روايات رومانسيه

رواية مجنونة قلبي الفصل 14

رواية مجنونة قلبي الفصل 14
عند البنات بعد أن أنهوا طعامهن جلسوا يتناولون الفشار و يتحدثون عما حدث…….
روان : مين الي هيبدا اممممم الاء يلا
الاء : اشمعنا انا طيب خلوني في الاخر
روان : هي جت كده يلا بسرعة
بدأت الاء تحكي ما حدث معها
روان : يا ضنايا يا بنتي خبطي في حيطه انتي كمان
الاء : اله يا اختي كتفي لسه بيوجعني بس قصدك ايه ب انتي كمان
روان : لما يجي دوري هتعرفي
نور : يعني هو اخد وقت عقبال ما قالك العفو و كان منشكح صح
روان : يكنشي يا اختي ال بت خلاص يا عيني هتلبس و يجي لها عتريس ههههههههه
امنية : نفس التفكير يا اختشي منك ليها
الاء و هي تقذفهم بالمخدات : اتلموا بقي و بعدين هو يعرفني منين
ميرنا بضحك : ههههههههه خلاص خلاص
روان : دورك يا سوسو
سعاد : شكلنا مش هنخلص النهاردة خالص ..و بدأت تروي ما حدث
روان : لا لا مش حساه كده لا يا بت ده كان قاصد
سعاد: بصراحة و انا كمان لكن قولت هو يعرفني منين
روان : لا لا برده ..ام هند هنكمل تعليقاتنا بعد فقرة الدور الدور الدور الدور ..احم يمني يلا قولي
يمني : يا خوفي علي الي هيجرالي منكم ….و بدأت بالحديث
روان : يعني المهزقين ولاد المهزقة سوري يعني كان بيعكسوكي و البطل ظهر و انقذك
سعاد : و بعدين هو زعق ليكي
نور : علشان كان خايف عليكي
يمني : ايوه لكن برده قبل ما تاڤوروا هو اول مره يشوفني و بعدين خلي زهرة تكمل ما هي كانت معايا و كان قريبه ده الي جه ساعده كمان
روان و هي تصفق بيدها كالاطفال: الله لقاء مزدوج احكي بسرعة يا زهرة لحسن استحمست اوي هههههه
زهرة : مكنش العشم تعملي فيا كده و ترميني الرمية دى بصي انا هحكي اهو لكن هم ميعرفوناش اصلا و بدأت تقص عليهم ماحدث
روان : معلش يا جماعة حاسس اني مترأس الوقف كده
ميرنا : مترأس لا عادي دورك جي
روان : احم ام هند يعني جه بعدك علي طول هاااا
الاء : و بعدين دخل دخلت الابطال
سعاد: و انتي لحظتي أنه فضل مبحلق بيتاملك يعني امم
نور : خدتى بالك انتي لما قال ده واجبنا و رجع في كلامه
ميرنا : و قال إن اي حد كان هيعمل كده
امنية : بس ممكن نكون ظلمينوا و مكنش يقصد عادي يعني…لكن اممم مفيش حد عمل كده
روان : صح لا لا مدخلش دماغي يلا يا نور احكي
نور : يا عيني عليا ملحقتش اتهنى و بدأت بالرواية لهم
روان : يعني مبحلق و متاملك برده
يمني : لدرجة أنه مخدش باله من العربية
زهرة : الي كانت هتلبس فيه و انتي لحقتيه
نور : انا فكرت في كده برده لكن رجعت قولت إنه ميعرفنيش اصلا
روان : انتظروا راي المحكمة بعد انتهاء الجلسة..اممم يلا يا امنية
أمنية: ااه يا اني يا صغيرة علي الشحتططة ام هند احكي بقي
روان : يا ضنايا يعني انتي كمان خبطي في حيطه
نور : و كان بيوقفك اممم
روان : و كان مصر يعرف بتعيطي ليه
امنية : ايه ايه هو يعرفني علشان تتكلموا كده و بعدين عادي يعني واحدة بتعيط فبيسال يعني
روان : هنشوف اممم يلا يا ميرنا
ميرنا : ليه يا دنيا كده ..كده ليلتي مش هتعدي بالساهل لما تعرفوا امري لله
روان :ياااا ياااااا يا أم فاروق اول واحد يعترف بالحقيقة الي الباقي مخبيها
ميرنا و قد احمر وجهها : ياااا ايه هو يعرفني اصلا و بعدين قاعدين احنا مع المحقق كرومبو
روان : لا كونان لما نخلص نبقي نتفرج عليه ام هند  راي المحكمة يا جماعة هو الحب من اول نظرة ههههههه و بعدين هم حلوين يعني
الكل : بصراحة اه
روان: خلاص الحمدلله كده ان شاء الله فاضل نتأكد هيجيبوا مصاصات يوم قرايت الفاتحة و بعدين ولا لا علشان تلبسوا ههههههههه
كان روان تهم بالوقوف لتهرب لكن هجموا عليها جميعا بالمخدات
ميرنا : رايحة فين انتي هاا
الاء : ده انتي طلعتي عينينا و عين الي جابونا يا شيخة
سعاد: و جايه تقومي تهربي كده عادي
نور : احكي يا اختي احكي مش هنسيبك
امنية و قد تذكرت شيئا : بس الاول كلمي عمو الي هو باباكي يعني
زهرة : لحسن اتصل بعد ما نور لقيت الفون و مكنتيش موجودة
يمني: متخفيش قولنا له إنك بتجيبي حاجة علشان مش يقلقوا
روان : تشكروا هقوم و ارجع بسرعة
بعد فترة عادت روان بعد أن حدثت والديها لتطمئنهم
روان : انا جيت
امنية : ضلمتي البيت
روان : كده خلاص مش هحكي
سعاد : لا خلاص احكي
روان : لا لا لسه شوية هاتوا شيكولاته
زهرة : حاضر يلا بقي
روان  : استعنا على الشقا ب الله
امنية : يعني انتي روحتي تلحقي يوسف من غير ما تعرفي حد
سعاد : لا و مش بس كده و اتخطفتي مكانه كمان
روان بابتسامة بلهاء: هههههه ايوه
الاء : و عضيتي الراجل و قولتي يع طعمك وحش
روان و قد اتسعت ابتسامتها : ايون
ميرنا : و لما خبطي في الراجل الي انقذك قولتي انك اتخبطي في حيطه
روان : ايوه اومال اكدب يعني
نور : لا ميصحش و قلتي له عضلاتك دي ولا نفخها
روان : ايوه و قلت سرقها كمان
يمني: و لما ضرب الراجل و كان هيموته بعد ما حكيتي له  علي الي حصل قولتي له خلاص عرفت أنها مش نفخ و انك مش سرقها
روان بغباء : ايون حصل
زهرة : و كتبتي علي أيده الشعار
الحاجة فريدة : يا رب انا عايزه اكمل بالمراره
روان : هو انا عكيت ولا حاجة
فريدة : لا خالص بس نصيحة قومي اجري
روان : انا من راي كده برده ..فجأة قامت نور بجذبها من قفاها و هي تقول : راي يا عديمة الراي ليه متقوليش بقا أنه حب من اول نظرة هاا
روان : نفسي اعرف ايه حبكم في قفايا ام هند كنت هقول كده لو شفت وشو اصلا
امنية : ليه بقا ان شاء الله اومال انقذك و كلمك ازاي
روان : كانت الدنيا بتشتي و معرفتش اشوفو..ثم تابعت بتزمر طفولي : و بعدين الي حصل ده خلاني معرفتش اجيب ايس كريم
الاء : صبرني يارب طفلة معانا طفلة
روان : متدعيش علي نفسك يا لولو لحسن هتبقي صبار
فريدة : يا بنات مين عالم ايه الي هيحصل مش يمكن تتقبلوا تاني و تطلعوا من نصيب بعض
روان : ممكن لكن كده كده انا مش هعرفو اصلا
فريدة و هي تنكزها : الصوت يا ذكية
ميرنا : مش عارفه دي هتبقي دكتورة ازاي
روان : ههههههههه بدعا الوالدين يلا بقي شغلي كونان

عند الشباب
فاق فهد من شروده علي يد مالك
مالك : هاا ايه الي حصل كل تمام ولا الدنيا أزمة
فهد : لا الخطوة الأولي نجحت و هيحاولوا يدخلوا
مراد : يعني لازم نلحق نتصرف باسرع وقت
فهد: المهم مفيش حاجه اسمها حب من اول نظرة ده مجرد اعجاب مش اكتر
احمد : لكن الي احنا حسينا بيه في كل دقيقه
فهد : عادي ممكن زعلنا علشانهم أو حاجة
ادم : لما عرفت أن ميرنا جلها عريس مستحملتش
اسلام : مش هينفع يضيعوا مننا
فهد : فكروا شوية احنا منعرفش عنهم حاجة و بعدين مش اي واحدة اشوفها احبها ده مجرد اعجاب و متنسوش الظروف الي احنا فيها
كان فهد يتحدث و كأنه يريد أن يقنع نفسه قبل أن يقنعهم
اياد : خلاص يا عم متعصبش نفسك محدش عارف ايه الي هيحصل
لؤي : ممكن لما الموضوع ينحل يبقوا من نصيبنا محدش عارف
فهد : بردو حاولوا تنسوهم خالص و لا كائننا شوفناهم فكروا في الي احنا فيه وبس
و بعدين علي الاقل مش عايزين هم يتخدوا في الرجلين
الكل : حاضر هنحاول
فهد مع نفسه : الموضوع ده مش هيخلص بالساهل ابدا و كل الخطط الي محطوطه دي مؤقت و اكيد في حاجة كبيرة هتحصل

بينما في ذلك المكان المظلم يتعالي صوت تكسير زجاج
الزعيم بغضب : ازاي ده يحصل اكيد في حاجة ده عمره ما حصل كنا بندخل و نخرج عادي اكيد في حاجة ولازم اعرفها الموضوع ده مش داخل دماغي
الرجل: أمر يا باشا و كل الي انت عايزه هيتنفذ بالحرف
الزعيم : سبني افكر و اظبطها صح و اقولك
استووووووب
ماذا سيحدث يا تري ؟!
هل كلام فريدة هيحصل ام للقدر رأي آخر؟!
يا تري كلام فهد هيمشي و هينسوهم ولا للقدر راي تاني ؟!
يا تري الخطة الي هيحطها زعيم المافيا هتنجح و توقع الفهد و لا للقدر راي تاني ؟!

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى