السنة: 2022
-
روايات رومانسيه
رواية بعشقك طامعه الفصل الخامس
هبط كلا من بثينه ويحيي لفض الاشتباك بين غصون وغيث حتي لا يعلم بهم الحاج غالب ويتخذ قرارا تعسفيا ضد غصون …اخذ يحيي غيث ليهدئه واخذت بثينه اختها ضحي وصعدت الي غرفتها حتي تبعدها عن شر غصون …جلست بثينه واجلست ضحي بجوارها وسألتها بحنق =ايه اللي نزلك تحت…احنا مش اتفقنا نبعد عنها الفترة دي …ولا انت خلاص مش مستحمله تصبرى…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية بعشقك طامعه الفصل الرابع
بعد خروج شادي من بيت جده عاد الي بيت والده يزفر بحنق …كان ضياء مع غصون في هذا البيت لانه يعلم جيدا ان شادي سوف يسهر مع قمر وساميه ووديعه ما زالوا ببيت الحاج غالب …انتفض كل من غصون وضياء عند سماع باب الشقه يصفع بقوة لتشهق غصون فكتم ضياء فمها بيده وحذرها الا تصدر صوتا …وقام مسرعا وارتدي ملابسه…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية بعشقك طامعه الفصل الثالث
بعد عوده غالب ويحيي استدعي غالب غيث ليأخذه الي المصنع ليثبت وجوده امام ضياء…دخل مكتب ضياء واجلس غيث علي مكتب ضياء الوثير دلفا كلا من ضياء وشادي الي المكتب تفاجأ بوجودهم …نظر اليهم ضياء نظرة متوجسه وقال =هو انا غلط في مكتبي …ولا ايه …اهلا يا حاج غالب. زفر الحاج غالب بحنق وقال =جرى ايه يا ضياء …انت ناسي ان…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية بعشقك طامعه الفصل الثاني
الفصل الثاني في الصالون دلفت همس لتجد شادي يتأفف كثيرا معطيا لها ظهره فابتسمت بتسليه قائله =حاسب علي شويه الهو اللي في صدرك …وخليهم هينفعوك قريب …متستعجلش علي قضاك. التفت لها شادي ناظرا اليها نظرة احتقار من شعرها الي اسفل قدميها قائلا =انتي ايه اللي جابك ورايا …مش خايفه قمر تشوفك وتزعل انك واقفه معايا …وخصوصا بعد ما دافعتي عن…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه الصندوق
الصُّندوق “لا تَفتح ما لا تعرف” -يا أحمد .. أنا لَقيت حاجة. -حاجة إي يا ياسر؟ الحكاية بدأت لمّا ياسر بلَّغني إنّه لَقى حاجة خَشب وإحنا بنُحفر البير، نِزِلت في الحُفرة عَشان أشوف إي اللي ياسر بيقول عليه، بدأنا نزيح التُّراب من فوق الخَشب لغاية ما ظَهَر صندوق، الصندوق كان عليه قِفل غريب، تقريبًا من زمان لأنّي ماشوفتِش زيّه قبل…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه حُرمة أموات
قصه حُرمة أموات ، انا سواق توك توك ومش عيب أبدا اني اقول كدا، الشغل عمره ما كان عيب، حصل معايا موقف مش قادر انساه خالص . في يوم كنت بوصل زبونة لمنطقة اسمها أطلس في حلوان ، في الطريق ده بنعدي على ترب موجودة على يمين الشارع . مش فاكر بالظبط الساعة كانت كام مكنتش مركز اوي الحقيقة، بس…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية بعشقك طامعة الفصل الاول
الفصل الاول � في فيلا الشريف يوجد رجل بعمر السبعون عاما وهو الحاج غالب الشريف يبدو علي وجهه اثار الحزن العميق بسبب حادثه تمت منذ سبع سنوات فقد فيها ابنيه غازى ونديم ومنذ هذه اللحظه عاش ميتا وقام بعمل توكيل بادارة المصانع الي زوج ابنته الوحيده ساميه الرجل الغير مناسب لابنته وعائلته ضياء الغريب وهو اسم علي مسمي فهو رجل…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه بعدالمغرب
الأطفال ساعات بيكونوا مُخيفين، واللي حصل من فترة قريبة مش قادرة أنساه لحد النهاردة. اختي الصغيرة عندها 8 سنين، وكان عندنا جيرانا في زيارة لينا وجم بعد المغرب والجو كان حر فالأطفال كانوا بيلعبوا برا. اختي كانت معاهم وأثناء ما الكل بيجري وبيلعب وقعت على الأرض فجأة وبدأت تعيط جامد، استغربنا لأن مفيش في جسمها أي إصابة ولو بسيطة، ولما…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه نزيل رقم 66
نزيل رقم 66 النهاردة انا جاي أحكليلك تجربة حصلت معايا شخصياً، تجربة عمري ما هنساها مهما عدى عليها الزمن… وحكايتي بتبدأ لما كنت لسه متخرج جديد من كلية الطب، وقتها نزلت في مستشفى من المستشفيات الحكومية المتطرفة بره المدينة، وفي اليوم ده.. كنت نبطشية 24، الطوارئ يومها كانت زحمة جداً عكس العادة، وده بسبب حادثة كبيرة حصلت على الطريق القريب…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 29 و الاخيره
كلامه ده بيخطف قلبي وبيخليني احس اني فرحانه اوي وقلبي بيدق بسرعه ووشي بيسخن ويحمر.. لمس خدي بحنيه وهو بيبصلي بعشق.. اتكلم بمرح وهو بيغمزلي وقالي.. (هتنامي في حضني النهاردة).. فتحت عيني بصدمة وخوفت.. ضحك عليا وقالي.. (انتي خوفتي كده ليه؟ ).. حركت راسي بـ لا وقولتله.. (انا مش خوفت)… قرب مني وهو بيبص على شفايفي وقالي.. (انتي مش ايه؟…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 28
خرجنا للمعازيم وكل الناس كانوا فرحانين بينا وعرفني على عيلته كلهم وعرفت انه كان مفهمهم كلهم اني كنت مسافره.. واتفاجأت باعمامي كلهم ومراتتهم وعيالهم واللي شوفتها ومعرفتهاش هي سلوى بنت عمي وكانت لوحدها.. كانت خاسه اوي ووشها باهت جدا.. قربت مني تسلم عليا سألتها علي عمي ومراته واختها لمياء.. بصت لحسام واتكلمت بتوتر وقالتلي ان اختها لمياء اتقبض عليها بتهمة…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 27
حركت راسي بالايجاب وخرجت وشي من جوه حضنه ورفعته وبصتله.. نظرات العشق اللي كانت ماليه عينيه طمنتني اوي.. مكنتش شايفه حد غيره.. خرج علبة صغيرة من الچاكيت بتاعه وقدمهالي.. بصيت للعلبه بستغراب.. فتحها قدام عيني ولقيت فيها الدبلة اللي انا بعتها.. بصتله بصدمة ومكنتش مصدقه هو جابها ازاي ومنين.. مسك الدبلة واتكلم معايا بتحذير وقالي(الدبلة دي لو اتخلعت من ايديكي…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 26
(مساء الخير).. لفيت ابص ورايا لقيت شاب واقف وبيبصلي باعجاب واضح جدا في عينيه.. رديت عليه بهدوء وقولتله (مساء الخير! ).. اتكلم وهو بيبصلي باعجاب وقالي(انا هاني اخو العريس).. ابتسمتله برقه وقولتله (اهلا وسهلا ).. اتكلم بسعاده وقالي(انتي صحبة العروسه صح؟ ).. هزيت راسي بالايجاب وقولتله(اه).. ابتسم بسعاده وهو بيبصلي وقالي(انا شايفك واقفه هنا من اول ما الفرح ابتدا شكلك…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 25
بص للدعوة ومد ايديه وخدها وهو بيقولي(عقبال ما نوزع دعوة فرحنا).. اتكسفت اوي ووشي احمر جدا.. بص في الدعوه وقرأ اسم العريس والعروسه وميعاد الفرح والمكان.. اتكلم معايا ببرود وقالي(انتي هتروحي الفرح ده؟ ).. رفعت حاجبي وقولتله(طبعا هروح).. هز راسه وقالي(تمام يبقى انا كمان جاي).. بص في الدعوه تاني ومقالش اي حاجه.. بصتله واتغظت جدا.. قومت وقفت من مكاني وقولتله(انا…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 24
خدت ولاء واحنا بنشتري حاجات نقصاها وعدينا من قدام القسم اللي هو فيه.. وقفت قدام القسم وانا بفكر اعمل اللي انا فكرت فيه ولا لأ.. ولاء بصتلي وسألتني(مالك بتفكري في ايه؟ ) بصتلها وانا بفكر وسألتها (انتي معاكي دعوة من بتاع فرح؟ ) هزت راسها بـ ااه وقالتلي (اه معايا عيزاها ليه؟! ).. بصيت على القسم وقولتلها(هاتيها بس كده )..…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 23
مسكت ولاء تليفونها وهي بتتكلم بثقة وقالتلي(بصي انا هوريكي العريس وهو جمب العروسه علي تليفوني اصل انا صورتها عشان تعمليلي نفس الميك اب بتاعها يوم فرحي ).. وقفت مصدومه وخايفه اشوف الصوره.. اتكلمت ولاء بثقه بعد ما جابت الصورة على تليفونها وحطت التليفون قدام عيني وقالت بثقه(هو ده بقى العريس).. بصيت للصورة بصدمه.. دا طلع مش هو فعلاً.. دا انت…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 22
قعدت قدامه وانا ببصله اوي ومستغربه بروده ده.. اتكلمت وانا ببصله اوي وقولتله(ازيك ).. هز دماغه بثقه وقالي(الحمدلله ).. بصتله بغيظ وحاولت افكر في اي حاجه اقولها واستفزه بيها عشان اعرف هو ليه عامل نفسه مش عارفني.. كان بيبصلي ببرود وعادي جدا وده كان مجنني.. ازاي نظراته ليا عاديه كده.. فجأة تليفوني رن برقم المحاميه.. بصيت للتليفون وهو في ايدي…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه الحفله الاخيرة للست كامله
عارف لما تكون في المكان الغلط في الوقت الغلط، طب عارف العبيط اللي كان واقف ببتفرج عالخناقه، ف اكل علقه بالغلط والناس بتضرب في بعض، اهو ده بالضبط اللي حصلي. الحكايه ابتدت لما جالي عرض شغل في القاهره، انا من اسيوط بالمناسبه، وصلت القاهره والمفروض اني كنت استلم سكن تبع الشركه، بس علي ماخلصت ورقي واستلمت، اكتشفت ان مسئول السكن…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 21
وجع صعب اوي كنت حسه بيه.. اتكلم سواق التاكسي معايا وقالي(تحبي اوديكي مكان تاني ولا اكمل الطريق على العنوان اللي حضرتك قولتي عليه).. رديت عليه بصوت ضعيف وانا بعيط وقولتله(وديني علي العنوان اللي قولتلك عليه وبعتذر علي انهياري دلوقتي بس في شخص عزيز عليا مات) اتكلم السواق بحزن(لا إله إلا الله ربنا يرحمه ويصبرك).. همست بحزن وانا سانده على ازاز…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية اثبات ملكيه الحلقه 20
مش هنكر ان حسام كان طول الوقت في بالي وخصوصا انه مظهرش ابدا من اخر مره كنا في الشقه.. كنت مستغربه انه مدورش عليا كل ده وانه مظهرش ومحاولش حتى يقابلني او يتكلم معايا رغم انه سهل جدا يقدر يوصلي.. كنت كل يوم بيني وبين نفسي بستناه يظهر ويجي يلومني او يظهر اي رد فعل علي هروبي منه.. بس كنت…
أكمل القراءة »