روايات شيقه

  • رواية نيران قلبه الحلقه الثانيه

     البارت الثاني. قال الجد بصدمة:مليكة إنتي إزاي تحضنيه كدة؟! مليكة ببراءة:وفيها إيه لما أحضنه ده جوزي. الجد بصدمة:إيه جوزك! جوزك إزاي؟! إتجوزتها إزاي ياسليم! نظر سليم إلى مليكة بصدمة شديدة ثم نظر إلى جده وقال بصدمة شديدة:جوز مين والله متجوزتهاش، مليكة فوقي كدة إنتي واعية للي بتقوليه ده؟ قالت مليكة وهيا تنظر لهم ببراءة:أه واعية، الممرضة قالتلي إن جوزك قاعد برة…

    أكمل القراءة »
  • رواية نيران قلبه الحلقه الاولي بقلم ملك الليثي

    البارت الأول. سليم:وقفت ليه ياعم محمد؟ عم محمد:فيه بنت واقعة في الأرض ياسليم باشا شكلها مغمي عليها أو عاملة حادثة مش عارف. سليم بإستغراب:بنت! هتكون بتعمل إيه هنا في الوقت المتأخر والحتة المقطوعة ديه؟ عم محمد بتساؤل:أنزل أشوفها ياسليم بيه؟ سليم:لأ خليك أنا إلي هنزل. نزل سليم من السيارة وتوجه إلى تلك الفتاة، لكنه إنصدم عندما رأى وجهها. سليم بدهشة:مليكة!…

    أكمل القراءة »
  • قصه حب بعد انتقام الحلقه الرابعه والاخيرة

    الفصل الأخير: سبحان مغير الأحوال، لقد تغير حال الشاب بسبب حبه الصادق للفتاة، بين ليلة وضحاها أصبح شغله الشاغل رؤية الفتاة من بعيد ليهدأ ويسكن قلبه بداخل ضلوعه؛ لم يكن ليهنأ له بالا إلا برؤيتها يوميا، ودائما ما يفكر في وسيلة لإسعاد قلبها الكسير، ولكن كل محاولاته تبوء بالفشل المريع، أكثر من مرة يبعث إليها بصديقته ولكن الفتاة لم ترد…

    أكمل القراءة »
  • قصه حب بعد انتقام الحلقه الثالثه

    الفصل الثالث جذبت الفتاة بحسن هيئتها وطلعتها البهية انتباه الشاب، فاستدعى صديقته لترحب بها على الفور وترحيب خاص من نوعه كما اتفقا على ذلك مسبقا…. الصديقة: “أهلا بكِ، لقد زادنا قدومكِ إلينا شرفا وفخرا وعزا”. الفتاة: “لا تجعليني أشعر بالخجل من مبالغتكِ يا صديقتي”. الصديقة: “إنني لا أقول إلا الحقيقة لقد سررت للغاية لأنني تعرفت على إنسانة جميلة مثلكِ”. الفتاة:…

    أكمل القراءة »
  • قصه حب بعد انتقام الحلقه الثانيه

    الفصل الثاني: ومازالت الصديقة تتودد وتتقرب للفتاة طيبة القلب، وشيئا فشيئا تطلب منها مرافقتها لمنزلها للمذاكرة ومساعدتها ببعض المسائل المستعصية عليها ولكن الفتاة دائما ما تأبى الذهاب لمنزلها وتعتذر منها، وتعدها بأن تظل معها بالجامعة حتى تنتهي من كل حل مسائلها؛ وكل يوم تقدم الصديقة تقريرا يوميا عن حالها مع الفتاة، وبيوم من الأيام قررت الصديقة التحدث مع الفتاة عن…

    أكمل القراءة »
  • قصه حب بعد انتقام الحلقه الاولى

    قصص حب بعد انتقام “على فطرتها السليمة في عالم قساة القلوب” – الفصل الأول- قصص حب بعد انتقام ما أغرب قصص الحب، لا يستطيع الإنسان السيطرة على قلبه فيها مطلقا، وليس لديه حق حتى في الاختيار حيث ينبض القلب لحبيبه مرة واحدة ودون سابق إنذار حتى، وما لنا حيلة سوى الدعاء إلى الله، إنه مقلب القلوب والأبصار. نوعية تلك القصص…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل السابع والعشرون وإلاخير بقلم دينا محمود

     بعد خداع الفصل السابع وعشرون والأخير بقلمي دينا محمود ليان:تفتكر هيتصالحو كريم:اكيد هيتصالحو اصلا لازم يتصالحو ليان:اشمعنا يعني كريم:كلام في سرك كده بس اوعي تقولي لحد ليان: عيب عليك سرك في زير كريم بضحك:اسمو بير يا جاهله مش زير ليان:مش مهم قول السر بقا كريم:غرام حامل ليان بفرحه: واااااو يعني هبقا انطي ويقولولي يا انطي اوووو ماي جااات كريم:بس فضحتينا…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل السادس والعشرون بقلم دينا محمود

     حب بعد خداع الفصل السادس وعشرون بقلمي دينا محمود سميحه مشيت وسابت غرام بتعمل حاجات عشان الفرح وفجاه حست بدوخه وكانت هتقع في الأرض بس لقت ايد حد بيسندها سليم:انتي كويسه غرام بصت ل سليم وقالت غرام:اه الحمدلله شكرا سليم:مفيش شكر بينا خودي بالك من نفسك عن اذنك سليم ساب غرام ومشي وغرام استغربت من تصرفات سليم معاها بس مشغلتش…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل الخامس والعشرون بقلم دينا محمود

     حب بعد خداع الفصل الخامس وعشرون بقلمي دينا محمود غرام:جدي انا عايزك في موضوع نعمان:قولي يابنتي غرام: امي عايشه ولا ميته ياجدي نعمان بقلق:زينب الله يرحمه غرام:زينب ولا جودي ياجدي نعمان بقلق:انتي مين قلك علي اسمك جودي ده غرام:لي ياجدي لي مقولتليش ان ماما عايشه لي نعمان:انا مكنش بأيدي حاجه يابنتي امك هي ال سابتك ومشت زمان وانا اضطريت اقولك…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل الرابع والعشرون بقلم دينا محمود

     حب بعد خداع الفصل الرابع وعشرون بقلمي دينا محمود غرام:انا مش عارفه اي ال حصل امبارح ده انا مشاعري كانت مش متظبطه ومكنتش عارفه انا بعمل اي انا عايزك تنسي اليله دي خالص وكانها محصلتش لاني مكنتش في واعي تقريبا سليم: انتي بتهزري صح غرام:اكيد لاء طبعا مش بهزر عن إذنك غرام جت تمشي سليم مسكها من دراعها غرام:سيب ايدي…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل الثالث والعشرون بقلم دينا محمود

    حب بعد خداع الفصل الثالث وعشرون بقلمي دينا محمود غرام :يعني دي اختك ليان: اه اختي غرام:انا لازم امشي حالا ليان: مالك ياغرام في اي غرام:مفيش افتكرت حاجه كده عن إذنك غرام خرجت بسرعه من بيت ليان ومكنتش قادره تفكر في اي حاجه كانت حاسه انها تايها غران مكنتش عارفه تتصرف ازاي ولقت نفسها من غير تفكير بتتصل علي سليم…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل الثاني والعشرون بقلم دينا محمود

    حب بعد خداع الفصل الثاني وعشرون غرام :انت كدااااب ومخاااادع عايز تكسر قلبي ذي مكسرتو زمان كسرت قلبي وفرحتي خلتني مضحكه وسط الناس انا بكرهك وهكرهك اكتر انت لزم تبعد عني انا مبقتش احبك كل مشوفك قلبي يتكسر انت اكتر انسان ازاني في الحياه مختش منك غير الاهانه والذل وانت كل مره بتجرحني بطريقه اقوي من القبلها ابعد عني لاني…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل الواحد والعشرون بقلم دينا محمود

     حب بعد خداع الفصل الحادي وعشرون بقلمي دينا محمود الماضي كله بسيط بس جواها كتير عامله ذي عامله ذي صندوق الزكريااات العمرو مبيضيع مننا ممكن يجي عليا وقت ويتهيالنا ان احنا نسينا الموجود جواه بس اول ماعنينا بتقع عليه بنفتكر كل حاجه فيها وكأنه حصلت امبارح وبنفتكر كل جروحنا الكونا فكرين انها اتعالجت __________________ حياتي بقت كلها روتين اتعودت اصحي…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل العشرون بقلم دينا محمود

     حب بعد خداع الفصل العشرون بقلمي دينا محمود في مستشفي باريس ليان:غرام انا عزماكي علي الغدا انهارده غرام:لاء والله مش هقدر ليان:انا قررت وخلاص هستناكي قدام المستشفي ومش هرحمك ماشي غرام بضحك:ازاي يعني ليان:اما نتغدي هقولك تشاااو غرام:تشاو كريم:فين ليان يا غرام غرام:هتلاقيها في قسم النساء تحت هي لسه نزله حالا كرين:طيب ماشي غرام:في حاجه ولا اي كريم:بتتصرف من دماغها…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل التاسع عشر بقلم دينا محمود

     حب بعد خداع الفصل التاسع عشر بقلمي دينا محمود غرام بصت ل دكتور جون ولسه هتتكلم اخدت بالها من سليم الوقف قدامها وساعتها عرفت انها رجعت لنقطه الصفر تاني حست تلكانت بيتعملو بقالها سنه مكنش ليا اي لزمه لمجرد انها بصت لسليم جون:دكتوره غرام غرام:ها جون:هتشتغلي مع الدكتور سليم غرام :اكيد اكيد بس لزم امشي دلوقتي عشان اشوف المريض العملتلو…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل الثامن عشر بقلم دينا محمود

    حب بعد خداع الفصل الثامن عشر بقلمي دينا محمود ياسر:سلم عليكم فريده:عليكم السلام ياسر:دكتور سليم موجود فريده: ايوه موجود في ؤضتو بس رافض يقابل حد ياسر: لو سمحتي انا هطلعلو عشان عايزو في موضوع ضروري ولازم اشوفه فريده:اتفضل ي بني يارب بس هو يرضا يشوفك ياسر:متقلقيش انا هتصرف فريده:طيب اتفضل فريده وصلت ياسر الاؤضه سليم وياسر خبط ودخل ياسر:انت هتفضل…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل السابع عشر بقلم دينا محمود

    حب بعد خداع الفصل السابع عشر بقلمي دينا محمود الحب كلمه ليها معني كبير اوي ومش كل الناس محظوظه عشان تتحب وتتعشق وتوصل لاقصي الدرجات العشق مع الشخص البتحبو ومش كل قصص الحب بتنتهي نهايه مأساويه وبترجع صاحبها لنقطه اصعب من نقطه الصفر بس انا قررت انسي واعيش حياتي ذي منا عايزه واعيشها بالطول والعرض ومفيش حد هيدخل حياتي تاني…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل السادس عشر بقلم دينا محمود

    حب بعد خداع الفصل السادس عشر بقلمي دينا محمود غرام سمعت كلام جدها وطلعت تجري علي الاؤضه بتاعتها وكلهم جريو وراها بس غرام كانت سريعه جدا دخلت وقفلت الباب ب المفتاح ومنال فضلت تخبط علي الباب وتترجا غرام انها تفتح بس غرام مرضتش عليها خالص منال بصت ل سميحه واتكلمت معها بغضب منال:ليه كده يا سميحه لي قولتلها لي تكسري…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل الخامس عشر 15

    رواية حب بعد خداع الفصل الخامس عشر 15 بقلمي دينا محمود غرام كانت مش عارفه تنام فقامت خرجت من الاوضه ونزلت تتمشي شوايه في الجنينه واتفاجات بيحط شال علي كتفها غرام لفت شافته كان سليم غرام: خضتني يا سليم صفحتنا علي فيس بوك تحميل تطبيق لافلي Lovely سليم:اكيد مش عارفه تنامي مت غيري غرام:لأ طبعا بس بفكر شوايه سليم:بتفكري في…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب بعد خداع الفصل الرابع عشر 14

    رواية حب بعد خداع الفصل الرابع عشر 14 غرام:سليم الناس كلها عارف ان الدكتور سليم خاطب سمر هانم وهي تيجي المستشفي وتفضل تحضنك وانا اقف اتفرج بقلمي دينا محمود انا اخرج بره وهي تفضل جوه انا حرام اقف معاك في المستشفي معانك من حقي انا يا سليم مش من حق سمر انت جوزي وانا مراتك وانا مسمحش ان حد يشاركني…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى