حب بعد خداع
الفصل التاسع
بقلمي دينا محمود
سليم طلع الاوضه وغرام مكنتش فيها فضل يدور عليها في الاوضه لغيط انا اخد بالو انها في الحمام
سليم راح علي السرير وعمل نفسو نايم
خرجت غرام من وكانت لافه المنشفه حوالين جسمها وسايبه شعرها
غرام: اي ده هو جه امتا سليم انت صاحي سليم سليم
غرام بارتياح:الحمدلله نايم الحق اغير بقا
غرام راحت ناحيه الدولاب عشان تجيب منو لبسها فجاه حست بحد بيحضنها
غرام بخضه:انت صاحي
سليم:اه
غرام بخجل: طيب اطلع بره لو سمحت عشان اغير
سليم:تؤتؤ مش هخرج
غرام:لو مخرجتش هصوت
سليم بضحك: ياريت تصوتي حتي تنقذي موقفي شوايه
غرام بخجل: ابعد لو سمحت
سليم قرب من غرام اكتر ولفها عشان يكون وشها مواجه لوشو
سليم بحب:بصيلي يا غرام
غرام بخجل: اممم
سليم:تعرفي انك ذي القمر فعلا صدق جدي اما قالك زينه البنات
غرام اتكسفت اوي ووشها احمر من كتر الكسوف
سليم:بس انتي مش زينه البنات انتي مليكه يا غرام
سليم قرب من غرام اكتر ودفن وشو في عنق غرام واستنشق ريحه عطرها وقبله بكل رقه كانها ماسه ثمينه خايف يجراحه
غرام:سليم انت بتعمل ايه
سليم بحب :ششش سبيني قريب منك متبعدنيش يا غرام انا مش عايز ابعد عنك
غرام بدات تقرب اكتر من سليم وسليم ضمها جامد وقرب من شفيفها وبدا يقبلها بكل عشق وغرام بدلتو قبلتو بكل حب وحطت ايدها علي ظهره وايدها التانيه في شعره وبدات تقربو منها
فضل سليم يقبلها برقه وحب وغرام كانت مستسلمه لسليم وكانها طايره في السما
بعد مده سليم بعد عنها
سليم بحب: اي ده انا اول مره يحصلي كده انا مش عايز ابعد عنك فعلا شفايفك اجمل من العسل
غرام اتكسفت وجريت دخلت الحمام تاني وكانت مكسوفة جداا وصدرها كان بيعله ويهبط ووقفت قدام المرايا وبصت علي العلامات ال علي رقبتها وحطت اديها علي وشها بكسوف
غرام:اي الحصل ده سليم كان قريب مني اوي يالهوي
خرجت غرام من الحمام ولبست عبايه سمرا طويله ضيقه من علي الصدر وواسعه من تحت ولبست حجاب اسمر واكتفت بوضع احمر شفايف ولبست بعض من مجوهرات الدهب ال اي واحده متجوزه تلبسهم وكانت واقفه بتتامل جسمها في المرايه
سليم:ذي القمر
غرام:خضتني على فكره
سليم:اعمل اي ما انتي طالعه ذي القمر بجد
غرام:لو مش عايز تروح الفرح معايا او مغصوب عادي انا ممكن اتحجج باي حاجه
سليم:لاء انا هروح الفرح لزم الكل يعرف ان جوزك رجع واقطع لسان اي حد يقول عليكي كلمه وحشه
غرام مسكت ايد سليم بحب وقالت
غرام:انا مش عارفه اشكرك ازاي انت رضتلي كرامتي البقت في الارض وحقيقي اسفه علي كل كلمه وحشه قولتهالك
سليم:ششش متتاسفيش يا غرام وبعدين انتي مراتي وكرمتك من كرامتي
غرام:طيب يلا نروح الفرح
سليم:يلا يا قمري
دخل الكل الفرح وسميحه كانت متعمده تدخل ب غرام الاول بيها قدام كل الستات
سميحه:اقعدي يا عروسه اقعدي
غرام :حاضر يا مرات عمي
كل الستات بدات تتكلم عن غرام
مجهوله1:انتي عزمتيها لي يا ام سامي مش خايفه احسن الجوازه متمش
سميحه بصتلهم بغضب وقالت
سميحه:لمي لسانك وانتي بتتكلمي عن اسياد البلد يا ثنيه ومتقوليش كلام عفش في حق بنتي ولعلمك بتي جيا انهارده مع جوزها عقبال بنك كده متجوزه دكتور وجوزها رجع من السفر
ثنيه:والمحروس كان فين كل ده يعني
سميحه:دي أمور عائليه مش بنحب نقولها قدام حد اصلا في ناس هنا غنيه مدوره
ثنيه: قصدك اي يا ام يحيي
سميحه:مقصدش حاجه يا ثنيه
غرام بصت لمرات عمها بحب وقلتلها
غرام: ربنا يخليكي ليا يا مرات عمي
الفرح كان شغال وسليم مشالش عينو من علي غرام ودقفي كل تفاصيلها وتفاصيل ضحكتها وعفويتها ورقتها سليم مقدرش يشيل عينو من عليها اما البنات طلبو منها انها ترقص معاهم وفي الاول هي رفضت وبعدين اصرو انها ترقص وقامت ورقصه معاهم وفضل جسمها النحيف يتمايل مع نغمات الموسيقي وعيون سليم متبعاها في كل حركه بتعملها
نعمان: طالعه شقيه لامها
سليم بص علي صاحب الصوت ولقا جدو
سليم:مين دي
نعمان: المشلتش من عليها عنيك ياولدي
سليم:غرام
نعمان:امها كانت كده شقيه اوي امها مكنتش من عليتنا كانتاجنبيه من فرنسا لما عمك سافر حبها وطلب مني انو يتجوزها وانا مكنتش برفض لعمك طلب اكمنو الصغير ياعني ووفقت واتجوزو وخلفو غرام واهل مرات عمك محدش بيسال فيهم علي بنتهم عايشه ولا ماتت كان عاوزين باخدو غرام مني ويربوها في بلاد الخواجات بس انا رفضت ولما كبرت اضطريت اني اجوزهالك عشان مضيعش مني
تعرف ابوك وعمك سليم كانو قريبين من بعض اوي ذي ميكونو توأم عشان كده ابوك اما جابك سماك سليم علي اسم عمك وكان نفسو ان انت التتجوز بنتو واديني حققتلو الكان نفسو فيا
سليم بص لجدو وبعدين استأذن وخرج بره الفرح فضل واقف شوايه وبعدين لقي حد جي نحيتو واما شافه كانت غرام
سليم:خرجتي من الفرح لي
غرام:اصلك خرجت خوفا تكون زهقت قولت اجي اوصلك البيت
سليم بصلها وضحك وبعدين راح غمزلها
سليم بضحك:وانتي متبعاني بقه ومنزلتيش عينك من عليا
غرام:لاء طبعا انا ببص لقيتك مش موجود
سليم: مش مصدق
غرام:بس بقا ويلا نخش عشان لو حد شفانا هتبقا ليله سواده علي دماغي
سليم بص ل غرام باستغراب وقال
سليم:علي فكره احنا متجوزين والله وانتي مراتي
غرام ضحكت وقالت
غرام:تصدق بنسا
سليم قرب من غرام بخبث:يبقا افكرك بقا
غرام: سليم احنا ف الشارع ابعد لو سمحت
سليم:انا تبعد بس عشان احنا ف الشارع بس مش هبعد تاني
غرام:سليم ممكن نتمشي شوايه
سليم:اكيد طبعا تعالي
غرام:بتحب طنط فريده اكتر ولا عمي
سليم:انا كنت بحب بابا جدااا وكنت متعلق بيا اووي كان صحابي مش بابا وانا توفي ماما قامت بلدورين علي اكمل وجه معان انا كنت كبير كان عندي 20سنه وبقيت اشتغل وانا ف الكليه ومكنتش اقبل اخد فلوس من جدي
غرام:ماما فريده طيبه اوي عامله ذي ماما منال
سليم:هي مرات عمي سميحه علاقتك معاها بحسها غريبه
غرام ضحكت وقالت
غرام:احنا عملين ذي القط والفار ديما بناقر في بعض اوي بس مطقش ان حد يتكلم معايا نص كلمه عليا ودايما تفضل ترمي كلام ماسخ كده ليا وبعدين تيجي تقولي والله مكنش قاصدي بس انا والله بحبها جدااا
سليم:طيب ومامتك وبباكي
غرام اتنهدت تنهاد طويل وقالت
غرام:ديما ف بالي مش بنساهم خالص انا طالعه شبه ماما جداا بس كل صفاتي طالعه ل بابا كل يوم بحلم بيهم بس نفسي اروحلهم عشان عارفه ان مستحيل يجولي
سليم:بعد الشر عليكي متقوليش كده تاني
غرام:الموت مش شر بس كل واحد لي معاد
سليم :اي برنامج النور والايمان الفتحان ده
غرام:افضل اتريق كده عليا
سليم:وانا اقدر اتريق عليكي يا قمر
غرام:سليم عايزه اسالك سوال
سليم بضحك :انتي هرياني اساله من الصبح اتفضلي إسألي
غرام بصتلو بتوتر واضح جدااا وبلعت ريقها وقالت
غرام:انت بتحب سمر
حب بعد خداع