السنة: 2022
-
روايات رومانسيه
رواية صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل الثاني
صعيديه امتلكت قلب الاسد . رنا احمد عماد بارت 2… في الأرض … كانت حور تفكر في ذلك الأمر هي حقا تحتاج إلي ذلك الشغل … حسان بغيظ شديد/ايه ي دكتوره فكرتي ي اختي . حور بغرور وثقه/طب سبني شويه افكر ي خالي . حسان وهو يذهب بغيظ /طيب ي اختي انا هروح ل عمك عرفان وبعدين هعدي عليكي سلام ي…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل الاول
رواية صعيديه امتلكت قلب الاسد الفصل الاول رنا احمد عماد بارت 1… في الصعيد … في الشارع وهي تبيع الطماطم . شربات بسخرية واستفزاز /كيفك ي واكله ناسك وايه الطماطم العفشه دي . حور بغيظ شديد/ي قاعدين يكفيكوا شر الجاين عايزه ايه ي وليه علي الصبح . شربات بغيظ /ولولوي عليكي ي بعيده . حسان بهيام وغمزه /جرا ايه ي…
أكمل القراءة » -
روايات كاملة
قصه رميم كامله
من وسط الناس اللي جم يباركولي بالنجاح، دة أول برنامج ليا وظهور على التليفزيون، كنت حاسة بوجوده في وسطهم، يمكن لأن ذكرياتي اللي مرتبطة بالمكان ده كانت أسوأ حاجة في حياتي. حاجة جوايا كانت بتترعش، قلبي كان بيدق بسرعة، مش عارفة إيه السبب، حاولت أخبي مشاعر الخوف وأبتسم لده وأضحك لدي، ماهي من عادات أهل البلد عندنا إن أي حد…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه مرعبه
من يوم السكان الجُداد ما جم سكنوا تحتنا والعمارة اتشقلب حالها، وبما إن اوضتي على المنور، فتقريبا هما قاعدين معايا في الأوضة، مفيش حركة بيعملوها أو كلمة بيقولوها إلا وبعيشها معاهم، أصوات عجيبة وروايح أعجب بتوصل لشباك أوضتي اللي بيفرق بينه وبينه أمتار قليلة.. في يوم صحيت من النوم على ريحة بخور قوية جدا، وانا من مرضى الجيوب الأنفية المزمنة،…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
شقة الهلاك الفصل الثامن و الاخير
(الفصل الثامن و الأخير) مشيت و أنا مصدومة معقول يكون قريب كدة مني و أنا معرفش لية عمل كدة ليية! روحت القسم _لو سمحت كنت عايزة أقدم دليل مهم في قضية قتل نور _قوليلي التاريخ عشان أشوف الملف _حاضر _و أنتِ أية الي أكدلك إن دة الخاتم بتاع الدكتور عمرو _بص حضرتك صورتة أهية و هو لابس الخاتم و فية…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
شقة الهلاك الفصل السابع
كل المخادعين أذكياء كفاية لتحويل صدقنا لشئ يستمدوا منه ما يريدون ______________________ (الفصل السابع) تقي كدابة و متفقة مع الي قتل نور واضح جداً انها مشتركة في الجريمة _أدخل _جاية أقعد معاكي شوية _تعالي يا نرمين _أية ياست أنتِ بتختفي طول اليوم _معلشي بقة أنتِ عارفة الي فيها _معرفش أمتي هنرتاح من الفيلم الرعب دة _بأذن الله قريب _هاا لقيتي…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
شقة الهلاك الفصل السادس
الندم لا يصلح الأخطاء بل ينهش الأرواح حتى تعود نظيفة كما كانت. ______________________ (الفصل السادس) بعد ما خلصنا كلام دخلت نمت و نور مجاتليش انهاردة واضح أني قربت فاضل كام خطوة بس تاني يوم نزلت عشان اروح لمدام عبير لقيت الحاج محمود بواب العمارة بيتكلم مع واحد عايز يأجر شقة باين بعد ما الراجل مشي _أزيك يا حاج محمود _نحمد…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
شقة الهلاك الفصل الخامس
بعض الشياطين تحاول إقناعنا بأنهم ملائكة، تجلس بجانبنا و تساعدنا حتى نصبح مثلها يوماً ما. ______________________ (الفصل الخامس) بعد شوية أدتلي العنوان و أخدت منى و روحنا للمكان الي في الورقة لما خبطت على الباب فتحتلي بنت في سني تقريباً _السلام عليكم _و عليكم السلام مين حضرتك!! _أنا جارتكوا في العمارة القديمة _بس أنا عمري ما شوفتك ! _هاا ااة…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
شقة الهلاك الفصل الرابع
(ذلك الصادق الذي يقع بين تلال الكذب نور صدقه سيظهر للعلن، تألم كثيراً و لكن الخلاص قريباً) _______________________ (الفصل الرابع) _بصي يا مروى أنا طلعت لنور بعد ما البواب قالي إن خطيبتي جت فوق لما طلعت لقيت تقى بصالي بشر و حاسيتها مش ناوية على خير و قعدت أهديها و أقولها ننزل تحت و نتفاهم بس هي مرضيتش و بعدين…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
شقة الهلاك الفصل الثالث
تتشابك الخيوط و تكثر الأقاويل حتى نبتعد عن الطريق الصحيح _______________________ (الفصل الثالث) _شوفتي أية! _نفس البنت _نور!!كملي _جتلي في الحلم و كانت بتعيط بنفس الفستان و بعديها صحيت على خبط و كان جاي من المنور و كان فيه شاب معاها و كانوا بيتخانقوا بس أنا مش سامعة صوت أنا كل الي شايفاة حركاتهم بعصبية و صوت كركبة بس البنت…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
شقة الهلاك الفصل الثاني
لم تجد مأوى يحميها من قسوة العالم ______________________ (الفصل الثاني) _لسة فية جزء ناقص ماما مش راضية تحكية لحد =أية هو!! _أخويا خالد خبط نور بالسكينة قبل ما تنتحر =أزاي طب و خطيبتة _كل الي أعرفة إن خالد خبط نور في بطنها قبل ما تنتحر و طلع يجري من الشقة و بالنسبة لتقي فالسكينة عليها بصمات نور و تقي قالت…
أكمل القراءة » -
روايات رعب
شقة الهلاك الفصل الاول
“كل شيئ واضح بالنسبة إليهم و لا يجتهدوا من أجل إدراك الحقيقة” ______________________________ أنا مروي من المنصورة في 3تربية عربي جامعة عين شمس عايشة في شقة جمب الجامعة مع اصحابي رضوي و مني و نرمين طبعاً هتقولوا أزاي بنات يعيشوا في شقة لوحدهم بس أصراحة سكن الطالبات مش حلو خالص و مينفعش يتعاش فية أصلاً و أحنا في الشقة دية…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد الفصل 34 والأخير
حازم بعد ما قفل مع نانيس اتصلت بيه آية عايزة تشوفه وراح قابلها: وحشتيني يا قلبي. بصتله بضيق: لعلمك سيف بيحب همس بجد وبابا مديون للبنك بجد وأنا اتأكدت من ده بنفسي. كشر لوهلة وبعدها ابتسم بتفهم: حبيبيتي أنا كل اللي يهمني مصلحتك وان محدش فيهم يجي عليكي. استنكرت بغضب: انت خليتني أشك في أخويا وبابا وانه بيعمل فيلم عليا…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثالث والثلاثون
هالة فاقت من صدمتها وجريت على صاحبتها واللي خبطتها وقفت بعربيتها ونزلت منها بنت تجري عليهم بخوف: أنا آسفة بس ما شوفتهاش، تخيلت انها هتقف، أنا آسفة. هالة منهارة من العياط و بتحاول تفوقها والبنت جريت على عربيتها جابت برفان فوقوها وهي فاقت بتبص حواليها بضياع وهالة بتكلمها ببكاء: همس كلميني انتي كويسة؟ همس؟ البنت بخوف: نطلب الإسعاف؟ هالة بصتلها…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثاني والثلاثون
همس بتحاول تفكر في أي حاجة تقولها لأخوها غير حقيقة حبها لسيف: أصل المذاكرة و… قاطعها نادر بحزم: لو هتكدبي عليا وتألفي قصة مالهاش أساس من الصحة فارحمينا احنا الاتنين من جدال عقيم مالهوش أي قيمة؟ بصتله باستغراب ودموعها بتلمع بألم: شاغلاني المذاكرة يا نادر مش ده اللي بتشوفوني فيه؟ المذاكرة وبس؟ انتوا حصرتوني في النقطة دي بس فليه مستغرب…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد الفصل الحادي والثلاثون
سيف أخد نفس طويل وفك حزامه وقبل ما ينزل قربت منه وبصتله بإغراء: والمفروض تفتحلي باب العربية في أي وقت أنا معاك. كشر وكان هيعلق بس سكت؛ هو بالفعل كان بيعمل ده لهمس بس اكتشف ان الحاجات دي بتتعمل بحب مش اتيكيت ولا أي نيلة تانية خالص ده مجرد حب صافي وبس. نزل وفتحلها الباب وهي بصتله: المفروض تمد ايدك…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثلاثون
دخلت شذى مبتسمة: ينفع أدخل يا دكتور؟ بصلها بصدمة مش مستوعب هي هنا ليه؟ وجاية الجامعة ليه؟ وتلقائيا بص لهمسته بخوف وبدل نظراته بينهم. استغربت صمته فقالت بهزار: أمشي ولا ايه؟ همس باصالها بغيظ لان دي اللي بتاخد منها حبيبها، بصت لسيف ولاحظت ارتباكه، رجعت تبص لشذى تدرسها كويس عن قرب بدل الصور وانتبهت على صوت سيف بيقرب منها بارتباك:…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد الفصل التاسع والعشرون
سيف طلب من همس تنزل وتستناه برا فبصت لعينيه ودموعها نزلت لأنها شافت النهاية في عينيه. وقفت مش قادرة تتحرك وهو مش قادر يتكلم بس لازم ياخد الخطوة دي للأسف مفيش مفر منها فاتكلم بحزن: همس اسبقيني وأنا وراكي على طول يلا. نزلت وهالة كانت مستنياها وشافت شكلها أخدتها في حضنها بقلق: مالك يا همس؟ قالك ايه؟ بصتلها ومسحت دموعها…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه ترب الازاريطة
رعب ( ترب الازاريطة ) قصة حقيقية .. من سنين طويلة وانا بسافر إسكندرية فى الصيف و الشتاء وبعيش فترات طويلة هناك بسبب عملى كتاجر عدد والآلات وكنت حافظ إسكندرية شارع شارع وحى حى لغاية اللى حصلي فى اليوم المشؤوم .. تبدا القصة عندما كنت فى اجازة نصف السنة انا وزوجتي وبنتي كنزي وكان الجو شديد البرودة ممطر جدا جدا…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد الفصل الثامن والعشرون
سيف دخل عند أبوه زي المجنون وسند على مكتبه وسط استغراب أبوه اللي مش فاهم ابنه ماله؟ سيف بصله بغضب: هو سؤال واحد تجاوبني عليه بدون لف ودوران عز باستغراب: وأنا من امتى بلف و… قاطعه بتهكم: اوعى تقولي من امتى لأنك عارف كويس من امتى عز كان هيقف ويزعق للهجة ابنه بس فضل انه يسكت ويسمع اللي عنده الأول…
أكمل القراءة »