روايات شيقه

  • رواية عروس رغما عنها الفصل الخامس

    الفصل الخامس(طلب صادم ) -هدي نفسك …هدي نفسك دي مجرد عيلة صغيرة يا مروان …ايه مش هتقدر عليها ولا ايه ؟! قالها مروان وهو يسير ذهابا وإيابا أمام جامعتها …لقد استيقظ علي غير العادة الساعة السادسة صباحا واتي الي هنا دون أن يتناول إفطاره حتي …والساعة قاربت علي العاشرة والنصف وهي لم تأتي حتي الآن ..شعر مروان بالجوع يقرص معدته…

    أكمل القراءة »
  • رواية عروسا رغما عنها الفصل الرابع

    الفصل الرابع(عرض) وقف لعدة لحظات وهو ينظر إليه بصدمة …شعر أنه بحلم غريب …فها هو الرجل الذي د*مر حياته بالكامل يقف أمامه وهو يدعي الحب!!!كان آدم يش*تعل غضبا بداخله ..الحزن والغضب ممتزجان معا بداخله …شعر بغضب لم يشعر به من قبل …كان لا يصدق وقا*حته …كيف يأتي بعد كل تلك السنوات إليه …كيف يتجرأ ويأتي هنا ؟!الا يكفي ما فعله…

    أكمل القراءة »
  • رواية عروس رغما عنها الفصل الثالث

    الفصل الثالث (قرار) اوقفت سيارتها امام الفيلا…عينيها منتفخة من البكاء وشفتيها ترتعش …ما زالت تحت تأثير صدمة ما حدث انها خسرت كل شئ …كل شئ حرفيا ….اغمضت عينيها ودموعها تنساب علي خدها …وضعت كفها علي فمها وهي تبكي بعنف….شعرت ان الحياة تضيق بها …لا تعرف ماذا تفعل في تلك الكارثة وكيف تتصرف…جدها لو عرف سوف يقت*لها بكل تأكيد….لا تصدق انها…

    أكمل القراءة »
  • رواية عروس رغما عنها الفصل الثاني

    الفصل الثاني(الفخ) شعرت كأن الهواء ينسحب من رئتيها لكنها رفضت أن تظهر كم أن سامر جر*حها بل أعطته ابتسامة واسعة وقالت: -مبروك فرحت عشانكم امتي الفرح ؟! سعادتها كانت لا تصدق وهي تري الصدمة علي وجهه ..كان يظن أنها ست*نهار أمامه …حسنا هو لم يعرفها بعد …فإنه*يارها من الاشياء المحرمة إظهارها أمام أي أحد …كونها باردة لا تظهر مشاعرها ليس…

    أكمل القراءة »
  • رواية عروس رغما عنها الفصل الاول

    الفصل الأول (طلاق) بعد مرور عشرين عام .. …. -البنت اطلقت قبل الفرح يا ادم …الك*لب سامر طلقها في كتب الكتاب طلع وا*طي وموقفش جمبها في محنتها … نظر ادم الي والدته …وجهه بدون اي انفعال ملحوظ لكن داخله يحت*رق…مرام المسكينة لابد انها تعاني بقوة بسبب ما حدث …بعد ذلك الحادث والذي تسبب في عرج بسيط في ساقها ..عرج لا…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 35 و الاخير

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء الأخير ف منزل يامن إيمان تحتضن يامن بشدة أردفت : حمدالله على سلامتك يا قلب أمك أنت كويس وأخذت تتفحص وجهه وجسدة يامن : أنا كويس يا أمي ، الحمدلله الكابوس اللي كان في حياتي خلصت منه وقدرت أثبت برائتي تعرفي مين اللي عمل كده إيمان: مين ؟ يامن : سامر لاء، وكمان…

    أكمل القراءة »
  • زواج لم يكن في الحسبان الفصل 34

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء الرابع والثلاثون حازم بتفكير : سامر ؟ حلا هتعرف سامر ده منين وايه علاقتة بيها ، عمرها ما قالت لي أنها تعرف حد بالاسم ده يامن : مش عارف ، أنا مش مصدق إزاي وليه يعمل كده ؟ معاذ وهو يأمر رجاله: أكيد مخرجش من المكان لسه قريب تتصرفوا وتمسكوا يلاا حازم وهو…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 33

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء الثالث الثلاثون رغد : أسامحك بالبساطة دي يا يونس ؟ في مثل بيقولك لو عايز تزرع ورد ومش هتقدر تهتم بيه وتراعية يبقى متفكرش تزرعه ، المعنى أنك أوهمتني أن في مشاعر من ناحيتك ليا ، حاولت تثبت أنك فعلاً غلطان في حقي وندمان على انفصالنا ، بس تصرفاتك أثبتت العكس ليه يا…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 32

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء الثاني والثلاثون مي بوعي : يااااامن أنت جيت ؟ وأكملت بصوت مهزوز: هو ايه اللي حصل ؟ أنا وصلت لهنا إزاي ؟ يامن وهو يقترب منها فيقطع حازم طريقة ويقف ف المنتصف وأردف : خلاص بقى كفاية دراما ولعب فاكرني عبيط هسمح لك تقرب منها مي برعب : ايه المكان ده ؟ ونظرت…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 31

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء الواحد والثلاثون عمران يمسك ياقة قميص يامن بغضب أردف: وانت كنت فين؟ هي دي الثقة اللي خدتها مني هي دي حمايتك ؟ ، أسمع تتصرف وترجع بنتي ليا سليمة بدون خدش فاهم ولالاء مها وهي تجلس على الأرض تبكي بصمت أردفت : رجعولي بنتي أنا عايزة بنتي يا عمران يامن : هرجعها والله…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 30

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء الثلاثون عجبا لهذه الحياة عندما تعطينا ظهرها نشعر بأننا نشبه القشه الضعيفة يسهل كسرها ،عندما نعلم بقدرنا تغشى عين الحكمة وينغلق العقل والقلب بكل شعوره، فالقدر مثل الهدية المغلقة لا نعلم ما بداخلها إلا عندما نقترب وننظر ما في جوفها في القاهرة ف منزل والد يونس محمد: رغد تعالي يا بنتي أدخلي رغد…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 29

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء التاسع والعشرون يامن بإقتضاب : أنت مين ؟ وبتعمل ايه هنا في بيتي ومع مراتي ؟ مي بخوف : اسمعني يا يامن يامن بغضب : أنتي تخرسي خالص ونظر لآسر وأردف بهدوء : سامعك أتكلم قال ذلك وهو يشمر عن ساعدية آسر : أنا ……فقاطعة يامن وهو يلكمة في وجهه مي : خلاص…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 28

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء الثامن والعشرون مي بذهول وصدمة : نعم جوزتني من ورايا إزاي تعمل حاجة كبيرة زي دي يا بابا لدرجة دي رأي وقراري مش مهمين ، ليه فرحتي دي كمان حرمتني منها ، ليييييه حرمتني من اختيار شريك حياااتي لييييه تعمل فيا كده ، مش كفاااااية اللي حصل ليا بسببكم طول مراحل حياااتي وأنت…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 27

    ” زواج لم يكن في الحسبان ” الجزء السابع والعشرون ف منزل يامن إيمان وهي تتصل على يامن أردفت: فينك يا يامن اتأخرت ليه؟ يامن : أنا في المستشفى إيمان بخوف : مستشفى ، لييييه حصلك ايه أنت كويس ، فيييك ايه ؟ يامن : إهدي يا أمي انا بخير ، أنا مع مي إيمان باستغراب : مي مين ؟…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 26

    ” زواج لم يكن في الحسبان ” الجزء السادس والعشرون يونس وهو ينظر لرغد ويرفع يده ويضعها على وجنتيها أردف بدون وعي: أنتي حلوة أوي ، وأمسك خصلات شعرها ووضعها خلف أذنها وأكمل : وشعرك كمان حلو أوي أعتدل من على الفراش وجلس فنهضت رغد فمسك يدها أردف : رايحة فين ؟ رغد بتوتر :رايحة أوضتي يونس وهو يسحبها تجاهه…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الجسبان الفصل 25

    ” زواج لم يكن في الحسبان ” الجزء الخامس والعشرون (إعتراف) هناك أشياء تحدث لنا تكون غامضة لا نعلم كيف تأتي أو متى تأتي؟ ف الإسكندرية رانيا : ابتسامتك دي مش وراها خير أبداً يا حازم حازم : نفذي بدون كلام يا رانيا ومتتدخليش فاللي ميخصكيش رانيا وهي تقترب منه : هتنفذ وعدك ليا أمتى؟ حازم وهو يبتعد بضيق :…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 23

    ” زواج لم يكن في الحسبان ” الجزءالثالث والعشرون ف غرفة يامن وهو يجلس على فراشه ويسرح بذاكرتة يجلس يامن على البحر مع خطيبته رانيا رانيا : مش هقدر أكمل معاك يا يامن معتقدش هنكون لبعض سنتين واحنا مخطوبين وحالي واقف بسببك ، وخلعت دبلتها وأكملت : للصبر حدود مش هقدر أصبر أكتر من كده يامن بصدمة: يعني ايه ؟…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 22

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء الثاني والعشرون نادية بصدمة وصوت عال : نهارك أسود ومنيل لسه بنت 9شهور عايشين ف بيت واحد زي الإخوات رغد : بعد إذنك يا ماما واطي صوتك يونس وأبوه بره عشان خاطري ليسمعوكي نادية : خايفة من ايه ، أنتي جبتيه يا بت رغد وهي تحرك رأسها بنعم نادية : عشان كده ساكتة…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 21

    ” زواج لم يكن في الحسبان” الجزء الواحد والعشرون في القاهرة الطبيبة وهي تجلس مع رغد أردفت : كده المرحلة الأولى خلصت هندخل على المرحلة التانية جاهزة يا رغد رغد : جاهزة أخرجت الطبيبة جهاز من حقيبتها رغد بخوف : ايه الجهاز ده ؟ وهتعملي بيه ايه؟ الطبيبة : متخافيش الجهاز ده هتتمرني بيه مهم جدا لحالتك الجهاز ده للتنبيه…

    أكمل القراءة »
  • رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل 20

    ” زواج لم يكن في الحسبان ” الجزء العشرون دلف كل من يونس ونادية للغرفة وجدوا رغد على الأرض وتبكي نادية بخوف : وقعتي ازاي؟ وأخذت تتفخص جسدها ووجها برعب واكملت. أنتي كويسة في حاجة وجعاكي رغد : أنا كويسة يا ماما ، سمعت صوتك بره كنت عايزة أقوم بس أفتكرت إني ……. وانفجرت في البكاء نادية وهي تحتضنها: طيب…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى