روايات شيقه

  • رواية (ومازال قلبي ينزف ) الفصل الثالث

    رواية (ومازال قلبي ينزف ) الفصل الثالث _____________________ كنت فكرك هتموتي بعدي كنت خايف عليكي من بعدي بس خلاص انتي عيشتي اتمنالك اجمل حياة في بعدي يلي معاكي بنسي الدنيا والناس بعدك انتي مافيش حب خلاص ________________________ البارت الثاني خلص لما ممدوح حكا كل تفاصيل سفر سما لنور نور بدهشه :- ياااه سمايا سفرت وهتشتغل كمان وهتعمل لنفسها حياة جديدة…

    أكمل القراءة »
  • رواية و ما زال قلبي ينزف الفصل الثاني

    ( ومازال قلبي ينزف ) الفصل الثاني.بقلم :- أسماء أبو شادي ________________ ربي سعيت إليك فآعني على مصيبتي الله شكوت إليك فأغثني من دنيتي شكوت إلي ناسي فزاد همي وكبرت علتي اتسرقت منى ضحكتي وبانت دمعتي يا قلبي آلا تتذكر كيف كانت فرحتي لا يهمني الحزن أريد الآن بسمتي قد ينهار الجبل وينزل عن قمته ولكني لن اتنازل عن أمنيتي…

    أكمل القراءة »
  • رواية و ما زال قلبي ينزف الفصل الاول 1

    رواية و ما زال قلبي ينزف الفصل الاول 1 متسبنيش مقدرش أعيش من غير هواك متسبنيش مابحسش بالأمان غير وأنا معاك أرجوك حياتي كلها فداك بس بلاش تبعد وتحرمني من رؤياك سما :- أرجوك يا بابا سيبني اسافر عايزة اعتمد على نفسي ولو لمرة واحدة أرجوك البعد عن هنا هيريحني عادل أبو سما :- حبيبتي انتي عمرك ما بعدتي عن…

    أكمل القراءة »
  • رواية الانتقام البارد الحلقه الرابعه و الاخيره

    -يا اولاد ادخلوا اوضتكم بسرعة .. قولتها لأولادي وانا بقرر اطر*د الحر*باية ده نهائيا من حياتنا …عمار كان واقف وهو متوتر ..أنا كنت متأكدة المرة دي أنه برئ لاني مراقبة الواتس بتاعه والمكالمات واكونت الفيس ومريم اخر حاجة عملتها أنها عملت بلوك ليه … بصيت لعمار اللي قال: -والله يا تسنيم دي كد*ابة ..والله كد*ابة …أنا مش هتجوزها … ضحكت…

    أكمل القراءة »
  • رواية الانتقام البارد الحلقه الثالثه

    -نعم يا اخويا !! بعتتله الرسالة وانا كنت هفطس من الضحك … وبعدين بدأت تبعت في رسايل تهين فيه وتتريق عليه واخر حاجة عملتها قالت: -معلش يا حبيبي انا مش هتجوز اختي اعمل ايه بيك أنا ..الحمدلله رجالة كتيرة بتجري ورايا وجوزي القديم عايز يرجعلي ودوول اغني منك …قولي هستفاد ايه لما اتجوزك انت وانت زي اختي وبعدين عملت بلوك…

    أكمل القراءة »
  • رواية الانتقام البارد الحلقه الثانيه

    -رايحة فين يا تسنيم ؟! قالها عمار وهو شايفني واخدة الولاد وماشية …بصتله بإبتسامة وقولت: -هو انت نسيت يا حبيبي النهاردة رايحيين النادي …الولاد وراهم تمارين سباحة … ابتسم بحب للولاد وقرب منهم وحضنهم وقال بأسف : -اسف اني نسيت …وللاسف مش هقدر اجي معاكم … ربعت أيدي وانا ببصلهم …رغم كل الصفات الو*حشة اللي في عمار إلا أنه بيعشق…

    أكمل القراءة »
  • رواية الانتقام البارد الحلقه الاولي

    -دي عاملة زي الر*اجل مفيهاش ريحة الانوثة …ده أنا لو اتجوزت واحد صاحبي كان احسن …مش عارف يا مريم يا حبيبتي أنا ازاي عيشت ده كله معاها معرفش بس كله من امي الله يسامحها هي اللي دبستني فيها … كانت دموعي بتنزل وانا بقرأ الرسايل …مكنتش اصدق ان عمار اللي اديتله حياتي كلها يبقي بشع للدرجادي …ده أنا اللي وقفته…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء المستحيل الحلقة العشرين و الاخيره

    الحلقة 20 مر شهرين ع طلاق ريم ورجعت لسكوتها ومتكلمتش مع اى حد ف اى حاجه وامير عرفها ان لوهان اموره استقرت وشغله رجع يتظبط برغم ندمها ع ال عملته وانها صممت ع الطلاق لكن حست انها اخدت القرار الصح علشان لوهان ميتأذاش وكان امير ومامتها بياكدولها ع قرارها انه صح فى وسط حيره عاصم ال مش فاهم حاجه ورامى…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء المستحيل الحلقه التاسعه عشر

    رجع لوهان نيويورك وكان ف شركته وهو قاعد دخلت السكرتيره وادته كارت وبسرعه : خليها تدخل قام وقف والباب اتفتح وباابتسامه مشرقه: يومى ويلكم باك يومى: اووبا وحشتنى لوهان: جيتى امتى يومى: الصبح جايه ف شغل وقلت اعدى اشوفك بقالك فتره مبتسألش لوهان بيضحك: تعالى اقعدى انتى وحشنى القعده معاكى يومى: ايه اخبارك والشغل اخباره ايه لوهان: كله تمام يومى…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الثامنة عشر

    ريم” فى ذهول مقدرتش تتكلم ,, قرب “لوهان” وجلس امامها : _ هاي .. _ بجد .. ضحكك “لوهان”: لو تقصدي تحيتي ايوه والمتوقع فى المواقف دى انك تردي التحيه وتقولي هاي سكتت “ريم”: ريم .. _ لو,, هان .. انت بجد ..! قرب دراعه : ممكن تمسكيني علشان تتاكدي انى حقيقي مش خيال لمست ايده “ريم” واتخضت  وضحكك “لوهان”:…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه السابعة عشر

    _ انا هبعتلك لينك فيديو تشوفيه وهتعرفي كل حاجه فتحت “ريم” اللينك وكان عباره عن مؤتمر صحفي ل “لوهان” او معني اصح اعتزال “لوهان” اتفاجئت “ريم”  ودورت ع المواقع وترجمتها وعرفت انه اعتزل فعلا وسافر بره كوريا بعد المؤتمر الصحفي  وعرفت من “مريم” انه محددش الجهه اللى هيروحها لكن هو ترك كل شئ فى كوريا وسافر ,,,حاله “ريم” مبتتقدمش حاله…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه السادسة عشر

    أستمرت “ريم” فى عزلتها وطلبت من “فريد” يحجزلها ترجع “لندن” وطلب منها مهلة أسبوع يسافروا معاها ووافقت ,, فى خلال الاسببوع كان “لوهان” بيرسل رسائل اليها : _ريم ارجوكي ردي عليا _ ريم متعمليش كده اكيد فى حل _ريم متبعديش عني وكانت “ريم” بتقرا الرسائل وهى منهاره فى البكاء لان مجرد ما هترد عليه هتتضعف وهى عاوزه تتمسك بقرارها  تجنب…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الخامسة عشر

    (15) حاول “لوهان” يتكلم مع “ريم” او تقابله وكانت بترفض وشرطها انها هتقابله بعد مكالمته مع  “غادة” .. قرر يوم يسافر لندن رفض يتكلم معاها عبر التليفون .. كانت “ريم” اتكلمت مع “غادة” وعرفتها كل الاحداث والتطورات ,, وصل “لوهان” لندن ومن المطار اتجه للمستشفي وطلب يقابل “غادة ” واتفاجئت “غادة” لانها كانت منتظره مكالمه هاتفيه : _ ريم حكتلي…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الرابعة عشر

    “ريم” اتفاجئت واتهزت: لو ..هان .. “لوهان” اخد نفس : انا عارف انا عديت حدودي و مينفعش ولكن دا حصل من غير ترتيب امتي وازاى وليه معرفش مفيش اجابات ,, اجابه واحده وصلتلها انك بقيتى كل حاجه فى حياتك بدايه يومي ونهايته ,, انا بحبك ومش مستني منك تحبيني فى المقابل ,, انا كفاية اشوفك سعيدة وابتسامتك متختفيش واسمع صوتك…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الثالثة عشر

    “ريم” اتفاجئت من كلامه وكانت ماسكه الايس كريم كان هيقع ولحقه “لوهان” : ضحكت “ريم”: اعتقد مسمعتش كويس بتقول ايه ..؟ بطريقه هزار : لعبه .. هو انا بقولك هنكون حقيقي لا لعبه وبما ان الايام دى اعياد حب وهدايا ,, هنمثل اننا مرتبطين ل ابريل وناكل النودلز مع بعض ونحتفل برجوعنا سينجلز تاني ,, ضحكت “ريم”: ودا هينفع وازاى …

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الثانية عشر

    ادمز اتفاجئ: لوهان قاطعه “لوهان” : انا مش عارف حصل ازاى وامتي وليه بجد .. اول مره شوفتها فى لندن حسيت بحاجه غريبه مفهمتش ايه دا ,,ولما اتكررت الصدف الاحساس بيزيد وبنجذب ليها اكتر ولما اتكلمت معاها قولت يمكن لما اعرفها الاحساس دا يختفي وارجع عادي لكن زاد عن المتوقع ,,انا دايما ببقي عاوز اكلمها وأشوفها ,, حاسس انها محتجالي…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الحادية عشرة 11

    رواية لقاء مستحيل الحلقه الحادية عشرة 11 ريم بملامح زعل: "امير" .. "امير " فى اللحظه دى رن موابيلها وكان رساله صوتيه من "لوهان" : _ريم انا هوصل الساعه 10 بدل 9 الصبح اتفقنا .. الرسالة طمنت "ريم" انها هتوصل الورق المهم ل "امير" وهتقابل "لوهان" .. تاني يوم

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه العاشرة

    (10)تاني يوم من رجوع ريم من كوريا اتفقت مع “غادة” ع موعد فى المستشفي : واضح يا “روما” ان “كوريا” غيرتك شويا واضح انك مبسوطة ,,احكيلي ..! _ اولا هديتك يارب تعجبك ..! فتحتها : جميله يا “روما” ودا شئ اكيد يعني ,,احكيلي يلا ..! _ امممم السفرية نفسها كانت كويسة ,,مكان جديد,,وناس جديدة,,وحياه مختلفة,,بصراحة مكنتش اتوقع كده وان انا…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه التاسعه 7

    رواية لقاء مستحيل اثناء جلوس “لوهان” خارج خيمه “ريم” سمع فجاءة صرخه ,, بحركة لا ارادية اتجه لخيمه “ريم” كانت “مريم” حضناها وبتحاول تهديها ولاحظ “ريم” وملامح خوف مسيطره عليها وكلامهم العربي هو مش فاهم ,, شافته “مريم” وطلبت منه يخرج من الخيمة ..استمر طول الليل صرخات “ريم” من الكوابيس  و”لوهان” واقف خارج الخيمه هو والدكتور لتاني يوم الصبح ,,…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الثامنه

    (8)  رجعت “ريم” سعيدة برجوع السلسلة وقالت ل “رنا” اللى حصل واتصلت ب “رامي” وعرفته ان السلسلة رجعت .. واستمر نزول “ريم” كل يوم مع “مريم” الصبح للتمشية وبليل معاها فى المطعم ,,, فى يوم وهما فى الحديقة “ريم” كانت لوحدها بتسمع ميوزك من الهاند فري ورافعه راسها للسما ومغمضه فى وش الشمس فجاءه حست بضل فتحت شافت ايد شخص…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى