روايات رومانسيهرواية عشقني في ماضيه

رواية عشقني في ماضيه الفصل 27

البارت السابع والعشرين…
كانت داليدا سارحه تهيم بايهم وكان هو يحثها علي ان تخرج ما في قلبها لتهم ان تهمس بما يريد كانو في حاله من الهيام وسيعترف كل للاخر ما بداخله لتنتفض فجاه حين سمعا خبطا عالباب ليشعر بغضب شديد لتتململ هيا ليهتف ماهتروحيش في حته اني ما صدجت هتجولي ليسمع الخبط لتدفعه وتقوم هاربه الي الحَمام ليحس بغضب اراد ان يقتل من بالباب ليقوم غاضبا ليفتح الباب َما ان وجد فايز امامه حتي رزعه بوكسا ليصرخ فايز.. منك لله منك لله عنيا خلاص ماعتش هشوف بيهم انت يا جاموسه ايه استحلتها.
ليهتف ايهم غاضبا.. عايز ايه في يومك الاغبر.
ليتنهد.. فايز ابوك عايزك عشان فيه معلومات عن مديح وهم وبطل نحنحه عندنا زفت شغل مش غفلجتها عليا اهوه حس بقه بالولعه جواتك عشان تبقي تغفلجها صوح ليتركه وينصرف ليقف ايهم محصورا كت هتجول منكو لله كت هتبرد ناري اهي دخلت الحمام ولا هتطلعش اني عارف اجيبها منين تحت يدي دلوك منك لله يا فايز اشوفك محروجه يا زينه الكلب ليقفل الباب وينزل يري ابيه.
كانت داليدا تقف ترتعش في الحمام بعد ان كانت بين يديه لتحس بمشاعرها تنساب بشده لتهمس ايهم.. لتتنهد ايه خلاص كده ماعتش حاسه الا بيه خلاص ماعتش قادره اكتم جوايا خلاص هو حبيبي وروحي وماعدتش تفرق انا حاسه بقلبي بيدق بحبه اوي والله بحبه وهو بقي قمر ومز وخد قلبي تاني ياني حبيبي عسليه وحته سكر لتتنهد وتجلس سعيده تفكر به.
عند ايهم نزل ايهم الي ابيه.. خير يا ابوي….. استغفروااااا 🌿

عند فاتن كانت تتصل بالحارس الذي في قصر ضرغام.. ازيك يا ود عمي.
ليهتف.. ازيك يا ست الناس ايه متاخره عليا يعني.
لتهتف.. كل حاجه بوجتها يابن الناس.
لتقول.. طب خلاص جاهز اللي نعمله
ليهتف جاهز اهه مستني تجوليلي هنعمل ايه واني انفذ..
لتهتف اسمعني كويس واياك حاجه تغفل عنها لتبدا في اخباره ليهتف الرجل مرتعبا.. يا مري اني اعمل اكده اني يا ست الناس.دا ايهم بيه يجتلني يا مري اني.
لتهتف بغل.. ايوه انت امال مين اللي هيعمل امال متفجين علي ايه وخدت الدهبات.
ليهتف خائفا.. بس دي فيها جتلي يا ست الناس ايهم بيه لو وعالي هيعلجني علي جذع الشجره ويجطعني نساير اعمل العيبه كيف بس. يا بت الناس اني اسرج اخطف انما العيبه وشغل النجاسه ماعملهاش.
لتهتف.. ايوه هنعمل وتنفذ من سكات والا هفضحك والدهبات معاك.
ليهتف.. الله يرضي عنك اعمل حاجه تانيه الا دي دي عيبه في حج الصعايده يا بت الناس عايزاني اتفضح العمر كله.واتعايب بنجاستي اني عندي ولايا.
لتهتف.. طب اني هجفل وهبلغ ايهم عنك وجابل بقه اللي هيجرالك.
ليتنهد الرجل ويهتف.. طب اني هعمل االي جولتيه في الاول انما التانيه دي يمين بالله ماجدر اعملها اني مش خسيس. ولا نجس.
لتهتف طيب خلاص نفذ دي واني هفكر هنفذ التانيه ازاي يلا مستنياك تنفذ وجت اما يجيلك الفرصه لتقفل الخط ليظل َواقفا منك لله مره سو منك لله اني هتجتل عارف ايهم هيجتلني يا مري ايه النجاسه دي منك لله وليه.. هم ربنا ياخدك شوف هتغفلجها علي حالك ازاي
كانت الفتيات يجلسون في المقعد النيلي يضحكون ومليحه تجلس معهم َتحدثهم عن ادهم وايهم وهما صغار وساد جو من الالفه لتهتف فريده.. ماتيجو نعملو حاجه حلوه ياكلوها الرجاله لما ياجو.
لتهتف داليدا.. انا هعمل تشيز كيك ايهم بيحبها اوي. لتبتسم مليحه وتهمس لابنتها بتجول ايهم يا فرحي البت عيونها بجت فرحانه.. ربنا يسعدكو يا ولادي..
لتهتف فريده خلاص اجي اساعدك فيها. لينصرفا الفتاتان وتجلس دنيا ومليحه لتهتف مليحه.. رايده اجولك كلمتين يا بتي اني اهنه زي امك وانت نورت الدار ونورت جلب الغالي ولدي.
لتخجل دنيا لتهتف مليحه.. ادهم يا بتي هيسعدك والله هيسعدك ولا هتلاجيش حنيه مع غيره ادهم جواته حنيه ماشفتهاش جوات حد وهتطلع ليكي لوحدك واني بتمني تبقي له كل حاجه.
لتهتف دنيا.. بس يا طنط.
لتهتف مليحه.. متجوز اكده. جوازه الهم والغم اني نفسي مجهوره فما بالك هوا. انت مش خرابه هتخربي المخروب ازاي يا بتي دانت هتعمريه َتخليه عامر بالحب اللي ما دخلش دارنا الا بدخلتك انت واختك اصحك تهملي ده عشان كلام فارغ واني اهه هفضل جارك لحد ما تطمني وما هنعملش حاجه الا برضاكي بعد مانكون عملنا كل حاجه تطمنك يا بتي.
لتبتسم دنيا وتهتف… نفسي اطمن يا طنط خايفه اوي.
لتهتف مليحه.. اللي بدايته حب اخره هنا وفرح يا بتي لتقوم وتاخذ فريده وتهتف اجعدي اكده وافرحي ربنا يفرح جلبك.
جلست دنيا سعيده تفكر بادهم.. ايه يا دودي ما خلاص بقه الواد العسليه بتاعك بيحبك وعايزك فرحيه بقه وقولي طيب ويروح يطلبك من ابوكي يا قلبي بحبه اوي وهموت عليه لتحس بيده تحاوطها لتنتفض
ليهتف.. واني هموت عليكي الف مره.
لتهمس بخجل بطل بقه..
ليمسك يدها ويقبلها ويخرج من جيبه خاتما به قلبين مرصع بالالماظ ومكتوب علي كل قلب اسمه واسمها ليمسك يدها ويدخله في اصبعها وهيا مسحوره ليقبل يديها ليهتف عقبال الدبله يا روح ادهم.
لتنظر اليه بحب.. ادهم دي حلوه اوي انت جبتهالي انا دي.
ليضحك.. يعني في صباع حبيبي وتجوليلي جبتهالك.. دانا لو اجيب الدنيا.
لتهتف.. بس شكلها غالي اوي ليه تكلف نفسك.
ليمسك اصبعها.. الغالي رخيص في يد الجمر انت يتجابلك الحلو كله نفسي دبلتي تبقي في يدك لتبتسم بخجل ليهتف وده بقه علامه الرضا اياك ليشدها يا بت جلبي انهري جولي هجابل ابوكي ميته..
لتهتف عايز تقابله يا دومي.
ليهتف يا لهوك يا ادهم.. دومي.. دانا جلبي انهري ايوه هموت وعايز اخدك واشبع منك
لتهتف ايه مش هتخطبني شويه
ليهتف يا مري اخطب اخطب ايه لاه ماهتحملش انا عايز حبيبي في حضني اشبع منه.
لتهمس بدلع.. لا يا دومي عايزه اتخطب وادلع شويه.
ليشدها يحتضنها.. لاه ادلع بس.. اطولك بس وانا هوريكي الدلع علي اصله دنيتك هتبقي دلع وبس
لتهمس بجد يا دومي بتحبني اوي كده
ايهتف.. احبك بس.. دانت العشج اللي استنيته وخبيته من جبل ما اشوفه دانت القلب اللي بيدق وبيصرخ ويجول عاشج.
لتهمس يعني مش هيجي يوم تزعلني وتبعد عني.
ليهتف.. ابعد.. ساعتها اكون ميت دانا جلبي متعلج بجلب الجمر ليقترب من شفتيها ليقبلهم لتضع اصبعها علي شفتيها خجلا ليقبل اصبعها بهيام ويتلمسه لترفع عيونها بحب ليهمس ماعتش جادر يمين بالله هفطس اكده هجابل ابوكي ميته..
لتدفعه وتهتف قريب اوي وتندفع هاربه منه ليهتف.. يا جلبي جريب جوي اخيرا ليندفع َورائها ولا يتركها.
دخل ايهم وفايز للبيت ليسال ايهم عن زوجته لتقول مليحه.. بتعملك حاجه حلوه جالت انك بتحبها.
ليبتسم وبهتف طب هيا جوا في المطبخ.
لتهتف اه مع فريده خيتك.
ليهتف فايز.. طب اني رايح لمرتي.
ليشده ايهم لاه ماتروحش. اني رايح وهبعتهالك.
ليهتف فايز مالك يا زفت انت بيا عايز اشوف مرتي بتعمل ايه.
ليهتف ايهم.. جولت هتهبب ابعتهالك واترزي بقه ماتجرفناش ايه مابتشبعش نحنحه.
ليهتف فايز.. احياه النبي ايه يا مفضوح يا نطاط السلالم. ليقترب ايهم ليهتف يمين بالله لو ضربتني تاني علي عيني لاكون باطحك فالج راسك نصين. يلا غور وابعتلي مرتي دا صحوبيه جاز علي وشك.
كانت داليدا تقف مع فريده تصنع الحلوي التي يحبها ايهم كانت الفتاتان يشاكسان بعضهما ليتلطخ َجههم بالحلوي كانت حاله من السرور
ليتركه ايهم ويذهب للمطبخ ليجد فريده وداليدا تشاكسها ليبتسم ويدخل بهدوء لتلاحظه فريده ليشير اليها.. لتهتف.. طب هجيب حاجه يا دولي وتركتها مسرعه ومرت بجوار اخيها ليستدير ويغلق الباب لتقف داليدا…. تغني.. لمسة إيد برضى أكيد وبنسى إنك كنت بعيد بدوب فيك دوب بقسم البي تلات قلوب قلب يحبك قلب يدوب قلب يغار عليك خدني بحضنك خاف علي حسسني بوجودك وعدني تبقى العمر بقربي وعدني ما تفرقنا غربة انا روحي و عيني و قلبي خلقوا ليحبوك لمسه ايد وبرضي اكيد لتتنهد وتضع يدها علي قلبها َتهمس والله برضيبس تبقا ليا..
.. لتحس به يحاوطها ويقبلها من رقبتها ليهمس لمسه ايد لحبيبي اكيد بس يحس بيا يحس بقلبي والله. وانا كلي ليه وليه هو بس يأمر وانا تحت ايديه
لتتنهد وتبتعد خجلا ليهتف.. بتعملي ايه.
لتبتسم بسعاده تعالي عملالك حاجه بتحبها اوي كنت دايما بتقلي بموت فيها عملتهالك اهيه يا قلبي فاكر بقه لما كنت بعملها كنت بتقول ايه كانت مندفعه في كلامها وهو مبتسم لتطرق فجاه…
ليقترب مسرعا حتي لا تتذكر ما مضي ليهتف.. طب كنت بجول ايه ماتجول فرحني اكده..
لتضحك وتقول كنت بتقول انا هاكل اشبع الاول وبعدين اديكي حته واقعد الف حواليك تديني حته لحد ماترضي بس كان لازم.. لتصمت فجاه وتحمر خجلا لتهتف يعني كنت بتحبها.
ليقترب بخبث.. لاه مانا لازمن اعرف ما كتش بديكي حته الا اما ايه.. لتشيح بوجهها.. مفيش بطل.
ليضحك ويهتف ليه كنت بترشيني يعني.. لتهز راسها. ليضحك اكيد كنت باخد حلويات تدوخني. ليرفع وجهها لتنظر اليه بهيام ليهتف كنت باخد من هنا صح ليتلمس شفتيها وهيا متسمره تنظر اليه لتعود الي رشدها سريعا وتخجل وتبتعد.. تعالي بس دوق هتعجبك ليتنهد ويقترب لتقطع له قطعه ليتذوقها ليغمض عينيه ويشعر بسعاده رائعه تنتشر في جسده لتحس انها ستهجم عليه تحتضنه فكان زوجها يفعل ذلك عندما يذوقها نفس شكله تماما ليفتح عينيه ليجدها تهيم به حبا لينظر اليها لتخفض عينها لتهمس عجبتك.
ليقول.. عجبتني بس.. دانا هفطس دلوك من جمالها.
لتتنهد وتهمس انت كنت بتحبها. ليقترب.. مش من ايد جلبي انا بقي كنت بحبها وبموت فيها.
لتبتسم لياخذ المعلقه وياكلها بها ليتلطخ شفتيها ليضحك لتخبطه وتقول كده شلفطتني.
ليشدها ويهتف. ماني جاصد يا جلبي.
لتهتف… طب ليه الغلاسه.
ليهتف اصلي نفسي راحت للحلويات بس عايزها مسكره اكتر ليقترب منها ويتلمس الحلوي من علي شفتيها لتنشل مكانها ايهمس هيا مسكره بالجوي وهموت عليهم دول ليبتعد ويهتف احلي حلويات في الدنيا يا لهوي دانا هفطس اكده..
لترتبك ولا تعرف اين تهرب منه لتنطلق لكي تخرج ليمسكها قبل ان تهرب ليهمس راحه فين وسيباني.
لتهتف بخجل.. هوديلهم ياكلو.
ليشدها. مش لما اكل انا الاول واشبع يا حته من جلبي ليحملها ويرفعها ويضعها علي رخامه المطبخ ويحاصرها لتهتف.. بطل كده الناس هتخش.
ليهتف.. ليهتف لا جافله ماحدش هيعكر علينا جربنا ده. ليحاصرها اكتر ليرفع يديها ويدوس باصبعها في الطبق ويتلمسه بشفتيه بهيام لتنهج بشده ليهمس ايه جلب الجمر بيدج ليه اكده.. جلبي يا ناس علي جمالو.. مش كنتي بترشيني مستني بقه الرشوه بتاعتي.
لتحمر خجلا لتهتف.. عيب كده بطل بقه انت جرالك ايه.
ليهتف.. جرالي.. جرالي كتير واخرتها هبل والله انت خدتي جلبي يا جلب ايهم..
لتهمس.. بطل والنبي
ليقترب من وجهها ليهمس عايز رشوتي َما هتخرجيش الا اما اخدها. لتبتلع ريقها وتشيح بوجهها ليهتف بصي هنفضل هنا ان شالله نتفضح بس اخد اللي عايزه.
لتهمس.. عيب بقه كده الله .
ليهتف.. خلاص خلينا للصبح. وهنتفضح والله اني جافل الباب متربسه هيجولو فيه مردغه جوا.
لتشهق وتحاول ان تبعده ليلتصق لها والله لو عملتي ايه اني راشج اهنه يلا من سكات.
لتتنهد وتقترب من خده وتقبله بهدوء ليبتعد ويهتف طب بزمتك دي رشوه هننصب اياك لتحمر خجلا لتهتف بطل مش هعرف.
ليغمض عينه اهه بسهلهالك يلا يا جلب ايهم.
لتتنهد وتتشجع وتقترب من شفتيه وقلبها سيخرج من مكانه لتقترب وتغمض عينها وتقبل شفتيه بهدوء كان هو قد فتح عينيه ليجدها رائعه تقترب منه مغمضه العينين تشع هياما واستكانت شفتيها علي شفتيه بهدوء ليظلا هكذا لا يتحركا َكل منهَ يحس بشفتي الاخر ليسود بداخلهم حاله من المشاعر لا مثيل لها ظلا هكذا ليقترب ويحتضنها بشده اراد ان يدخلها ضلوعه ليرفعها الي احضانه لتحاوطه بذراعيه لا اراديا لتفتح عينها ليظلا هكذا عيونهما تتوه وتتوه وصدرهما يعلو ويهب ليهمس مش قادر خلاص هموت والله. لينهال عليها يقبلها ويدخلها بين اضلعه ليهم بها لترفع يدها وتشده اليها لينفلق قلبه ليدخلا في وصله من السحر الخاص بينهم هو بعنفوانه وهيا بجنونها من استعادته كانا لا يشبعان من بعضهما ليبتعدا اخيرا لتميل وتركن راسها علي صدره ويدها علي قلبه تسمع نبضاته وتتلمسه بهيام وهو لا يفعل شئ سوي انه اغمض عينيه يحس بمداعبه اصابعها علي صدره لتهمس ايهم.
ليهتف بحنان.. روحه وعيونه.
لتهمس قلبي بيدق جامد لترتعش بين يديه ليحتضنها ويهتف خلاص اكده جلبي وجلبك اتلاجو. كل واحد عرف حبيبه ليرفع وجهها مش عرف حبيبه صوح لتهز راسها بهيام لينهال عليها ويهيم بها لفتره خلعت قلبها. ليبتعد اخيرا ليتنهد خلعتي جلبي وخدتي عجلي خلاص. لتنهد وتهتف ممكن نخرج بقه والنبي.
ليقبل جبينها ويهتف عيوني.. لياخذها ويخرج بها وكل منهم قدتعلق قلبه بمن هام به فؤاده.
نزلت دنيا مقعد النيل لتنفرد بنفسها لتجلس وتهيم مشاعرها وترفع يدها تتلمس قلب ادهم لتهمس حبيبي مش حبيبي برضه.. خلاص يا دنيا انسعدي ووافقي خلاص خلاص شوفي قلبك وافرحي وكلمي ابوكي بقه.. انا مبسوطه قوي اخيرا هخش اللوحه واكملها ارسم حبيبي واخده احب فيه. اخيرا حلم السنين هيتحقق وهعيش احب فيه ويحب فيا قلبي هيخرح من مكانه. ادهم حلم حياتي. ادهم عشقي اللي حلمت بيه ونمت احلم بيه. ادهم الحب اللي اتمنيته. خلاص يا دنيا هتخشي دنيا ادهم خلاص جالك الفرح كله وهتعيشي لا عاد فيه احلام ولا رسومات ماعدش الا سعاده وعشق وبس.. لتتنهد وتبتسم لتشهق برعب فجاه عندما…..
وهوب هوب هوب هنط في ايه يا ولاااه … وانزل يا ابني.. وجالو سعيده في حياتي..بقلمي ميفو السلطان 🌛

صفحتنا علي فيس بوك

تحميل تطبيق لافلي Lovely

رواية زين و القمر الفصل 28

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى