روايات شيقهرواية بنت الشيطان

رواية بنت الشيطان الفصل 22

قال عمر بن الخطاب رضي الله عنه :
لو نزلت صاعقه من السماء ما أصابت مستغفر فلنكثر من قول ” استغفرالله العظيم الذي لاإله إلا هو الحي القيوم واتوب اليه عدد خلقه ورضا نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته”
دعاء اليوم
اللهم ابعد الوباء عن أهل بيتي وعن احبتى وعن اصحابي وجيراني وكل من رأيت منهم خير وكل من رأيت منهم سوءا واحفظ كل خلقك بعينك التي لا تنام

( صلوا علي من جلس علي ركبتيه يواسي طفلا مات عصفوره )
انهارده نزلت فصلين اهو تعويض عن الغياب اتمنى يعجبكم
🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏🌏
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
احد الرجال / ها هم احضروهم
مالك وهو يزفر بغضب / اعمل فيكي ايه يانور
نور من خلفه وهي تجذبه بسرعه / الحق دول جايين علينا يلا بسرعه اجري يا مالك
نظر لها مالك بغيظ ثم فتح باب المكتب ورماها بداخله وامسك مسدسه وأطلق النار علي أحدهم ثم انطلق ناحيتهم وامسك أحدهم كان يتجه ناحيه المكتب وكسر زراعه وأطلق النار علي اخر كان يفعل كل ذلك وهو ينظر للباب بقلق من أن يهاجهم احد نور اخذ يضربهم بشده وجنون لمنعهم من الاقتراب من المكتب بعد أن انتهي منهم ركض للمكتب واخذ يد نور التي كانت تدور حول نفسها وتغني
مالك بغيظ / ده كله بسبب كوبايه ويسكي امال لو غسلوا مخك كان حصل ايه
نور وهي تمشي خلفه / هو احنا فزنا يا مالك كده
مالك وهو يفتح باب سري في مكتبه / بسرعه لان شويه والبيت هيتملي رجاله
دخلت نور خلفه وهي تقول بصوت عالي وتتمسك بمالك بشده / مالك انا بخاف من الضلمه
مالك وهو يشدها لحضنه / اششش انا جانبك اهو متخافيش امسكي في أيدي وامشي معايا
أمسكت نور به بشده وسارت خلفه حتي وجدت نفسها في جراج كبير أخذها مالك وصعد لسياره رياضيه
مالك وهو يجهز السياره / اربطي الحزام يا نور
نور وهي تنظر حولها بثماله وتفتح يدها مثل الأطفال / مفيش حاجه خالص
مالك بغيظ شديد / الرحمه من عندك يارب هو انا بكلم مين بس
ثم ربط حزامها
وانطلق بسيارته في طريق جبلي
وهو يفكر من هؤلاء وكيف وصلوا لمنزله ومن هو الذي يبحثون عنه
نور وهي تنظر له بطفوليه / هو انت ليه مكشر علي طول ليه مش زي اسد كده كيوته
نظر له بنظره غضب جحيمي وهو يحاول ان يهدأ نفسه فهي لا تعي مايحدث او ماا تفعله
نور مغنيه / تضحك والضحكه تبقي ضحكتين واتنين في اتنين في اتنين ضحك كل العايشين كل في مركب واحده مكملين والصوره الحلوه بتتاخد في ثانيتين
نظر لها مالك بغضب يكاد ينفجر في وجهها /انتي هتخلصي علي الاغاني كلها ايه مكفاكيش النمره اللي عملتيها دي
نور وهي تنظر له بحير / نمره ايه
زفر مالك بضيق هي لاتعي ماتفعل ليصبر حتي تستعيد وعيها
صمت خيم علي السياره حتي قاطعته نور وهي تقول بدموع / مالك هو انت مش بتحبني
توقف مالك بالسياره ونظر لها بتعجب
نور بدموع قتلته / هو انا مش مناسبه ليك هو انا طفله ومنفعكش خالص
مالك وهو ينظر لها بوجع علي دموعها فهي بالنسبه له طفلته التي يخشي عليها من الحزن / ليه بتقولي كده
نور ببكاء / الست اللي كانت لافه فوطه حولين جسمها في الحفله دي هي قالتلي اني طفله وانك مش ممكن تبصلي ولا تفكر فيا
وانفجرت في البكاء بعد كلمتها هذه
ابتسم مالك علي تشبهها لهذه المرأه ولكن سرعان ما وقع قلبه بسبب بكائها أخذها مالك بين زراعيه بسرعه كبيره وهو يضمها / اششششش متصدقيش حد خالص يا نوري هي بس غيرانه منك عشان انتي احلي منها
ابتعدت نور عنه بسرعه وهي تبتسم ابتسامه أثرت عقله وخدودها الحمراء وانفها الأحمر من البكاء
نور / بجد يا مالك يعني انا احلي منها
مالك وهو يبتسم علي طفوليه حبيبته مسك خدها ومسح عليه وضمها اليه اكثر / ايوه ياقلب مالك انتي احلي من اي واحده في الدنيا متقارنيش نفسك باي واحده عشان أنتي مفيش زيك خالص يا قلب مالك
نور وهي تضمه اكثر إليها /مالك
مالك وهو يمسح علي شعرها / همممم
نور وهي تنظر في عينه بعشق كبير / انا بحبك اوي

توقف قلب مالك بسبب كلمتها اغمض عينه وتنفسه يرتفع اكثر واكثر معشوقته تعترف بحبها له يالله هو لا يحتمل هذا نظرت نور له وجدته مغمض العين وضعت يدها علي لحيته /مالك
مالك وهو يفتح عينه وينظر لها بهيام كبير / وانا بعشقك يا نوري
نظرت هي له بفرحه كبيره ثم اقتربت منه وقبلت وجنته وعانقته بشده
مالك وهو ينظر لها بخبث / هو انتي بتبوسي ابن اختك البوس يبقي كده
…….

🌸🌸…………………………..🌸🌸

دخل سراج المنزل وهو ينادي علي عمر دخل عمر يتبعه كل من جنه وسمر وجدوا في الداخل مازن يجلس علي الاريكه ويقرأ في كتاب
جنه وهي تركض له / مازن
نظر مازن وجد شقيقته تركض لاحضانه ابتسم بدفئ ونهض واخذها بين زراعه بشده
مازن /وحشتيني يا جنه قلبي
جنه ببسمه / لا اوحش الله لك قلبا ولا قبرا يا حبيبي
ابتسم مازن ونظر لعمر واقترب منه وعانقهة/ عامل ايه انهارده يا عمر
عمر بابتسامه هادئه / الحمدلله بخير
مازن لسمر /اخبارك يا انسه سمر
سمر وهي تنظر لسراح بغيظ فهو يتجاهل اسئلتها منذ فتره طويله / الحمدلله بخير يا دكتور ماازن
سراج وهو يبتسم علي اغاظتها / طب يا جماعه اتفضلوا معايا فوق عشان تستريحوا شويه قبل بليل
مازن وهو يربت علي رأس اخته / وانا هروح اجيب ساره هنا عشان تجهز مع سمر
ذهب مازن ودل سراج الجميع علي غرفته واصرت جنه علي البقاء بجانب عمر خوف من أن يحدث له شئ او يحتاج لشئ
ذهب سراج المخزن فهو لم يذهب إليه منذ يومين دخل وجد عثمان الذي أوشك المرض ان ينهي عليه وهو معلق ويبكي من الألم
سراج وهو يقترب منه / اخبارك ايه انهارده يا عثمان
نظر له عثمان بوجع يأكل في جسده / ارجوك ارحمني والله ما هقرب من نور تاني مش هعمل حاجه تاني بس سيبني ابوس ايدك
سراج وهو ينظر له بسخريه / للأسف هضطر اودعك يا عثمان لان الشيطان اتصل وقال كفايه كده عليك بكره الصبح هخرجك
كاد ان يذهب ولكنه عاد ونظر له يشفقه /صحيح زوجتك كانت مزقوقه عليك من واحد عايز ياخد منكم الارض وفعلا اخذت عقود الأرض وكانت هتخليكم علي البلاطه بس الشيطان منعها في آخر لحظه لما راح عندكم مش حبا فيك لا ده شفقه في والدك اللي خلف واحد وسخ زيك وكمان اكراما لجدك الله يرحمه وعشان والده نور ووالدتك ميتبهدلوش خدها نصيحه مني صلح نفسك واستقيم ابوك عايز راجل يستند عليه مش شبه راجل المخدر اللي كنت بتاخده بكره هديك مصل يسحبه من جسمك علي طول اتمني تكون اتعلمت من غلطك يا عثمان وتبقي راجل مره
ثم تركه ورحل نظر عثمان لطيفه وهو يرحل ثم اغمض عينه بشده يمنع سيل الذكريات أصدقاء السوء ومحاولة اغتصاب نور تجيمع أصدقائه لكي يدنسوا عرضه كل اعماله الفاسده سهراته الدائمه عصيانه لربه فعل الفواحش حتي موت جده وهو غاضب منه وبسببه ارتفعت شهقات عثمان وهو يتذكر كلمات والده وهو يتبري منه ويقول له بأنه لا يريد ابن مثله بكي عثمان الذي ظلم وظن انه لا يوجد رب يحاسبه بكي الذي ارتكب كل فاحشه وهو لا يفكر في الاخره بكي وهو يتذكر تجبره علي الجميع ونسي ان الله هو المتكبر الجبار بكي كما لم يكبي من قبل بكي وهو يصرخ باعلي صوت وبحرقه /يااااااااااااااااااااااااااااااااارب

❤❤………………………..❤❤

وصل مازن لعماره ساره وكان على وشك دخول الشقه الا انه سمع صوت غريب التفت وجد رجب كبير ينادي عليه
في الأعلى
زوجه والده ساره )تيسير وهي تمسك شعر ساره بغل / بقى انتي يا معفنه هتتجوزي دكتور كبير وتتنغنغي واحنا عايشين في الفقر ده
ساره بصراخ وبكاء / مش الفقر والقرف ده هما اللي خلوكي تبيعي صحبتك اللي امي زمان وتخونيها مع زوجها لا مكفكيش كده بعد ما موتيها بحرقتها خليتي ابويا ينشل وجبتي عشيقك يعيش معانا وذل مهانه مفيش بعدها وكل يوم تضربيني وتبعتي الكلب بتاعك عشان ينهش في عضمي
ثم صرخت بتشفي / بس انا قتلته يا تيسير هانم قتلت عشيقك بأيدي دي ومش هتردد اقتلك انتي كمان ااااااااااااااه
أثناء ما كانت تتحدث خرج هو من إحدى الغرف و قام بضربها من الخلف بشده حتى وقعت على وجهها بشده ونزفت من كل مكان في وجهها
خالد( عشيق تيسير ) / وانا رجعت يابنت الكلب عشان اوريكي مقامك
تيسير وهي تذهب له وتعانقه بقذاره أمام ساره ووالدها العاجز / شفتي يا ساره خلودي حبيب قلبي عايش يا عمري
نظرت ساره بصدمه هي رأته في المشفى ولكنها ظنت نفسها تتخيل
اقترب خالد وهو ينظر لها بنظرات شهوانيه
تراجعت ساره للخلف برعب وهي تتذكر أفعاله الحيوانيه فجأه شعرت بأنها تصطدم بقدم رفعت نظرها وجدت أعين حمراء تنظر بغضب جحيمي لتيسير وخالد نظرت له ساره وكأنها وجدت منقذها همست باسمه ثم وقعت مغشي عليها نظر هو لها برعب ثم وجه نظره لهم والان هم تيقنوا انها نهايتهم

🌸🌸…………………………….. 🌸🌸

وصل مالك لمنزل في الجبل دخل وهو يحمل نور التي تتعلق برقبته وتسند رأسها على كتفه دخل مالك الغرفه وهو يضعها على السرير وينظر لملامحها الجميله اقترب من اذنها وهمس / عارف انك مش هتفتكري حاجه لما تصحى بس انا بعشقك يا بنت الشيطان
نظرت هي له بعشق / وانا كمان بعشقك يا شيطان
ثواني وكانت تشهق بفزع
مالك وهو يبتعد عنها / في ايه مالك
نور / اوبسي نسيت اللي زينه قالت عليه
مالك وهو يرفع حاجبه / وهي زينه قالت ايه
نور / قالتلي البسلك لبس حلو وانا نسيته هنا
ثم قالت وهي تنهض / يلا تعالي. رجعني البيت اجيبه
مالك وهو يمسك يدها / استني بس لبس ايه
نور وهي تنظر بغباءة/ لبس قليل الادب يلا بقى عشان نجيبه
نظر لها مالك للحظات ثم انفجر في الضحك على هذه الصغيره يالله رغم ان زينه أصغر منها الا انها تعرف أكثر منها في هذه الأمور هي تعلم صغيرتي الإغراء اقترب منها مالك ومسك خدها وقبلها بعمق / بعشقك يا قطتي يلا ياقلبي نامي وبكره نروح انا وانتي نجيب لبس قليل الادب كتير
نظرت له نور بنعاس /وعد
مالك بضحكه / لو افتكرتي هنروح نجيب بعدين ده حلم بالنسبه ليا يا جميل يلا عشان ننام بقى
وحملها وذهب للفراش وهو يضحك عليها وضعها في الفراش وضمها اليه بشده وقرر في نفسه انه لن يخفى عشقه لها بعد الآن يكفي بعد فهو لا يحتمل ان يبتعد عنها مجددا حمل هاتفه وأرسل رساله ثم ضمها اليه اكثر وهو يفكر في الخطوه القادمه لينهي بها صفحه الماضي

❤❤……………………………….. ❤❤

على إحدى الجزر من أجمل جزر العالم جزيره المالديف كانت تقف وتنظر للبحر وتفكر في حياتها التي لا تعرف متى ستعيش بطبيعه هي ملت كل هذا ملت ان تكون مراقبه دائما من الجميع ملت أن تنام فتتذكر هذه الحادثه التي قلبت عالمهم هي واخوته وكان أكثرهم تأثرا بها هو مالك حيث تغير مالك ذلك الشاب الضعيف لشخص لا يهاب الموت اغمضت عينها فسقطت دمعه تشق طريق خدها شعرت بيد تمسح دمعتها فتحتها فوجدته هو حب حياتها الذي عاشت سنين تنظر له بعشق بينما هو لا يشعر
ادم بحنان / ما بها حبيبتي الصغيره تبكي
زينه وهي تستند برأسها على كتفه / اشتقت لك يا آدم
ادم وهو يضمها بعشق كبير فكيف لا وهو سقط غريقا في بحر عشقها منذ اليوم الأول الذي رأها فيه / وآدم اشتاق لقطته الصغيره جدا
كان يقف على مسافه منها ورأي حزنها ودموعها كن سيذهب إليها ولكنه وجد ادم يذهب إليها يتذكر انه هو من طلب من ادم المجئ سمع صوت رساله نظر اسد وجدها من مالك
( لما ترجع تعالي على بيت الجبل)
نظر اسد امامه بتعجب لماذا منزل الجبل هم يذهبون هناك اما في العطل او حاله الطوارئ
قطع أفكاره مشهد رأه يحدث أمامه جعله يصرخ وهو يركض

🌸🌸…………………………….. 🌸🌸

خلص الفصل اتمنى يكون عجبكم متنسوش
فوت 🌟
تعليق
احم احم طب ياجماعه عايزه منكم تقييم الروايه من 10 عشان اعرف لو مش كويسه احسن اكتر من الاسلوب او الأحداث لو فيه حاجه مش كويسه اتمنى تقولوها مستنيه تقيمكم 🌟🌟🌟🌟🌟
كام من عشره
دمتم سالمين
رحمه نبيل 🌸🌸

مقالات ذات صلة

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى