روايات شيقه

  • رواية الغزال الباكي الفصل 15

    رواية الغزال الباكي الفصل 15 دارت الأيام وارتشفت من نفس كأس المرار كؤوسًا حد ما ارتويت وفاض الكيل بي… انها حقًا عدالة السماء؛ اصدرت قرارها بأصعب الاحكام… يا قاضي العدل اغيثني، فـ فؤادي لم يحتمل كثرة الصدمات… و يا سماء افيضي علي بزخاتگ لتبرد من ناري وترحم تأچچ وتوهج الفؤاد… فقد خسرت كل شيء، ولم يتبقى لدي غير الحزن والآهات……

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل 14

    اعلم ان الوصول إليگ مستحيلا.. كما اعلم ان بيني وبين بحر من الأحزان والدموع حبيبتي.. لكني ساخطو واجادف بسفينتي في اعماق احزانگ يا معذبة الوتين، وحتمًا سأصل لگ في يوم، وامسك بيداكِ واخطفگ لجزيزة العشاق… سأجاهد في تبديل كل احزانگ، لفرحه وهناء… فثقي بي يا محبوبتي ولو لمره ولن تندمي…. * * * * * * الفصل الرابع عشر لبى…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل 13

    اشتقتُ إليگ يامن سكن في احشائي شهورًا وليالي طوال.. اشتقتُ لصوت بكاءگ يقيظني من غفوتي، فـ اعانقگ داخل احضاني، فيهدأ صراخگ وتتحول حمل وديع، الاغيه وادندن له اعذب الكلمات…. آآه وآآه على قلبي الذي ذبح بفراقگ حبيبي… يا ليت العمر يتنتهي َوتصعد روحي إليگ، فمن أجلگ تحملت الكثير، والآن تهون الدنيا وانا حرمت عيناي من ضي نورگ حبيبي… الفصل الثالث…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل 12

    الفصل الثاني عشر جرح اخر ونزيف اعمق اصاب فؤادي… لماذا يا قدري تصيبني بتلگ السهام الجارحه…؟! فـ لقد صبرت على اول جروحي، اما هذا فمن الصعب، بل من المستحيل ان اتخطاه.. الضربه كانت كالمطرقة فوق قلبي، قسمه شقين.. آآآه على اول مره فرحتي التي انطفأ ضياءها وسكنت الثرى.. فـ صبرا جميلا يا وتيني.. * * * * * * *…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل 11

    الفصل الحادي عشر – بعد الشر عليه، الملافظ سعد، اية ياشيخة دي مش طريقة تعامل. رمقتها بضيق، ثم غرزت بداخل ساق الطفل سن الحقنه بقوة، فصرخ على اثرها “شادي” شعرت حينما أنها غرزتها داخل قلبها هي وليس ساقه، فصاحت بصوت مرتفع: – ما براحه شوية، اية العنف ده، ده طفل صغير حرام عليكِ، هو مفيش رحمه؟ مصمصت شفتاها بسخرية واردفت:…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل العاشر

    ياغايب عن عيوني أما آن الآوان تروي عطش حنيني في غربة الأحزان و طالت طالت وحدتي و غابت غابت بسمتي.. آه يازماني آه من يأس الأماني آه.. و من ظلم الليالي اشكي همي و همي اشتكالي آه آه آه آه آه ياغايب.. * * * * * * * الفصل العاشر. – حبيبتي الدنيا مش بتقف على حد، ولازم تدور…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل التاسع

    مهما يحاولوا يطفوا الشمس مهما يزيدوا علينا الهمس مهما يقولوا مهما يعيدوا إنت في قلبي إنت وبس كل كلامهم مش حيأثر وأنا ولا حابعد ولا حاتغير ليه عايزين ياخدوه من قلبي ليه يلوموني الناس على حبي * * * * * * * الفصل التاسع تعجب لحدتها المبالغ فيها، وسار معها للداخل، وحين دخل اغلقت الباب بقوة وغضب، الفتت له…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل الثامن

    الفصل الثامن ياربِّ قلبي لم يَعُدْ كافياً لأنَّ مَنْ أُحِبُّها . . تعادلُ الدُنيا فَضَعْ بصدري واحداً غيرَهُ يكونُ في مساحةِ الدُنيا #نزار قباني * * * * * * ابصرها ومقلتيه تشع من الحنين والشوق لها فضيان، كم أراد ان يبوح بما يكنه من مشاعر جياشة لها، عيناه تسرد من عبرات الحب سطورا؛ لكنها لم تعي، او ربما لا تريد…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل السابع

    الفصل السابع أجابته بمكر: – بصراحه معرفش، لكن مره والدتها قالت قدام اخوها عليه انه غمه واتزاحت، يبقى اعتقد انه طلقها، بس انت بتسأل ليه يا نمس؟ – هاه؟ بسأل على اية؟ – أمان مش عليا أنا؟ ده أنا اختگ وعجناگ وخبزاگ يادكتره، قول قول ومتخبيش عليا؟ – بقولگ اية انتي شكلگ فايق ورايق، وأنا بصراحه عندي حالة لازم تدخل،…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل السادس

    الفصل السادس التقينا وجمعتنا اقدارنا بدون موعد.. فكان لقاءنا أجمل صدفة غيرت مسيرة حياتي.. * * * * * * حين طال صمته ظنت “آلاء” بأن شبكة الاتصال ضعيفة؛ فنظرت لشاشة هاتفها وجدته مازال على الخط، فقالت متسائلة: – أمان أنت لسه معايا، ولا مش سامعني ؟ – معاكي يا لولو، ومتقلقيش ابدا هعمل كل اللي في وسعي اطمني، هبلغهم…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل الخامس

    الفصل الخامس امسگ الملف وقام بفتحه بفضول شديد، وحين قرأ أول حروف سردت منه شعر أن مقلته اجبرته على الغوص والابحار داخل بحور من الأحزان، اخذته موجه تلو الاخرى، لم ينتبه لما تقوله وتقصه “آلاء” عنها، وعندما ايقنت أنه ليس مستمع لها، تركته وتوجهت للمطبخ تعد لهما قدحان من القهوة، ولاحظت اندماجة معها، ولمعة عيونه من التأثر. وضعت القهوة أمامه،…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل الرابع

    الفصل الرابع رجع “محمود” إلى منزله، واندهش بوجود ابنه مازال على حالته منذ أن تركه، جالسًا مهمومًا حزينًا، مغمض العينان، واضعًا رسغه عليهما ليحجب أي ضوء يتسرب لهما، فالظلام الذي يلاحقه و تملگ منه جعله يرى الكون كله ظلام كالح، اقترب منه والده، وربت على كفته وقال: – مش معقول يا فؤاد، لسه قاعد مكانگ من ساعتها؟ حالتگ دي ممنهاش…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل الثالث

    الفصل الثالث هو في راجل عاقل يعيش مع مراته عشان جسمها حلو، ولما يتغير يقلب عليها، يابني حب الجسد فاني، وحب الروح هو الدايم، افرض كان حصلگ حاجة لاقدر الله، هل كانت هتتخلى عنگ في يوم غزال، ولا كانت هتسيبگ لو شكلگ اتغير؟ ابدا لأنها قبل ما تكون بتحبک، فـ هي بنت اصول وهترضى تعيش في اي وضع، بلاش مقاوحه…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل الثاني

    الفصل الثاني مر الوقت على الأم والأخ كالدهر، عيناهما متعلقه عليها ربما في لحظة تفوق وتعود من جديد تضئ حياتهما، لكن غفوتها طالت وتسرب القلق والتوتر وتملكهما، وقف “سند” مثل المكذوب متجهًا نحو الطبيب يسأله عن حالتها، ولماذا لم تفيق حتى الآن؟ توجهان لغرفتها، وتابع مؤشرات الحاله وقال: – انا عايزكم تتطمنوا الحمدلله كل المؤشرات ممتازة، بس تقريبًا هي اللي…

    أكمل القراءة »
  • رواية الغزال الباكي الفصل الاول

    الفصل الأول كنت لي بمثابة الحياة.. آرى العالم من حولي من خلال نافذة عيناگ… احببتگ بكل نبضة ينبض بها فؤادي.. كنت لي بمثابة الحياة، فنيت روحي من اجلگ، وتحملت من أجل البقاء بجوارگ الكثير والكثير… لكن حين يتعلق الأمر بكرامتي وعزة نفسي .. فـ يلهگ كل من حولي حتى انقذ ما تبقى لي كرامة… ؟! واقفة “غزال” تنتهي من أعداد…

    أكمل القراءة »
  • رواية لو كنت اعرف الفصل 15 و الاخير

    15 لو كنت اعرف الفصل الخامس عشر والأخير سليم اخد شنطة هدوم ليه و نزل من البيت ، وبعد ما كان مقرر انه هيروح عند شقة سامية اللى فى بيت ابوه ، رجع تانى لقى انها مش ظريفة لو راح لابوه فى اليوم ده بالذات ، فقرر انه ينزل فى اوتيل كام يوم وبعد كده يبقى يروح لابوه وفعلا ..…

    أكمل القراءة »
  • رواية لو كنت اعرف الفصل 14

    14 لو كنت اعرف الفصل الرابع عشر كان مصطفى والباقيين وصلوا ونزلوا من العربية وهم مستغربين ، وايمان الصغيرة قالت له بهزار : انت غيرت رأيك وقررت انك تبات خفيف من غير عشا واللا ايه يوسف ضحك وقاللهم : ياللا بس وبلاش لماضة طلعوا كلهم ، لقوا يوسف راح ناحية شقة مامته وفتحها وشغل النور وقاللهم : ياللا تعالوا لما…

    أكمل القراءة »
  • رواية لو كنت اعرف الفصل 13

    13 لو كنت اعرف الفصل الثالث عشر ايمان بصت ليوسف وقالتله : وايه بقى اللى مفرحك ومطمنك من مقابلتي لسليم واللى حصل مابينا يوم الخميس يوسف : عرفت انك قفلتى بابه تماما ، وانه فعلا مابقاش فارق معاكى فى حاجة ، واللا كنتى على الاقل وافقتى انك تتغدى معاه ايمان بمكر : ومش يمكن بتقل عليه عشان يعرف قيمتى يوسف…

    أكمل القراءة »
  • رواية لو كنت اعرف الفصل 12

    رواية لو كنت اعرف الفصل 12 لو كنت اعرف يوسف اول ما سمع ايمان بتقول له كده حس بالخوف جواه ، من زمان وهم متعودين مع بعض انه لما يزعل منها او تزعل منه ماكانوش يندهوا لبعض باسمائهم لكن بصلة القرابة فكان يقوللها يابنت خالى وهى تقول له يا ابن عمتى يوسف بتردد : مالك يا ايمان ، ياترى الفيديو…

    أكمل القراءة »
  • رواية لو كنت اعرف الفصل 11

    11 لو كنت اعرف الفصل الحادي عشر تانى يوم الصبح صحيوا كلهم بدرى ، ايمان الكبيرة خرجت من اوضتها لقت امنية قاعدة فى البلكونة وبتشرب شاى فقالت لها : صباح الخير ياحبيبتى ، احنا بدرى اوى ، دى الساعة لسه سبعة انتى صاحية من بدرى واللا لسه صاحية امنية بابتسامة : صباح الخير يا ماما ، ابدا .. انا لسه…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى