روايات شيقه

  • رواية اثبات ملكيه الحلقه 15

    اتكلم مع دنيا وسألها ايه اللي حصل وكانت فين والست اللي خطفتها خدتها معاها ازاي.. بعد دقايق تليفونه رن و رد عليه وقام وقف وهو بيتكلم في التليفون وخرج من اوضة المكتب وسابنا قاعدين.. كنت قاعده وانا متوتره جدا وخايفه وحاسه ان في حاجه غريبه بتحصل.. بعد دقيقتين الباب اتفتح.. دخل حسام.. قومت وقفت بصدمه اول ما شوفته.. قلبي كان…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه 14

    الساعه بقت 11 بالليل.. حسام مغمضش عينيه لحظه واحده، واقف مع اتنين من زمايله جوه محطة القطر، قدروا يعرفوا كام قطر اتحرك من بعد الساعه 12 بالليل امبارح.. عرفوا خط سير القطارات دي، راجعوا كاميرات المراقبه في المحطه بداية من الساعة 12 بالليل.. الكاميرات رصدت ركوبي للقطر المتجه لاسيوط.. وقف حسام بصدمه بعد ما عرف وهمس بتعب(اسيوط يا ساره!! )…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه 13

    (والله يا باشا انا مليش دعوه) اتكلم معاه حسام بغضب(الموضع مش زي ما انت فاهم متخافش.. انا بس عايز اشتري الحاجه دي تاني لو كانت البنت باعتهم بجد) بصله صاحب المحل بخوف.. فتح حسام تليفونه على الصور اللي كان مصورها ليا واحنا في المطعم امبارح.. بص لصورتي بحزن ولف التليفون وقال لصاحب المحل(هي البنت دي؟ ) شافني صاحب المحل بنفس…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه 12

    في شقة عمي.. كانت الساعه بقت اتنين الضهر.. اتصل حسام على عمي وطلب منه انه يجي ياخدني انا وعمي عشان نشوف الشقه اللي هنتجوز فيها وياخدي رأي في تشطيبها.. طبعا عمي اتوتر جدا ومعرفش يقوله ايه واتكلم بارتباك(تنور يا باشا انا في انتظارك عشان في حاجه مهمه لازم تعرفها).. حسام حس ان في حاجه بس اعتقد ان ممكن عمي يكون…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه 11

    الحلقة_11 صحيت بعد وقت على لمسة ايد البنت الصغيره وهي بتصحيني وبتتكلم بخوف(طنط.. طنط قومي بسرعه اصحي والنبي) فتحت عيني ولقيت البنت واقفه قدامي لوحدها ومامتها مش موجوده.. اتعدلت وبصيت حواليا لقيت ان القطر واقف في محطه.. بصيت للبنت وقولتلها (نعم يا حبيبتي في ايه ومامتك راحت فين؟ ) اتكلمت البنت بخوف وقالتلي(دي مش ماما دي خطفاني وقالتلي لو اتكلمت…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه التاسعه

    #الحلقة_التاسعة مسك ايدي وقربها من شفايفه وباسها برقه، قالي (بحبك) الكلمة دي رجعت الفرحه لقلبي تاني، ابتسمت بسعادة وسألته(بتحبني بجد؟) حرك راسه بـ لا وقالي(بحبك حقيقي) ضحكت واتحولت دموعي في لحظه لسعادة، مسك ايدي وقالي(ها قوليلي بقى ايه اللي حصل ومين اللي زعلك؟ ) بصتله وانا مش عارفه اقوله ايه، اتكلمت بتوتر وسألته(حسام انت شايف ان انا استحق اكون مراتك…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه الثامنه 8

    رواية اثبات ملكيه الحلقه الثامنه 8  , بدأت اخاف ان السعاده دي تروحي مني، لبست الفستان وطلع مظبوط عليا جدااا، اتكلمت البنت بانبهار وقالت(ماشاءالله عليكي، انا عمري ما شوفت عروسه في جمالك بجد ) كنت فرحانه اوي بالفستان وكأنه فستان العيد اللي اشترهولي بابا عشان اعيد بيه، البنت خرجَّت ظرف من شنطتها وادتهولي، قالتلي الجواب دا من الرائد حسام وآكد…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه السابعه

    الحلقة_السابعة (انا اسفه انا عارفه ان انت مضايق عشان انا ذكرت اسمك قدام الظابط وانت اضطريت تقول اني خطيبتك عشان تخرجني) بصلي بصدمه واتكلم بانفعال وقالي(تعرفي يا ساره انا قابلت في الدنيا دي كتير جدا، بس صدقيني انا عمري ما قبلت ولا هقابل حد في غبائك) بصتله بصدمه، بس ليه انا مصدومه دلوقتي هو مقالش حاجه غريبه، فعلا انا غبيه،…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه السادسه

    الحلقة_السادسة في بيت عمي انا كنت تقريبا الخدامه الجديده بتاعهم، مكنش في حد حاسس بيا ولا مقدرين حالة الحزن والاكتئاب اللي انا بمر بيها، شغل البيت كله كنت بعمله، كل كلمه او حركه او لقمه باكلها كانت بحساب، كنت حاسه اني عايشه وسطهم حياة سندريلا وسط مرات ابوها وبناتها، بس الفرق اني مكنتش منتظره الامير اللي يجي يخطفني على حصانه…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه الخامسه

    منك لله يا ساره ودتيني في داهيه) واتكلمت بصوت مسموع(خلاص يا باشا انا هدخل اجيب لحضرتك العقد والفلوس وابوس ايدك بلاش فضايح ) حرك راسه وهو بيبصلها بغضب، جريت على اوضة نومها تجيب العقد، وقف يبصلي بغيظ وكنت متأكده انه بيلعن غبائي في سره، بس حتى لو لعن غبائي بعلو صوته انا عارفه انه معاه حق، خرجت مدام سحر وهي…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه الرابعه

    الحلقة_الرابعة (انا متجوزتش حد ومش عارفه ازاي انا وفقت اعمل كدا بس تعب ماما خلاني مش عارفه انا بعمل ايه،، ماما تعبت امبارح ودخلت المستشفى والدكتور قالي انها محتاجه عمليه ضروري والعمليه بـ30 الف جنيه وانا مش معايا المبلغ دا ومدام سحر صاحبة الكوافير اللي بشتغل فيه قالتي هجبلك الفلوس لما تتجوزي وخلتني مضيت على عقد بس انا مش عايزه…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه الثالثه

    الحلقة_الثالثة وقفت ابص على امي وهي في الاوضه والاجهزه متوصله بجسمها، انا لازم اتصرف لازم اعمل اي حاجه عشان انقذ حياة امي، المشكله ان انا مليش حد استلف منه المبلغ دا، واعمامي يعتبر قطعو علاقتهم بينا من بعد وفاة بابا عشان خايفين نطلب منهم فلوس، وقفت وانا حاسه ان الدنيا بتلف بيا، لقيت البنات اللي بيشتغلوا معايا في الكوافير جم…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه الثانية

    الحلقة_الثانية ضحك ضحكه خفيفه كدا واتكلم بتريقه على كلامي(حالك ايه اللي تروحيله في وقت زي دا، انتي ممسوكه في ايه بالظبط؟ ) هو يقصد ايه بممسوكه دي هو فاكرني ايه، دا لازم يعرف هو بيكلم مين كويس، خدت نفسي كدا براحه وقولتله(لا بقولك ايه انا مش بتاعت الكلام دا انا واحده سلاحي في الحياه هو شرفي وبعدين انت متعرفش انت…

    أكمل القراءة »
  • رواية اثبات ملكيه الحلقه الاولي

    الحلقة الاولي ينهار ابيض الساعة بقت اتنين بعد نص الليل، هروح ازاي انا دلوقتي بصيت للراجل اللي جمبي وقولتله(الساعه بقت اتنين يا عم انا لازم اروح امي هتنفخني) اتكلم معايا برجاء (معلش يا انسه انا اسف والله بس مكنش في قدامي غيرك يشهد في المحضر وخصوصا ان انتي الوحيده اللي شوفتي الحرامي وهو بيسرق المحل بتاعي) ودي اخرة الجدعنه، يارتني…

    أكمل القراءة »
  • نوفيلا المستحيل للكاتبة شاهندة الفصل الثالث عشر والأخير

    جلس جوارها بعد أن أزال تاج رأسها وبضعة دبابيس فسقط شعرها البني الناعم علي ظهرها، كانت تقبض يدها بقوة فأدرك خوفها واضطرابها، مد يديه يمسك يديها فنظرت إليه. ابتسم يتطلع إلى بندقيتيها قائلا: متخافيش لو محتاجة وقت كمان أنا مستعد أديهولك. سحبت يدها من يديه وهي تنهض وتمشي قليلا قائلة: حقيقي مش عارفة مالي. أنا آسفة متزعلش مني. نهض يقترب…

    أكمل القراءة »
  • نوفيلا المستحيل للكاتبة شاهندة الفصل الثاني عشر

    كان يبحث عنهما حتى رآها تتنقل بين الخياطين، تترك ملاحظاتها هنا وهناك بينما تتبعها طفلته تمسك بدفتر صغير تدون فيه بعض الكلمات، تسألها علي مايبدو شيئا فتترك مابيدها مهما كان وتميل حتى تواجه الصغيرة تجيبها بابتسامة حانية قبل ان تعود إلى محدثها. هل يمكن أن يتضخم القلب عشقا حتى تشعر به يكاد أن ينفجر مطالبا بقرب حتمي ليشبع رغبة هائلة…

    أكمل القراءة »
  • نوفيلا المستحيل للكاتبة شاهندة الفصل الحادي عشر

    أنا خايفة ياهند. خايفة قوي. خالد هيعيش مش كدة. طمنيني أبوس ايديكي. ضمتها هند بين أحضانها بقوة تقول: خالد هيعيش ياصفية. صدقيني. مش بعد مالقيته هيروح مني. ربنا أرحم من كدة. خالد هيعيش. هيعيش. وكأنها تطمئن نفسها بهذه الكلمات التي ظلت ترددها بصوت مرتعش هز كيانه ومزق قلبه، وجد طفلته تتمسك بيده فنظر اليها ووجدها خائفة بدورها. ضمها إلى جانبه…

    أكمل القراءة »
  • نوفيلا المستحيل للكاتبة شاهندة الفصل العاشر

    طرق علي باب حجرتها في دار الأزياء فلم تأذن له بالدخول بصوتها العذب كعادتها، تناهي إلى مسامعه صوت أغنية تقول كلماتها. لو حد شافه يقوله بلاش يقرب منى أحسنله ويلحق نفسه قبل مايجى وأقسى عليه ولو ع الحب راح ومجاش ولو قدامى هيبانله هيسمع منى كل كلام يبكى عينيه استقويت لو مات قدام عينيا عمره مايصعب عليا والله ده فيه…

    أكمل القراءة »
  • نوفيلا المستحيل للكاتبة شاهندة الفصل التاسع

    إلي متي سيظل القلب يإن للذكريات، يوجعه أقل شيء يجعلني أدرك غيابك، أختنق حين أتلفت حولي ولا أجدك. وأشعر بالألم حين أري طيفك وأدرك أنه لا يستطيع احتوائي. أصبح نهاري كليلي ظلمات لا يتخللها ضوء، الحزن يرعي لحظاتي والدموع تؤنسها، ليقفا بين الجسد والمهاد ويتركاني أعاني مرارة الفراق. مسحت دموعها برقة تطالع الحديقة من حولها فانتفضت علي صوت يأتي من…

    أكمل القراءة »
  • نوفيلا المستحيل للكاتبة شاهندة الفصل الثامن

    كانت وردة تنام في سريرها حين فوجئت بحماتها تقتحم الحجرة قائلة: لسة نايمة يابرنسيسة؟ بقالي ساعة بنادي عليكي. اعتدلت جالسة تفرد جسدها بغنج قائلة: ومنامش ليه يامرت عمي؟ مش لساتني عروسة جديدة؟ اتسعت عينا نجية باستنكار قائلا: عدا عشر أيام علي فرحك وتقوليلي عروسة جديدة؟ حدانا في البلد بيتجال عليها عروسة جديدة لحدن ماتجيب الولد. قالت نجية بسخرية: حدانا بقي…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى