البارت الواحد والثلاثون… ..
كانت داليدا تنام علي صدر ايهم تنتحب وتنعي حبها الذي ضاع وهيا قد نوت ان تبتعد فلن تحتمل ان تمون سرابا بداخل حبيبها.. ليستيقظ ايهَم علي كلماتها ويسمع كلامها ليشعر بكم الوجع الذي تحسه كان ايهَم يحس بدموعها علي صدرها وهمسها انها تحتاجه اراد ان يحتضنها ويخفيها بين اضلعه اراد ان يدخلها لتكون بين القلب والضلوع اراد ان يشعرها بانها غاليته جوهرته النفيسه كانت كلماتها وقعت عليه اثلجت صدره ليحس انها تريده هو كما هو وتتمني ان يكون بقلبه لها مكان ليسعد ويختلج صدره وتتسارع نبضات قلبه ويتوتر جسمه لتشعر هيا بجسده لتهب مما هيا فيه َتنظر اليه بعشق واضح لتجده يستفيق ويفتح عينيه للتجتاحها سعاده غير عاديه.. لتبتسم له وتمسك يده.. ايهم انت صحيت يا قلبي..
هنا اغمض عينيه عندما قالت جملتها ليشعر ان قلبه سينفلق ليس وجعا وانما من جمال كلماتها ليفتح عينيه وتنساب مشاعره لتمسح دموعها.. انت سامعني.. ليهز راسه لتبتسم وتضع يدها علي وجهه وتهتف بلهفه.. الحمد لله يا رب طب ايه حاسس بايه..
ليتاوه عندما تحرك لتهتف.. ماتتحركش ارتاح والنبي انت كويس الحمد لله وهتتعافي وكلها كام يوم وتبقي زي الفل..
ليلاحظ ربطه راسها ليينفعل ويهتف.. انت جرالك حاجه عمل فيكي حاجه الكلب ده ليتاوه من انفعاله.
لتهتف اهدي اهدي.. لا والله هو راح للي خلقه الله يسامحه..
ليهتف يعني انت مفيش فيكي حاجه وفريده..
لتبتسم اهدي والله كويسين..
ليقول.. امال رابطه راسك ليه..
لتتنهد وتتذكر اختها.. لا ماتشغلش بالك كانت خناقه وراحت لحالها.
ليقطب جبينه… انت اتخانجتي مع مين مين اللي يجدر يمد يده عليكي وانا اطين عيشته..
لتضحك.. اما تخف ابقي طين عيشته براحتك.. انتو. اصحاب في بعض..
ليبهت ويهتف.. مين فايز.. نهاره اسود فايز مد يده عليكي والله لاسود عيشته ليتاوه بعنف ويتوجع..
لتهتف.. يابني بقه بطل حمقتك دي والله انت تعبان وكتفك كان واخد رصاصه اهدي كده.. لا يا سيدي غصب عنه ماتهتمش..
ليهتف طب يا فايز اما اجملك..
لتضحك وتستعجب منه.. لتهتف طب حاسس بايه..
لينظر اليها بحب.. حاسس بوجع.. موجوع اوي..
لتقترب منه بحب وتمسك يده.. فين طيب كتفك اجيبلك مسكن عشان الالم..
ليهتف.. لاه خليكي جنبي وانا هبقي كويس.. لتجلس بجواره.. احست انها تحتاجه وانها تريد ان تتلمس منه اي قرب قبل ان ترحل لتنعم بقربه كزوجه محبه مراعيه الي ان ياتي ميعاد الرحيل.. لتجلس بجواره وتتلمس جبينه بحب وتهمس بكره تبقي كويس وكلها كام يوم وتخرج بالف سلامه..
ليهتف.. نخرج.. انا وانت هنخرج..
لترتبك وتنظر للاسفل.. وتقوم لاحضار الطبيب ليطمئن عليه.. ليمر الوقت ويشعر انه قد ناله التعب لتقترب منه وتهتف.. نام بقه وبكره تبقي كويس..
ليهتف طب تعالي جنبي عشان اعرف انام
لتقطب جبينها.. هو ايه اللي تعالي جنبي.. نام انت تعبان ودراعك لسه جرحه طري..
ليهتف بحنق انا مش هنام اللا وانت جنبي. اني تعبان هتسيبيني اكده..
لتتنهد.. . اسيب ايه بس السرير صغير وانت تعبان انت بتقول ايه احنا في ايه والا ايه.. ليقطب جبينه بحنق..
لتننهد طيب طيب استني اما اساعدك.. لتقترب منه وتحتضنه ليشدها اليه اكثر وهو يتزحزح للجنب لتصعد اليه بهدوء علي طرف السرير بجانب ذراعه السليم لياخذها في حضنه وما ان دخلت احضانه حتي ضمها اليه َاخذ يدها علي قلبه لتنام علي حنب صدره ليظل يتلمس راسها بشفتيه لتسمعه يتنهد.. لتهمس ايه فيك ايه..
ليقبل راسها فيا كتير والله بس وانت في حضني حاسس اني ملكت الدنيا يا جلبي.سمعت الحلو كله وحاسس اني طاير بيه والله طاير جلبي بيدج كيف الطبل.
لتتنهد ليهتف ايه ما مصدجاش اياك اعمل ايه في عجلك ده اني حاسس ان انت اللي صعيديه واعره يا بت حسي بيا بولعتي بطلي ترمحي اكده كان غصب عني.والله غصب ولا دجيجه ههملك دانا اموت فيها..
لتهمس بطل كلام مالوش لزوم ونام انت تعبان..
ليحرك نفسه لتبتعد ايه مالك فيك ايه ليثبتها بيد واحده ليهتف.. لاه فيه كتير كلام ايه اللي مالوش لزوم يا بت ماعارف اخد نفسي من جربك وتحولي كلام مالوش لزوم مستني بس ابقي بصحتي واعرفك ايه اللي مالوش لزوم. ليتاوه ليكمل بصعوبه.. اعجلي واعرفي ان مطرحم جبني وفي حضني واي رط تاني ماهواش حجيجي.
لتتنهد.. اسكت بقه انت تعبان ونام من سكات بلا حضني بلا زفتي..
ليشدها ويهتف اكن اكده طب تعب بتعب بقه ماهو لازمن خلعه جلبي دي اداويها وانت كتي هترمحي وتهمليني ليقترب منها ليهيم بها لتتململ ليركن عليها خافت ان تتحرك لتوجعه ليظل يقبلها ويتروي في قبلانه ويعود ويقبل وجهها وعيونها وهيا مستكينه حتي انسابت بين يديه وهو لا يكف احس انه دخل دنيا اخري لا يريد ان يخرج منها فقط يحس بشفتيها ليمر الوقت حتي تعب من انفعالاته ليبتعد ويشدها محتضنا اياها ليهمس جلبي انت حياتي ما رايدش الا اني اكون اكده.. ليشدها اليه وينام علي راسها علي الفور متعبا.. لتتنهد بحب وتحتضنه بشده لتظل فتره تنعم باحضانه لتنسل بعيدا حتي ينال نوما مريحا فلا تتعبه لتذهب الي الكنبه وتنام عليها وهيا تنظر اليه لتغيب عن الدنيا واخر نظراتها ساهمه في حب حياتها..
دخلت فريده وفايز الحجره لتتركه فريده وتدخل تغير ملابسها وتخرج تتجه للفراش ليقطب جبينه ويتنهد ليذهب ويشدها ليهتف هتفضلي لاويه بوزك اكده من ساعه المستشفي وانت مابتنطجيش ماكنوش كلمتين جولتهم.
لتنظر اليه غاضبه.. اه كلمتين االي هما جرف مش اكده يا سي فايز.
ليحتضنها طب اجول ايه طيب حجك عليا يا فريده جدري حالي دا ايهم روحي واخوي احنا روحين يا فريده انحرج جلبي مره بروحته عشت شريد ماليش حد صحيح كتو جاري بس هو توأمي عيني الحارس اللي لا يغفل ولا ينام عليا. اتنين بروح واحده لما وعيتله مضروب حسيت الطلجه جت فيا. اني ايهم يا فريده مش صاحبي ايهم روح فايز لو غاب ماعرفش اعيش ربنا يرده جلبي بيوجعني علي اخوي يا فريده جدري اللي انا فيه..
لتتنهد وتقترب منه وتحتضنه.. خلاص يا جلبي هيبقي زين والله ونفرح كلنا.
ليشدها اليه.. اني عارف اني زعلتك بس غصب عني سامحيني والله مجهور وماعارف اتصرف زي العيل الصغير اللي رايد ابوه ايهم رغم انه واعر جوي جواه مراعيه للكل اب بيعشش علينا ضهرنا غضنفر ماحد يجدر يجرب منينا وهو موجود.. ايهم بس حسه في الدنيا امان للكل.
لتملس علي ضهره وتهمس خلاص بقه َماتوحعش قلبي.
ليهتف.. رايد انام في حضنك رايد احس براحه.
لتاخذه وتنام ليندس في احضانها لتحاوطه بذراعيها وتقبل راسه َتملس عليه ليتنهد ويشدد عليها ليهتف ربنا يخليكي ليا يا جلبي والله ماجدر ازعلك دانت الروح والجلب.
لتبتسم وتقبل راسه لتظل تمسد عليه حتي نام من تعبه و وجع قلبه علي اخيه.
عند ادهم كانت دنيا تقف غاضبه عندما ادخلها حجرته لتهتف غاضبه انت جايبني هنا ليه عايزه اعرف انت فاكر ان هيبقي فيه بينا حاجه والله لاقول لبابا واطين عيشتك وعمي ضرغام مش هيسكتلك انت مالك طايح كده هو عافيه.. يا بتاع العرفي يا قليل الادب.. وجايبني قوضه مراتك ليه خرجني من هنا بقلك انا مش طايقه اشوف وشك..
ليتنهد ويهز راسه بغلب.. ليهتف.. انت نازله هبد ماتعبتيش يا بنتي انا بجالي يومين مدعوك وشي وانت اتخطفتي وانهريتي وعيشتي رعب الدنيا وواجفه تهبدي ماتهمدي ليتركها ويخلع قميصه ويذهب لحجره اللبس ويحضر شورتا بيتيا ليلبسه لتدخل ورائه وتصرخ وانت فاكرني بقه هقعدلك هنا انت ايه ده جبروت ماحدش قادر عليك..
ليبتسم ويقترب منها بحب.. ويلصقها في الحائط لترتبك وتشعر بجسدها يشتعل ليقول.. لا والله اللي يقدر عليا واجف جمر وملوعني ونازل هبد لما خلص عليا.. ليمسك يدها ويضعها علي صدره حتي شوفي جلبي بيدق ازاي..
لتدفعه ايه قله ادبك دي انت واقف قدامي كده ليه اتجننت انت
ليضحك انت لسه واخده بالك دانا داخل عالبنطلون اهوه يا بنتي..
لترتعب.. وتدفعه وهو يضحك.. ابعد بقله ادبك وبجاحتك دي ايه ده وتخرج هاربه وهو يضحك بشده..
ليخرج بعد فتره يلبس الشورت لتصرخ ماتخش تلبس زفت انت ايه ده هتقعدلي كده..
ليهتف.. دنيا انا تعبان وانا بنام كده فاتعودي يا جلبي..
لتصرخ.. انت خلاص لسعت واتعود واتزفت وافتح الباب ده الناس هتقول عليا ايه افتح الزفت بقه عيب كده..
ليقترب منها وهو مبتسم ليهتف.. الناس هتجول انك مراتي عادي مالبلد كلها عرفت اهدي علي روحك بقه وتعالي نامي عشان انا هسجط منك كمان شويه.
لتصرخ.. انام فين انت اتجننت وتسقط والا تولع.. اسمع انا خلاص جبت اخري وانا هناك خفت منك عشان كنا لوحدنا بطل بقه عشان والله هصوت وانادي لعمي
ليضحك ويقترب ويشدها.. طب يا جلبي صوتي عشان يعرفو اني دخلت ويفرحو..
لتبهت دخلت دخلت فين.
لينفجر في الضحك.. لا ماتشغليش بالك بكره تعرفي يا عمري دانا هعيش بحلاوتك دي ليشدها ماتجيبي بوسه يا بت
لتخبطه احترم نفسك بقه..
ليهتف علي بوسه احترم نفسي امال لما اهرس هتعملي ايه..
لتقطب تهرس.. انت بتهبد تقول ايه
ليضحك لا احنا هنقصيها عبط لحد امتي وانا تعبان يلا يا جمري وشدها اليه وحملها الي السرير وهيا تصرخ وهو يضحك بشده لتنفعل عليه وتصرخ انت واحد مابتحسش انت عايزني انام علي سرير مراتك انا مش هنام جنبك علي سرير ده انت فاكر ايه يا استاذ خلي عندك ذوق بقه والله ما هسكتلك جايبني علي سرير الهانم وتنيمني حد قالك اني مابحسش.. هاه.. وحشاك اوي القوضه مارحناش قوضتي ليه والا ما بتقدرش تنام بعيد عن ريحه الهانم.. والله ما نايمه مكانها انت بقلك اهوه انا انام علي سرير مش بتاعها.. كانت غاضبه انه سيجعلها تنام علي سرير عاشر فيه زوجته كانت تحترق لذلك
ليقف قليلا يستوعب كلامها ليبتسم اخيرا ويشعر بالسعاده فحبيبته تغير عليه وتحترق من اجله..
ليقترب ويشدها ويهمس بحب تصدجي اني ماعنديش حج والله حمار انا فعلا ازاي كده ماعنديش ذوج الجمر مش عايز ينام اهنه عنده حج والله دا حتي سرير يخنج وقوضه تخنة.. ليقترب منها.. حبيبي زعلان اوي كده وانا مابفهمش.
لتهمس.. اه مابتفهمش.
ليضحك.. عند حبيبي حج والله.
ليحملها لتشهق وتصرخ بتعمل ليه انت..
ليضحك هنسيب اللي مزعل حبيبي اوي اكده مش انت يا جمر بتجول مش هتنام جنبي علي السرير ده.. خلاص نشوفلنا سرير بعيد عن ده انا اجدر ازعل الجمر وخرج وذهب بها الي حجرتها التي كانت تمكث فيها ليضعها بهدود ليهتف بحب.. خلاص اكده الجمر مش زعلان..يلا يا جلبي نامي عشان ماعتش جادر افتح عيني.
لتتنهد وتقول..ماتنام انا مالي بيك عيب بقه روح.. انا ماهنامش جنبك دا كان بابا يموتني يلا امشي عيب.
ليهتف.. بابا هيموتك.. ليه دانا جوزك يا مزتي.. طب تعالي بس هنام وجومي تاني يا بت اهمدي بقه وشدها اليه وثبتها عالفراش واحتضنها بحب وهيا تدفعه بعيدا ليهتف.. ماتهدي بقه والله ماتخلنيش افوجلك وساعتها بابا هيزعل بجد..
لتصرخ.. انت ايه ماعندكش دم اوعي هو عافيه.
ليضحك ويقترب منها.. لاه والله مش عافيه وجمري في ثانيه اهديه ويبقي جطه سيامي بس اخاف ادوس يسورج مني
لتخبطه اسورق ايه وزفت علي دماغك يا بتاع العرفي اوعي بقه بلزقتك دي مالك قافش فيا كده..
ليهتف انا ليا غيرك يا جمر اجفش واحسس عليه.. يا بت هتهبل اكده بطلي فرك عاد عايز انام اهمدي.
ظلت تتململ ليهتف انت ماهتسكتيش عارف وانت حره انت اللي جبتيه لنفسك.. لينحني عليها ويقبل شفتيها بقوه ويغذو جسدها وهيا تقاومه ليبدا في التعمق في قبلته ويغرس يده في جسدها يجتاحها بقوه لتحس ان انفاسها ستخلع قلبها لتبدا في الاستكانه والتراخي ولما احس بذلك بدا في التروي والهدوء وظل يقبلها بانسيابيه لتجتاحها قشعريره اهلكتها وهيا قد اصبحت كالهلام يفعل بها مايشاء كان عشقا كانت تان وقلبها سيهلك ليحس انه سيفقد سيطرته علي نفسه ليضمها اليه بقوه وهيا هائمه ليرتاح رويدا وتبدا رغبته في الانكسار رغم اشتعاله ليحتضنها وهيا هائمه ساهمه.. ليقبلها قبلات ناعمه.. ويهمس.. ننام بقه اللي يرضي عنك ما عتش جادر ولعت يا بت الناس.. جمر يا جلبي فور جتتي.. اهدي اكده البت ساحت ونار بين يدك اهدي علي حالك.. ليقترب ويداعبها.. طب ايه هتفضلي اكده.. طب انا هاخدك في حضني وانام ماعتش جادر ولو فضلت صاحي هغفلجها واكلمل الجوازه وماهيهمنيش دانا جتتي شايطه.. جمر يا بت الايه وهو كله علي بعضه يفور الجته ايه جسمك ده وجمالك.. امتي افرح دا هتبقي ليله ليشدد عليها ويهمس لها بكلمات الحب ليشدد عليها وقبل شعرها ويحتضنها وينام من فرط تعبه وحرقه اعصابه..تاركها لتستعيد وعيها لتدرك ما حدث لتشعر بالخجل الشديد وتستكين تفكر في كم المشاعر التي خلقت بينهم والتي لا تستطيع ان تقاومها لتسعد بقربه وتنام اخيرا متعبه من تفكيرها في احضان حبيبها.
في الصباح استيقظ ادهم علي اصوات عاليه في الاسفل ليقوم ويترك دنيا نائمه لينزل ويجد كبار العائله متجمعين والكل علي خلاف ففاتن قد استدعت العائله عن بكره ابيهم وبخت سمها في عائلتها واوهمتهم انها كانت تدافع عن زواجها وان تلك الفتاه البحراويه ستخطف زوجها وبثت حَيه القبليه في نفوسهم ليتجمع الكبار ويبداون بالضغط علي ضرغام لتعود فاتن الي ادهم ليدخل ادهم اليهم.. هو فيه ايه.. عاملين هيصه ليه..
ليهتف احد الكبار.. عاملين هيصه عشان بتنا ماينفعش تترمي اكده وهيا كت بتدافع عن جوزها وبيتها.. استغفرالله العظيم
ليصرخ ادهم.. والله يعني تاخد ضيفه من دارنا وتكري عليها راجل وتعمل فيها اكده ليه جادره وطايحه وجواز ايه اللي بتدافع عنه لاه اني مايتعملش فيا اكده..
ليصرخ اخر من الكبار.. اسمع الكل دلوك ما رضيش ان بتنا الهواريه يتعمل فيها اكده انت عايز تدخل علينا واحده بحراويه عايز العيبه تخش ديارنا يابن الناس
ليهتف انا حر وما طلبتش من حد راي…. ميفو ميفو
ليهتف احدهم.. ايه يا ضرغام هتسيب ولدك طايح اكده ما هينجبرش للكبار..
ليهتف ضرغام.. لاه ينجبر وكل حاجه بس عملت فاتن ماتتعملش يا اخوي.. فاتن عملت عيبه كبيره
ليهتف احدهم.. واحنا ماساكتينش وطينا عيشتها بس بتنا ما تترماش ويجي مكانها بت بحراويه ما حدش يرضي اكده حتي لو عملت العيبه.. مرتك ترجع وتتحجج ليك وتحب علي راسكو ولا تخرجش من دارها مرميه اكده ولا حد يفضحها اكده ان شالله تدخل وتجعد لحالها بعيد عن الكل والا تجعد لحد مالدنيا تهدي ونسوها بيناتنا انما رمي اكده وعايز تفضحها بين هواره لاه ماهيوحصلش
ليصرخ ادهم ارجع مين دانا ماصدجت غارت من اهنه اللي زي دي مره سو ما ارجعهاش
ليهتف عمه.. لاه هترجعها كبار العيله اتفجو علي اكده ترجع والامور تهدي والفضيحه تتجفل عايزها تتعيب في وسط هواره من بعدك وتجعد مايجيلهاش اللي يصونها بعدك.. بجولك ايه.. البت هتاجي محجوجه للكل وانت رجعها وابقي عدي الدنيا واصرفها بعدين انما دلوك وتتفضح في العيله لاه. والف لاه..
ليهتف ادهم انتو فاكريني هوافق انا ما صدجت وطلجتها انا ماهرجعهاش
ليهتف ضرغام اهدي يا ولدي.. هتلينو الامور ونهدي الجو عشان البت ماتنفضحش هيا برضك حرمه وانتن فاكره انها بتدافع عن جوزها.. فاتن هواريه. واعره وانت خابر يبقي رجعها. وهملها لحالها وانا كفيل احلها منك بعدين..اسمع يا ولدي البت هترجع نعدي شهر اتنين تطلجها وترجعهلهم لاجل االي ياجي ياخدها مانفضحهاش اه عملت عيب بس اهه احنا هواريه لازمن نجف جنب بعض انت مالكش صالح بيها تجعد بعيد عنك واني اللي هجفلها واني كفيل احلها منك ظل ادهم يقف امامهم بعنف الا ان والده اجبره علي ان تعود فاتن ليضطر ان يعيدها شرط ان يتركها بعد ذلك ولا ان تكون له زوجه.. لتعود فاتن مره اخري دار ضرغام والكل يشعر بالضيق من عودتها لتعود وتقترب من ادهم وتحاول ان تراضيه وتذهب الي ضرغام وتقبل يده وتعتذر له لينصرف ادهم والغضب ياكله مما حدث لتصعد فاتن الي حجرتها وتستعد لبدا جوله جديده من الشر للنيل من دنيا واستعاده زوجها كما تظن..(ماعتش ورانا الا طينه و َزفته منك لله بقه)
دخلت فاتن علي دنيا حجرتها وهيا تشعر بالنصر لتوقظها لتبهت دنيا وترتعب وتنكمش من وجودها..
لتهتف فاتن.. مالك اكده خايفه اياك.. لاه ماتخافيش خلاص ماهعملكيش حاجه خلاص انت بجيتي ضرتي عاد يبقي نتفج. انت يوم وانا يوم..
لتصرخ دنيا يوم ايه انت اتجننتي.
لتهتف.. اه هو انت ماخبرتيش مش زوجي حبيبي رجعني وبجيت مرته. تاني وعرفت انك اتجوزتيه يبقي خلاص.. بقيتي ضرتي بس اصحك تفهمي ان االي حصل هيجل مني لاه.. دانا هواريه وزوجي هواري.. يبقي توعي لحالك.. حتي لو رايدك.. اخرتك بحراويه وشك مكشوف.. خلي بالك ياجي اليوم اللي يرميكي بره.. اهه اهو طلجني ورجعني ماني هواريه ماتسابش الدور والباجي عليكي.. اوعي لحالك يا بت الناس فاتن هتبقي ست الدار وانت تاجي بعدي ماتحطيش نفسك جدامي واصل.. زوجي رجع لحضني يبقي تفهمي ده.. اما اروح اجهز حالي اصلي اتوحشته جوي..
لتقف دنيا والحسره تاكل قلبها ايه ده.. رجعها.. ادهم رجعها بعد ماعملت فيا كده ليه هو انا ماسواش اوي كده.. يرجعها دا ماعداش يومين ايه مش قادر علي بعدها.. والا عشان زي ما بتقول هواريه ماتتسابش وانت عادي ترضي ولا تفتحي بقك يتجوزك عرفي ويرجع مراته بنت العيله الكبيره.. طب هعمل ايه دلوقتي.. ايه الشبكه السوده دي كده يا ادهم. تنام في حضني والصبح ترجع مراتك.. لتجلس حزينه.. هو ده اللي استنتيه سنين.. هتعملي ايه قلبك هيموتك عليه..لتقرر ان تذهب لاختها فهيا سندها وتستمد قوتها منها.. سبحان الله وبحمده
في ذلك الوقت كان ادهم قد صعد الي حجرته ليغير ملابسه ليدخل ويجد زوجته تلبس قميص نوم مكشوف لينصدم من وقاحتها ليدخل ويغير ملابسه ويهم ان يخرج لتقترب منه وتمنعه وتهتف.. انا محجوجالك يا واد عمي والله كت خايفه عليك وعلي جوازنا.. انا بحبك يا ادهم وكت بدافع عنك وعن جوازنا..(تابوت يا ولاد.. قراضه
ليصرخ.. اسمعي بقا كلام فارغ ماتحطيش في دماغك عشان دخلتي انك هترجعي انا ماصدقت خلصت من الشبكه السوده دي..
لتقترب وتقول.. انا مرتك حبيبتك بجولك اهه اني غلطانه لو عايزني احب علي يدك هعملها.. اني غلطت خلاص عاد بالله عليك ماتخربش علينا.
ليهتف بعنف هيا خربانه من زمان انت متي من زمان يا فاتن ورجعتي اندفنتي بعملتك السوده اعجلي وشيلي الحديت الماسخ ده من دماغك انت اهنه شهر وهتعاودي داركو عشان نلم فضيحتك وتلاجي حد يبص في وشك بعديها..اني بحب يا بت الناس واتجوزت اني لا رايدك ولا عايزك انت خلاص اكده جصه تجرف َخلصت.
لتلتصق به وتتصنع البكاء ليفتح الباب ويهتف اسمعي يا بت الناس دنيتنا خلصت علي اكده اعجلي ومشي حالك عشان اني مخنوج..
هنا كانت دنيا قد فتحت الباب لتخرج وتذهب الي اختها لتلمحها فاتن لتقترب من ادهم وتقبله بشده وتضع يدها حول عنقه..كانت دنيا تخرج من حجرتها لتنشل مكانها فامامها يقف ادهم ومع زوجته تلبس قميص نوم فاضح ويقبلها بعنف ويضع يده علي وسطها لتحس بغرزه في قلبها لتشهق بعنف.. هنا كان ادهم منصدما مما فعلته زوجته فوضع يده علي خصرها ليبعدها وودنيا عيونها عليهم وقلبها يتمزق واحست ان دنيتها انتهت وهنا سمع ادهم شهقه عاليه ليحس برهبه وخوف ليبعد فاتن ليستدير ليجد دنيا تقف امامه والوجع يشع من وجهها ليهوي قلبه في قدميه ليجدها تستدير وتدخل الحجره وتقفل عليها ليدفع زوجته بعنف ويندفع لحجرتها يفتحها ولكنها كانت مغلقه ليصرخ افتحي الباب انت مش فاهمه حاجه.. افتحي يا جلبي الباب هفهمك والله والنبي افتحي ماتجفليش علي حالك اكده والله هجولك رجعتها ليه والي شفتيه ده ماكنش حجيجي افتحي بالله عليكي ماتعمليش فينا اكده.. طب افتحي افتحي واعملي ما بدالك.. افتحي بدل ما اكسر الباب ده.. يا جلبي والله ماحوصل حاجه انت شفتي غلط هفهمك.. ظل يصرخ بقهر وهيا بالداخل قد ماتت من البكاء.. كانت صدمتها عاليه كانت تشهق بقوه.. ليه ليه يعمل فيا كده لما هو عاوزها ليه ليه يقرب يرجع يرجعها يعمل كده طالما مش قادر يبعد عنها بيعمل فيا كده ده ما كملناش يومين يرجعها وشفهم بالمنظر ده ليه ليه يا ادهم ليه توجعني كده مش قادر على بعدها اللي شفته ده معناه ايه ليه حسسني ان رخيصه قوي كده طب انا بتاعه العرفي وهي ترجعها ليه عايز مني ايه رغبه عايز مني رغبه هتقضي معي شويه والاخر ترجع لمراتك حقيقي زي ما قالت ان انتم عيله واحده والله هي هتبقى مراتك وست البيت وانا واحده بعيد عن اصلكم تلعب بها شويه وبعدين ترميها مانت جابك بالعرفي لي ادهم ليه يا حبيبي ده انا عشقتك عشق سنين وانا بنام احلم بك سنين وانا باقول هو ده اللي حبيبي هو ده اللي ولا يوم هكون غير ليه تقوم توجعني كده تعمل فيا كده ليه ليه حرام عليك ليه عملتلك ايه غير اني حبيتك واديتك قلبي. قلبي ايه الوجع ده اروح به فين يا ربي قلبي انشق من مكانه حاسه بحاجه هتمزع جوايا حرام عليك حرام عليك كانت تسمع صرخاتها على الباب وخوفه الشديد وهي تبكي وتنتحب وهو بالخارج قد جن جنونه وهو يسمع نحيبها لم تستطيع ان تتحمل اكثر من ذلك وهو يطلب منها انت تسمعوا لتصرخ بشده.. ابعد بقى انت عايز ايه يا اخى حرام عليك منك لله انت بتقطع فيا ليه انا عملت فيك ايه ابعد ابعد انا مش طايقاك ولا طايقه اشوفك ولا عايزاك ولا عايزه اشوفك منك لله على اللي عملته فيا عملت فيك ايه عشان تعمل فيا كده بكرهك وبكره نفسى انا حبيت واحد زيك بس كفايه كفايه ارحمني بقى سيبني في حالي ارحمني يا رب خدني وارتاح ارحمني بقى ابعد بقى روح لها ارجع لها ارجع لي اللي انت ما قدرتش تستني يومين ورجعتها ارجع لحضنها وتحب فيها وجاي تقول لي انت فاهمه غلط لا انا فهمت صح انا فهمت كل الصح هي مراتك حبيبتك بنت هواره اللي انت بتقول عليها العاليه اللي لها مقام اللي ما تخرجش من البيت انت هي في نظرك كل حاجه انما انا في نظرك الرخيصه اللي بيضرب لها ورق عرفي عشان تفضحها مش كده مش كده يا ادهم.
كان هو قد اهتاج تماما من كلامها.. والله لو ما فتحت الباب ما هيحصل كويس افتح الباب باقول لك.
لتصرخ وتقول انا ما عدتش عايزه اشوفك ولا اسمع صوتك ابعد حرام عليك ابعد انت كنت فاكر ان انا هاتسمع لك انا مش عايزه اشوفك وخلصت القصه على كده لو انقلبت الدنيا انت خرجت من حياتي..(يا حزنك يابن ضرغام)
هنا اهتاج ادهم وهاج اكثر منه سماعه كلماتها يهجم على الباب ويدفعوا بعنف شديد لينفتح الباب ويدخل مندفعا اليها ويمسكها من يدها ويصرخ بها ويقول…(الواد ده ماسك ديل كلب
تعليقات عشان الحظر بليز
رواية عذابك نعيم الفصل الثامن8بقلم الاء عمر