روايات شيقه
-
رواية الشادر الفصل 24
لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير بسم الله توكلنا على الله اتوتر المحامي و رد بهدوء: – للاسف هو مش عايز حد يعرف هو مين استغرب حمزة وسأله باهتمام: – ليه! بس انا لازم اعرف هو مين، على الاقل عشان اشكره، وكمان من حقي اعرف سبب وقوفه جنبي…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 23
لا اله إلا انت سبحانك اني كنت من الظالمين. بسم الله توكلنا على الله نظرت جميلة لوالدها بصمت وهي بتفكر، اكيد هي مش هتقضي عمرها كله في الحيرة دي، يعني لو رجعت له دلوقتي وبعد فترة اتمسك تاني او لو اتجوزته وخلفت منه، ايه اللي هيحصل، هيبقى والد اطفالها رد سجون، وهتعيش في دوامه عمرها ما هتقدر تخرج منها، لكنها…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 22
لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير. بسم الله توكلنا على الله اتكلم حمزة بفضول: – وياترى جميلة واثقة برضه اننا معملناش كده، ولا صدقت؟ خفضت ثريا وجهها بحزن وقالت: – انا مشوفتش جميلة من اليوم اللي اتقبض عليك فيه ومعرفش عنها أي حاجة من يومها نظر حمزة امامه وهو…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 21
لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير بسم الله توكلنا على الله في فيلا المنصوري لزوجته الاولى. فؤاد كان طول الوقت مشغول مع المحامين بتوعه وبيحاولوا انهم يثبتوا التهمة على بدر وحمزة. لكن وجود محامي كبير يدافع عن حمزة، ده كان قالقهم جدا وكانوا مستغربين ازاي حمزة قدر يوكل…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 20
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم استغفرالله العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته. بسم الله توكلنا على الله قرر بدر ان هو اللي يشيل القضية لوحده ويخرج حمزة منها. سجنهم هما الاتنين هيكون ضرر لاهلهم. وقف بدر قدام وكيل النيابة واعترف بكل جرائة وقال: – انا بعترف ان انا صاحب المخدرات اللي كانت…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 19
اللهّم إني وكلتك أمري فأنت لي خير وكيل ودبرلي أمري فأني لا أحسن التدبير. بسم الله توكلنا على الله جف حلق كرم من الصدمة! يعني كده هيقدروا يكتشفوا بسهوله ان هو اللي عمل كل ده. واكيد فؤاد والبرنس مش هيرحموه. كان لازم يتصرف بسرعة ويتخلص منهم قبل ما يفرغوا الكاميرات ويعرفوا ان هو اللي عمل كل ده. كرم مشي من…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 18
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم. بسم الله توكلنا على الله الفصل 18. لحظات قليلة ونزلت جميلة مع تسنيم. حمزة قلبه خفق بعنف اول ما عينيه شافت حبيبته، الوحيدة اللي قادرة تتحكم في مشاعره بمجرد ما تظهر قدام عينيه. غمز حمزة لـ ثريا عشان تاخد تسنيم ويقعدوا في الخلف، حاولت ثريا ترسم ابتسامة مزيفه على شفايفها تخفي خلفها حزنها وغضبها…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 17
لا اله إلا انت سبحانك اني كنت من الظالمين. بسم الله توكلنا على الله. الفصل 17. وقف حمزة وهو مش عارف هيعمل ايه وازاي هيصلح اللي حصل بينه وبين جميلة وازاي هيقنعها ان اللي حصل ده كان بسبب مشكلة حصلت في شغله وكان لازم يمشي بسرعه عشان يحلها، طبعا هو معترف انه غلط لما مشي من غير ما يستأذن وعارف…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 15
بسم الله توكلنا على الله قام بدر وعانق حمزة بسعادة وبارك له من كل قلبه، مشاعره الصادقه بالسعادة لحمزة كانت واضحة جدا وحمزة كان مبسوط ان عنده صديق مخلص وبيحب له الخير زي بدر، قعد بدر جنبه وهو فرحان عشانه ومش مصدق، في اللحظة دي اتمنى لو حلمه هو كمان يتحقق وثريا توافق عليه. اتكلم معاه حمزة وقاله: – بس…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 16
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم. بسم الله توكلنا على الله استغربت والدة حمزة و ردت بدهشة : – معرفش.. هو كان معانا هنا وانا انشغلت بالكلام شوية مع ام جميلة وفجأة ملقتوش ردت تسنيم: – انا شوفته جاله تليفون وقام من جنب جميلة و رد على التليفون وبعدها مشي من غير ما يتكلم مع حد كلهم استغربوا…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 14
بص فؤاد قدامه بشرود وقال: – لو حتى اكتشف ده، هو اللي عليه المسؤلية مش انا، الشادر صحيح بأسمي بس هو موقع على عقد ان كل محتويات الشادر تحت مسؤوليته هو الشخصيه، يعني لو حصل اي حاجة هو اللي هيشيل الليلة ابتسم مدير اعماله وقال: – طول عمرك بتعرف تخرج نفسك منها يا باشا وبتعمل حساب لكل خطوة اتكلم فؤاد…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 13
استغفرالله العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته. بسم الله توكلنا على الله _______________________________ الفصل 13 بصت لكرم بستغراب وسألته بفضول: – انت بتفكر في ايه يا كرم؟! طفى السجارة ولف وجهه يبصلها وقالها بمكر: – ناوي على كل خير طبعا استغربت من كلامه وبدأت تقلق، قرب منها وهو بيبص لها بلهفة وقالها: – ما تقومي…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 12
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين. بسم الله توكلنا على الله ________________________________ الفصل 12 قرب حمزة من واحد منهم وضغط بقدمه على كسر في قدم الشخص التاني، صرخ بألم وهو بيترجاه يسيبه، شهقت صافي بصدمة وهي جوه العربية، مش مصدقه اللي حمزة قدر يعمله لوحده، صرخ الرجل من الالم وسأله حمزة بقوة: – انتوا تبع مين؟.. مين…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل 11
لا اله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير. بسم الله توكلنا على الله _________________________________ الفصل 11 بصت له زوزو بصدمة وبعدت عنه شويه، عقلها كان بيحاول يستوعب هو يقصد ايه، قربها كرم له من تاني وبص في عينيها بقوة عشان يقدر يسيطر عليها وقالها: – انا عايزك تساعديني اخلص من البرنس…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل العاشر
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم. استغفرالله العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته. بسم الله توكلنا على الله ________________________________ الفصل العاشر. قفل كرم الباب بعد ما بدر مشي، رجع وقعد يفكر بمكر، قرر انه يروح لزوزو ويفهم منها كل حاجه عن شغل جوزها بالتفصيل، افتكر ان زوزو جات فرحه وعرفت انه اتجوز واكيد…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل التاسع
سبحان الله وبحمده. سبحان الله العظيم بسم الله توكلنا على الله _____________________________ الفصل التاسع. بصـ له والده بحزن وخيبة امل، اتحرك بدر وترك والده لوحده ودخل غرفته وقفل على نفسه، بهتت ملامح والده بالحزن على ابنه، خايف عليه من نفسه ومن تفكيره ومن الطريق اللي هو ماشي فيه. بص على صورة زوجته اللي متعلقه علي جدار البيت، كلم الصورة واشتكى…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل الثامن
سبحان الله. الحمدلله لا اله الا الله. الله اكبر. لا حول ولا قوة الا بالله. بسم الله توكلنا على الله ________________________________ الفصل الثامن. فؤاد المنصوري اللي شاف جميلة وهي واقفه مع البرنس وعجبته. افتكر مدير اعماله لما جمع معلومات عن البرنس وقاله ان ليه اخت في العشرين من عمرها وبتدرس في الجامعة. فؤاد فكر ان دي تبقى اخت البرنس لان…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل السابع
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم. استغفرالله العظيم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته. بسم الله توكلنا على الله _______________________________ الفصل السابع. اتكلم حمزة مع كرم بقوة: – هكملك انا بقيت الحكايه. أمنية من شهر تعبت وراحت كشفت وعرفت انها حامل! جات قالتلك وانت هددتها انك ممكن تقتلها وطبعا هددتها بثقه لانك واحد من…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل السادس
رَبَّنَا لاَ تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَ طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَآ أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ. بسم الله توكلنا على الله _________________________________ الفصل السادس. قعد فؤاد يبص قدامه وهو بيفكر في الاتفاق اللي بينهم، قرب واحد من رجالة فؤاد…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل الخامس
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنتُ من الظَّالمين. بسم الله توكلنا على الله ________________________________ الفصل الخامس. – بصي يا جميلة يا بنتي، انا معنديش في حياتي أغلى منك انتي واختك، انتوا الحاجه الوحيدة اللي خرجت بيها من الدنيا، انا لما سبق ووافقت على طلب حمزة لما جه يتقدملك مكنش خوف منه بالعكس، انا عمري ما خوفت منه لاني عارف…
أكمل القراءة »