روايات شيقه
-
رواية الشادر الفصل الرابع
اللهّم إني وكلتك أمري فأنت لي خير وكيل ودبر لي أمري فإني لا أحسن التدبير ، اللهُم افتح لي أبواب رزقك و ارزقني من حيث لا أحتسب بسم الله توكلنا على الله ______________________________ الفصل الرابع. حمزة بص للارض شويه بصمت، كان بيفكر جواه في اللي هو ناوي يعمله ده، مش مصدق انه ممكن يتجوز واحده تانيه غير جميله اللي عاش…
أكمل القراءة » انسخ رابط برنامج بوستات الجديد
bit.ly/Postat صفحتنا علي فيس بوك تحميل تطبيق لافلي Lovely الكارافان
أكمل القراءة »-
رواية الشادر الفصل الثالث
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم. توكلنا على الله ____________________________ الفصل الثالث. بصتلها جميلة بستغراب، قلبها دق بعنف لما سمعت كلمة “البرنس لقى اللي تشغله” لفت وشها بسرعه تبص على مكان حمزة، لقت مكانه فاضي ومش موجود، جف حلقها بسرعه، دقات قلبها بقت سريعه جدا، بللت ريقها وبصت لشاديه وسألتها بهدوء مصطنع: – انا مش فاهمه قصدك ايه…
أكمل القراءة » -
لينك البرنامج الجديد
دلوقتي تقدر تنشر معانا بوستات يلا ادخل حمل البرنامج من اللينك ده 👇 حمل الابلكيشن من هنا إقرأ أيضا : قصر شامبليون تابعنا من هنا : صفحتنا علي فيس بوك تحميل تطبيق لافلي Lovely
أكمل القراءة » لينك ابلكيشن بوستات الجديد
تقدر تنضم لابلكيشن بوستات بكل سهولة من هنا :bit.ly/Postatحمل الابلكيشن وأبدأ في النشر والتفاعل والدردشة مع اصدقائك. حمل الابلكيشن من هنا إقرأ أيضا : رواية الشادر الفصل الثامن صفحتنا علي فيس بوك تحميل تطبيق لافلي Lovely Facebook Twitter
أكمل القراءة »-
رواية الشادر الفصل الثاني
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين. بسم الله توكلنا على الله _______________________________ الفصل الثاني. ضحك كرم بسخرية وقاله: – ااه.. طب خليك انت بقى في الحب بتاعك يا عم الحبّيب وانا هروح اروق نفسي بصـ له بدر بشمئزاز، مشي كرم في طريقه عشان يروح لشادية، البنت اللي معروفة في المنطقة ان أخلاقها مش كويسه وكل يوم عندها…
أكمل القراءة » -
رواية الشادر الفصل الاول
بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم. بسم الله توكلنا على الله ______________________________ الفصل الأول. – يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم، ما توسع يابني انت من قدام الدكانه خلينا نسترزق طلع الطفل لسانه بغيظ وشاط الكورة على الدكان ، اتنرفز “عم سيد” صاحب الدكان وجرىَ ورا الطفل. ظهرت…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 29 و الاخير
الفصل الأخير(لا مكان له بحياتها ) في بيت اهل ميرا … -انا مش قادر اتكيف مع بعدك عني …مش قادر اعود نفسي انك خلاص مبقتيش في حياتي …احيانا بفكر أن ده كا*بوس بش*ع وهيخلص وهفتح عيني وأشوف أن ده كله محصلش وانك لسه معايا في بيتي يا ميرا …لكن بتصدم لما اصحي كل يوم واكتشف اني خس*رتك …انا مق*هور وبعاني…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 28
الفصل الثامن والعشرون(مفاجأة ) ابتسم الدكتور كريم بإنبهار لما شافها ..لبست فعلا الحجاب …الحجاب كان جميل عليها بشكل ومناسب للفستان الخوخي اللي لابساه ..اتاملها بشرود …حس ان وشها بينور فيه …ابتسامتها كانت ساطعة زي الشمس …فجأة ارتبك ونزل عينيه وابتسم وقال .. -مبروك .. ابتسمت بسعادة وقعدت علي الكرسي قدامه وقالت : -الله يبارك فيك يا دكتور …لما اخدت الخطوة…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 27
الفصل السابع والعشرون (حب لا شفاء منه) قدام قب*ر ام حور … كانت واقفة حور جمب نائل وهي بتترعش من الخوف والحزن …الدموع كانت بتنزل من عينيها وحاسه كأن حد بيعص*ر قلبها جوا صدرها …والذكريات كانت بتها*جهمها بطريقة صعبة …بس هي كانت بتقدر توقف الصوت اللي جواها واللي كان بيته*مها بإنها السبب في مو*ت والدتها …بعد العلاج النفسي الطويل اقتنعت…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 25 و 26
الفصل الخامس والعشرون(بداية جديدة ) -انتِ بتغيري من رائد يا تمارا ؟! -قالها عمار وهو بيحاول يكتم ضحكته …بصتله تمارا بغضب وقالت: -ليه اغير منه إن شاء الله …ايه اللي انت بتقوله ده يا عمار وهغير ليه ؟! رفع حواجبه وهو بيغيظها وقال: -معرفش …يمكن عشان بحبه اكتر منك … وشه بهت وبصتله بزعل وغيرة وقالت: -انت فعلا بتحبه اكتر…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 23 و 24
الفصل الثالث والعشرون(ملعون بالعشق) مسح رائد دموعه وبص لعمار وقال: -فعلا أنا لازم اتعالج يا عمار …أنا مش طبيعي …وبعد ما خس*رتها حالتها هتبقي أس*وأ … هز عمار رأسه وهو بيطبطب عليه وقال: -قوم دلوقتي ارتاح . بصله رائد وقال وقلبه بيتع*صر من الا*لم : -تفتكر فيه امل حور ترجعلي … غمض عمار عينيه وهز رأسه وقال: -لا مفيش ……
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 20 و 21 و22
الفصل العشرون(كبرياء) -يا مدام حور لو سمحتي امشي من هنا كفاية كده !! قالها نشأت وهو متضايق …هزت حور رأسها وهي بتبكي وقالت: -لا مستحيل …مش هامشي الا مع نائل …رائد خط*فني وبدل ما تعا*قبوه بتعا*قبوا نائل … نفخ بضيق واخد الورقة من المحامي وقال : -مش دي امضتك؟!دي امضتك علي ورقة الجواز …وفيه شهود …يعني رسميا انتِ مراته …أنا…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 18 و 19
الفصل الثامن عشر(محطمة) كان عمار واقف برا ودموعه بتنزل بص*دمة …مش قادر يتجاوز اللي حصل من شوية …انه*يار رائد بالطريقة دي وج*ع قلبه وصدمه في نفس الوقت …هو كان عارف أنه هين*هار بسبب موت أمه بس متخيلش يكون انهي*اره بالشكل ده …رائد اتحول لإنسان مك*سور …شاف ملامح الك*سرة في عينيه … قرب نشأت من عمار اللي كان منه*ار وقال بكسوف:…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 16 و 17
الفصل السادس عشر(عودة ) كانت نايمة علي السرير …عيونها مفتوحة وباصة للسقف ودموعها بتنزل …من امبارح وهي قاعدة بالشكل ده …لا اكلت ولا عملت أي حاجة …الأ*لم اللي في قلبها.كبير….كلمات عمر بتتردد في ودانها …وكلمة طالق بتح*رق قلبها …هو طلقها واتخلي عنها تماما …بس هي السبب …هي مش هتلومه علي اللي عمله هي اتصرفت بحقا*رة …دفنت راسها في المخدة وبدأت…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 15
الفصل الخامس عشر(طلاق) -لو عايزة ارفع قض*ية خلع ممكن تساعديني يا تمارا ؟! قالتها ميرا لتمارا فجأة …كانت عيونها حمرا بسبب الدموع المحبوسة واللي رافضة تحررها وترتاح … سابت تمارا كوباية الشاي اللي في ايديها وقالت : -انتِ فعلا عايزة كده يا ميرا …عايزة تشح*ططي ابو عيالك في المحاكم … بلعت ميرا ريقها وقالت بصوت مخنوق: -انا قلبي محر*وق من…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 14
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 14 ( اختيار صعب) اتنفست سالي بتوتر …وفضل قلبها يدق بعن*ف وهي بتبصله وبتعيط …مكانتش مصدقة انه هيساعدها. …الانسان اللي اتخلت عنه في عز محنته دلوقتي بيمد ايديه عشان يساعدها في محنتها. …لأول مرة تحس بالخجل ده …حست انها بجد رخي*صة وهي شايفة انه متخلاش عنها زي ما عملت …رغم انها ك*سرته لكن اهو…
أكمل القراءة » -
رواية لم ا كن يوما سجينتك الفصل 13
الفصل الثالث عشر(سر حور ) -ايه اللي انتي بتقوليه ده يا تمارا …انتِ واعية بتقولي ايه ؟! قالها وعروقه بدأت تنفر من الغ*ضب …بدأت الدموع تتجمع في عينيها وقالت: -انا اسفة في لحظة غبا*ء حسيت اني اهم من شغلك …ده غل*طي مش غل*طك … -الابتز*از العاطفي ده مش هينفع معايا يا تمارا … هزت رأسها وقالت: -عندك حق … بعدين…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 12
الفصل الثاني عشر(وجه آخر ) تاني يوم فتح عمر عينيه …وافتكر خنا*قته مع ميرا …كان متضايق من نفسه أنه حتي مفكرش يصالحها ونام علطول وسابها بتبكي …فوق ما هو غلط في حقها بشكل بش*ع لما اتجوز عليها في السر بيعاملها بالشكل البش*ع ده …مش قادر يصدق أنه بقا منح*ط للدرجادي …حط أيده علي وشه وهو متضايق …مش عارف بأي وش…
أكمل القراءة » -
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل 11
الفصل الحادي عشر (الوجه الاخر ) وشه بهت وهو بيسمعها …للحظات حس بالتشتت بس بعدها بدأت عينيه تلمع بقس*وة وقال: -الف سلامة عليكِ. وبعدين مشي بسرعة …رفض انه يفكر اصلا في كلامها …حور دلوقتي هي الاهم …بعدين هو اصلا مش مصدقها … كانت سالي بتبصله بصدمة ودموعها بتنزل …هو اتخلي عنها في أسو*أ فترة في حياتها …قعدت علي الأرض وطلعت…
أكمل القراءة »