السنة: 2022
-
روايات رعب
روح العاشقة الجزء العاشر و الاخير
دخلت ، ام سحر قالت وعلي وشها نفس الابتسامة ” اقعد خالد ” ، قعدت ولقيتها قالت ” عامل ايه ” ، رديت و قولتلها ” الحمدلله علي كل حال ” ، اتكلمت بعد ما قربت راسها ناحيتي وهي بتبتسم وقالت ” ما تبجي تزور سحر معايا ” ، كنت في حالة من الاندهاش ، انا اللي كنت جاى عشان…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
روح العاشقة الجزء التاسع
اخدت الورقة من ام سحر ، ولسه هقرأ اللي فيها ، ام سحر اتكلمت وقالت ” متقرأش حاجة يا خالد ” بصيت لام سحر بتعجب ! ، لقيتها كملت كلامها وقالت ” وصية سحر انك تقرأ الورقة دى لوحدك .. وحتي حلفتني انا مقرأش اللي فيها .. وانا اقسملك اني ما اعرف ايه اللي مكتوب جواها ” ، في اللحظة…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
روح العاشقة الجزء الثامن
وصلت بيت عماد ، وخبطت علي الباب ، كان عماد اللي فتح الباب ، اول ما شافني اتكلم وقال بتعجب ” خالد .. ازيك !” ، اتكلمت وقولت من غير اى تسليم ولا مقدمات ” عماد انا عايز اروح بيت الخياطة .. ” ، عماد فكر شوية وهو مستغرب وقال ” خياطة مين !؟ ” ، رديت علي وانا بقول…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
روح العاشقة الجزء السابع
قومت دخلت الحمام تاني عشان اخد دش ، لان معاد المدرسة جه ، ولما فتحت باب الحمام ، كانت الصدمة ! ، شوفت البانيوا مليان بالدم ، لدرجة ان الدم كان بينزل من البانيوا بسرعة رهيبة ووصل لحد رجلي ، انا واقف متسمر مكاني ومصدوم ، مش قادر اصدق اللي بيحصل ، فجأة خرج من الدم اللي في البانيوا ،…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
روح العاشقه الجزء السادس
روح العاشقه الجزء السادس في لحظة ما غمضت عنيا ، فتحتها تاني ! ، كنت علي السرير ، بس كان قدامي بلكونة ، ايه ده ! ، البلكونة دى جت زى ! ، لما بصيت كويس في الاوضة ، مكانتش اوضتي ، لما بصيت جمبي ، اتخضيت من اللي شوفته ، كانت سحر ، شكلها كان غريب ومخيف ، شعرها…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
روح العاشقة الجزء الخامس
لما فتحت الباب ، كان عماد ، بيبكي ويقول ” حرام عليك .. حرام عليك يا خالد ” ، رديت بسرعة وبلهفة ” مالك يا بني !” ، رد عليا بحزن ” سحر انتحرت .. انتحرت بسببك ” ، في اللحظة دى بصيت لماما اللي ضربت بأديها علي وشها لما سمعت اللي قاله عماد ، في اللحظة دى سبت عماد…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
روح العاشقة الجزء الرابع
روح العاشقة الجزء الرابع لما رجعت البيت وانا طالع علي السٌُلم ، حسيت ان في ضيوف عندنا ، لان سمعت صوت حد عندنا عير ماما ، دخلت الشقة عشان اشوف مين ! ، لكن اتصدمت ! ، الضيف اللي كان عندنا كانت ” سحر ” ، ازاى ! وليه ! ، دى الاسئلة اللي جت في دماغي اول ما شوفتها…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
روح العاشقة الجزء الثالث
بعد ما جهزت نفسي ورايح المدرسة ، فتحت باب الشقة وخارج ، لقيت ورقة قدام الباب زى الجواب ، وطيت عشان اجيبها ، وقفت وانا بفتح فيها ، ولما فتحت الجواب ، خرجت منه ورقة كان مكتوب فيها : ” عايزة اشوفك تاني ارجوك اول ما تقرأ الورقة دى تيجي ” ، بعد ما قريت الجملة دى كان مكتوب تحت…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
روح العاشقة الجزء الثاني
عماد قال ” لا وكمان صوت روعة في الغني ” ، الخياطة ردت وقالت ” بجد .. طب ما تسمعنا حاجة يا خالد ” ، كأنها ما صدقت ، انا أصلا عندى خجل مش بغني قدام حد غير اصحابي ، رديت وقولت ” لا لا مش هينفع خالص .. انا اصلا ما بعرفش اغني متصدقيش عماد ” ، لكن في…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
روح العاشقة الجزء الاول
العشق هو اقوى درجات الحب ، ومن الحب ما قتل برضه ، طبعا يا اسلام هتقول انا بقولك كده ليه في الاول ! ، هتعرف ده لما تسمع حكايتي ، عشان مطولش عليك ، انا حكايتي بدأت لما عماد صحبي وجارنا رن عليا وقالي ” خالد انا عايزك هنروح انا وانت مشوار كده ” ، رديت عليه وقولتله ” مشوار…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه قصيره
طول سنين عمري ال 30 وأنا بخاف من الماية، وافتكر إن مئات المحاولات من أهلي في تعليمي العوم وانا في سن صغير، كلها فشلت فشل زريع، لحد ما رموا طوبتي زي ما بيقولوا، حتى محاولات صحابي فشلت، مكنتش بهتم لتريقتهم عليا وسخريتهم مني، إني وبرغم كبر سني لسه بخاف، وكان الكل يستغرب، إزاي اسكندراني مبيعرفش يعوم؟!، فأصبحت الراجل التلاتيني اللي…
أكمل القراءة » -
قصص
شبح ميت
قبل ماخش في الموضوع، عايزه اقولكوا إن ترتيبات الله هي المنقذ دايمًا لكل حاجه بتحصلنا، وانه دايمًا بيخلينا سبب، وبيحطنا في المكان الصح… انا غادة رأفت طالبة بكلية العلوم، قاعدة في بيت مغتربات، وده لان الجامعة بعيدة عن بيتي، واسمحولي مش هقدر اقول المكان والجامعة…. الموضوع بدأ لما بيت المغتربات اللي انا عايشة في بدأو يبنوا في مبنى جديد، ولما…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية نوسين الفصل العاشر و الاخير
( نوسين ) الفصل العاشر ” الأخير ” : رغم أن الكلمة جعلت الأنثى داخلها تنتشي، وقلبها يصرخ أنه أخيرًا سينل مكافأته على تحمل كافة فصول الحب؛ فصل القسوة، والتجاهل، والرفض، اخيرًا وصل لربيعه؛ الربيع الذي سيزهر فيه ويتنشق رحيق العاطفة متلذذًا بها. ولكنها كانت أقوى من أن ترضخ بهذه السرعة لمطالب قلبها الخانع، إذ قالت بإباء وكمد: -دا لما…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية نوسين الفصل التاسع
( نوسيـن ) الفصل التاسع : أحست “نوسين” أنها في ساحة حرب، وأنه فجر فيها قنبلة مدوية غادرة فتتها لأشلاء، حتى ما عادت قادرة على لملمة اشلائها المُبعثرة؛ لتُعلن أنها خسرت هذه الحرب التي كانت أقصر وأقسى مما توقعت. ابتلعت ريقها الذي صار جاف، ودون أن تنطق بحرف، كانت تتحامل على جسدها الذي أحسته مُخدر من فرط الشعور بالألم الذي…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية نوسين الفصل الثامن
( نوسيـن ) الفصل الثامن : بوغتت نوسين بتواجدهما والخبر الصادم الذي ألقوه بوجهها… بل بقلبها كفتيل مشتعل، وظلت تبحث بين طيات عقلها عن اجابة مناسبة لسؤال عمته الذي بقيَ مُعلق بالهواء، ولكنها عجزت عن ذلك؛ وكأنها تبحث عن إبرة في كومة قش. وفي عناية إلهية خرج “عمر” من شقته ليتفاجأ بوجودهما، وأمام نوسين المتصنمة أمامهما ! اقترب منهم بخطى…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية نوسين الفصل السابع
( نوسيـن ) الفصل السابـع : أخذ دقائق قليلة، يحاول فيها إصدار أي رد فعل، كالتحرك ومحاولة الانسجام مع قنبلة الصدمة المدوية التي وُضعت بغتةً بين ثناياه، شاعرًا أنها ستنفجر في أي لحظة ممزقة إياه ومَن حوله لأشلاء! إلى أن استجابت أقدامه أخيرًا لوجوب تحركه، وتوجه صوبهما، فاخترق سمعه صوت “نوسين” المنتفض بغضب بدا أنها تحاول السيطرة عليه: -أنتي كدا…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية نوسين الفصل السادس
( نوسيـن ) الفصل السادس : أدخل عمر الطفل للسيارة التي كانت تنتظره، والتي كان بها “نوسين” ومعها جارها وصديقها المقرب “حوده”، ثم ركب هو الاخر، فأشارت نوسين لـ “حوده” هاتفة بتوجس وكأنهم سيتم امساكهم بالجرم المشهود في أي لحظة: -اطلع بسرعة يا حوده يلا. وبالفعل إنطلق “حوده” بالسيارة، فالتفتت نحو عمر تسأله بقلق لم يخفَ عليه: -متأكد إن محدش…
أكمل القراءة » -
قصص
مزمار الجحيم (كامله)
مزمار الجحيم ١ ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم…! وده كان دايمًا رد أي حد لما يسمع عن الجن والعفاريت وما وراء الطبيعة وما إلى ذلك بس أنا كان دايمًا رأيي مختلف عنهم وشايف إن الكلام ده كلام فارغ وملوش أي أساس من الصحة، وأي حد بيحكيله قصة ولا أتنين عشان يتشهر بيها، وإنهم حتى لو موجودين هيبقوا أقوى مني في…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية نوسين الفصل الخامس
( نوسين ) الفصل الخامس : كانت “ثريا” تعد الطعام، وخرجت من المطبخ وهي تمسح يدها المُبللة، فـ فوجئت بالشجار الذي يحدث أمام باب منزلها، تحركت نحوهم مسرعة وهي تسأل مصدومة: -في إيييييه؟ أجابها الرجل بلهاث عنيف، وكأن ذلك البربري يحمل قدرًا لا بأس به من الشهامة التي لا تليق بما يفعل: -دا واحد عايز يتأدب وبأدبه يا حاجة، ادخلي…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية نوسين الفصل الرابع
( نوسين ) الفصل الرابـع : إنقضت عليه بينما يغط في سبات عميق، تهزه مسرعة بهلع وهي تناديه في إلحاح وكلمات مبعثرة كحالها: -عمر، عمر قووووم، يخربيتك جايب راحة البال دي منين قووووم. إنتفض عمر من غفوته بسبب مباغتتها، وبلحظة كان ذهنه فيها مفتقر لوعيه وادراكه؛ جذبها بقوة لتسقط على الفراش، وأحاطها بجسده من الأعلى دون أن يمسها، ولكنه كان…
أكمل القراءة »