روايات شيقه

  • رواية لقاء مستحيل الحلقه السابعه

    (7) “ريم” اتفاجئت من تصرف “امير” الغير متوقع ,,شعرت بعدم راحة واجبار ع قبول موقف هى رافضاه وقفت ساكته وحاولت تتكلم : _ امير .. امير قرب حاول يمسك ايد ريم بعدت نفسها: اسف نسيت انك مش بتحبى حد يلمسك.. كتير بحسد رامى من قربه ليكى وانه بيقدر يمسك ايدك ويلمسها ,,, _ امير امير قاطعها :ريم من غير تزويق…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه السادسه

    (6) امير وقف ريم: ريم انا اسف بجد مكنتش اقصد ولا كلمه من ال سمعتيها كنت شارب ومش مركز خالص ضغط الشغل و…..ريم قاطعته وبتبتسم: امير الحقيقه مفيش هروب منها وانت مقولتش حاجه غلط ..مشيت ريم وامير حس بان كلام ريم وجعه وحس قد ايه هو غلطان وكده بدايه خسارتها مش زى ماكان بيظن انه بيكسبها فضل باصص عليها لغايه ما…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الخامسه

    رنا بتضحك: ايه الحاجات الحلوه دى أمير باصص ع ريم : الحاجات الحلوه لناس الحلوه ومفيش احلى من ريم طبعا ريم ملامحها متوتره من الموقف ..: عاوزه اطلع أوضتى فين أوضتى رنا : اه طبعا تعالى هطلعك أوضتك بس مش تشوفى رامى وتسلمى عليه مامتها قربت منها : حمد الله ع سلامتك يا ريم نورتى الدنيا يا حبيببتى ريم لفت…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الرابعه

    حنان اتصلت ب “عاصم” وقابلته وشاف الرسالة وطمنها ان كل حاجه هتم زى ما اتفقوا ,, تاني يوم “عاصم” اتجهه للمصنع ل “محمد” يقابله ,, لما عرف “محمد” اتصرف بقله ذوق وقابله اخر شخص و”عاصم” صمم انه يقابله ويتكلم معاه وانتظره … دخل عاصم وقعد ومحمد قابله ببرود : بنبره حادة اتكل”عاصم “: من غير مقدمات ممكن نعرف طلباتك ايه…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الثالثه

    كانت صفيه قاعده قرب محمد فى وضع حميمي  وبتتحايل عليه ياكل بمياعه وبالرغم ان الجو كان برد الا ان صفيه قلعت الجاكت وكانت لابسه بلوزه خفيفه وفاتحه اول زراير  ……حنان بعصبيه: ازعجتكم مش كده انا اسفه ليكم صفيه بتعدل ملابسها وبتقفل الزراير ومتوتره : حمد الله ع السلامه يا حنون.. ريم حبيببتى حنان بتبص لصفيه اووى بغضب : سورى يا صفيه…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الثانيه للكاتبه يارا سمير

    قبل يوم العزومه بيومين كان يوم عيد ميلاد “رنا” رجعت “ريم” من المدرسه وبعد ما غيرت هدومها  اتصلت ب “رنا” ع تليفون البيت علشان عيد ميلادها لان موبيل “رنا” كان مقفول ومتوقعه انهم مش هيرودوا ف البيت علشان العيد الميلاد واتفاجئت “ريم” ان “رنا” ال ردت عليها : _ رنا ازيك رنا بفرحه: روما حبيببتى عامله ايه ..؟ _ الحمد الله…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء مستحيل الحلقه الاولي للكاتبه يارا سمير

    اللقاء.. هبه ..هديه من ربنا لينا متحدد ميعادها وزمنها من غير ما نعرف ..القاء ..بيغير حياتنا كتير او ممكن متتغيرش .. فى لقاء بيبقى بدايه لـ احساس وحياه تانيه احسن ونعيش فاكرينها باقى العمر وفى لقاء ولا بنحس بيه ولا بنفتكره وبننساه مع الزمن وفى لقاء يسبب وجع ونتفاجئ ب لقاء ينسينا الوجع ..فى جميع الحالات بنتعلم وبنعرف  ان المستحيل…

    أكمل القراءة »
  • رواية انت جميلتي الفصل الرابع و الاخير

    -احسن أن الواحد خلص منك اخيرا ..انت واحد منتهي اصلا … قالتها تسنيم وبعدين مشيت من قدامه …انها*ر مؤمن علي الانترية وهو بيفكر أن ده عقا*به أنه اتخلي عن أية …واهو هو اللي بيع*اني دلوقتي …دموعه نزلت وهو بيتمني يرجع الوقت ومكانش هيتخلي عنها بس الوقت مفاتش هو هيقدر يرجعها ….هيعمل المستحيل عشان ترجع … .. … مرت الايام في…

    أكمل القراءة »
  • رواية انت جميلتي الفصل الثالث 3

    رواية انت جميلتي الفصل الثالث 3 -مبروك  قولتها بتريقة رغم اني كنت لسه موج*وعة من جوايا بس قررت مبينش لواحدة زي دي وبصيت علي ايديها لقيت ملبسها نفس الشبكة بتاعتي بس غير المقاسات بس… رفعت حواجبي وقولت: -والله انتي مس*كينة يا تسنيم دايما كده بترضي بالبواقي …يعني بدل ما يجيبلك شبكة جديدة اداكي شبكتي وكمان بدل ما تحجزي قاعة احلي…

    أكمل القراءة »
  • رواية انت جميلتي الفصل الثاني

    -انت عايزني اعمل عملية لبنتي ممكن تمو*ت فيها أو اتفسخ الخطوبة .. زعق ابويا بعصبية وانا كنت ببص لمؤمن بصدمة …قد ايه قل في نظري وقتها واتخ*نقت منه …مكانش خايف عليا كان مهتم بمنظره قدام الناس بس … -بابا ممكن لحظة بس اقولك حاجة … قولتها لبابا بهدوء من غير ما ابص في وش مؤمن حتي ..هز بابا رأسه وقرب…

    أكمل القراءة »
  • رواية انت جميلتي الفصل الاول

    -لو مخسيتيش أنا هفسخ الخطوبة …اصل انا مش هتجوز تريلا بعدين يا ايوش يا حبيبتي انا معيش فلوس كتيرة عشان اكلك ده انا لولا أني بحبك مكنتش اتقدمتلك . -انا حقيقي مش عارفة ازاي فستان الفرح هيدخل فيها… ضحك الكل وانا حطيت عيني في الأرض كنت مع مؤمن وعيلته في مطعم لواحد صاحبه …كانوا بيت*ريقوا عليا كلهم …مؤمن خطيبي وولاد…

    أكمل القراءة »
  • رواية حبيبتي المتمرده الفصل السادس و الاخير بقلم سولييه نصار

    -كنت عارف انك هتوافقي يعني انتي هتلاقي زيي فين ..شاب وسيم ومحترم وصاحب اخلاق …يا بنتي ده انتي حظك من السما …. قالها علي بتك*بر مصطنع وهو بيعدل قميصه فضحكت…ضحكت أمه واخته كمان وقالت: -انا دلوقتي مبسوطة اووي أن اخيرا ابني قرر يتجوز …وأنه قرر يبقي سعيد … قربت الست انتصار مني ومسكت ايدي وعيونها فيها دموع وقالت: -شكرا يا…

    أكمل القراءة »
  • رواية حبيبتي المتمرده الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار

    -انا مش موافقة … قولتها بعناد لعلي اللي قاعد قدامي وبعدين بصتله وقولت: -علي اتصرف في حوار الخطوبة ده انا مش ناقصة … بلع علي ريقه وقال: -هو انتي للدرجادي مش طا*يقاني … بصتله بحزن …أنا عارفة أنه بيعمل كده عشان محدش يتكلم عليا …علي ساعدني كتير وانا مستحيل اور*طه في حاجة زي دي ميستحقش مني كده …كده انا ابقي…

    أكمل القراءة »
  • رواية حبيبتي المتمرده الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار

    -والله يا طنط هفهمك الموضوع بلاش تتعصبي … قولتها بخ*وف وانا بلاقي الست بتقرب مني بعد ما اغمي على علي …. -انتي مين ولفيتي علي ابني المسكين ازاي ..انطقي … زع*قت في جملتها الأخيرة واتنفض جسمي وانا برجع لورا وقولت: -والله يا طنط ..ما لفيت ولا مشيت حتي واقولك سر أنا متجوزتش ابنك حتي …أنا بنت غلبانة ابويا كان عايز…

    أكمل القراءة »
  • رواية حبيبتي المتمرده الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

    -نعم !!! ز*عق ابويا فهزيت كتفي وقولت ببرود: -للاسف يا بابا انا اتجوزت … بصيت للحاج عمران وقولت: -لا مؤاخذه بقا يا حاج مينفعش تخطب بنت متجوزة …يالا ملكش نصيب …بس ممكن ارشحلك مي بن مرات ابويا مسكينة ومطلقة وملهاش لا قريب ولا حبيب ولا غريب حتي … -بس اخ*رسي .. قالتها صفية بفز*ع وبعدين كملت: -عايزاني اجوز بناتي لراجل…

    أكمل القراءة »
  • رواية حبيبتي المتمرده الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

    -افندم … فرح ايه انا مش موافقة ؟!! قولتها بعصبية …مرات عمي ابتسمت فرد ابويا ببرود: -انا مش بستأذنك …أنا ببلغك يا رؤى …فرحك الاسبوع اللي جاي علي الحاج عمران …انتي خلاص بقيتي رسمي خطيبته وبكرة هتلبسوا دبل … قومت ورميت الطبق من قدامي وقولت: -انتوا مجا*نين صح …الكلام ده علي جث*تي … الكل بصلي بصدمة قام بابا جابني من…

    أكمل القراءة »
  • رواية حبيبتي المتمرده الفصل الاول

    -انتي عانس مفروض تقبلي بأي حاجة !! قالتها مرات عمي صفية اللي كانت قاعدة مع اهلي اللي بيحاولوا يقنعوني بالعريس اللي عنده ستين سنة … بصيت ليها بك*ره فكملت وهي بتغيظني : -يا حبيبتي انت في نص التلاتين اللي قدك قرب يبقي جد ..ده انا بناتي اتجوزوا وهما بنات تمنتاشر … بصيت لها وقولت؛ -والله بناتك اتجوزوا بس الاتنين اهم…

    أكمل القراءة »
  • رواية نيران قلبه الحلقه الخامسه والعشرون والاخيرة

    كانت تقف مليكة جانب فرح ينتظرون سليم ويحيى، لم تمر بضع ثواني حتى جاءوا إليهم، نظر سليم ويحيى إلى بعضهم بِسعادة شديده ثم ذهب كل منهم إلى معشوقته لِكي يراها. ذهب سليم إلى مليكة بِإبتسامة وعندما نظر لها أردف بحنان:قمر ياقلب سليم ماشاءالله عليكي. ثم قام بِتقبيل أعلى رأسها بِسعادة. إبتسمت مليكة بِخجل ثم أردفت وهيَّ تنظر له بِإبتسامه:وإنتَ كمان…

    أكمل القراءة »
  • رواية نيران قلبه الحلقه الرابعه والعشرون

    بعد مرور أسبوع. رجع خالد إسكندرية وكان الجميع منشغل في الترتيبات وخصوصًا الفتيات. بينما كان يخطط معتز ومحمود لِتدمير تلك العائلة. في المساء. جلسوا الفتيات على الأريكة بتعب. أردف سليم بإبتسامه:تعبتوا؟ نظرت له سجى بتعب ثم أردفت:وهيَّ ديه فيها سؤال، ثم تابعت ببكاء مصطنع:ياصغيره على الهم يا لوزه، ده أنا حاسه إن رجلي بتقول إلحقونا أغيثونا. تابعت تسنيم ببكاء مصطنع…

    أكمل القراءة »
  • رواية نيران قلبه الحلقه الثالثه والعشرون

    في الصباح. إستيقظت مليكة ونظرت للهاتف، لكنها لم تجد أي إتصال من خالد. فقامت بالإتصال به بِقلق. مر بعض الوقت ولم يأتيها الرد، فحاولت مره آخرى وقد بدأ القلق والشك يتأكلها، حتى مر بضع ثواني و وجدت الرد. أردفت مليكة سريعًا بقلق:إيه ياخالد كل ده بقالي كتير برن عليك وإنتَ مش بترد، إيه ده، ده مش صوت خالد. هتفت هاجر…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى