روايات شيقه

  • رواية العنيد الحلقه 11

    الحلقة 11 ليلي خافت واتوترت: ايه؟ اقلع ليه؟ ادهم: ليلي لو عايزه يكون في مستقبل بينا لازم تثقي فيا شويه… لا مش شويه لازم تثقي فيا كتير… اقلعي هدومك وانا هنشفهالك بسرعه وانا هخرج بره الحمام التاني وهغير هدومي انا كمان لاني مش قادر.. الجرح مولع نار ليلي: لازم يولع بكميه الميه اللي دخلتله هغيرلك عليه بس الاول هلبس ايه…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه العاشره

    الحلقة العاشره ناديه يدوب هتقول لجوزها اللي بيحصل الباب اتفتح وليلي دخلت ناديه: كويس انك جيتي ده ابوكي كان هيكلمك تعالي قيسيله الضغط ليلي ساكته قاست لابوها الضغط وكان عالي شويه وعطته العلاج بتاعه وسابتهم ودخلت تنام امها وراها عايزه تعرف ليه جت بدري ومالها ناديه: ايه اللي حصل؟ ومالك ضاربه بوز ليه؟ ليلي مجاوبتش امها بس فضلت تعيط في…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه التاسعه

    الحلقة التاسعه ليلي مش مصدقه ان ادهم مات بين ايديها هنا ابوها وامها دخلوا عليها وهيا بتنادي عليه ليلي: ادهم؟؟ ادهم ما تموتش ادهم؟؟ ادهم مش بيرد ولا بيتحرك واتصدموا هما الاتنين لان دي اول مره يشوفوا منظر كده عم محمد: ليلي فوقي… انتي دكتوره… انعشيه… نشطي قلبه اعملي اي حاجه… انتي مش مجرد بنت انتي دكتوره ولو علمك مش…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الثامنه

    الحلقة الثامنه في فرح اكرم الجو كله اتكهرب والنور اطفي واشتغلت انوار ديسكو وموسيقي ضربت والنور نور علي الاستيج وظهر ادهم اللي ظهوره جنن الكل وغني اغنيه شعبيه خلت الفرح كله يرقص كانت اغنيه فرتكه فرتاكا الكل هيص ورقص بعد ما كانوا بيناموا ناديه: هو مين ده اللي وقف الفرح كله علي رجل؟؟؟ عم محمد: هو ده ادهم؟؟ ناديه: ده…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه السابعه

    الحلقة السابعه ادهم اتقبض عليه ومشي معاهم بهدوء اخدوه مبني المخابرات واول ما وصلوا مدير المخابرات طلع بنفسه وقابلهم في القاعه بره المدير: قي ايه بيحصل هنا؟؟ ادهم: انا اهوه سمعت كلام حضرتك وما عارضتوش وجيت متكلبش لحد هنا… علشان بس ما تقولش اني بتعمد اقلل من شأنه ادهم دخل ايده في جيبه وطلع حاجه صغيره زي المسمار او الدبوس…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه السادسه

    الحلقة السادسه في المستشفي الكل بيجري وحاله طوارئ اتعملت ادهم داخل شايل ريفانا بين ايديه والدكاتره كانوا في انتظاره اخدوها منه ليلي كانت من ضمن الفريق ده واتقابلت عنيهم في نظره طويله مع ادهم اللي هدومه كلها دم نظره خوف وقلق شافتها في عنيه واستغربت للدرجه دي هيا مهمه بالنسباله رجالته جم وراه ووقفوا معاه في صمت محدش عنده المقدره…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الخامسه

    الحلقه الخامسه ادهم مع تلامذته بيراقبهم وهما بيلفوا حوالين نفسهم وفي نفس الوقت دماغه شغاله وبيحل القضيه في دماغه بيخرج معاهم ويرجع معاهم متابع صامت بس مركز في كل حاجه خلصت المده بتاعتهم ادهم: هاه وصلتوا لايه؟؟ هتقبضوا علي مين؟ ولا فين السلاح؟؟ ولا مين هيوزعه؟؟ مؤمن: السواح هو هيستلم السلاح ويوزعه بس هيستلمه امتي وازاي وفين منعرفش ادهم: وهتعرفوا…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الرابعه 4

    رواية العنيد الحلقه الرابعه 4 احاسيس كتيره محروم منها وهو قاعد كده اتفاجئ بحد جنبه فرفع راسه وشافها واقفه وبتبصله وللحظه تخيل انه متهيأله وانها مش موجوده بس اتكلمت وعرف انها حقيقه واقفه قدامه … ليلي: ممكن اعرف انت عملت كده ليه؟؟ ادهم رجع لورا وسند ضهره علي الكنبه وبيتفرج عليها ادهم: افندم؟؟؟ ابوكي بعتك تقنعيني؟ ليلي: لا طبعا ركبني…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الثالثه

    الحلقه الثالثه ادهم سابهم وركب عربيته وطلع زي الصاروخ من قدامهم مصطفي: انتو عملتو ايه؟ انتو دمرتوني فاهمين؟ انتو دمرتوني عم محمد: انت عايزني اشوفك بتغلط واقف اتفرج ؟ مصطفي: ومين قالك اني بغلط؟؟ هيا صح ؟؟ انت عارف كنا بنعمل ايه هنا ؟؟؟ كنا بندرب ؟؟ كنا بنساعد بعض واتصلت بامي وقولتلها اني هبات مع زمايلي يبقي ايه بقي…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الثانيه

    الحلقه التانيه اخيرا خرجوا بره وراح لعربيته فتحلها الباب واتفاجئ هو باللي حصل بعد كده لانه خالف كل توقعاته ادهم: سيادتك رايحه فين؟ العربيه اهي ليلي: اه واخده بالي بس روح انت وانا وراك علي طول ادهم: معاكي عربيه؟؟؟ ليلي: للأ هحصلك بتاكسي ادهم: نعم؟؟ ليلي: سوري مش بركب عرببات مع حد غريب ادهم تنحلها وملقاش رد يقوله ادهم: اقسم…

    أكمل القراءة »
  • رواية العنيد الحلقه الاولي

    العنيد الجزء الاول الحلقه الاولي في. شقه في منطقه راقيه. كان. ادهم نايم علي كنبه في. الصاله قالع قميصه ومرمي جنبه علي كرسي الانتريه ….. فتح عنيه مش فاكر هو فين ؟ ولا ايه اللي جابه هنا ؟ وصداع رهيب هيفرتك دماغه والاهم من كل ده ان في خبط مزعج جدا علي الباب وده اللي صحاه من نومه …. قام…

    أكمل القراءة »
  • رواية شمس وسط الظلام الحلقه 45 و الاخيره

    رواية( شمس وسط الظلام) البارت(45)والخاتمة بقلم:- أسماء أبوشادي ___________________________ الدكتور / يا فندم مافيش داعي لنقل قلب اي حد فيكم. الحالة قلبها لسه فيه نبض. مهاب / أنت متأكد. من كلامك انطق بسرعة الدكتور / يا مهاب باشا بص بنفسك على جهاز نبضات القلب. ( بالطبع مازال قلبها ينبض لكن للاسف هي تقاوم نبضه هي تريد ان تموت هي تستسلم…

    أكمل القراءة »
  • رواية شمس وسط الظلام الحلقه 43 و 44

    رواية( شمس وسط الظلام) البارت(43)و(44) بقلم :- أسماء أبوشادي ___________________________ مهاب بغضب / ايه اللي انتي عملاه ده حاطه ميكب وروج والفستان كمان ديق شمس ترغرقت عينيها بالدموع / أنا والله مش حاطة ميكب ولا روج دا هو كحل وملمع شفايف بس و رودي وجميلة و داليا هما اللي اصروا عليا اعمل كدة والفستان والله العظيم ما اخدت باللي إنه…

    أكمل القراءة »
  • رواية شمس وسط الظلام الحلقه 41 و 42

    رواية( شمس وسط الظلام) البارت(41)و(42)بقلم :- أسماء أبوشادي ___________________________ شمس / أيوة أنا بحبك اكتر ما بتحبني أنا مجنونة بيك. وهفضل أحبك لآخر لحظة في عمري بس بس مهاب بهدوء / بس ايه يا حبيبتي كملي انا سامعك ماتعرفيش أنا حاسس بايه دلوقتي أنا اسعد انسان في الكون أنا بحبك بحبك بحبك وصدقيني حبي ليكي اكبر من اي حاجة في…

    أكمل القراءة »
  • رواية شمس وسط الظلام الحلقه 39 و 40

    رواية ( شمس وسط الظلام) البارت(39)و(40) بقلم :- أسماء أبوشادي ___________________________ مهاب واقف أدام باب غرفة العمليات. قمة القلق على زوجته وحبيبته قمة الوجع على خسارة اول بيبي له قمة الخوف. من أنه يخسر حبيبته أول مرة في حياته يخاف خوف بشع واقف بيدعي ربنا انها تخرج من العملية بالسلامة. وأنها تكون بخير تليفونه مابطلش رن لكن هو متجاهله مابيردش…

    أكمل القراءة »
  • رواية شمس وسط الظلام الحلقه 37 و 38

    رواية( شمس وسط الظلام) البارت(37)و(38) بقلم :- أسماء أبوشادي ___________________________ النهاردة الجمعة. تحس أن شوارع مصر بتبقى زحمة في اليوم دا اوي ناس كتير ماشية اللي مكشر واللي مبتسم واللي ماتعرفش من ملامحه اذا كان حزين ولا فرحان مش باينله ملامح وسط الزحام. تمشي الشمس. بلا وجهه. بلا هدف. فقط الضياع نعم هي ضائعة . تائهه في بحور الهموم. التي…

    أكمل القراءة »
  • رواية شمس وسط الظلام الحلقه 35 و 36

    رواية( شمس وسط الظلام) البارت(35)و(36)بقلم:- أسماء أبوشادي ___________________________ داليا مع عمر أدام كافترية الجامعة و رودي وشمس جوه بيضحكوا على داليا وتصرفاتها شمس كانت بتضحك بقوة. وفجأة نبضات قلبها ذادت وبقت سريعة وقوية جدا ومش بس كدة لاء دا كل نبضة بألم فى جسمها كأن حد بيضرب قلبها بضربات شديدة قاسية. ومش عارفة تتكلم بتتنفس بس روحها بتغيب بتتسرق منها…

    أكمل القراءة »
  • رواية شمس وسط الظلام الحلقه 33 و 34

    رواية ( شمس وسط الظلام) البارت(33)و(34) بقلم:- أسماء أبوشادي ___________________________ خرجت شمس من الحمام كان مهاب هو كمان غير هدومه ولبس بنطلون برمودا وكط كالعادة يعني. ومستني شمس عشان ياخدها في حضنه ويناموا مهاب اول ما شاف شمس ابتلع ريقه بتوتر لأنه اول مرة يشوفها كدة من يوم ماقعدوا مع بعض في الجناح أكبر عذاب هو وقت النوم لما بياخدها…

    أكمل القراءة »
  • رواية شمس وسط الظلام الحلقه 31 و 32

    رواية ( شمس وسط الظلام) البارت(31)و(32) بقلم:- أسماء أبوشادي ___________________________ داليا وصلت الجامعة ودخلت تقعد في الكافترية تستنى رودي رودي وصلت قبل داليا لكن كانت في المكتبة داليا قاعدة لوحدها على الطربيزة جت هدير اللي كانت صاحبتها هدير / داليا ممكن اتكلم معاكي شوية داليا بغضب / لاء وغوري من وشي أنا مابكلمش مع ناس زبالة زيك هدير بتمثيل /…

    أكمل القراءة »
  • رواية شمس وسط الظلام الحلقه 29و30

    رواية( شمس وسط الظلام) البارت(29)و(30) بقلم :- أسماء أبوشادي _________________________ رودي بدهشة / ايه دا بصوا كدة شمس / نبص على ايه رودي. / مافيش دبلة في ايد دكتور عمر شمس / اه فعلا. بس عادى ممكن يكون خلعها لأي سبب أو مابيحبش الدبل اصلا داليا تحاول غلق الحوار / خلاص بقى بطلوا كلام وركزوا شوية بعد انتهاء المحاضرة. ظل…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى