روايات كاملةرواية غمرتني عشقكل الروايات

رواية غمرتني عشق الحلقة14

الحلقه ١٤
من (غمرتني عشق)
رواية غمرتني عشق الحلقة14


💕اللهم إني اسألك يا الله، الأحد الصمد، الذي لم يلِدْ ولم يولد، ولم يكن له كُفُوًا أحد، أن تغفر ليَ ذنوبي إنك أنت الغفور الرحيم.💕

بسم الله نبدأ

أمجد بيه صاحب مستشفى الأمل، واقف وبيشرف على تجهيزها، والفنيين بيركبوا كل الاجهزه الطبيه في مكانها،

أمجد اتصل على دكتور محمد: الو، ازيك يا دكتور محمد،

محمد باستغراب : الحمد لله بخير، مين معايا،، معلش مش واخد بالي

أمجد بضحك: ليك حق يا دكتور تنساني، من يوم مخلصت علاج معاك، وانت نسيت خالص، لكن ارجع واقول كان الله في العون يا دكتور

محمد اتحقق من الصوت: أمجد باشاااا، انا اسف جدا والله، لكن حضرتك مكلمتنيش من زمان، من آخر مره جيت وتابعت معايا، انا بتأسف لحضرتك تاني،

امجد: مفيش اسف ولا حاجه يا دكتور، انا بصراحه كنت طالب منك خدمه واتمنى متكسفنيش

محمد بحماس: انا تحت امرك يا أمجد بيه، اتفضل خير

امجد: انا بصراحه كنت عايزك تشتغل معايا، في المستشفى الجديده اللي اسستها، وحابب انك تكون موجود معايا، وده هيكون شرف كبير ليا، لأنك من اكفأ الدكاتره اللي قابلتهم، وكفايه انك أنقذت حياتي، بدون متعرف انا مين

محمد: يا أمجد باشا ده واجب عليا، انا مبسألش مين المريض ولا بيشتغل ايه، لأنه مهما كان من واجبي اني اساعده، وبعدين ده شرف ليا اني اشتغل مع حضرتك

امجد: يعني افهم من كلامك انك وافقت تشرفني في المستشفى

محمد: يافندم، انا كان حلم حياتي اني اشتغل في مستشفى كبيره، ويوم ما جه تعييني في مستشفى المدينه، فرحت وقولت ان شاء الله ربنا شايلي الأحسن، واهو الأحسن جه على ايدك يا أمجد بيه

امجد: انت تستاهل كل خير يا د محمد، خلاص يا بطل، انا هستناك بعد يومين في افتتاح المستشفى، وياريت لو شايف حد كفء يستحق الشغل معانا، ياريت تكلمه، وانا هثق في اختيارك يا دكتور

محمد؛ انا عنيا لحضرتك يا أمجد بيه، هكلم اللي اعرفهم ويستحقوا الشغل مع حضرتك، وابلغ حضرتك بيهم، لكن حضرتك ممكن يبقى مجال التمريض ولا دكاتره بس

أمجد :لا طبعا تمريض ودكاتره، وأن شاء الله انا

صفحتنا علي فيس بوك

تحميل تطبيق لافلي Lovely

قصه سرداب الموت (كامله)

رواية الشادر الفصل الثامن

واثق في اختيارك يا د محمد،

محمد: ربنا يخليك يافندم، دي شهاده اعتز بيها، ربنا يقدرني واكون عند حسن ظن حضرتك

امجد: بالتوفيق يا دكتور، اشوفك في الافتتاح ان شاء الله

محمد: ان شاء الله يافندم، شكرا جدا لحضرتك، مع الف سلامه
وقفلوا مع بعض، ومحمد في منتهى السعاده بالفرصه الكبيره اللي ربنا رزقه بيها بعد اجتهاد وتعب وشغل والأهم الضمير والاخلاص في الشغل

——————- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة14
في العين السخنه

جيجي اتغاظت من رد عشق عليها، وصوت عشق سمع رنا وحسام اللي جم جري عليهم يشوفوا في ايه

جيجي : انتي بتكلميني انا بالطريقه دي، لا، ده انتي شكلك قليلة الربايه وانا اللي هربيكي،، وقربت منها وضربتها بالقلم

رنا وحسام اتفاجئوا برد فعل جيجي وعشق اتصدمت من اللي حصل واتسمرت مكانها،وعنيها اتملت دموع، ومحاولتش تبص على اي حد
اما قاسم فحس ان القلم ده نزل على وشه هو. وبصوت جهوووري قال :
جيلااااااان. انتي اتجننتي ولا ايه، (ومسكها من دراعها جامد لدرجة انها اتألمت من الماسكه ) انتي ازاي تمدي ايدك عليها، انتي فاكره نفسك ميييين، ده احسن منك مليون مره

حسام جري على قاسم لان قاسم كان في قمة غضبه : قاسم، اهدي عشان خاطري، اهدي بس واحنا هنحل الموضوع

قاسم زق حسام بقوه : اوعي انت ياحسام، انا عايز اعرف كل واحد فيكو مين هي عشق، عشق دي خط أحمر، واي واحد فيكو ايا كان هيجرحها بكلمه، انا اللي هرد عليه، انتو فاهمين ولا لا، وانتي يا جيلان، اوعي تفكري تجرحيها في يوم من الايام، ولولا اني واثق انها عمرها متوافق تردلك القلم، كنت خليتها تردهولك مليون قلم عشان تفوقي، انتي فاهمه ولا لا

حازم ومحسن وفريده وهدى، كلهم مصدومين من كلام قاسم وشكله وغضبه ودفاعه عن عشق
ومحدش قدر يتكلم من شدة غضب قاسم
قاسم مسك وش عشق بين اديه وقال :انتي كويسه، ردي عليا ومتعيطيش،

عشق انهارت بين اديه، وهو قلبه اتوجع عليها ولا إرادي ضمها لحضنه وسط ذهول كل اللي واقفين، وهي مسكت في هدومه وبتعيط بصوتها كله وحست انه أمانها وسندها وضهرها اللي اتكسر بموت ابوها، لكن حزنها على كرامتها كان أكبر

قاسم مشي بيها لحد العربيه وفتح الباب ودخلها وعشق مغيبه تماما وبتسمع كل كلمه هو بيقولها

حسام واقف مصدوم مش عارف يعمل ايه وحاسس ان قاسم هيولع في الدنيا بحبه لعشق
جيلان منهاره ومش مصدقه انه ده قاسم القاسي اللي مبيعرفش يحب،
هدى وحازم ورنا مش مصدقين ان ده قاسم البارد اللي مبيحبش يتكلم ولا يدخل نفسه في اي موضوع ايا كان

قاسم بصلهم كلهم،وقال: انا راجع الفيلا، وهاخد عشق معايا، (وبصوت عالي) حساااام، جاي معايا ولا قاعد

حسام بلبخه: لا،، لا، جاي يا قاسم جاي،
وجرى ركب عربيته، وقاسم ركب واتحركوا بالعربيات، والكل واقف مذهول ومش مصدق اللي حصل

محسن بنرفزه: هو ايه اللي بيحصل ده يا حازم بيه!! ،،، ابنك اتجنن ولا ايه!!! ، لكن هقول ايه، هو فعلا آخره حتة خدامه ولا تسوي، بجد انا بندم اني في يوم من الايام خليت بنتي جيلاااان هانم تتعلق بيه
وسابه قبل ما يتكلم وخد فريده وجيجي ومشيو

حازم بص لهدي باسف وسابها ودخل الشاليه

هدى واقفه مش عارفه تعمل ايه، بصت لرنا وقالت بصدمه: رنا، فوقيني يابنتي وقوليلي ان ده حلم، انا مش قادره أصدق ان ده قاسم ابني، (وبصدمه اكبر)، عشق!!!!! عشق يا رنا، اخوكي، بيحب عشق، طب ازاي، ازاااااي

رنا جريت عليها: اهدي يا مامي عشان خاطري، انا فعلا مش مصدقه ان ابيه قاسم يحب خدامه، لكن هو مقالش انه بيحبها، هو يمكن صعبت عليه، انتي عارفه ان ابيه مبيحبش يحرج حد ودايما بيجبر بخاطر الناس

هدي: خاطر، خاطر مين يارنا ، ده بيقولك عشق خط أحمر،، هو ده فيه جبر خواطر، واشمعني هي، اللي دايما بيدافع عنها، اااااه، عشان كده قالي انه عايز القهوه، الاستاذ كان عايز عشق وده كان شرطه،

رنا: مامي انا مش فاهمه منك حاجه، تقصدي ايه بكلامك ده

هدي: اقصد ان قاسم مجاش معانا الا لما ضمن وجود عشق ، لأنه هو اللي اشترط عليا بكده، وقال ايه، متعود على فنجان القهوه من ايدها كل يوم وهو ده اللي هيصبره، والحقيقه انه عايز ست الحسن والجمال، تبقى معاه،،، يانهار اسود، يافضحتك ياهدي، هقول لفريده ايه، هقول للناس ايه، ابني بيحب الخدامه، هوري وشي لحازم ازاااااي، ياااارب، ياااارب دبرها من عندك يارب
وسابت رنا ودخلت،
ورنا بتفكر في قاسم وحبه ومش عارفه، ده صح ولا غلط،

—————— بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة14

قاسم ركب العربيه هو وعشق، وحسام وراه بعربيته
قاسم كل شويه يبص لعشق وهي بتعيط جنبه وباصه قدامها ومبتحاولش تكلمه

قاسم: ممكن افهم انتي هتفضلي تعيطي كده لحد امتى، عشق بلاش دموع ياعشق عشان خاطري

عشق لفت وشها ليه وعنيها كلها دموع، وهو بص ليها وعنيه اتعلقت بعنيها، وفجأه فرمل العربيه،

عشق اتخضت وكانت هتخبط في تابلوه العربيه،
قاسم بخوف : انتي كويسه ياعشق، طمنيني عليكي

عشق عيطت جامد وهزت راسها بلأ،

قاسم بنرفزه : عشق،، كلميني زي ما بكلمك، عايز اسمع صوتك

عشق: بصت بحزن: انا مخنوقه ياقاسم بيه، مخنوقه قوي، وعيطت بصوتها كله

قاسم بنرفزه: مابلاش قاسم زفت دي، اسمي قاسم وبس، وبعدين انتي ايه اللي خنقك، حقك وانا اخدتهولك، وبصراحه ياعشق انتي ردك عليها كيفني قوي ، يعني هي اللي كانت بتاخد حقها منك مش انتي، انتي بجد تفوقتي عليها في كل حاجه ياعشق، اوعي تفكري انك اقل منها، لا، انتي أعلى منها هي وعيلتها كلها، انتي بس اللي مش عارفه قيمة نفسك

عشق ابتسمت ومسحت دموعها باديها زي الأطفال وقالت: قاسم بيه، انا سببتلك مشكله معاها، انا بجد اسفه، بس هي اللي استفزتني

قاسم ضحك جامد : ههههههه، استفزتك، ده انتي جبتيلها جلطه بردك عليها، ياشيخه انتي قصفتي جبهتها خالص، وانا اقسملك بالله ياعشق، القلم اللي ضربتهولك هرده ليها أضعاف مضاعفه، وحقك هيرجعلك من غير تعب منك ابدا، انا مقدرش اشوفك زعلانه

عشق تاهت في ضحكته وكلامه وكملت بتوهان،: قاسم بيه،هو انا ممكن أسألك سؤال

قاسم بحب: اسألي ياعشق، طبعا

عشق بتوتر: هو حضرتك بتعمل معايا كده ليه؟

قاسم لف وشه قدام،واتنهد وسكت شويه وبعدها مسك دريكسيون العربيه، وشغلها ومشي من غير ما يتكلم
وده دايق عشق جدا، واتأكدت انه بيعمل كده شفقه عليها مش اكتر

قاسم وعشق وصلو الفيلا، وناجي فتحلهم ورحب بيهم جدا، وحسام اتصل اطمن على قاسم وقاله انه وصل شقته

عشق نزلت من العربيه ودخلت جري على اوضتها وكانت زهره وزينب لسه في بيت أهلهم

قاسم نزل من العربيه، وقعد في الجنينه، واتأكد انه فعلا بيحب عشق، لكن مش عارف هيواجه الناس والمجتمع ازاي،
قرر انه يكلم حسام وينزلوا يتكلموا مع بعض، لأنه مخنوق جدا من اللي حصل، وعارف ومتاكد انه هيواجه إعصار كبير بعد موالده ووالدته يرجعوا

قاسم اتصل على حسام : الو، ايوه ياحسام

حسام: ايه ياقاسم خير، ده انا لسه قافل معاك

قاسم؛ حسام انزل قابلني حالا في المكان اللي كنا فيه آخر مره،

حسام : دلوقتي، انت هتهرج ياقاسم

قاسم بنرفزه: بقولك انزل يا حسام، انا هستنااااك هناك، وقفل في وشه

حسام بص للفون وقال : والله مجنون، اقوم وأمري لله، ونزل فعلا ووصل ودخل الصاله ولقى قاسم، بس اتفاجئ من اللي شافه

حسام بصدمه: قاسم، انت بتعمل ايه،!!!! انت بتشرب!!!!

قاسم بتوهان :هههههه، سيبني يا حسام، دي طلعت حلوه قوي

حسام شد الكأس من ايده،: انت مجنون يابني انت، انت من امتى وانت بتشرب،

قاسم بعدم تركيز : اصل انت متعرفش، هههههه، اصلي انا طلعت بحبها، ههههه اه والله انا بحب خدامه، ههه شوفت صاحبك، بس هي مش خدامه يا حسام، صح، ههههه انا عارف، هي حاجه حلوه قوي، هي حسستني بمشاعر جميله، (وكمل بتأثر) حسستني اني راجل و بغير، وبحب، وبعشق، حسستني اني عايش، عشق دوقتني طعم الحياه من تاني يا حسام،، ههههه، انا بس بتخيل منظر حازم لما يعرف، ولا هدى، هههههه، مش هتعرف تقوم من الصدمه، (كمل بتأثر تاني) بس انا ميهمنيش، انا عملت كل اللي هما عايزينه، ومعنديش استعداد اتخلى عن سعادتي عشان خاطرهم، بس انت عارف ياحسام، انا مش هنسي ضرب جيجي لعشق، وهاخد حقها منها ومن كل واحد دايقها، عشق دي بتاعتي انا وبس، واللي هيقرب منها هقتله، فاهم، هقتله، (وبص للولد اللي واقف على البار) حط تاني حط، ده طلع ممتع قوي

حسام بذهول: قاسم، قوم معايا ياقاسم، قوم اوصلك الفيلا وبعدين نتكلم لما تفوق

قاسم زق ايد حسام :اوعي كده، انا مش قايم، انا بايت هنا، ههههه بصراحه حبيت البتاع ده قوي، سيبني يا حسام، ولو عايز تمشي امشي انت

حسام بيبص حواليه لقي الكل متابعهم اتكسف جدا من الموقف، وطلب من البودي جارد يشيلو قاسم ويدخلوه عربيته
وفعلا شالوه وهو بيشتم فيهم وبيحاول يبعدهم لكن مفيش عنده قوه لكده
قاسم ركب عربيته وحسام ركب مكانه وساق العربيه وطلع على الفيلا

وصل حسام، ونده على صبحي وناجي

صبحي بقلق: خير يا حسام بيه قاسم باشا ماله،
عشق سمعت صوت حسام وطلعت تجري وشافتهم شايلين قاسم وداخلين

عشق شهقت: حسام بيه، قاسم ماله، ايه اللي حصل

حسام اخد باله انها قالت قاسم بس لكن مهتمش،: عشق، عايزك تساعديني نفوقه قاسم مش وعيه خالص،

عشق بخوف : ايه اللي حصل، هو كان فين، وايه اللي عمل فيه كده

حسام: عشق،، قاسم شارب ومش في وعيه لازم يفوق، لأنه مش طبيعي (وبص لصبحي الجنايني) صبحي حاول تسنده معايا ونحط راسه تحت الحنفيه لازم يفوق

قاسم بعدهم عنه، وشد عشق جنبه، (وفي اللحظه دي حسام طلب من صبحي وناجي انهم يرجعوا مكانهم وهو هيبقى معاه) ، وفعلا مشيو
عشق بتعيط جنب قاسم وهو بيبص لعنيها وبس،
عشق بعياط: ليه ياقاسم بيه تعمل كده،؟ انت عارف ان اللي بيشرب، متتقبلش صلاته لمدة أربعين يوم، ليه تغضب ربنا؟ ، عشان ايه كل ده؟

قاسم قرب منها وهي بعدت شويه،؛
قاسم بتوهان في عنيها: بتبعدي ليه يا عشق، قربي مني، انتي الوحيده اللي برتاح في قربك. انتي الوحيده اللي بتساعديني أقرب من ربنا.
انا عمري مافكرت في الحلال والحرام، يمكن معملتش حرام كتير بس مش عشان هو حرام، لأ، ده عشان انا مش حابب اعمله، انتي اللي خلتيني افكر في الحرام وابعد عنه

عشق بزعل : وهو انت كده بعدت،؟ دي اعتقد اول مره تعملها، يبقى ازاي بعدت

قاسم بنرفزه: انا عملت كده لاني عايز اهرب من الواقع، وقام مشي وهو مش قادر يتوازن وبدأ يطوح في كل مكان، ويخبط كل حاجه، وحسام حاول يسنده لكن هو رفض،
وكمل : عارفه ايه هو الواقع، الواقع اني عايش في وسط ناس كل اللي يهمهم مصلحتهم وبس، شغلهم وبس، بيزنس إذ بيزنس لكن انا،، طز،،، ، مشاعري طز

عشق بزعيق:بس ده مش مبرر انك تغضب ربنا عشانه، مهما كانت الأسباب، فأنت احسن من غيرك

قاسم بصوت عالي : احسن من غيري في ايه،،؟ اني مش عارف اخد قرار في حياتي، مش عارف ازاي هواجهم اني بحبك،
عشق فتحت عنيها من الصدمه وحسام كان متوقع ده،
عشق بصت لحسام ومصدومه من اللي بيتقال وقالت: انت ايه يا قاسم بيه،

قاسم بتأثر حقيقي : ايوه بحبك يا عشق، ومشي وقرب منها وهي بترجع لورا،،،
قاسم بنرفزه: بقولك متبعديش عني، انا عايزك جنبي يا عشق، اوعي تبعدي عني تاني

عشق : ياقاسم بيه فوق، فوق الله يخليك، متخسرش اهلك عشاني، (بصت لحسام وجريت عليه ) قوله ياحسام بيه، قوله انه مينفعش، قوله ان اهله عمرهم مهيوافقو، فهمه ياحسام بيه

حسام قرب لقاسم : قاسم، فوق عشان خاطري فوق، تعالي معايا نفوقك وبعدين نتكلم

قاسم زق ايد حسام وبعد وكان هيقع وعشق لحقته
قاسم ساند على عشق وبص في عنيها : تعرفي ياعشق، اني بتوه في عنيكي بحس اني طاير من على الأرض مش لامسها، عشق انتي بتاخديني لدنيا تانيه انا حاببها، حابب افضل فيها عمري كله،

عشق بصت لحسام وحسام قرب من قاسم واخده منها وقعده على الكنبه

قاسم شاور لعشق تيجي جنبه : تعالي ياعشق، اقعدي جنبي، عايز اشبع منك. أنا عارف انهم هيبعدوني عنك، عارف اني هدخل معاهم في مشاكل كتير، عشان انتي خدامه، (وقام وزعق) بس انا قولتلك من الاول امشي، بلاش هِنا، بلاش تشتغلي خدامه. انتي مسمعتيش الكلام، (ومسكها من كتفها بإديه الاتنين) ليه مسمعتيش الكلام، ليه ياعشق، ليه تحطينا في الموقف ده، انا الأول كنت مش عارف انا ليه بقولك امشي، ليه مدايق من كلمة خدامه. لكن بعدين عرفت عرفت اني قلبي كان رافض ده، رافض انك تخدمي اي حد تاني، انتي تتخدمي ياعشق متخدميش

عشق انهارت بين اديه، وهو ضمها لحضنه جامد، اوعي تفكري اني هبعد عنك، انا مش هيبعدني عنك الا الموت يا عشق،
عشق رفعت اديها حوالين رقبته و لأول مره في حياتها تضم حد ليها بالشكل ده، وهو دفن وشه في رقبتها، وصوت عياط عشق هو اللي مسموع،

قاسم خرجها من حضنه : اوعي تعيطي، انا عارف وواثق انك بتحبيني زي ما بحبك، عارف. اني حاجه كبيره عندك، زي مانتي كل حاجه عندي،، عارف ان عمرك متفكري تبقى في حضن حد غيري، انا واثق انك ليا انا وبس ياعشق، انتي بتاعتي ياعشق ملكي وبس، انتي غمرتيني عشق يا عشق

عشق مش مصدقه اللي بتسمعه: وبدون ما تحس نطقت وقالت،،،،،، قاسم بيه، انا…..

قاسم بلهفه : قوليها ياعشق، قوليها عشان خاطري بس من غير بيه

عشق بحب : قاسم، انا بحبك قوي، وعيطت جامد

قاسم ضمها ليه تاني واتنهد بارتياح ، وانا بحبك يا عشقي،،

حازم من وراهم بصوت جهوري : قاااااااااسم

دمتم سالمين

بقلم شيمو الخطيب

رواية غمرتني عشق الحلقة14

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى