طارق ثم إلى معاذ الذى نظر فى الأرض بتوتر. قالت بعدم تصديق: مش ممكن أنا مش مصدقة معاذ قول حاجة، قول أنه كداب أنت مش ممكن تعمل…

    أكمل القراءة »
  • رواية ياسمينتي الفصل السابع بقلم ديانا ماريا

    الجزء السابع. نهضت بتوتر : طب سلام أنتِ يا ناريمان. وأغلقت فى وجه معاذ الذى أستغرب منها ومن حديثها. سار إليها طارق وهو ينظر لها بشك: هى مين دى اللى خرجت من حياتنا وريحتك يا ماما؟ ارتبكت والدته : دى ..دى واحدة صاحبتي أنت متعرفهاش. نظر لها ولم يتحدث ف بدأت تتحدث بغيظ مصطنع لتقنعه: اسكت يا طارق دى كانت…

    أكمل القراءة »
  • رواية ياسمينتي الفصل السادس بقلم ديانا ماريا

    الجزء السادس رفعت ياسمين رأسها لتتسع عينيها من الذهول: أنت! كان معاذ يقف أمامها بشئ من الارتباك : اه أنا. نهضت تنظر إليه بتفحص وقد تذكرته وتذكرت ما حدث البارحة. فلاش باك كانت تجلس مكانها فى الكافيه تتأمل المكان وتفكر بعدما شربت قهوتها ثم نهضت حتى تعود للمنزل وأثناء سيرها شعرت بالدوار ولكن تمالكت نفسها ثم اصدمت بشخص فجأة ورفعت…

    أكمل القراءة »
  • رواية ياسمينتي الفصل الرابع بقلم ديانا ماريا

    الجزء الرابع. حدق بها بذهول: بنت مين؟ وحضرتك عايزة إيه مش فاهم. بدأت تشرح له ما تريده تماما ف توسعت عينيه من الصدمة و وقف بقوة وقال بحدة: مستحيل طبعا أعمل اللى بتقولي عليه أنا مش من النوع ده يا هانم. نهضت وهى تنظر له ببرود: على العموم براحتك بس أنا مش خسرانة حاجة هديك فرصة تفكر و ترد عليا.…

    أكمل القراءة »
  • رواية ياسمينتي الفصل الثالث بقلم ديانا ماريا

    حدقت ياسمين أمامها وعقدت مابين حاجبيها وهى تستوعب ما قيل لها للتو من طارق. بدأت يديها و شفتيها ترتجفان بقوة حتى وقع الهاتف من يدها على السرير وهى مازالت تنظر أمامها و يدها مرفوعة فى الهواء كأنها مازالت تمسك بالهاتف. دلفت والدتها و وجدت الدموع تنهمر من عينيها ببطء وهى مستمرة مكانها تنظر أمامها بلا حراك. اقتربت منها بخوف: مالك…

    أكمل القراءة »
  • رواية ياسمينتي الفصل الثاني بقلم ديانا ماريا

    الجزء الثانى . حدق الجميع بها بصدمة وعدم تصديق من طلبها الغير معقول. أقترب منها طارق بذهول: ماما أنتِ بتقولي إيه؟ مش معقول ! حدقت به بتكبر: ومش معقول ليه ؟ إحنا مش هنخسر حاجة خالص ومش أول ولا آخر واحدة فى الدنيا وبكرة اجوزك اللى أحسن منها كمان. تقدم والد ياسمين بحدة: طارق أنا لحد دلوقتى ساكت علشان خاطر…

    أكمل القراءة »
  • رواية ياسمينتي الفصل الاول

    أنتوا بتقولوا ايه؟ البنت لسة مكتوب كتابها وعايزينها تطلق؟ والدها بتعب: حماتها مصممة على الطلاق لأنها شايفة المؤخر و المهر كبير. والدتها بحسرة: حسبى الله ونعم الوكيل فيها ده إحنا لسة بنفرح! نظرت لوالدها بعتاب: مش قولتلك بلاش كتب كتاب مع خطوبة علشان لو حصلت حاجة زى دى! كان المفروض نبقى أذكى من كدة . تنهد والدها بحزن على ابنته…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى