روايات شيقهرواية و ما زال قلبي ينزف

رواية ( ومازال قلبي ينزف) الفصل الخامس والعشرون

رواية ( ومازال قلبي ينزف) الفصل الخامس والعشرون بقلم :- أسماء أبوشادي
_______________________________
الفصل اللي فات خلص وأبو نور وسما داخلين مكتب نور
نور / أتأخرت ليه يا بابب
محمد / ولا أتأخرت ولا حاجة يا نور تعالي يا سما
نور / أنتي مين سمحلك تخرجي من البيت
محمد / أنا يا نور طلبت منها تيجي معايا لأني بصراحة ماقدرتش أسيبها لوحدها في البيت
نور / على أساس أنها هتتخطف ولا هي قاعدة في الشارع لوحدها
محمد / محصلش حاجة يا نور أنا اللي طلبت منها تيجي معايا
نور / ماشي يا بابا خلاص
محمد / طيب يلا علشان نروح الاجتماع الناس زمانها على وصول يلا يا سما
نور / طيب ممكن حضرتك تسبقنا وأنا وسما هنحصلك
محمد / ماشي بس ما تتأخروش
نور / حاضر يا بابا
( بعد ما محمد مشي )
نور / مستأذنتيش ليه قبل ما تخرجي
سما / أنت ما سمعتش عمي قال إيه هو اللي طلب مني أجي معاه أنا لو عليا ماكنتش عايزة أجي علشان ماشوفكش أدامي

نور / طيب بابا هو اللي طلب منك تيجي معاه إنما هو اللي طلب منك تلبسي اللبس ده وتخرجي بيه
سما😌 / ماله لبسي بقى جيبة طويلة أهي
نور / وبالنسبة لاكتافك دي إيه عادي مافيش مشكلة
سما / اللي يبان مني زكاة عني 😝😝
نور😠 / إيه بتقولي إيه
سما / ماتاخدش في بالك
نور / يعني أنتي بتزكي مثلا كدة أنتي عبيطة يا بنتي
سما 😁/ لأ شكلي كدة
نور خلع الجاكيتة بتاع بدلته
نور / أتفضلي ألبسي دي وأياكي تخلعيها
سما / الجو حر وبعدين الناس تقول إيه لما تلاقيني لابسه جاكيتة حضرتك
نور / مايولعوا الناس أتفضلي ألبسي علشان ما أرتكبش جناية دلوقتي 😠😠😡😡
سما 😏 / ماشي هات
لبست سما الجاكيتة وخرجت معاه راحوا قاعة الاجتماعات وسط نظرات الموظفين على منظر سما وأول ما دخلوا كانت الناس اللي هيعملوا معاهم الصفقة لسه مجوش
محمد / إيه يا بنتي اللي لبسك الجاكيتة دي كدة
سما / 😃 أبدا يا عمي كنت برخم على نور وأخدتها منه بس خلاص هديهاله بقى علشان الاجتماع ومنظرنا مش هيبقى لطيف 😂😂
محمد / أحسن بردو
نور / بس
( قبل ما يتكلم الناس وصلوا ونور لبس الجاكيتة بتاعتة وأستقبلهم وصاحب الشركة التانية طلع العميل اللي سما كانت بتشتغل معاه في دبي ( أسمه راشد ) وهو دخل ووقف قصاد سما وبيقولها
العميل راشد / أنا بشبه عليكي أنتي سكرتيرة الأستاذ نور
سما / لا يا أستاذ راشد أنا البشمهندسة سما
راشد / عن جد شو هالصدف الحلوة أنا أستلمت المشروع من أنس وقالي إنك مرضتي بعد ماخلصتي التصاميم لهيك ما حتقدري تسلميني أياه
سما / أنا فعلا كنت مريضة شوية بس الحمد لله بقيت كويسة
راشد / بس بسم الله ماشاء الله المرض زادك جمال وهيك لون شعرك أفضل
( لو حد معاه طفاية حريق يديها لنور لوسمحتوا 😂😂😂)
محمد / إيه يا سما أنتي تعرفي أستاذ راشد
سما / طبعا يا عمي أنا أشتغلت معاه قبل كدة مرتين في دبي ومرة هنا في مصر
محمد / وياتري رفعتي راسنا في الشغل
راشد / لا رفعتها كتير البشمهندسة سما ليس لها مثيل روعة في الشغل وفي المظهر وفي الخلق
نور / طيب يا جماعة نبدأ الاجتماع ولا هنفضل نتكلم عن البشمهندسة سما وننسي الشغل ( هو أنت هنا أنا أفتكرتك مشيت😂 )
محمد / أتفضلوا أقعدوا
( بدء الاجتماع وكانت صفقة كبيرة وسما شاركت في الاجتماع كمان وكان رأيها كويس جدا وزكية والكل أعجبوا بزكائها وكلامها وبعد ما الاجتماع خلص )
راشد / بشمهندسة سما أمتي هترجعي لشغلك لأن في شغل كتير بانتظارك
( سما ماردتش وبصت في الأرض ومحمد لاحظ منظرها فرد هو )
محمد / إن شاء الله لما صحتها تتحسن علشان ماتتعبش تاني
راشد / بس أنا شايفها الحمد لله أفضل وأحلى من الأول
نور / نورتونا والله ومنور مصر كلها يا أستاذ راشد
( مشي راشد والناس اللي معاه وخرج محمد ونور وسما راحوا على مكتب محمد وبعد مادخلوا )
سما / إيه يا عمي حضرتك لسه في شغل تاني ولا هنمشي
نور / لأ مافيش شغل تاني وهتمشوا
محمد / طيب خلاص يلا يا سما
( مشيت سما مع محمد و بعدها بي 4 ساعات روح نور على البيت ودخل أوضة سما بس كانت فاضية وسئل الداده وعرف إن هما مارجعوش على البيت لما خرجوا من الشركة وأتصل نور بسما وردت عليه من أول رنة )
نور / أنتي فين يا هانم
سما / سلام عليكوا
نور / أنطقي أنتوا فين
سما أديت الفون لابوه هو يرد عليه
محمد / أيوة يا نور
نور / أنتوا فين يا بابا
محمد / أحنا 5 دقايق وهنكون في البيت يا نور عايز حاجة يلا سلام
( محمد قفل في وش نور قبل ما يرد عليه وفضل نور قاعد في القصر نص ساعة مستنيهم وشوية و وصلوا البيت )
نور / كل دا يا بابا 5 دقايق
محمد / والله يا ابني ماكنت عايز اجي الوقت وأنا مع سما بيعدي بسرعة
سما / الله يخليك يا عمي شكرا
محمد / دا أنا اللي المفروض أشكرك على أحلى وقت في حياتي دا أنا من زمان ماضحكتش كدة ولا فرحت كدة
نور / هو أنتوا كنتوا فين يا بابا
محمد / أتغدينا برة وأتمشينا على النيل شوية وروحنا محل بيعمل أيس كريم جميل
نور / نعم أيس كريم يعني حضرتك روحت تاكل أيس كريم
سما / وأيه يعني هو الآيس كريم حرام
بقولك يا عمي أطلع حضرتك أرتاح شوية وأنا هدخل أغير هدومي ولو احتجت حاجة نادي عليا
( طلع محمد على أوضته وسما دخلت أوضتها ونور طبعا دخل وراها )
نور / كنتي فين
سما / يعني أنت ماسمعتش
نور / وأزاي تعملي كدة من غير ماتعرفيني
سما / هو أنا كنت لوحدي وبعدين ما اأنت عارف إن أنا وعمي سوى
نور / وإيه اللي أنتي عملتيه في الشركة دا مش أنا قولتلك ماتخلعيش الجاكيتة
سما / وأنا قولتلك الجو حر
نور / والله وبعدين إيه اللي أنتي قولتيه دا
سما / قولت إيه
نور / مش قولتى اللي يبان مني زكاة عني طيب أنا جوزك لو هتزكي يبقى أنا أولى
( نور بيقرب على سما وهي بترجع لورا لحد ما لزقت في الحيطة ونور بقى قريب منها أوي )
نور / إيه مش مالي عينك ولا إيه
سما / 😓😓نور أبعد عني
نور / أنتي مراتي ولما بتلبسي اللبس ده معنى كدة أنك عايزة حاجة وأنا قررت أعملك اللي أنتي عايزاه
سما / 😨😨 تعمل إيه أنت مجنون
نور مسكها من كتافها العريانين / أنتي اللي عايزة كدة
سما صرخت / عاااااااااااااااااااااااااا
نور بعد عنها / بس يا مجنونة
سما / الحقني يا عمييييييييي عااااااااااااا
( محمد نزل جري على صوت سما )
محمد / في إيه مالك يا سما
سما جريت عليه وأستخبت وراه / 😢نور عايز يضربني يا عمي علشان خرجت مع حضرتك وأتفسحت
محمد بعصبية / أنت أتجننت أزاي عايز تعمل كدة
نور مذهول من اللي بيحصل😓 / والله يا بابا ما كلمتها ولا كنت هضربها أنا كنت بتكلم بهدوء معاها بس
سما / يعني أنا بتبلي عليك تصدق يا عمي إن هو يتكلم بهدوء وبس
محمد / لأ طبعا ما صدقش دا أبني متخلف وأنا عارفه
نور / أنا يا بابا
محمد / نور لو حاولت تزعل سما تاني أنا اللي هقفلك ماشي وأتفضل بقى من هنا
( نور. خرج من الأوضة وهو مش مصدق إن سما عملت كدة وبعد شوية محمد خرج وطلع على أوضته وسما غيرت هدومها وقاعدة في أوضتها وبالليل سما خرجت علشان تتعشي معاهم وبعد الأكل )
سما / عمي بقول لحضرتك إيه ماتيجي نقعد في الجنينة ونشرب الشاي هناك
محمد / والله فكرة حلوة يلا
نور / طيب أنا في المكتب يا بابا لو عوزتني
سما / 😏طيب ما تيجي تشرب معانا الشاي

نور أستغرب / ليه هو في حاجة
محمد / يعني هيكون في ايه يا أبني هو لازم يبقى في حاجة علشان تقعد معانا يلا تعالى
( خرج نور مع أبوه الجنينة وسما دخلت تجيب الشاي وبعد ما خلصت وخرجت )
سما لنفسها / وربنا لاخليك تشوف النجوم في عز الظهر يا نور
حطت سما الشاي على الطربيزة وناولت كوباية لمحمد
محمد / الله الشاي جميل يا سما تسلم ايدك
سما / أصله مغلي يا عمي وعليه نعناع من الجنينة أنا لقيته مزروع فيها
نور شرب شوية شاي ورجعهم تاني بسرعة
نور / إيه القرف ده
سما بخبث / 😢كتر خيرك أنا غلطانة أساسا أني طلبت منك تشرب شاي معانا
محمد / في حد يقول كدة ليه يعني عايز تضايقها وخلاص
نور / حقك عليا يا بابا أنا غلطان
تسلم أيدك يا سما الشاي حلو سامحيني
سما / لو عايزني أسامحك أشرب كوباية الشاي
نور 😨/ إيه لا أصل أنا ماليش في الشاي أوي
سما / 😔😔😔😔خلاص براحتك
محمد / هو انت ماعندكش دم يعني هي عملته وتعبت فيه وأنت مش عايز تشربه
( نور شرب كوباية الشاي واللي هي عبارة عن 4 معالق شاي كبار و 0 سكر يعني هيعمل أحلى دماغ 😂😂😂😂 )
أستمرت المقالب على نور من سما وطبعا نور ما بيقدرش يتكلم
نور وأبوه بيروحوا الشركة وسما بتفضل في القصر بس أبو نور بيرجع بدري علشان سما ونور كمان بيروح يتغدا في البيت معاهم وفي يوم قبل الغدا وقبل ما نور وأبوه ييجوا من الشركة علشان يتغدوا سما خرجت تتمشي في الجنينة بس بعدت شوية وراحت عند أخر الجنينة من ورا القصر وشافت مكان غريب عبارة عن أوضة صغيرة والورد مغطي حيطانها ونازل عليها وكأنها مبنية من الورود ومش باين من حيطانها غير الباب سما حاولت تفتحه وتدخل بس معرفتش فرجعت على القصر وسألت الداده
سما / داده في مكان كدة في أخر الجنينة شكله جميل وحيطانه مليانة بالورد
الداده / أيوة عارفاه دا مكان أستاذ نور بيقعد فيه أوقات هو عمله من حوالي سنتين ومانع أي حد يقرب منه
سما / طيب ليه وبعدين هو قافل الباب ليه
الداده / والله يا سما هانم معرفش حاجة
( وهما لسه بيتكلموا دخل نور وأبوه فقعدوا والداده حضرت الغدا وأتغدوا وسما ماعملتش مقالب في نور النهاردة ولما نور دخل أوضة المكتب سما دخلت وراه )
سما / ممكن أتكلم معاك شوية
نور / إيه عندك مقلب تاني عايزة تعمليه
سما / والله على حسب
نور / أزاي يعني
سما / يعني لو وافقت على اللي اأنا عايزاه مش هعمل فيك مقالب ولا أي حاجة إنما لو رفضت هعلن عليك الحرب لأني كل اللي فات دا كان حاجة بسيطة خالص
نور / هاتي من الاخر وقولي عايزة إيه
سما / ***
__________________

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى