روايات شيقه
-
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه العاشره
الحلقه العاشره ادهم بارك لمصطفي وبص لميرا يسلم عليها مد ايده وهيا مدت ايدها واتقابلت عنيهم في نظره طويله…. نظره زلزلت ادهم من جواه…. احساس محسوش غير لما شاف ليلي لاول مره….. ادهم: اهلا ادهم بتلقائيه باس ايدها ومصطفي استغرب لان مش من عوايد ادهم يسلم علي واحده ويبوس ايديها لمحه غيره ظهرت جواه وشد ايد خطيبته من ايد ادهم…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه التاسعه
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه التاسعه ووسط الزحمه دي عيل صغير بيجري وبينادي بابا بابا الظباط وقفوه بعيد وهو بيشاور وبينادي بابا ادهم لمحه وشاورلهم يسيبوه يروح لابوه ويشوفوا مين ابوه اصلا الولد جري علي ادهم وحضن رجله وهو واقف بابا بابا ادهم وطي علي الولد باستغراب ادهم: حبيبي مين باباك؟؟؟ انت تايه؟؟ يوسف: لأ انا مش تايه انت بابا…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه الثامنه
الحلقه الثامنه ادهم دخل وكلهم بصوله ينطق وليلي قامت وقفت تقابله وبصتله ومش عارفه ازاي تنطق جت وقفت قصاده واستنته هو يتكلم ادهم: كنت سبق ووعدتكم وجاي انفذ وعدي ليكم ناديه: اتفضل يا ابني الاول ادهم: لا انا مش ابنك… لا عمري كنت ابنك ولا عمري هكون فلو سمحتي ما تقوليش ابني دي تاني عم محمد: انت ليك حق تزعل…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه السابعه
الحلقه السابعه ادهم بعد النطق بالحكم اخدوه مكلبشينه وهو عنيه في عنين مراته اللي فجأه اتحولت لعدو شدوه ودخل السجن في انتظار تنفيذ الحكم ولبس البدله الحمرا راحله مدير المخابرات: يالا من هنا ادهم: يالا فين؟ المدير: هتخرج بره مصر ادهم: ومين قالك اني عايز اخرج بره مصر؟؟؟ المدير: انت عايز تتعدم؟؟؟ انا عايز اعرف انت ساكت ليه؟ انت بسهوله…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه السادسه
الحلقه السادسه ادهم شال مراته واتحرك بيها وما بيوقفش ولا بيريح وكانه اله اتصممت للحركه وبس جوزيف: اوقف ريح شويه…. ادهم: لما نوصل اتحرك بسرعه يالا جوزيف: لو انت وقعت ولا اغمي عليك يبقي كده حياه مراتك انتهت فماتكابرش… اوقف ريح ايديك وجدد طاقتك اوقف ادهم: مش هينفع اوقف اتحرك جوزيف: طيب اوقف انا اريح انا راجل كبير مش شباب…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه الخامسه
الحلقه الخامسه ادهم وليلي شويه شويه بيتجاهلوا اللي حصل ورجعوا لحياتهم الطبيعيه ادهم طول فتره الحمل وهو جنب مراته مبيبعدش الا لو عنده مهمه او شغل ليلي استمتعت جدا بحملها جنب جوزها كانت في الشهر السابع ليلي: ادهم عايزه اقولك حاجه مهمه ادهم: قولي يا قمر ليلي: عايزاك تكون متفتح ادهم ساب كل اللي في ايده وبصلها: متفتح؟؟؟ انا متفتح…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه الرابعه
الحلقه الرابعه ادهم راح فتح الباب ودخل عمي حسن اللي كلهم اتفاجؤا بيه عم حسن: خير في ايه؟ وايه الكلام الغريب اللي انا سمعته ده؟ ايه يا محمد؟؟ للدرجه دي بقيت عيل زيهم ومش عارف تحكم بينهم؟؟؟ كلهم اتفاجؤا بيه واول واحد نطق عم محمد: اهلا يا حسن يا اخويا اتفضل اتفضل عم حسن: لا اهلا ولا سهلا مزعل الراجل…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه الثالثه
الحلقه الثالثه الاول فين المنشن لاصحابك مفيش حد بيعمل منشن خالص الجزء الاول كانوا الف متابعينه راحوا فين ؟ عرفوهم يالا كانوا بيرقصوا سلو مع بعض علي نور الشموع ليلي: ادهم حبيبي ادهم: عيون ادهم وقلبه وروحه ودنيته كلها ليلي وقفت علي طراطيف صوابعها وهمست في ودنه ليلي: انا حامل يا ادهم بعد لحظه صمت رد عليها ادهم : انتي…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه الثانيه
الحلقه التانيه مسك تليفونه واتصل بادهم عم محمد: ايوه يا ادهم ادهم: عمي ليلي عندك صح؟؟؟ هيا كويسه؟ عم محمد: اه عندي واه كويسه المهم انا عايزك تطلقها والكلام نزل صاعقه علي الكل ادهم: افندم… انت قولت اييه؟؟ اطلقها؟؟؟ عمي ملحقش يكمل الكلمه لان حماه قفل السكه ليلي: بابا انت عملت ايه؟ انت ازاي تقوله كده؟ مين قالك اني عايزه…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الجزء الثاني الحلقه الاولي
العنيد 2 الحلقه الاولي ادهم اخد ليلي وسافروا يقضوا شعر العسل بره مصر لان في اماكن كتيره كان نفسه يشوفها بعنيها هيا الايام كانت اجمل من الخيال بينهم الحياه كانت حب في حب وبس كتير يفضلوا قاعدين مع بعض بس ويسكتوا وكفايه قوي انها تكون في حضنه او هو يكون بين ايديها ليلي: ادهم!! ادهم: روح ادهم اتعدلت وبصتله ليلي:…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الحلقه 22
الحلقه 22 عيله ليلي كلهم بيبصوا لبعض مش عارفين يقولو ايه؟ ازاي يكتبوا الكتاب وهما متجوزين اصلا عم محمد بص لادهم ومش عارف يقول ايه لاخوه؟؟ ادهم: والله انا عن نفسي معنديش مانع لو عمي معندوش مانع؟ كلهم بصوا لعم محمد اللي ارتبك وعايز يضرب ادهم لانه خرج نفسه وورطه هو ومعرفش يقول ايه؟ ادهم: طيب لو ممكن يا عمي…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الحلقه 21
الحلقه 21 اخيرا ادهم وصل البيت الساعه 8 بالدقيقه وواقف قدام الباب متردد ومش متوقع ابوها هيقوله ايه؟ خبط وفتحله مصطفي ودخلوا وقعدوا مع بعض عم محمد: يا اهلا وسهلا باللي كتب علي بنتي من ورايا علشان يلوي دراعي ويطلعلي لسانه ويقولي اخدتها غصب عنك ادهم ومصطفي وقفوا وناديه وليلي خرجوا علي صوت عم محمد ادهم: انا مش عايز الوي…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الحلقه 20
الحلقه 20 ادهم: اسمع انا مستعد اعملك اي حاجه انا سبق وجيبته وهجيبهولك تاني؟ هدور عليه واجيبه،… 8…، اقسم بالله هقتلك انت فاهم؟ 9….. ليلي بوصيلي ما تخافيش انا هعرف اخرجك… فرناندو بس اسمعني اديني فرصه…. اديني فرصه ارجوك فرناندو: 10 وقتك خلص ادهم: لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا بس الرصاصه خرجت ودخلت في دماغها فرتكتها قدام عينيه لحظه صمت وذهول وعدم تصديق…. معقوله…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الحلقه 19
الحلقة 19 ادهم فضل جنب مصطفي بعد الدكتور ما مشي وطمنهم انه ارهاق بس مش اكتر بسبب انه مشي مسافه طويله مع عدم اكل او شرب وانها مجرد وقت وهيفوق ادهم استناه لحد مافاق والقلق هيموته… حاول يتصل بليلي بس ما ردتش واتصل بمديره بس الوضع طبيعي طيب مصطفي ماله؟ وايه اللي حصله؟ اخيرا فاق واول ما فتح عنيه نادي…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الحلقه 18
الحلقة 18 دخلوا جماعه كتير مقنعين وباسلحه وضربوا نار للترهيب ##كل واحد يقعد في الارض علشان محدش يتأذي لو سمعتم الكلام محدش هيتإذي…. الكل في الارض ماعدا ادهم واقف في النص ## انت مش سامع كله يقعد في الارض؟؟؟؟ ادهم: انا سامع كويس…. وكويس قوي كمان ## طيب اقعد في الارض ادهم بابتسامه وفرحه :عارف انت جيت في وقتك تمام ##…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الحلقه 17
الحلقه 17 ادهم كل يوم بيعدي بيثبتله ان ديما في وجع اقوي وانه مهما يوصل للقمه فدي مش القمه لان في فوقها تاني قمه … مؤمن: طبعا بما ان حضرتك لك وزنك وقيمتك عند كل الابهات فأنا عايزك تيجي معايا اطلب ايديها مش قلتلكم ان كل قمه ليها قمه ادهم فضل شويه مش عارف يرد او مش مستوعب او مش…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الحلقه 16
الحلقة 16 ادهم بعد اصحابه عنه قساه اكتر واكتر وزود كرهه لليلي…. وليلي اتكسرت اكتر واكتر وعرفت انها قتلت فعلا ادهم الانسان…. في مهمه ادهم كلفها لرجالته بس المره دي سابهم تماما من غير ما يتابعهم سابهم يتعاملوا مع العالم الخارجي ويتحملوا مسؤليه اختياراتهم في اخر مهمتهم اتعرضوا لضرب نار كتير واتفتحت عليهم ابواب جهنم ومعرفوش يعملوا ايه؟ مؤمن صاحبهم…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الحلقه 15
الحلقة 15 ادهم روح بيته مليان غيظ وقهر من ليلي مفيش حاجه اسمها حب… ليلي بس كانت مبهوره بيه او معجبه او بس لمجرد انه رفضها… هو حبها بكل جوارحه وقلبه وبكل غباء راح قالها علي سره اللي محافظ عليه سنين طويله… ما تعلمش الدرس من اول قلم… اذا كان امه خانته ورمته مش هتخونه واحده عاديه لمجرد انه بيحبها؟؟؟…
أكمل القراءة » -
روايةالعنيد الحلقه 14
الحلقة 14 مصطفي اخد ليلي وراحوا يشوفوا ادهم وصلوا ودخلها ووقفوا بعيد مصطفي: شيفاه ولا اجيبلك عدسه مكبره؟؟؟ شيفاه ولا بكدب عليكي ليلي مصدومه ومش قادره تنطق او تتكلم ادهم قدامها بيشرب والكاس في ايده والرقاصه بترقص معاه بطريقه رخيصه مقززه ادهم طلع باكو وفضل يرش عليها والرقصه خلصت ومسكت ادهم واخدته معاها جوه وهو داخل سحب بنت تانيه في…
أكمل القراءة » -
رواية العنيد الحلقه 12
الحلقة 12 ليلي: افتحلي قلبك يا ادهم وقولي ايه وجعك ادهم سكت كتير ومردش عليها ليلي: ادهم حبيبي ادهم بصلها: مش وقته… لسه مش مستعد اتكلم في الموضوع ده…. في وقت هتلاقيني انا بحكيلك ومن غير ما تطلبي انتي مني…. اتفقنا؟ ليلي: براحتك مش هضغط عليك وقت ما تكون مستعد هسمعك كملوا باقي يومهم وروحوا اخر النهار… ادهم وصلها لحد…
أكمل القراءة »