روايات شيقه

  • رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل الثالث

    روان…. وأنا هقعد هنا بصفتى ايه ان شاء اللهتميم…… بصفتك مراتىروان بصدمة…….بتقول ايهتميم…..بقولك هتبقى مراتى يعنى هنتجوزروان…..ومين قالك انى موافقة لاء طبعاتميم…..مفيش حل تانى والا هتلاقى نفسك فى موقف لا تحسدى عليهقال هذا الكلام ثم خرج من الغرفة مثلما دخلسيدرا……انتى فعلا لازم توافقى لان فايز واحد معندوش اخلاق ولا أدبروان…..انا ايه ياربى بس اللى ورطنى الورطة السودة دىسيدرا…..انا بجد مش…

    أكمل القراءة »
  • رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل الرابع

    تميم……..ده جنانثم دفعها بعيدا عنه وقام وسار ببطءروان……فى ايه مالكنظر اليها بنفاذ صبر من خلف ظهره ثم قال بعنفتميم…..روان متبقيش ساذجة للدرجة دى انتى عارفة فى ايه انتى عارفة انتى عملتى فيا ايهروان…..انا عارفة انت عملت فيا ايهاستدار اليها ونظر اليها بضيقتميم بعنف…..مكنش لازم تيجى هنا ولا تعملى اللى عملتيه دهاحسن تخرجى من هنا دلوقتىحملقت فيه روان غير مصدقة لم…

    أكمل القراءة »
  • رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الفصل الثاني

    الجزء الثانىروان …..هو ايه اللى بيحصل يا اخوانا ما تفهمونى انتوا مين وهى مين طب انا مين وايه اللى جبنى هناسيدرا…..اهدى يا روان انتى فى امان متخافيشروان……..مخافش انتى بتحضنى الراجل اللى خاطفنا وبتقوليلى ما تخافيشتميم…..خاطفكم ازاى يعنىروان……مش رجالتك اللى جابونا هنا غصب يبقى خاطفناتميم…..وانا هخطفك اعمل بيكى ايه ان شاء اللهروان……انا عارفة بقى اسأل نفسكسيدرا……خلاص يا روان قولتلك متخافيشروان…..ما انا…

    أكمل القراءة »
  • رواية نوفيلا اللهب و الفراشة الجزء الاول

    فى احد الاحياء الشعبيةاستيقظت تلك الحسناء من النوم لتجهيز نفسها للذهاب الى الجامعة بعد ان أدت فرضها ظلت تنظر حولها بعيون باكية فهى اصبحت وحيدة بعد فقدانها اهلها ولم يتبقى لها سوى الله وصديقتها منار تسمع طرقا عنيفا على الباب فهذه صديقتهامنار…..يالى هنا يا رووووانروان…..اهدى يا منار جاية اهوقامت بفتح الباب وابتسمت لصديقتهامنار…..يلا يا ستى هنتأخر على الكلية انجزىروان……ماشى يا…

    أكمل القراءة »
  • رواية لم يكن مجرد حلم الفصل الثالث عشر

    _ الفصل الثالث عشر __ بـدأ العـد التنازلـي ! __ تعلق بحبال الحب ، فكانت دائبة ! فسقط.. _ماذا ان كانت تلك العبارة توصف حالته ، هو ذلك الذي وضع كل امانيه القدامة واحلامه علي الحب ، نشرها علي حباله ، قرر مشاركة الطرف الاخر بكل ما يخصه ، سيقول بعد الان ” نحن ” لا ” انا ” ،…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 38 و الاخير

    رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 38 و الاخير يونس بتوتر : هنعمل ايه ؟ أنا أعرف واحد صاحبي خبير متفجرات نكلمه بنتي مش لازم تموت ( أخذ يكرر جملته الأخيرة باستمرار)إياد وهو يزيل عرق جبينه بألم : بتهزر يا يونس مش هيلحق يوصل معانا 8دقائق لازم نتصرف إحناأميرة بشهقة : إياد جرحك بينزفإياد : عارف مش مهم حياة روفيدة أهمتقدم…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 37

    ” انتقام بمنطق الحب” الجزء السابع والثلاثوندلف كل من يونس ورغد وإياد وجدوا أميرة على الأرض فاقدة وعيها وروفيدة جالسة على كرسي خشبي مقيدةإياد وهو يتقدم خطوة للأمام تجاه روفيدة أردف مختار : على فين واتجه نحو روفيدة وأدار الكرسي للخلففتح الجميع اعينهما على مصراعيهاعندما وجدوا قنبلة مثبته خلف الكرسيبعد أن رأت رغد القنبلة لم تستطيع السيطرة على أعصابها سقطت…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 36

    ” انتقام بمنطق الحب ” الجزء السادس والثلاثونإياد : أهدى يا يونس أكيد في حليونس : حل ايه روفيدة اتخطفت يا إياد والله اعلم مين عمل كده وعشان ايه ؟إياد : مفيش غيرة مختار أكيد عمل كدهيونس : مختار ؟! متأكدأخرج إياد هاتفه من جيبه واتصل على أميرةعند أميرة تستيقظ من نومها على صوت هاتفها ألتقطت الهاتف من جانبها وجدته…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 33

    ” انتقام بمنطق الحب ” الجزء الثالث والثلاثونإياد بذهول لم يكن يتوقع أن رده فعلها بهذا الشكل بدأ يستوعب أنها قامت بصفعه ولم يتذكرأنها رده فعلها بسبب إهانته لهانظر لها بغضب كبير واتجه نحوها ورفع كفه ليرد لها الصفعه مثلما فعلت معه ولكن ركض يونس بسرعة البرق ووقف في المنتصف بينهما أردف : أنت هتعمل ايه يا إياد هتضرب بنتإياد…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 35

    ” انتقام بمنطق الحب ” الجزء الخامس والثلاثون“وضعت اسمك بين دقات قلبي، ولكن لم أكن اعلم أن طريقنا مليئ بالأشواك “تجلس أميرة على فراشها وهاتفها بجانبها تنظر له على أمل أن يتصل بها ويفهم الحقيقة فالانتظار وضع لا يطاق سوف تجن لا تعلم لماذا هذا الشعور تجاهه بالرغم من أنها تعلم جيداً أنه المخطئ في حقهاولكن لا تعلم أنه أثر…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 34

    انتقام بمنطق الحب ” الجزء الرابع والثلاثونإياد وهو يزيل عرق جبينه ويستجمع أنفاسه : روفيدة مختار مهددني بيهاسرح بذاكرته يتذكر حديثهمختار : خلصتوا الدراما بتاعتكم انتقامي منك بدأ من النهاردة وهيكون من المقربين من قلبك اللي كانوا السبب في سعادتكفهم إياد قصدة من هذا الشخص ولكنه نفضها من رأسهإياد : أنت اللي بدأت يا مختار لم لعبت معايا ، أنت…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 32

    ” انتقام بمنطق الحب” الجزء الثاني والثلاثونإياد : مستحيييل ؟!يونس : في ايه ؟إياد : أميرة بعتت رسالة أنها سابت الفندق وموجودة في شقة في …….. عند قرايبها ولم أشوف رسالتها أروح لها على طوليونس : اعتقد المكان ده منطقة شعبية ومش بعيد أوييامن : طيب كويس أنها عند حد من معارفهاإياد : طيب لم أميرة لها قرايب ليه نزلت…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 31

    ” انتقام بمنطق الحب ” الجزء الواحد والثلاثون“لا أحد يستطيع أن يأخذ حبك من قلبي ،لا شئ في هذة الحياة يستطيع أن يهدم ما بني لك داخلي .”أميرة ببكاء : لا يا مختار مش هقدر الطلبين أصعب من بعضمختار: عشان انتي اختي حبيبتي بخيرك مش هجبرك على طلب معينأميرة : مقدرش اكسر قلب إياد واعترف له أن حبي ناحيته مزيف…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 30

    ” انتقام بمنطق الحب ” الجزء الثلاثونأميرة وهي تبتلع غصتها برعب أردفت بصوت منخفض : بحبهاقترب مختار منها فابتعدت خطوة للوراء أردف وهو يضع إصبعه على أذنه : قولتي ايه ؟ مسمعتشصمتت أميرة ولم تجاوب عليه فاجأها عندما سحب خصلات شعرها في كفه أردف بغيظ : بتحبي مين يا روح أم***ك سبتي الرجاله كلها ورايحة تحبي عدوي اللي كان السبب…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 29

    ” انتقام بمنطق الحب ” الجزء التاسع والعشرونالوقوع في الحب سهل ولكن هل المحافظة عليه سهله أيضاً ؟.إياد وهو يترك يد أميرة أردف بحزن : وأنا اخترتك يا أميرغد : اييييه اللي بتقوله ده يا إياد خلاص مع أول مشكلة استسلمت ؟.يونس : أنت واعي لكلامك عارف بتقول ايه ؟إياد : عارف بقول ايه وعارف نتيجة كلامي كويسونظر لأميرة وأردف…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب 28

    ” انتقام بمنطق الحب” الجزء الثامن والعشرونبعد مرور ثلاثة أيام سمح الطبيب بخروج إياد من المستشفى ولكن اعطاه بعض التعليمات لانه لم يتعافى بشكل كامليجلس إياد على الكرسي المتحرك ويدفعه يونس من خلفه أردف : أخيرا هترجع بيتك ، حمدالله على سلامتكإياد : الله يسلمك يا يونسرغد : تاخد بالك من نفسك يا إياد زي ما الدكتور قال ، بلاش…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 27

    رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 27 ” الجزء السابع والعشرون أحلام بصراخ : الحقووووني يا ناااس ابني بيروح مني يا دكتوووورركض الطبيب وخلفه الممرضات يتفحصوا إياد أمام أنظار أحلاملا تستطيع وصف شعورها عندما رأت فلذه كبدها بهذه الحالهالتقطت هاتفها بكف يدها المرتعشة واتصلت على نادية بعد ثوان أردفت ببكاء : الحقيني يا نادية إيادفي منزل يونسنهضت نادية من على الفراش…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 26

    ” انتقام بمنطق الحب” الجزء السادس والعشرونعلي: إياد هيفوق أمتى يا دكتور ؟الطبيب: منقدرش نحدد هو هيفوق أمتى لأن المريض فقد دم كتييير ، وكمان جرح معدته عميق ونبضات قلبه مش مستقرة دعواتكم له المهم حضراتكم لازم تمشوا مينفعش تقعدوا كده مسموح مرافق واحد للمريض بسعن إذنكم وترك الجميع ودلف للعنايةأحلام: أنا هقعد معاه أمشوا أنتمنادية : مينفعش يا أحلام…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 24

    رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 24 الجزء الرابع والعشرون في منزل يونسرغد وهي تبتعد أردفت : أوعى في يوم من الأيام أنزل من نظرك يا يونس أنا معترفة إني غلطت وغلطة كبيرة بس والله عرفت به متأخر أوي وبعدين أنا وافقت بك عشان كنت بحبك وأنت عارف الكلام ده من زمان أوييونس : عارف يا رغد الكلام ده الغلط مش…

    أكمل القراءة »
  • رواية انتقام بمنطق الحب الفصل 25

    ” انتقام بمنطق الحب” الجزء الخامس والعشرونرجع يونس للوراء ووقع على الأرض من شدة الخضه والانفجار التي رأها أمام عينيةالجميع في حالة صدمة لم يتوقعوا أن هذا حدث أمام أعينهما ولم يستطيعوا فعل أي شئنهضت رغد من على الأرض وماذالت تنزف متجهه نحو السيارة قبض على زراعها يونس أردف بألم هو الآخر : على فين ؟رغد بانهيار : رايحة عند…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى