رواية مجنونة قلبي الفصل الثالث
في صباح يوم جديد يوم يحمل الكثير من المفاجآت و الصدمات للبعض و اوراق ستكشف بعد أن دفنت مع الزمن …..
Smile☺️♥️
في الصباح استيقظت بطالاتنا و أدوا فروضهن و ارتدوا ملابسهن لينزلوا و يقدموا اوراق الالتحاق بالجامعة لتنزل روان كالعادة
روان : معلش ك……. ولم تكد تكمل الجملة و وجدت الجميع يقول : كنت بقلبهم فوق ههههههههههه
روان : براڤوا عليكوا حافظين يا اخواتشي شطار ههههههههه بس يعني لو مقلبتهمش في المصروف هعرف اكمل اكل ازاي ههههههههه
زهرة : ايوه يلا بقى بسرعة علشان انا جعانة
روان : انا كمان اقولك جيبوا الاكل عقبال ما نخلص و نيجي
يمني : خلاص اشطا انا و زهرة هنروح المطعم ده و نستناكوا
نور : هتجيبوا ايه جمب البيبسي والعصير بتاع امنيه
الاء : بيتزا انا عايزة بيتزا
زهرة : خلاص اتفقنا هنروح و نستناكوا
سعاد: انا هاخد الاء و نور و نتقابل عند كلية الهندسة عند نور في النص يعني
روان : خلاص اشطا انا و امنية و ميرنا هنخلص و نستناكوا هناك
امنية : خلاص اشطا باي يا بنانيت
ميرنا : يلا بسرعة هنتاخر
روان : انا عايزة مصاصة و شكولاتة
امنية : جايبه بنت اختي معانا
روان : تشكري اتغيرتي يا امنية بعد فلوس الخليج
امنية بهزار : علي أساس لو كانت معايا كنت صاحبتكوا ههههههههه
نظرت روان ل ميرنا لتستمد منها العون
ميرنا : ماتبصليش هي معاه حق
روان : كده تشكروا خاصم اه وهي تخرج طرف لسانه بتذمر طفولي
ميرنا و امنية : قاطوعة أحله ههههههههه خلاص ناقص تدبدبي في الأرض زي الاطفال هههههههه
امنية : خلاص متزعليش هجبلك مصاصة
لتضحك تلك المجنونة بسعادة و تقول : و شيكولاتة ههههههههه
ميرنا : البت دي دخلة علي طمع يلا
عند نور: دخلت تقدم و كلوا كان تمام لكن ما تقبلتش في طنطا و اتقبلت في القاهرة و خرجت زعلانة اوي و بتقول : كده لازم اشوف حل مش هينفع نبعد عن بعض و نتفرق
بينما في القاهرة …..
مراد : هاه نويت تعمل مع الدمنهوري ايه
اياد : احنا معاك في كل الي هتعملو
لؤي: و رجلينا علي رجيلك هنروح معاك
فهد : بس انا مش عيل صغير علشان تيجوا معايا
احمد : انت غابي يلا ازاي تحسبها كده
اسلام : احنا قصدنا أن احنا اخواتك
ادم : و في ضهرك دائما مهما حصل
مالك : احنا سند بعض يا فهد و ملناش غير بعض
ابتسم فهد لاخوته فهم ليسوا اصدقاؤه فقط
هذه الابتسامة كانت بمثابة انطلاقة لهم ف احتضنوه
فاستسلم لهم و أخذهم معه
في مكان آخر يوجد به رجل فاسد في شركة الدمنهوري يجلس عثمان الدمنهوري علي كرسيه و قد جن جنونه…..
عثمان: ازاي ازاي ده يحصل ده انا كنت حاطت كل فلوسي فيها ده كده هفلس
فجأة يقطحم فهد المكتب و يرزع الباب
فهد وهو يضحك بسخرية: ههههههههه محدش قالك تلعب مع الاكبر منك يا عثمان باشا
عثمان بتلعثم : اان انت ععرفت
فهد : انا كنت عارف من ساعة لما بعتها من الاول بس كنت مستني لما تبقى المناقصة كبيرة اوي كده علشان تتعلم انك متقفش قدام الفهد بس لسه انت مفكر كده خلاص ده انا عارف عليك شوية بلاوي هوديك بيهم ورا الشمس لحسن تكون فكرت أن كده خلصت لما خسرتك المناقصة لا ده لسه التقيل جي ورا في أن انا عرفت انك تاجر مخدرات و انك الي مشغل اصلا الزبالة الي جبتها تتجسس عليا عندك ولا اقولك احسن خد المفجاة الكبيرة دي كمان انا عرفت برده انك بتتعامل مع المافيا
كان عثمان يتصبب عرقا لاكن قام بإخراج مسدسه و وجهه نحو فهد و قال: انت مفكر انك هتخرج من هنا عايش انا هقتلك زي ما قتلت اهلك زمان
استووووووب
يا تري فهد هتكون ردت فعله ايه هو و الشباب؟!
الدمنهوري هيقدر يفلت من عملتو أو يأذي فهد ولا للقدر راي تاني؟!
هل البنات بكده هيتفرقوا ام للقدر راي اخر ؟!
اترك رد