روايات شيقه

  • رواية سر غائب الفصل السابع 7

    رواية سر غائب الفصل السابع 7 لم تتحمل تلك المرأة حديث عنايات عن تهديد مستقبلها وما ستؤل إليها معيشتها الرغيدة فرفعت يدها تهوى بها على وجهها وهى تردف بحقد أسود:– أخرصى خالص صوتك ده مش عايزة أسمعه نهائى لولا ان عايزة أعرف مكان اللى بدور عليه وهو عايش فين دلوقتى كان زمانى دفنتك من زمانمدت عنايات يدها تمسح ذلك الدم…

    أكمل القراءة »
  • رواية سر غائب الفصل السادس

    إعتصر جفنيه بقوة لتتسلل تلك العبرات من بين أهدابه المغلقة تأوه بصوت مسموع يريد التخلص من جراحه الا انه سمع طرق عنيف على باب غرفته فترك مكانه ليرى من الطارق،فتح الباب فوجد احدى الخادمات بالمنزل–أيوة فى ايه خيرردت عليه الخادمة قائلة:–عزام بيه كان عايزك فى مكتبه دلوقتىهز رأسه مجيبا بهدوء:–حاضر قوليله جاى حالاانصرفت الخادمة،فعاد هو الى الداخل ابدل ملابسه البيتية…

    أكمل القراءة »
  • رواية سر غائب الفصل الخامس 5

    رواية سر غائب الفصل الخامس 5 ظلت السيارة تطاردهم حتى سمع أيسر صوت طلقة نارية مدوية اصتطدمت بزجاج السيارة الخلفى إلا أن كان الحظ حليفهم فزجاج السيارة مضاد للرصاص لذلك لم تفلح الرصاصة فى اختراقه زاد أيسر فى سرعة قيادة السيارة شعرت ثراء بأنهم على وشك أن يلقوا حتفهم فظلت تناجى ربها تبتهل اليه بالدعاء الذى ترافقه دموعها حتى أنها…

    أكمل القراءة »
  • رواية سر غائب الفصل الرابع

    نظرت اليه نظرة أخيرة قبل ان تغمض عينيها تسقط مغشياً عليها تدع الظلام يلفها يجعلها تذهب فى عالم أخر ومازالت تلك الدموع تجرى على وجنتيها،ليهرول هو راكضاً خارج الغرفة يتخطى جسدها الملقى على الأرض، ليرى ذلك المتسلل الذى لا يعلم كيف استطاع الدخول إلى حديقة القصر فالاسوار عالية يصعب على أحد تسلقها إلا انه نادى بصوت عالى لعله يربك ذلك…

    أكمل القراءة »
  • رواية خيط ضعيف الحلقة 16

    رواية خيط ضعيف الحلقة 16 #رواية_خيط_ضعيف … الحلقة 16 إتجهت أنا ووليد الي الكافيه وتعرفت علي هبة من صورها الى كانت موجودة في خزنة خالد . بإبتسامة هادئة تقدمت لها كانت فتاة رقيقة بملامح ناعمة بجمال ملفت مرردة في داخلى ربنا يسامحك يا خالد بنت زي دي ضيعت عمرها ربنا يهون عليك الحساب ظلمت الكل في حياتك أنا : مساء…

    أكمل القراءة »
  • رواية سر غائب الفصل الثالث

    مدت ثراء يدها تسحب تلك المحرمة الورقية التى بدت ظاهرة من جيب سترته الأمامى والتى بدا عليها ايضا أثر طلاء الشفاه الذى رأته اليوم على شفاه ميرا لتشير بها امام وجهه قائلة:—” ايه ده يا أيسر مش ده برضه الروج اللى كانت ميرا حطاه النهاردة ايه اللى جابه فى منديلك انتوا كنتوا بتعملوا ايه بالظبط”نظر إلى تلك المحرمة الورقية التى…

    أكمل القراءة »
  • رواية خيط ضعيف الحلقة 17

    رواية خيط ضعيف الحلقة 17 #رواية_خيط_ضعيف بعد حديثي مع وليد بخصوص شغلي طلعت البيت وحاولت أنام اليوم كان طويل وأحداثه كتير وختمت بموضوع الشغل عقلي مش مبطل تفكيرقطع تفكيري تليفون وليد وليد : ازيك يا حبيتي نمتي. أنا : لا لسه مش عارفة أنام. وليد : بتفكري في موضوع الشغل . أنا : الصراحة أه رد فعلك لخبطني. وليد :…

    أكمل القراءة »
  • رواية سر غائب الفصل الثاني

    وصلت ثراء إلى كليتها ترجلت من السيارة سمعت صوت أيسر يخاطب ميرا قائلا:—” عن اذنك يا أنسة ميرا هأمن على الأنسة ثراء انها دخلت الكلية وارجع لحضرتك تانى”إلا ان ثراء صفقت باب السيارة بعنف تهتف به قبل ان يترجل هو الآخر قائلة:—” لاء متتعبش نفسك وتنزل من العربية يا أيسر اتفضل روح وصلها وانا هخلص الامتحان كمان ساعتين”أسرعت ثراء فى…

    أكمل القراءة »
  • رواية سر غائب الفصل الاول

    رواية سر غائب الفصل الاول تنهمر الأمطار بغزارة تنقر زجاج النافذة كحبات الحصى ورياح عاتية تعصف بالخارج تسربت من تلك الشقوق التى تملأ الجدار تحالفت جميعها كأنها أصوات لطقس جنائزى فى تلك الغرفة المظلمة التى تجلس بها فتاة معصوبة العينين ،مكبلة باصفاد حديدية ، تشعر ببرودة تغزو أطرافها ،تسمع أزيز بعض الحشرات ، يقبض الخوف على فؤادها لا تعرف ماذا…

    أكمل القراءة »
  • رواية خيط ضعيف الحلقة 15

    رواية خيط ضعيف # روايه خيط ضعيف الحلقة 15 في وسط فرحتنا موبيل وليد يرن وليد : غريبة دا أحمد الضابط الي كنا لسه عنده أنا : رد شوف في ايه . وليد : ألو خير يا أحمد في حاجة ولا إيه. وليد ملامحه تتغير للحزن فجأة. إزاي وامتي ؟؟؟؟ أنا : مالك يا وليد في ايه وليد : أنا لازم…

    أكمل القراءة »
  • رواية حلقة خاصة الفصل الثالث و الاخير

    حياة : سيف ممكن طلب بليز.سيف : اؤمري خير ياروحي.حياة : أنت آخر مرة وعدتني بأني أسوق العربيه. ممكن اسوقها دلوقتي واحنا راجعين.سيف : ايوه يا حبيبتي بس أنتي تعبانه وكمان قولتي واحنا نازلين في الاسانسير إن عندك مغص، يعني ممكن تتعبي اكتر من السواقه.حياة : بترجي بليييز بقى انا كويسه جدا والله انتوا ليه قلقانين قوي كده. هى دي…

    أكمل القراءة »
  • رواية حلقة خاصة الفصل الثاني

    سليم وفتون وآمان وجنى قاعدين على السفره بيفطرو.فتون : بابتسامه، كل عام وانتم بخير ياحبايبي.امان : أبتسم. وحضرتك بخير ياست الكل.جنى : بحماس. وحضرتك بخير ياماما. أنا مبسوطه قوي إن ده تاني عيد ليا معاكم.فتون : طبعاً ياحبيبتي انتي فرحة البيت كله ياجنى. وجبتي أجمل حفيد لينا ربنا يباركلنا فيه عُدي روح قلبي.جنى : حبيبتي ربنا ما يحرمناش من وجودك…

    أكمل القراءة »
  • رواية حلقة خاصه الفصل الاول

    رواية حلقة خاصه الفصل الاول صوت النقشبندي كان مالي البيت، وأميرة آدم قاعدة في محرابها بتسبح وبتقرأ القرآن وبتدعي دعواتها الجميلة اللي بتطبطب على القلب وتلمس الجوارح، وآخر حفيدة نايمة على رجلها في راحة و أمان وهي“جنات آركان السيوفي”.أما الإمبراطور الضوء الساطع للحكاية واللي من غيره القصة متكملش موجود في مكتبه الخاص وفي أيده السبحة، و بيتكلم في التليفون وصوت…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء من نوع اخر الفصل الثالث و الاخير

    بسم الله نبدأ.جه تاني يوم .طبعا مراد اتكلم مع الامبراطور . وقاله كل حاجه حصلت واسم سليم بدر الدين.وآدم قاله كويس جدا انك عزمتهم ع الغدا ..ومريم .. طلبت من زينب. والبنات أنهم يعملو كل ما لذ وطاب من أنواع مختلفه ع الغدا .. ونبهت عليهم أنها عايزه غدا مميز جدا . والضيوف مهمين جدا .بعد فتره . كل حاجه…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء من نوع اخر الفصل الثاني

    بسم الله نبدأ.ف المول..خالد : تعالو يابنات من الطريق ده .. وقال انتى اسمك ايه؟ وخالد اتصدم …….آرين : لسه هتتكلم .. ولكن شهقت هي وتالين بصدمه وفرحه ف نفس الوقت …خالد : فتح عينيه بصدمه .. لأن تلات اسحله متوجهين ع راسه ..من جميع الجهات ..آدم مراد : شاف خالد ماشي معاهم . وجري ووراه فهد ومراد . وكل…

    أكمل القراءة »
  • رواية لقاء من نوع اخر الفصل الاول

    فيلا سليم بدر الدين ..ف المكتب الخاص ..سليم : قاعد ع المكتب . وفاتح الملف وبيراجع شغله ..فتون : نازله ع السلم . ولابسه بيجامه . وقالت مساء الخير يا داده فاتن ..فاتن : مساء الورد بست الكل . صلاة النبى احسن . انتى انهردا زى الفل الله اكبر عليكى ..فتون : ضحكت . تسلمي يارب ..و الحمد لله ياداده…

    أكمل القراءة »
  • رواية نوفيلا الفصل الثالث عشر ة الاخير

    بعد مرور فترة من الزمنتحركت أمل ودلفت إلي المَشفى العام المُعين به زوجها والذي يأتي إليها يومان بالإسبوع، وذلك بعدما هاتفته وأخبرته أنها قد حجزت لهما داخل مطعم شهير ليتناولا غدائهما سوياً كنوعً من التغيير وبعيداً عن الروتين اليومي ، وأخبرها بمكانه فأتت ليذهبا معاًتوقفت بسيارتها الفارهه ونزلت منها بأناقتها المعهودة ، دلفت لداخل المشفي، كانت تتحرك داخل رواق المشفي…

    أكمل القراءة »
  • رواية نوفيلا الفصل الثاني عشر

    قدم أمير علي قرض مُنذُ أكثر من خمسة أشهُر ، وذهب إلي الطبيب الذي قام بإجراء العملية إلي هدير ولكنها فشلت لحكمة يعلمها الله سبحانهُ وتعالي، وبدأت الخلافات والمناوشات تعود إلي حياتهما من جديد بل وأكثر من ما كانت عليهِ ذي قبل، طلبت منه هدير أن يُجري لها العملية مرةً أخري علي أمل أن يحدث المراد تلك المرة، لكنهُ رفض…

    أكمل القراءة »
  • رواية نوفيلا الفصل الحادي عشر

    ليلاً داخل منزل عزت سلامكان يجلس أمام عائلتهُ بعدما قرر إخبارهم لإنتوائةِ خطبته لحبيبته بعدما إطمئن قلبهُ عليهانظرت إليه والدته وتحدثت بنبرة حادة رافضة بعدما قص هو عليهم الموضوع :_ يعني بعد صبرنا علي تأخيرك لجوازك السنين دي كلها جاي تقول لنا إنك هتتجوز واحدة مطلقة وعندها بنت وكمان كانت مريضة سرطان؟وأسترسلت سائلة بنبرة حزينة:_ إنتَ بتعمل فينا كده ليه…

    أكمل القراءة »
  • رواية نوفيلا الفصل العاشر

    بعد مدة تحركن عائدين إلي منزلهن لتبدأن بالتحضير للعزيمة الذي دُعي إليها أحمد وحسن وطارق خطيب رانيا وأيضاً حضر إيهاب وزوجته وأطفاله من السفر خصيصاً للإحتفال بنجاة شقيقته وشفائِهاحضر حسن ومعهُ هدايا قد أحضرها إلي الجميع بمناسبة ذاك الخَبر السعيد، وحضر الجميع عدا من كانت بإنتظارهِ علي أحر من الجمر، كانت تقف متوترة مرتدية أجمل وأرق ثيابها في مظهر يدعوا…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى