السنة: 2022

  • روايات رومانسيه

    رواية همس الانين الحلقه التاسعه

    رواية همس الانين الحلقه التاسعه بكت رباب بشده وحاولت الوصول الي اسلام ولكن لا تعلم رقم الهاتف فتوجهت الي قسم الشرطه وهي بحاله لا يرثي لها وساءت حالتها عندما رفض الشرطي ان يفعل لها اي شئ بعد مرور 24 ساعه لم تعلم رباب ماذا تفعل كل ما تفعله هو البكاء والدعاء الي الله ان يحمي بناتها *______________________* بقصر الياس سويلم…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية همس الانين الحلقه الثامنه

    الفصل الثامن ركضت ريناد بعيدا عن القصر كمن كان بسجننا وخرج بعد سنوات ركضت وهي تبكي لا تعلم الي اين تذهب فلو توجهت الي اي فندق او مكانا سيعلمه الياس سويلم بكت بقوه ولم تعلم الي اين تذهب فاخذتها قدمها الي منزل همس ولكن الوقت متاخر للغايه ظلت تفكر ماذا تفعل ثم اتخذت قرارها بان تصعد للاعلي كان الجميع يجلس…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية همس الانين الحلقه السابعه

    الفصل السابع في الصباح استيقظ اسلام واد فريضته ودع الله ان ينصره بالحق وان يصبر قلبه من الذكريات المملؤه بالالام وخرج ليجد همس كالعاده تعد له الفطور همس …صباح الخير ياسمو الامير ابتسم اسلام وقال …صباح النور يا سندريلا تحولت ابتسامه همس لدموع لذكرها والدها الحنون الذي كان يناديها بهذا الاسم حزن اسلام وتوجه لها وقال …اسف ياحبيبتي بس قاطعته…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية همس الانين الحلقه السادسه

    الفصل السادس صدمت لين من رؤيه جوان بعد تلك المده ومن الصفعه التي اعتلت وجهها انحني جوان لها وقال …ايه مستغربه اني وصلتك في المكان الزباله الا كنتي فيه ولا لاني واقف بنفسي ادامك لم تستوعب لين ما قال فجذبها جوان لتقف امامه صرخت من ضغط يده علي يدها فقالت …ااه ايدي جوان بسخريه …لسه الوجع جاي بعدين اما الياس…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية همس الانين الحلقه الخامسه 5

    رواية همس الانين الحلقه الخامسه 5 مرت الايام ومازالت ريناد تخترع الف سببا لرؤيه اسلام ومعامله مالك لمليكه تزداد سوءا في الصباح استيقظت همس من نومها مفزوعه علي حلما غريب رات رجلا كبيرا بالعمر يحتجزها بغرفه مظلمه بها وحشا مريع فاخذت ترجوه ليخرجها من تلك الغرفه اللعينه ولكنه لا يستمع لها ظلت تستغفر الله وهي تشعر بنقباض قلبها نظرت لمليكه…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية همس الانين الحلقه الرابعه

    الفصل الرابع في صباح يوما جديد ملئ بالاحداث استيقظ اسلام واد فريضته ثم توجه الي العمل مبكرا حتي يعود الساعه الخامسه عصرا ليوفي وعده الي همس ومليكه ويخرجهم الي افخم محلات الملابس ليشري ليهم ما يريدون فتح الورشه الخاصه بالعمل وبدء يومه بالاستعانه بالله ليتعجب عندما يري ريناد امامه وعلي وجهها ابتسامه جميله ريناد :صباح الخير يا كابتن ابتسم اسلام…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية همس الانين الحلقه الثالثه

    الفصل التالت في صباح يوما جديد استيقظت همس من نومها علي حلما غريب يراودها انها تري شخصا غريب يحمل لها كاس تذوقته وطعمه يحمل المرار رغم جمال ذلك الشاب الا انه يحمل القسوه بانواعها ولكن الكاس التي ترتشف منه ينتهي بطعم معسول فاستغفرت الله وقامت من فراشها واغتسلت وادت فريضتها ثم اتجهت للمطبخ واعدت الفطار للجميع بغرفه اسلام لم يتمكن…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية همس الانين الحلقه الثانيه

    الفصل الثاني وصلت مليكه الي الجامعه لتجد رفيقتها بانتظارها ويبدو عليها الغضب مليكه :اسفه اسفه اسفه والله المواصلات كانت زحمه اوووي رحمه بغضب :وايه الجديد ما الموصلات كل يوم زحمه مش نزلتي بدري ليه يا هانم مليكه :كنت بساعد.همس بتحضير الغدا رحمه بابتسامه :همس هي عامله ايه مليكه بحزن علي حال اختها:ذي ماهي يا رحمه اتقدملها عرسان كتير كلهم جاين…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية همس الانين الحلقه الاولي

    الفصل الاول في احد المنازل البسيطه ذات الاثاث المتهالك دلفت سيده في نهايه القرن الثالث من عمرها الي احد الغرف واتجهت الي الفراش رباب:همس ياهمس همس بنوم:ايوا يا ماما رباب :قومي يالا ياحبيبتي قبل ما عم حسين يتزخم قومي همس:طب سيبني انام شويه دماغي فيها صداع من امبارح رباب:خلاص يا حبيبتي هصحي مليكه تروح تجيب الفطار هي همس وهي تنهض…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصه الشيطان ال 13

    “القصة مستوحاة من أحداث حقيقية” كنت عاملة حسابي إن هيبقى في تحديات، متوقعة أي تصرف هشوفه وأي سلوك غريب، السؤال بقى هل هم هيتوقعوني؟ أنا مدرسة تاريخ، بقالي في مجال التدريس 11 سنة، اتنقلت ما بين مدارس كتير وكل مرة بيبقى ليا نفس التأثير على الطلبة، بشوف على وشوشهم الذهول والانبهار والرغبة إنهم يسمعوا أكتر عن القصص اللي عندي، وده…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 24 و الاخيره

    الحلقه ال 24 والاخيره ادهم ضامم ليلي وحس بقلبها بيقف بين ايديه واستكانت خالص..متخيلش ابدا ابدا انها هتموت بين ايديه…. وفجأه سمع صوت سيف بينادي عليه وانتعش امل جديد ادهم: ايوه يا سيف انا هنا سيف كان بيكسر في الحيطه من بره راكب جرار وبيكسر في الحيطه سيف: ادهم ابعد عن الحيطه هوقعها ادهم شال ليلي وبعد علي قد ما…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 23

    الحلقه ال 23 ادهم روح ليلي بيتها وهو راح المعسكر واول ما شافه سيف سيف: ها ادهم عملت ايه؟ ادهم: معملتش سيف: طيب اتأخرت ليه؟ ادهم بزعيق: هو تحقيق ولا ايه؟؟وانت مالك انا عملت ايه؟؟ سيف بصله باستغراب مش فاهم هو ماله ادهم: انا حاليا مش قادر اتكلم فلو سمحت محتاج اكون لوحدي..معلش يا سيف سيف: لا يا ادهم عادي…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 22

    الحلقه ال 22 خلص كتب الكتاب ..بس الندم سيطر علي ليلي تماما ..ازاي عملت ده؟؟؟ ادهم خلص الفرح ومشي مع اخوه وصلهم الفندق وهو راح علي المعسكر مع سيف…ادهم كان سهران مع سيف وماسك سلسلة ليلي بيلفها علي ايده ويلعب بيها سيف: ايه السلسله دي؟؟دي حريمي ادهم: دي سلسله ليلي؟؟ سيف: وانت سلسلتك فين؟؟ ادهم: رجعتهالها سيف: كل واحد رجع…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 21

    الحلقه 21 ادهم طلع الستيج وهنا العروسه والعريس وقال انه هيغني للعروسه بنفسه وفعلا بدأ يغنيلها بعدك ما ادري فيني ايش صار عايش قلبي في حيره ونار حتي احساسي مثلي ثار والهوي مجروح يعني لاني فعلا هويتك يعني لاني روحي عطيتك يعني لان ها القلب بيتك تبتعد وتروح انت حبيبي اول وتاني انت اللي دايم تخطر في بالي انت ياريتك…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 20

    الحلقه ال 20 ليلي طلبت من عماد يتجوزها وادهم مشي مع ندي يشوف مالها ادهم: في ايه يا ندي بطلي عياط شويه وفهميني ايه اللي حصل؟ ندي: امجد اخوك ادهم: ماله امجد جراله حاجه؟ ندي: لا ادهم: امال ايه؟في ايه بس؟ ندي: بيحب عليا وبيخوني ادهم: بيخونك مره واحده ندي: متدافعش عنه لو سمحت ادهم: مش هدافع عنه…عرفتي منين انه…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 19

    الحلقه ال 19 ادهم فضل في المستشفي يومين وصحته بدأت تتحسن وليلي بتعدي تتطمن عليه وتمشي علي طول …في ليله كانت نبطشيه وجاتله اخر الليل تتطمن عليه ليلي: هو انت علي طول صاحي مش بتنام؟ ادهم: بنام بس مش كتير ليلي: اخبارك ايه النهارده؟ ادهم: كويس احسن كتير ليلي: طيب كويس ..عايز اي حاجه؟؟؟ ادهم قام وقف قدام الشباك اللي…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 18

    الحلقه ال 18 بما ان النهارده العيد فكل سنه وانتو طيبين وعيديتي ليكم حلقتين مع بعض بس لو الليكات والكومنتات مش بسطوني مفيش حلقه بكره كومنت تعيدوا عليا وكومنت تعلقو علي القصه وياريت بلاش حلوه ورائعه واتكلمو معايا في القصه وروني بقي لايكاتكم وكومنتاتكم فرحوني ويمكن انزل بكره حلقتين كمان اعتقد مفيش احسن من كده اتقاءا للمشاكل الكل اتفق ان…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 17

    الحلقه ال 17 ادهم شاف عمر وراحله سلم عليه ادهم:دكتور عمر ازيك عمر: اهلا وسهلا ..افندم ادهم: انت مش عارفني؟؟ عمر: لا معلش مش واخد بالي حضرتك تبقي؟؟؟ ادهم: ادهم …قابلتك من خمس سنين في كليتك وكنت خاطب الدكتوره ليلي عمر: انا خاطب ليلي ؟؟؟؟ افتكر عمر ساعتها اللي حصل عمر: اها اه اه افتكرت حضرتك…اهلا اهلا بحضرتك ادهم: اهلا…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 16

    الحلقه ال 16 لكل اللي بيسأل ادهم عمره تقريبا 33 سنه وليلي 24 سنه ادهم رجع واكتشف انه فاته كتير قوي …فاته انه يشوف عيال اخواته ..امجد اخوه عنده عيلين زياد عنده 4 سنين وسلمي عندها سنتين..واخته ايه عندها بنوته اسمها مريم عندها 3 سنين… حس انه لازم يعوضهم عن غيابه..فعلا بعد رجوعه من سفره اخد اجازه طويله بيقضيها كلها…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصه الوصول إلى المقابر كامله

    قصه الوصول إلى المقابر كامله , كنت واقف مع صحابي وفجأة سمعت حد بينده عليا وبيقولي تعالى معايا -اجي معاك فين =تعالى معايا بس وهتشوف -يبني استن هنروح فين =يعم تعالى معايا وهتعرف وفجأة لقيته بيجري وانا من غير سبب بجري وراه مش فاهم هو بيجري ليه وانا بجري عشان ألحقه بس حاسس ان الدنيا بتضلم اكتر كل ما اجري…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى