الشهر: يوليو 2022

  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثاني عشر

    الحلقه ال 12 موعد مع القدر وقفنا لما محمود كان سكران ومسكها وقالها انه هيؤدبها فضلت ياسمين تضرب فيه وتشد نفسها بعيد ولانه كان سكران عرفت تفلت منه وصرخت فيه ياسمين: انت عايز تضربني علشان الساقطه دي؟ محمود: اضربك اه بس مش علشانها علشان انتي بتقللي من احترامي. وبعدين جيهان جت تبكي وتقول انك بهدلتيها وبعدين هيا مش ساقطه. ياسمين…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الحادي عشر

    فضلت ياسمين اليوم كله في السرير من غير غدا او عشا كانت عايزه تخرج بس ماقدرتش تتحرك عرفت ان تعبها مش جسدي لكن نفسي. كمان محمود مرجعش المقصوره من ساعه ما اتخانقوا تاني اكيد هو نسيها واكيد هو مع جيهان مبسوط… الباب خبط على ياسمين وقامت فتحت لقت جيهان قدامها جيهان: مساء الخير ياسمين، ماشفناكيش على العشا ياسمين: اصلي مش…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل العاشر

    فضلت ياسمين مع عمرو اكتر من ساعتين لحد ماهو نطق عمرو: انا اسف ياسمين ياسمين: مالوش لازمه الاعتذار ده مش غلطك عمرو: عارف بس بأنب نفسي لاني انا اللي قولتلك ياسمين: انت مكونتش تعرف انا مين وده كان القدر عمرو: قدر ايه بس كان المفروض اخرس خالص ياسمين: بالعكس انا مبسوطه لاني اتعرف عليك عمرو: ولي بقى انا سببتلك مشكله…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل التاسع

    لحلقه التاسعه موعد مع القدر قعدت ياسمين على السطح وبعدين لقت ظل فوقها فتحت عنيها لقت راجل انيق طويل وملامحه راقيه مختلف تماما عن جوزها اللي شديد الجاذبيه معرفتش تتكلم فاتكلم هو: اسف لو بضايقك بس مفيش كراسي فاضيه وانا عايز استمتع بمنظر البحر فممكن اقعد جنبك؟ ردت بابتسامه هاديه: طبعا ممكن تقعد استاذ… شكرا واسمي عمرو. ياسمين: وانا ياسمين…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثامن

    وقفنا لما ياسمين قالت لمحمود انه مش هيطول منها حاجه نروح لسمر وخالد. اخد خالد سمر للبيت القديم اللي على النيل الاشبه بكوخ وعدي الطريق كله في صمت من الاتنين لحد ما وصلو ومد ايده علشان يساعدها تنزل بس هيا رفضت مساعدته واول ما شافت الكوخ بصت لخالد باستفسار فقالها هو خالد: اهلا بيكي في عش الزوجيه. سمراتصدمت وصرخت ولفت…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر الفصل السابع 7

    رواية موعد مع القدر الفصل السابع 7 وقفنا لما محمود قالها ان ابوها باعه ليه وانها بقت ملكيه خاصه لمحمود محمود: ابويا عنده حس دعابه غريب لانه ساعتها خيرني ما بين انه اتجوز واحده هو اختارها وبين حرماني من الميراث وطبعا انا قلتله اني افضل اعيش من غير فلوس على اني اعيش مع واحده ما اعرفهاش فخلاني سكران في ليله…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل السادس

    وقفنا الحلقه اللي فاتت لما على قال لياسمين ان احمد هو الملياردير محمود المصري حست ياسمين ان رجليها مش شيلاها فقعدت على الكنبه على: انا متأكد، انا شفته مع ابوكي لما رهن قصره، هو انا متأكد على الرغم من هدومه البسيطه بس هو الراجل ده ياسمين: بس… بس هو بيعمل ايه هنا؟ انا مش فاهمه اي حاجه يا على على:…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الخامس

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الخامس سمعت سمر محمود وهو بيقول لجيهان انه راجل متجوز سمعت صوتهم خارجين فجريت على اوضتها والنار بتاكلها بقى الساقطه دي هيا اللي اقنعت محمود انه يوافق على خالد ده، لازم تتصرف وتعمل اي حاجه توقف الجوازه دي مش لازم تستسلم بسهوله، طلع النهار وكانت ياسمين واقفه في البلكونه تستمتع بشروق الشمس…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الرابع

    وقفنا الحلقه اللي فاتت لم سمر كانت مع خالد ومره واحده طلعت تجري ومشيت من غير ما ترد على حد شويه وخرج خالد وراها وهو مبتسم جدا ياسمين: ايه اللي حصل؟ مالها في ايه؟ خالد: اديتها خاتم خطوبه ياسمين: وايه اللي بهدل شعرها كده وطلعت تجري ليه؟ خالد: علشان بوستها غصب بعد ما لبستها الخاتم ولما حاولت تضربني بالقلم بوستها…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثالث

    حاول يقرب عليها وزعلت لان اول بوسه هتكون من نصيب واحد سكران وفجأه… وقبل ما يوصلها حست بيه بيبعد عنها ولما فتحت عنيها لقته مرمي على الارض هو وصاحبه ورفعت عنيها لقت عنين حاده بتبصلها. رجعت لورا كام خطوه. هو ده نفس الراجل الضخم اللي قابلته في المحل ومن اضطرابها داست على طرف فستانها ووقعت في بركه طينه وهدومها كلها…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثاني

    فضلت يا سمين في سريرها تفكر في الست سنين اللي فاتو من ساعه ما هربت من بيت ابوها حياتها اتغيرت كتير. اشتغلت وبقت ساكنه في فيلا صغيره اشترتها لنفسها في الريف بعيده عن زحمه المدن وبعيده عن ابوها بكتيرولحسن حظها انه محدش كان بيعرفها لانها حتى وهيا مع ابوها ماكنتش بتخرج من البيت اتغيرت ياسمين جدا ومبقتش البنت الصغيره اللي…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية موعد مع القدر للكاتبة الشيماء محمد الفصل الأول

    اقتباس من الرواية افتكرت صفاء بمراره اليوم المشؤوم اللي جت عبير فيه البيت بكل وقاحه واعلنت انها حامل من حسين وانها قررت تفضل في البيت لحد ما تولد لانها حامل في ولد وهو الوريث، امها صفاء كانت هتنهار بس تماسكت علشان تحافظ على المظاهر اللي كرهتها ياسمين وكرهت ضعف امها واستسلامها وفضلت معاهم سبع شهور تعذب فيهم، وكل ما تشوف…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصه الدولاب الملعون و انس

    ماما نزلت تشتري طلبات للبيت.. احنا لسه ساكنين في العمارة جديد.. فهي نزلت تجيب حاجات للشقة الجديدة وسبتلي “أنس” اخويا الصغير.. انس عنده خمس سنين.. هو شقي جدا.. فقلت يلا أما العب معاه شوية.. قلت لأنس اني هخبيه جوه الدولاب الصغير اللي ف اوضته.. وانا هطلع بره.. وهفضل اردد اسمه قال يعني ان معرفش مكانه وهفضل ادور عليه لحد ما…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصه الجن العاشق

    انا عمري ما صدقت بقصص الجن وبشوفهم ان كل القصص اللي بتتحكي عنهم تخاريف.. بس اللي مريت بيه خلاني اغير رايي!.. القصة اللي جايه احكيهالكم حصلت من سنة تقريبا.. انا ست متجوزه هي حصلت مع جوزي.. دايما محمد جوزي متعود انه يحلق دقنه بليل بيفضل قدام المرايا ساعة يفضل يحلق.. كنت دايما بقوله ليه بتحلق بليل ما عندك الصبح او…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصه الملبوسه

    القصة اللي هحكيهالكم حقيقية وحصلت في دبي من سنة تقريبا.. واحد متجوز وحده اوكرانيا.. هو بيحمل الجنسية الاوكرانيا لكنه عربي الاصل.. المهم الشخص ده ممكن نقول عليه ان اسمه الوهمي ” طلال ” وزوجته الاوكرانيا ” نيكول ” انا هحكي القصة بلسان طلال… طلال بيقول انا كان كنت بحب نيكول حب جنون واتجوزتها حسب الشريعة الاسلامية بورق رسمي وعشنا مع…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مستحيل الفصل العشرون 20 بقلم سارة اللومي

            رواية حب مستحيل الفصل العشرون  بعيد مش راجع قبل الليل ٫ أصل انا امبارح كلمت أمي في الموضوع ؟  – كلمتيها قولتيلها ايه اوعي تكوني خربتي الدنيا ؟  – لا ما تخافيش انا قولتلها ” ابنك مش عاوز يسيب بنت الناس في حالها وملاحقها زي خيالها دا غير أنه بقاله ثلاثة ايام ما خرجش من البيت ،…

    أكمل القراءة »
  • رواية حب مستحيل الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم سارة اللومي

           رواية حب مستحيل الفصل الواحد والعشرون  طيب الحمدلله يبقى انا اقوم اغسل وشي واروح الجنينه اشم شوية هوا نِضاف بقي ☺️  – احسن حل وانا طالعه كمان ولو عايزه حاجه اجيبهالك وانا راجعه قوليلي اوعي تتكسفي ؟ – لا يا حبيبتي سلامتك أبقي سلميلي على خالتي أم نفيسه لو روحتي عندها  – طيب ماشي سلام عليكم .…

    أكمل القراءة »
  • رواية لم انضج بعد الفصل الواحد والعشرون 21

        رواية لم انضج بعد الفصل الواحد والعشرون  لطف روحت من شغلها لقت بناتها لابسين بيجامات زي بعض ونايمين في حضن بعض على سرير زي ما هي ربتهم يحبوا بعض ولقت سليم نايم على سريره غيرت هدومها وخدت شاور ولسا هتنام تليفونها نور كذا مرة فتحته لقت رسائل زي  ازيك يا لطف انا عدي اللي معاكي في الفصل كنت…

    أكمل القراءة »
  • رواية عذابك نعيم الفصل السابع 7 بقلم الاء عمر

        رواية عذابك نعيم الفصل السابع  ايهاب تعالي نامي هنا  خلود لا عادي انا هرتاح هنا اكتر  ايهاب السرير كبير ياخلود وانا مش هقربلك متخافيش  نظرت له ثم للسرير لتجده يفسح مجالا واسعا لها نامت على الجانب الآخر وهو ظل مستيقظا يقرأ أحد الكتب  خلود ه.هي مراتك هتفضل عايشة هنا  ايهاب قصدك طليقتي هي هتفضل هنا لحد ماتلاقي شغل…

    أكمل القراءة »
  • رواية عناق سام الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة ابراهيم

          رواية عناق سام الفصل الثامن  أنها أسعد واحدة في الدنيا وكأنها بتملك الكون وفجأة قطع شرودها صوت جمبها ” أنتي سندرا مش كدا  – بصت جمبها بخضة لقته القبطان ” ايه دا أنت تعرفني؟  – ‏بإبتسامة وهو باصص ع جزيرة بعيدة قدامه ” خلاص قربنا ومهمتك هتخلص – ‏بستغراب ” قصدك أيه أنت بتتكلم عن ايه؟!  –…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى