روايات رومانسيهرواية زين و القمر

رواية زين و القمر الفصل 17

لفصل السابع عشر
بسم الله الرحمن الرحيم
اللهم صلي على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين
رجاءا. لا تنسو التصويت. والمتابعه. شاكره لكم علي تعليقاتكم الجميله
_________ الحمد لله_______
أخبرت صبا ما حدث معها لقمر وصبا
قمر : ايوه بقا الاتنين في يوم واحد. يخرابي 😂😂😂. واخيرا هلبس. فستان. سواريه.
دره بحنق ؛ اسكتي
قمر مكمله. : دا اسبوع عنب بكره عند صبا ويوم الخميس عندك وبعدين الفرحين الله.
صبا : تعرفي انا مكنتش مصدقه انو بيحبني خصوصا. أنه ما اتكلمش معايا ولا مره انا مبسوطه أوووووووي
قمر : ربنا يسعدك كمان وكمان وتفضلي مبسوطه علي طول. كدا مش زي ألبومه اللي قاعده. دي
تصدقي ياست دره خساره فيكي الراجل والله
مش عارفه حب فيكي ايه دا انتي مثال للست النكديه الاصيله
دره : خلصتي اتكتمي بقا وسيبني في همي
صبا : وانت في هم ايه ياست دره
قمر : فرفشي كدا. وانسي
دره : انسي ايه بس عمتي عندها ولد اكبر مني بسنه. ولسه عارفه النهارده أنه بيدور عليا عرفو. اني بشتغل في شركه كبيره زي شركه الحداد عايزين ينهبوني تاني عايزين يستولو علي الشقه اللي لماني. وعايشه فيهم
قمر : ما ينفعش. ترجعي بيتك. كدا ممكن يتعرضلك
صبا : طب وهو شافك. فين ولا عرف انك بتشتغلي ازاي
دره : في التلفزيون شافني في حفله الملكه اللي. كنت فيها وقمر اعلنت عني انا وانتي بما اننا مساعدينها. ومن وقتها. وانا مرعوبه
قمر بحزم : صابر لازم يعرف بما أنه خطيبك وجوزك مستقبلا
دره : لا مش عايزه شفقه من حد
قمر : بطلي هبل بقا هو بيحبك جدا وانتي كمان بتحبيه يله قوليله
دره : لا مش هينفع
قمر : خلاص اقوله. انا
وبالفعل. تحدثت مع صابر وأخبرته. بما حدث. أن دره من قالت لها ان تقول له ما حدث. وأنها لم تستطع أن تحكي هي خوفا من تلك التهديدات التي تصلها
تفهم صابر ما حدث وأخبرها أنه قادم
قمر : خلاص كدا يسطااااا
المهم هروح انا لملاك النهارده لأنها تعبانه وانتي مع صابر. والأستاذه صبا. تروح تقول لمامتها. وتوضب نفسها
صبا ودره :. تمام ربنا يخليكي لينا
____ استغفر الله ____
علي الجهه الأخري.
كان مالك قد وقف أمام منزل شمس يتأمل هذا الملاك النائم بجواره هي ليست بذاك الفتاه القويه التي يرونها. هي أضعف مما يكون. هي رقيقه هذه
مالك : شمس. شمس حبيتيي. اصحي وصلنا
شمس : اي دا
مالك : وصلنا
شمس : شكرا جدا علي كل حاجه بتعملها معايا انا بعتذر علي اي تصرف غلط مني وبعتذر علي طريقتي. معاك
مالك : لا لا شمس تعتذر. ينهار ابيض هروح انزلها خبر دلوقتي
ضحكت شمس ضحكه خفيفه. وتابع مالك
مالك : ثم إن تصرفك. اللي بتعتذري عنه دا هو اللي خلاني اح٠٠٠٠٠٠
قاطع. جملته رنين الهاتف
شمس : الو ايوه ياقمر
قمر : ايوه يا حبييتي. معلش يا شموسه قولي لماما اني هتأخر شويه النهارده. هروح ازور واحده صاحبتي تعبانه
شمس : تمام يا حبيبتي خلي بالك من نفسك
أغلقت الهاتف. ثم نظرت لمالك وقالت
شمس : عارف انا محتاجه ايه
مالك : ايه
شمس : انا محتاجه. حد يفهمني بجد. ويستوعب اني دايما مش بعرف اتكلم واني متقلبه المزاج لأقصي درجه ممكن تتخيلها لدرجه اني ممكن اكون بضحك. واروح معيطه فجأة والعكس
اني بتعشم بتعشم جدا. في الناس اللي بحبهم ولما بحب حد بقع علي وشي واني لما بحب حد بحب بكل طاقتي. وان ليا طاقه وما بحبش الغياب الطويل والاحضان الروتينية ما بحبش اشوف اصحابي بيحضنوني لمجرد أنهم بيسلموا. عليا. لا عايزاهم يحضنوني مش لمجرد. أنه واجب عليهم. حضن. احتواء وبرده ما بحبش التراكمات
محتاجه حد يفهم اني ببقي لوحدي وان ساعات قلبي بينقبض. من غير سبب. وبفضل مدايقه وقرفانه طول اليوم
واني طول الوقت عايزه اشوف الناس اللي بحبها. حوليا
واني فعلا ممكن ما اعرفش انام لو حد زعلان مني
محتاجه حد يراعي مشاعري يراعي اني باخد اغلب الحاجات. علي اعصابي انا لما بحب بحب بجد. ولما بتكسر. بتكسر اوووي
( اي رأيكوا جماعه بقيت بشعر 😂😂😂)
شمس : ياتري ممكن الاقي الشخص دا
مالك : إذا مكنتيش لقيتيه اصلا
شمس : ربنا يسهل شكرا. مره تانيه. عن اذنك
مالك : شمس سؤال امتحاناتك هتخلص امته
شمس : اسبوعين باذن الله
مالك : اسبوعين ويوم انتظري مني مفاجأه
شمس : بجد
مالك : ايون سلام بقا. وغادر
شمس : ربنا يعني عليك يا تاعب قلبي يا ابو عيون زرقاء. انت 😂😂😂😂😂😂
__________ الحمد لله___________
اسر : احم. لميس
لميس : ايوه يادوكتور اسر في حاجه
اسر : لا مفيش يعني. انا كنت بقول أن ٠٠٠٠٠٠٠٠ انت مش واخده بالك أننا علي طول. بنتخانق. ٠٠٠٠٠٠٠٠ هو انا بقول يعني نعمل هدنه. شويه
لميس : انت اللي بتقول كدا. موافقه جدا. بس انت اللي بتعصبني. وتستفزني
اسر : بحب اطلع اللي جواكي طيبتك دي بتستفزني اوووي
لميس : خلاص هدنه
اسر : بالمناسبه. دي. وبما أن مفيش حالات. انا عازمك تقبلي عزومتي يابرينسيس
لميس بابتسامه. : ابقا رزله لو قولت لا وبيني وبينك انا هموت من الجوع
اسر : هههههههههه. لا ماتموتيش. انا هطلب دليفري علشان ما ينفعش اسيل المستشفي. وانا نبطشيه النهارده
لميس : اوك
اسر : علي ما الدليفري. يجي ايه رايك ندردش شويه
لميس : في ايه
اسر : اي حاجه. مثلا يعني. احم. هو انتي مرتبطه
لميس : امممم لا مش مرتبطه. وانت
اسر : انا لا برده. بس مش بتحبي. حد ولا في دماغك حد
لميس : لا انا من البيت للجامعه ومن الجامعه للبيت والمستشفي. انت بتحب
.اسر بفرحه : طمنتيني ياشيخه
لميس : انت. بتحب ؟؟؟؟؟؟
اسر : ما اقدرش. اقول حب. يعني. حب انا معرفهاش الا من فتره صغير هي بوادر حب. ومش متأكد. من أنها بتبادلني نفس الاحساس
لميس ببسمه حزينه : ربنا يفرحك
اسر : قوليلي بقا مش ناويه ترتبطي.
لميس : حاليا لا بس ممكن افكر. وبعدين. انا معجبه. بشخص بس شكله مش ليا
اسر في نفسه : ايه ياعين امك معجبه. !!!! معجبه. مين يحلوه. وربنا لوريكي
لميس : احم. هو الاكل اتاخر ليه.
اسر : زمانه علي وصول
لميس : تمام انا هاخد جوله كدا علي ما يجي
اسر : تمام
وذهبت لميس حزينه. تمر. علي المستشفي
بينما في مكان. ما
مجهول ١:: ايوا يا باشا. لا هي لوحدها بتمر دلوقتي
مجهول. ٢ : طب نفذ بس من غير ما حد يحس
مجهول ١. : تمام يا باشا. بس لا مؤاخذه يعني. فلوسي هاخدها امته
مجهول ٢ : جري ايه ياروح امك ما تنفذ وتسكت. فلوسك هتاخدها لما استلمها منك
مجهول ١ : طيب يا باشا. بس انا مش هعرف اطلع. بيها من المستشفي هجبهالك في اوضه الملابس. تمام
مجهول ٢ بغلظه : ما تخلص يلا انت هترغي
في هذا الوقت اتصل اسر بلميس يخبرها أن الطعام. وصل
لميس : الو. ايوه
اسر : الاكل وصل يله
لميس : طيبه انا جا ٠٠٠٠ امممممم. اممممم
لم تكمل. بسبب اليد التي وضعت علي فمها والسكين في جمبها
اسر : لميس لميس انتي كويسه لم يسمع شئ غير صوت يصرخ مكتوم. انطلق في المشفي باحثا عنها
ولم يجدها اتجه. الي غرفه النراقبه
نظر إلي الكاميرات. الموضوعه. امامه يشاهد تكميم. فمها حتي لا تصرخ. ثم اصطحابها الي غرفه الملابس
ثم أخذ المال. من الشخص الأول. وذهاب الشخص التاني. اتجه. سريعا الي غرفه الملابس
علي الجانب الآخر
لميس : انت يا علي. تعمل فيا كدا
علي : واعمل. ابو كدا. كمان منا مش عارف رافضه تجوزيني ليه
لميس : علشان انت اخويا. ومفيش اخوات بيتجوزا
علي : انا مش اخوووووكي افهمي بقا طالما. مش راضيه تيجي بالذوق يبقي تيجي بالعافيه
وانقض عليها. يشق ثيابها وهي تصرخ أن ينقذها أحد ولا كن لا حياه لمن تنادي
دخل. اسر الغرفه. وجد منظر جعل الدماء تغلي داخله. حبيبته. تصرخ وهذا الوحش يقبلها عنوه. يمزق ثيابها.
لم يدرك الا وهو ينقض عليه يسحبها. عنها ويكيل له اللكمات
لم يتركه الا وهو مغمي عليه وطلب الأمن واخبرهم. أن يأخذوه للشرطه لمحاوله. اغتصاب الدكتوره
اسر : لميس لميس حبيبتي اهدي. انتي في امان
لميس : ابعد يا علي ماتعملش كدا. علييييييي
اسر : اهدي اهدي خلاص مشي
لترفع عيناها الباكيه لأسر : بجد يا اسر
.اسر : بجد ياروح اسر ثم جذبها لأحضانه لم يدرك الا عندما وجد جسدها. يتراخي
اخذها لغرفه الكشف
اسر : عندها ايه يادوكتور نصر
نصر : عندها ضعف عام وانيميا حاده ياريت تاخد بالها من اكلها شويه دا محلول مغذي وفيه مخدر مش هتفوق غير بكره
اسر : متشكر. يا نصر.
نصر : علي ايه دا احنا زملاء. عن اذنك
خرج نصر. وجلس. اسر بجوارها أخذ يتأملها. حتي سمع صوت همهمات تصدر منها فقرب وجهه منها يستمع لما تقول
لميس. : اسر. لا ياعلي. ابعد. ٠٠٠٠٠ اسر ٠٠٠٠٠٠٠ انت اخويا ياعلي ٠٠٠٠٠٠ لا مش٠٠٠٠٠ بحبك بحب اسر ٠٠٠٠٠
اسر ٠٠٠٠٠٠ ما تسيبنيش يا اسر ٠٠٠٠٠٠٠٠. لا يا. اسر. ماتحبش غيري ٠٠٠٠٠٠ انا بحبك انت
اسر بابتسامه : الله. اكبر بركاتك يا دوكتور نصر. دي شكلها. هتحلو وتبقي ايام عنب
ظل اسر. بجانبها طوال الليل ساهرا. ياخذ جوله بالمشفي. ويرجع. لها حتي الصباح
لميس : اه. اه دماغي اسر ايه اللي حصل
اسر :. حمد لله على السلامه ابدا ياستي انتي اغمؤ عليكي امبارح. وطلع عندك انيميا حاده. وضعف عام
لميس بتردد : طب وعلي
اسر بغضب : علي ايه وزفت ايه بتسألي عنه ليه
لميس : دا ابن عمي وانا بعتبره. اخويا. بس هو لا هو عايز يتجوزني. بس انا رفضت
اسر وقد هدأ قليلا : ما تشغليش بالك بيه هو كويس
اسر وقد قرر أن يلعب بأعصابها قليلا
اسر : تعرفي انا فرحان اوووي
لميس : ليه
اسر : اصل اللي انا بحبها اعترفتلي امبارح
لميس : ايه احم اقصد هيا معانا هنا في المستشفي
اسر بمكر : ايوه حتي كنت قاعد معاها امبارح طول الليل
لميس : ربنا يسعدكو يارب
اسر : هيفا اعرفك عليها بس انتي بس قومي وشدي حيلك كدا
لميس : تمام
______ اللهم لك الحمد_______
قمر خلاص رايحه تزور ملاك
ركنت عربيتها. وراحت الڤله اللي ساكنه. فيها. بس وهي داخله. لمحت ملاك قاعده عند البسين ومعاها حد والاتنين ضهرهم ليها. قربت منهم وفجأه استمرت رجليها. مش شايلاها من هول اللي سمعته صدر منها شهقه حاولت كتمانها ولاكن لم تستطع
التفتت لها ملاك. لتبلع ريقها بصعوبه وهي تري قمر أمامها والتي يبدو. انها استمعت الي حديثهم
ملاك : قمر. قمر انا ٠٠٠٠ انا اسفه
قمر بجمود : ما تتاسفيش يا صحبتي يا حبيبتي ياللي كنت جايه ازورك علشان تعبانه عن اذنك
٠٠٠٠٠٠. : قمر استني

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى