روايات شيقه

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن

[ad_1]

مرحباً بكم أصدقائي وأحبابي عاشقي القراءة والقصص والروايات حيث نغوص اليوم مع رواية رومانسية مصرية كاملة جديدة للكاتبة آية الرحمن والمليئة بالعديد من الأحداث المثيرة والمتشابكة فى إطار إجتماعى , وموعدنا اليوم علي موقع قصص 26 مع الفصل الحادى والثلاثون من رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن .

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن – الفصل الحادى والثلاثون

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن

رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن – الفصل الحادى والثلاثون

في فيلا كريم

في غرفة وائل ..كان يجلس بشرود وابتسامة وهو يفكر بمحبوبتة الذي خطفت قلبة وعقلة منذ ان رأها حتي قطع هذا الشرود دخول جاسر الموفاجئ ولكن ابتسم جاسر عندما رأي روائل في هذه الحالة ويمدد بجواره علي السرير ويتحدث بخبث

….. باركاتك ياشيخة نتاياا انا مش مصدق اقسم بالله الا ان الشيفة قدامى دا هو وائل العرفة

وائل بهيام… امممممم لدرجادى اتغيرت اوي

جاسر وهو يعتدل في جلستة… الصراحة اوي يعني وبعدين عندي سؤال مجنني انتا لحقت تحبها

وائل بضيق.. حتي انا نفسي معرفش انا ازاي حبتهاا وبالسهولة دي

جاسر بجدية… مايمكن متكنش بتحبها ولا الشعور البتحس بية دا حب

وائل.. قصدك اي ياجاسر

جاسر….قصدي ياصحبي انها صعبت عليك مش اكتر والشعور البتحس بية دا مش حب دا شفة وعشان متظلمهاش ولا تظلم نفسك اقعد وفكر كويس واتأكد من شعورك دا اذا كان فعلا حب بجد ولا دا شفقة علي حالتها هسيبك بقاا تحسب امورك انزل اتمشي شوية بس فكر كويس ياصحبي وخرج جاسر من الغرفة وظل وائل في حيرة وكلمات جاسر تتردد في عقلة

@@@@@@@@@@@

خرج جاسر من المنزل وظل يتجول بسيارتة يبحث عن شركة مالك ولكن بلا فائدة

جاسر بضيق…. يووووووه ع ام الملل كل دى بلد اوصل انا ازاي بقاا دلوقت ومحدش موجود في ام الهو دا هيا الناس اتقرضت ولا اي ولا يمكن يكون النهارد يوم العما والناس خايفة تخرج حتي راي ف المرأه شخص قادم من الطريق فتح السيارة بسرعة وخرج منها… لو سمحتي انتي يالي ماشية يااحجة انتي يااولية ماترد ولكن لم يااتي اي رد منها

جاسر وهو يضع يدة خلف رأسة بملل… دى شكلها طرشة هيا كمان اي اليوم دا ثم ينظر الي الجو بضيق… لا ماهي مش نقصاك انتا كمان احنا اصلا صايمين وربنا اليعلم بيناا انا اي النزلني دلوقت اصلا ماكان زماني نايم وتكييف واخر روقاان حتي وقع بصره علي فتاه تسير في الطريق ليركض اليهاا مسرعاا…. لو سمحتي متعرفيش شركات الصياد ممكن القيها فين

التقتت الفتاه اليها لتتحدث بغضب… يابجحتك بقاا انتا بتقرقبني وبتمشي وراياا لا وكمان بتكلمني وموقفني ف نص الطريق وعامل حجتك انك بدور ع شركات الصياد في حد ميعرفهاش

جاسر بزعيق… اسكتي اي باكبورت وانقتح في وشي اتكتمي اقسم بالله لو كنت اعرف انك ماشية في الشارع دا مكنتش مشيت فية انسانة رخمة جتك البلا ف شكلك وبعدين همشي وراكي لية يابرعي اليتمشوا وراهم ويترقبوا دول البنات مش انتا يااعم الحج

علا والدموع تتحجر في عيناهاا… انا مش عاوزه حد اصلا يجري ورايا ولا عاوزة اكون بنت والفت انظار الشباب لاني وفياا للبحبة واذا كان ع شركات الصياا امشي ع طول وانتا هتلقيهاا وسبتة ومشيت

وضع جاسر يدة خلف رأسة بضيق وعتاب بسبب جرحة لها ثم صعد الي سيارتة مرة اخري ويتنهد بضيق… خلاص بقاا هياا الغلطت الاول تستاهل ثم قااد السياره وتوجه مثلما قالت لة ليري شركات مكتوب عليها (( مجموعة الصيااد))

ليقوم بركن السيار ويدلف منها ويتوجه الي مكتب مالك حتي وصل الي مكتب السكرتيرة

جاسر… السلام عليكم مالك بية موجود

رشا بابتسامة… وعليكم السلام طبعاا يافندم موجود اقوله مين

جاسر… لا متقوليش لية حاجة ولا تتعبية هو عندوا حد جوه

رشا بعدم فهم… لا مالك بية لوحدة

جاسر… اوك سلام انا هدخلة

رشا.. لو سمحت يافندم ماينفعش كدا لازم ادى مالك بية خبر الاول انتا كدا هتأذيني

جاسر… اوك اتفضلي

توجهت رشا الي مكتب مالك ودقت الباب بهدوء ودلفت الي الداخل بعدما سمح لها مالك بأذن الدخول وخرجت بعد وقت قليل

رشا… اتفضل يافندم مالك بية بأتتظارك

جاسر بأبتسامة… تسلمي يااقمر اعمللنا بقاا اتنين قهوة

رشا… قهوة حاضر

جاسر بضحك… استني بس اي كنت بهزر معاكي احنا صايمين رمضان كريم بقاا ولا انتي مش صايمة

رشا بأبتسامة… لا يافندم صايمة وفي الوقت دا دخل كريم

كريم… اي دا جاسر منور يااعم اي الجابك يالا

جاسر بغيظ…. جااي اطلعك

صفحتنا علي فيس بوك

تحميل تطبيق لافلي Lovely

قصه متسولة كعابيش

رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل الاول

رواية الشادر الفصل الثامن

برة الشركة واشتغل مكانك

كريم.. احلف واليرجع في كلاموا

جاسر…. ههههههه يبقاا عسل

كريم بسخرية. … طب حوش عسلك اصل الدبان اتلم.. مالك جو يارشاا

رشا وهيا تتابع عملها… ايوا ياكيموا جوة

كريم. .. تمام انا دخلة

جاسر بزهول. .. الحق دي بتقولك ياكيموا

كريم.. عادي ياعم هيا بتقول كدا ع طول ريح دماغك بقاا

جاسر… اممممممم قولتلي

اقترب كريم من جاسر … تعرف يالا لو نطقت بحرف واحد قدام مكة هعمل فيك اي

جاسر وهو يركض…. لا والله خايف عليهاا اوي يابختك ياابن المحظوظة واحدة دلعك جوة البيت ووحدة ف الشغل طب وقت الاجتماعات بتعمل اي

كريم وهو يركض خلفة… وديني ماسيبك ياجاسر الكلب

جاسر … يختاااااي الحقوني يااناس طب الحقيني انتي يااقمر وانا اتجوزك وظل يركض حتي اقتحم مكتب مالك يركض وكريم خلفة

وقف جاسر خلف مالك قائلا بتوسل… ابعد الواد دا عني ياامالك هيموتني البقف

كريم بغضب… بقاا انا بقف يامتخلف طب والله ماانا سيبك وظل يركض خلفة مرة اخرى حتي جلس جاسر بتعب وهو ينهج… ولا انتا متأكد انك صايم اقسم بالله تعبت مبقتش قااد

كريم وهو يجلس هو الاخر….. بالله ماسيبك ياجاسر بس بعد الفطار لاني مبقتش قاادر

مالك …. اقسم بالله لعب العيال دا لو اتكرر تاني انتوا حرين بقاا

كريم.. ياعم انا مالي هو الغبي دا البداء

جاسر.. تتوقع يامالك السكرتيرة البرة دي بتقولة ياكيموا وهو مبسوط

مالك…. ههههههه انتا مبسوط لية ياكيموا

كريم وهو ينظر الي جاسر بغيظ… اصل انا بحب كلمة كيموا منها

جاسر وهو يضع قدم فوق الاخري محدثا مالك…. سمعت عشان ميبقاش يزعل بقاا لما اقول لمراتة عشان تلمة

كريم بغضب… اي تلمة دي يالا ماتحترم نفسك بقاا الله وسبهم ومشي

جاسر… نهاااار اسوح هو زعل ولا اي

مالك بسخرية …. لا بدلع عليناا

جاسر… اه اذا كان كدا ماشي

مالك بغيظ… يابني مفيش دم خالص الواد زعل قوم رضية بقاا لانك زودتها بصراحة

جاسر وهو يقف… حاضر سلام وخرج وظل مالك يتابع عملة مرة اخرى

@@@@@@@@@@@@@

في القااهرة في المستشفي

كان يقف معاذ والعائلة امام غرفة العملياات

ورائد يقف ع الجانب الاخر ويضع يدة علي وجه

وبعد وقت خرج الطبيب وركض الجميع الية

رائد بخوف… طمنا دالياا اخبارها اي

الدكتور…. الحمد لله اطمنوا المدام كويسة

اشرقت بقلق…. طب والبيبي

الدكتور بأبتسامة… والبيبي كمان بخير

تنهد الجميع براحة

رائد… امال هياا كان مالها يادكتور

الدكتور بلهجة روتينية … المدام حصلها نزيف وبفضل الله قدرنا نسيطر علية من غير مايحصل للمدام او البيبي اي اذا ودا نتيجة اهمال لان المدام حملها معقد شوية ومحتاجة اهتمام اكتر من كدا عن اذنكم

معاذ… اتفضل

خرجت الممرضة من غرفة العمليات متحدثة بابتسامة…. مين رائد

رائد بسرعة… انا

الممرضة بأبتسامة …. طب اتفضل معاياا المدام عوزاك هيا انتقلت اوضة عادية

رائد…. تمام اي

وقف رائد امام الغرفة الذى توجد بها دالياا بتردد

الممرضة… حضرتك واقف لية اتفضل

رائد… شكرا ودخل وقفل الباب وراح قعد ع الكرسي قبال دالياا

داليا بدموع…. رائد اسفة والله سامحني مكنتش اقصد اقول كدا والله

رائد وهو يقوم بمسح دموعها… هششششش خلاص بقاا يااقلبي مشفش دموعك دي تاني

دالياا… ماهو انتا زعلان مني وبكت مره اخرى

اخذها رائد في احضانة ويمسح علي شعرها بهدوء… خلاص ياادليا قولتلك متعيطيش ولا عاوزاني افضل زعلان منك

دالياا بسرعة وهيا تمسح دموعها…. لا لا مش هعيط تاني

رائد وهو يقبل راسها… مجنونة بس بحبك

دالياا بكسوف .. وانا كمان بحبك

ابتسم رائد واخذها بين احضانة مرة اخرة

@@@@@@@@@@@@١

في شركة الصيااد

دخل جاسر الي مكتب كريم وجده ينظر الي الاوراق بضيق رفع كريم عينة ليجد جاسر من يقف بنظر الي الاوراق مرة اخرى

تنهد جاسر بقوة ثم دلف الي المكتب وجلس وظل ينظر الي كريم وينظر لة كريم هو الاخر

كريم ببرود… جاي لية

جاسر وهو يرفع حاجبية… اقوم امشي

كريم وهو ينظر الي الاوراق… لا خليك قااعد

جاسر بجديه…. كريم بجد اسف انا لو كنت اعرف انك هتاخد الموضوع جد مكنتش هزت من الاول

زفر كريم بضيق… لا ياجاسر مش زعلان انا عارف انك بتهزر ومش مضايق منك اصلا

جاسر… امال لما انتا مش مضايق مني مضايق من مين

كريم وهو يرفع بجسده الي الخلف ….الصراحة مضايق من نفسي

جاسر… دا الهو ازاي

كريم…. هههههههه اه كدا وخلاص المهم بقاا انتا جيت هنا ازاي

جاسر. . اسكت يااعم دا انا شوفت الويل ع ماوصلت

كريم… هههههه والله منور

جاسر بتناكة… عارف عارف

حتي استمعوا الي صوت دق الباب ودلفت رشاا

رشا…كيموا مالك بية عاوزك

كريم… ماشي يارشا جاي حالا

رشا… اوك بس متتأخرش زى كل مرة وانا التهزء

كريم وهو يقول بلم الملفات…. لا جاي معاكي اهو جاسر المكتب مكتب خد راحتك وانا نص ساعة بالكتير وهكون عندك

جاسر وهو يقف… لا اشوفك ف البيت بقاا سلام ورايا مشوار هخلصة وارجع ع البيت

كريم… تمام ونزل جاسر وكريم راح ع مكتب مالك

@@@@@@@@@@@@@@@

في قصر الصيااد في المساء

بغرفة مالك وحور

تجلس حور بملل وتمسك الهاتف بيديهاا وتتصفح مواقع النت بملل وزهق لوقت طويل

حور… يوووووه دا اي الملل دا انا انزل اقعد تحت احسن بدل ماانا هطق كداا

وخرجت من غرفتها متجها الي اسفل لتسمع صوت بكاء لتلتقت حولهاا لتجد نتايا تجلس في غرفتها وتبكي بصمت

ظلت حور تنظر اليهاا بتردد حتي دلفت الي الداخل وجلست بجوارها بهدوء ووضعت يدها علي كتفيهاا

نظرت نتاياا بجوارها وجدت حور تنظر لها بتفحص قاامت بمسح دموعها سريعاا واعتدلت في جلستهاا

نتاياا… حور في شي

حور بهدوء… لا مفيش حاجة بس انا كنت نازله وشفتك وانتي بتعيطي مالك

نتاياا بأبتسامة بتوتر…. ليك لا مافيني شي

حور وهياا تنظر عليها بتفحص… متأكده

نتاياا… اي متأكدة صدقيني مافي شي

حور وهياا تقف…. اوك هعمل نفسي مصدقاكي مع اني متأكده ان في حاجة وانتي لو حبيتي تحكي انا موجوده عن اذنك وخرجت حور وقفلت الباب وراها وفضلت واقفة قدام الباب بشرود حتي قطع شرودها صوت مالك

مالك وهو يقوم بهزها بقوة…. حوووووور

حور… ااااه اي يامالك كنت هتوقعني

مالك وهو ينظر اليها بتفحص… مالك كنتي سرحانة في اي انا بقالي ساعة واقف وانتي ولا هنا

حور بشرود…. هاااا

مالك بصيق… هااا اي مالك ياحور فيكي حاجة

حور…. احم. لا ابدا مفيش جيت امتا

مالك وهو يتنهد بقلت حيلة… من شوية ياحور

حور…. ماشي هيا ماما تحت وانتا جاي

مالك… لا مكنش حد موجود وانا طالع

حور…. يبقاا راحت تنام لان الوقت اتأخر هنزل اجيب منها عمر واجي معلش سيدرا نايمة لما تدخل متعملش صوت عشان متصحاش اصلها تعبانة طول اليوم

مالق بقلق… تعبانة مالها

حور بهدوء… عادي ياحبيبي ماتخفش كل الاطفال كدا الهم خلي بالك متصحاش انا نيمتها بالعافية

مالك… ماشي خدي الحاجات دي وروحي ليهاا وانا هنزل اجيب عمر واطلع

حور.. ماشي وخدت منوا شنطة اللاب والملفات وراحت اوضتها ومالك نزل جاب عمر وطلع

@@@@@@@@@@@@@@

في فيلا كريم

مكة…. كيموا

كريم…. اممممممم نعم ياحببتي

مكة…. هو انا ممكن اسألك سؤال

كريم بانتباه… ايوا طبعاا اتفضلي

مكة بتراقب… هو انتا هتسيب شغلك دا زى ماقولتلي ولا لاء

صمت كريم قليلا ثم تحدث…. ايوا يامكة هسيبة انا وعدتك بكدا وهفضل عند وعدى ليكي انا مش عاوز اي حاجة تكون عقبة في حيتنا حتي لو شغلي

مكة بأبتسامة… حبيبي ياكريم بس لو بتحب شغلك بلاش تسيبة عشاني

كريم… انا عشانك مستعد اضحي بنفسي مش بشغلي وبعدين انا اصلا عاوز اسيبة من زمان من لما بدأنا نشتغل ف الشركة يعني من قبل مااعرفك

مكة… طب اي الكان منعك

كريم بتنهيدة وهو يرجع بجسدة الي الخلف.. . اوامر مالك بية ياستي مكنش هيهدالوا بال غير لما يااخد بطارة العرقي الصعيدي بقاا انتي عارفااه لما بنقح

مكة…. اممممممممم مش حاسس انك بتغلط

كريم بمرح….. مين انا اطلاقاا دا انا حتي بقيت شبهم ودمي حامي زيهم

مكة… ايوا كدا اتعدل امال فين صحابك مش باينين من بعد الفطار

كريم بغيظ…. وانتي مالك وملهم مايولعوا

مكة…. هههههههه بتغير ياكيموا

كريم بحب…. انتي شايفة اي ياقلب كيموا

مكة بمرح…. انا شيفة ان حبيبي اجمل راجل في الدنياا

كريم… ههههه ياسيدي ياسيدى انا كدا هتغر

مكة بدلع.. اتغر براحتك يااقلبي

كريم بحب….. بعشقك وربنا

@@@@@@@@@@@@@@

في فيلا معاذ

رجع الكل علي البيت بعد مااطمنوا علي صحة داليا وانها بقت كويسة

معاذ وهو يقف… طب تصبحوا علي خير بقاا ياجماعة ثم نظر الي اشرقت يلا

اشرقت… حاضر ياحبيبي هطمن علي داليا وهاجي

معاذ بنعاس… ماشي ودلف الي اعلي واشرقت معة

دخل هو الي غرفتة واشرقت الي غرفة دالياا دقت الباب ودخلت بعد ماسمحت لها داليا بدخول

اشرقت بأبتسامة… عاملة اي دلوقتي يااقلبي

داليا بأبتسامة… الحمد لله حببتي بقيت احسن كتير

اشرقت… يارب دايماا انا جيت اطمن عليكي اسيبك بقاا ترتاحي والصبح ابقاا اجيلك

داليا بتوتر… اشرقت هو رائد فين

اشرقت… معرفش هو مش كان معاكي

رائد بأبتسامة وهو يداف من الباب. . انا اهو متلقيش مكنتش قااعد مع شاهي

ابتسمت اشرقت وخرجت ووضعت دالياا رأسها ارضاا من الخجل

رائد بأبتسامة… قولتلك ميت مرة متوطيش راسك ف الارض ابدا خلي راسك دايماا مرفوعة لفوق متتحنيش لحد حتي لو كان السبب اي

اوامت دالياا رأسها بأبتسامة… حاضر بجد انا بحبك اوووووووي يارائد

رائد بضحك علي جنانهاا…..ههههههه وانا بموت فيكي ياروح رائد ارتاحي بقاا عشان متتعبيش تاني

دالياا بأبتسامة… حاضر

…….

دخلت اشرقت الغرفة وجدت معاذ خلد في النوم دخلت الحمام غيرت هدومهاا وراحت نامت وفضلت تبص علي معاذ وهو نايم بأبتسامة

معاذ وهو مغمض عيونة.. انا حلو اوي كدا

اشرقت بأبتسامة… اممممم يعني وبعدين انتا صاحي وبتمثل علياا النوم

معاذ بأبتسامة ومرح.. اممممم اصلي مش عارف انام وانتي مش موجودة

اشرقت… اممم قولتلي وفجأه الكهربا قطعت

اشرقت بخوف…. نهااااار اسوح اي القطعها دلوقت

معاذ… وفيها اي يعني يااشرقت هو احنا مش كنا هنام اصلا نامي واسكتي وفي الوقت دا الباب خبط

اشرقت بخوف…. معاذ قوم شوف مين البيخبط

معاذ… حاضر اهدي بس واخد الفون من ع الكومدينوا وشغل الفلاش وراح فتح الباب وكانت شاهي واقفة بخوف

معاذ بأستغراب… شاهي اي جيبك هناا

شاهي بتوتر… اثفة ( اسفة) بث الكهربا قطعت وانا بخاف من الضلمة جداا معلش ممكن افضل معاكوا بث لحد ماالكهربا تيجي وهمشي

اشرقت بغضب…. بس احنا هنام

شاهي بخوف…. طب اعمل اي ماما نايمة في الاوضة تحت وهناء مش راضية تفتحلي

زفرت اشرقت بضيق… ادخلي ياشاهي

شاهي بتوتر… اثفة ليكوا بث ( بس) اول ماالكهربا تيجي هخرج ع طول

معاذ… عادى ياشاهي ولا يهمك ادخلي

دخلت شاهي ومعاذ

معاذ راح نام ع الكنبة وشاهي واشرقت ناموا ع السرير…..

*********************

إلي هنا ينتهى الفصل الحادى والثلاثون رواية بنات عمى بقلم آية الرحمن

[ad_2]

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى