السنة: 2022

  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 15

    الحلقه ال 15 ليلي: سوري انا مش عرفتكم علي بعض….عمر ده ملازم ادهم كان صديق قديم قوي ادهم: رائد دلوقتي بقيت رائد ليلي: بجد؟سوري رائد ادهم….ادهم ده عمر زميلي الكليه(واترددت تكمل) فكمل عمر: وخطيبها..زميلها وخطيبها عمر مسك ايد ليلي ورفع الدبل علشان ادهم يشوفهم ادهم حس انه عجز عشرين سنه فجأه ..حس ان حمل الخمس سنين اللي فاتوا ظهروا عليه…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 14

    رواية مر العمر الحلقه 14 معلش في مشكله فياريت اللي عمل لايك يتعب ويعمل تاني وكومنت كمان ادهم كان قاعد في عربيته ومستني يلمح ليلي من بعيد ..عربيه ادهم كانت كلها متفيمه (يعني اللي بره ما يشوفش اللي جوي العربيه) واخيرا لمحها خارجه وهيا بصت ناحيته وراحت في اتجاهه ووقفت قريبه جدا من عربيته وعماله تبص حواليها اسماء: ايه يا…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 13

    الحلقه13 علي فكره ادهم ذكرياته دي من عشر سنين مش خمسه ارجعو لاول حلقه هو مسافر من خمس سنين لكن قبل ما يسافر فضل في مصر خمس سنين وهنفهم اكتر مع الحلقات بس كل الذكريات دي من عشر سنين ليلي اخدوها اهلها علي المستشفي ولما الدكتوره كشفت عليها الدكتوره: بنت حضرتك عندها انهيار عصبي جدها وابوها: ايه؟؟طيب ليه؟؟؟ الدكتوره: حد…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 12

    الحلقه ال 12 ادهم وصل البيت وسأل عن ابوه كان في المكتب هو ووفاء ودخل عليهم .وفاء اول ما شافته حضنته وفاء:حبيبي مش تقول انك جاي؟ انت جاي النهارده علشان عيد الام ..حبيبي انت ديما ادهم: كل سنه وانتي طيبه يا جميل بس انتو اللي طلبتوني. بصوا الاتنين لعبد العزيز اللي قام من مكتبه وراح ناحيتهم ..ادهم قرب من ابوه…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 11

    الحلقه ال 11 احمد طلب من السكرتيريه انه يدخل يقابل ابو ادهم السكرتيره: اتفضل هو هيقابل حضرتك احمد: متشكر جدا عبد العزيز: اهلا اهلا بيك يااحمد.انت زيك زي ادهم تدخل في اي وقت احمد: انا متشكر فعلا لحضرتك ولاني بعتبر فعلا ادهم اخويا فانا جاي بخصوصه عبدالعزيز: خير في ايه قلقتني؟ احمد: خير يا فندم بس الاول حضرتك توعدني اللي…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه 10

    الحلقه ال 10 رجع ادهم لتدريبه تاني ولحبيته تاني ..وهو رايح عند حبيبته يقابلها افتكر كلام والدته وهو ماشي وفاء: انا عارفه يا ادهم انك بتحب وان الحب جميل قوي..بس انا عايزاك توعدني بحاجه؟؟ ادهم: اوعدك بأيه؟ وفاء: توعدني في كل لحظه وانت معاها تفتكر أيه اختك؟ ادهم: افتكر ايه؟؟ليه بقي؟ وفاء: علشان ما تتعداش حدودك معاها…انا عارفه انا مربياك…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه التاسعه

    الحلقه التاسعه اخيرا وصل ادهم المعسكر وفجأه :::::اخيرا سيادتك شرفت؟؟؟سيادتك كنت فين لدوقتي؟؟:::::: ادهم: الله يخربيتك يا احمد خضيتني احمد: كنت فين؟ ادهم: وانت مالك؟ احمد: يعني ايه انا مالي ؟يعني سيف موقفه يراقبلك الجو ويعرف كل حاجه عنك وانا لأ؟ ادهم: سيف انا مش موقفه ..هو كان هنا وانا ماشي وبعدين سيف كمان ما يعرفش انا كنت فين..وحتي لو…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه الثامنه

    الحلقه الثامنه دخلت ليلي علي ادهم ليلي: اسفه لو بضايقك…بس ممكن اتطمن عليك؟؟؟ ادهم: اتفضلي ليلي: عامل ايه وايه اخبارك ؟انا سمعت عن اللي حصل في النادي فجيت بس اطمن عليك وهمشي علي طول ادهم: قربي مني يا ليلي ليلي: انت رجلك بتوجعك؟ ادهم: بقولك قربي مني قربت خطوه بس برضه لسه بعيده عنه ادهم: قربي اكتر ليلي: انت الحمد…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه السابعه 7

    رواية مر العمر الحلقه السابعه 7  ادهم استني النهار يطلع وفضل الليل كله في الساحه بره المعسكر مستني النهار يطلع زي ما تكون حياته واقفه علي طلوع النهار اصحابه راحوا التدريب احمد: ادهم الساعه 6 مش هتيجي التدريب هيبدأ؟ ادهم: لا مش جاي روحوا انتو شويه وصلت اخيرا الساعه 7 ولسه ادهم هيتحرك لقي المدرب بينادي عليه رأفت: ملازم ادهم…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه السادسه

    الحلقه السادسه وقفنا لما اللواء رياض قبل رهان رأفت علي ادهم رأفت جمع الخمسه الاوائل ومن ضمنهم ادهم كمان رأفت: مطلوب منكم تعيدوا التمرين ده لكن كل واحد لوحده وهنشوف مين اسرع واحد فيكم ..اتفضلوا.ادهم لحظه ادهم: افندم رأفت: التمرين ده لازم تكون فيه الاول لاني راهنت عليك ومكنتش اعرف الرهان ايه؟ ادهم: وطلع الرهان ايه؟ رأفت: فريقك كله لو…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه الخامسه

    الحلقه الخامسه :::بقي انت بتهرب كل يوم مننا هنا؟؟؟؟::::: ادهم وليلي بعدوا عن بعض وليلي خافت جدا لون عنيها قلب لاخضر فاتح وادهم لاحظ ده ادهم: ما تخافيش ده احمد صاحبي ما تقلقيش منه ادهم: احمد ازيك تعال اعرفك احمد: ما انا عارفها ولا نسيت؟؟ ادهم: لا منسيتش ..ليلي ده احمد اقرب صاحب ليا وبستأمنه علي حياتي نفسها فاهمه؟ ليلي…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه الرابعه

    الحلقه الرابعه بما انكم مهنتوش عليا وعلشان خاطر اللي بيتفاعلو الحلقه اهي الحلقه الرابعه وتاني يوم تدريب رأفت كان مستنيهم كالعاده الساعه 6 صباحا بس المره دي كان في حاجه غريبه والكل استغرب لما شافها رأفت: مستغربين كده ليه؟ايوه دول بنات ..اول مره تشوفوا بنات؟كل بنت هتنضم لفريق الكل اعترض علي وجود البنات رأفت: سكوت..مش من حق اي حد يعترض…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه الثالثه

    رواية مر العمر الحلقه الثالثه وقفنا الحلقه اللي فاتت لما احمد: ممكن تتفضلي تقعدي معانا نتعرف مثلا؟ ليلي: افندم نتعرف؟ بعد اذنك سابته ليلي ومشيت بعد نظره حس انها ممكن تولع فيه ورجع لادهم اللي كان بيراقب من بعيد وهو مبسوط جدا فكر ادهم( يعني مش بتكلمي اي حد وخلاص وبعدين معاكي بقي) دخلو النادي وطلبوا الجرسون واحمد هيولع احمد:…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه الثانيه

    الحلقه الثانيه ادهم اقنع نفسه انه مش قادر ينام من الالم وان عنين البنت مالهاش علاقه نهائي .عدي اول يوم بالعافيه وتاني يوم قضي اليوم كله في السرير واخيرا وفي وقت الظهر حاول ينام شويه وهو بيحاول يشيل صوره البنت من دماغه وقرر انه لازم اول ما يصحي يروح لها ويتكلم معاها راح النادي وفضل يدور عليها لحد ما شافها…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية مر العمر الحلقه الاولي

    مر العمر الحلقه الاولي اغلق شنطة السفر واستعد للعوده الي ارض الوطن بعد غياب سنين طويله تحديدا خمس سنوات غياب. اتجه الي المطار وانتهي من جميع الاجراءات واخيرا استقر في طائرته المتجهه الي القاهره ….اغمض عينيه فهاجمته الذكريات كالعاده ..ذكريات تمني ان يهرب منها ولو لمره واحده ..ذكريات تمني ان ينسي ولو جزء منها ..ذكريات اليمه..ذكريات جميله .. ذكريات جعلته…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصه البيت

    البيت يا بيه انا مش مجنون _انا هحكى تانى كل حاجه بس بالله عليك تصدقنى ، انا معنديش حته تانيه اروحها = ما هو كلامك ده كلام مجانين _ انا لو حد قالى الكلام ده هقول مجنون ، بس انا اللى عملت و شوفت كل ده ، بص واحده واحده و ركز معايا ، القصه بدئت ،،،، ما هو حرام…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية حطام فريدة الفصل التاسع و الاخير

    الفصل التاسع… دخلت على أطراف أصابعها تسلل بخفة حتى وصلت إليه ثم جثت على ركبتيها على الفراش منحنية بجذعها العلوي وعلى ثغرها ابتسامة كبيرة، أخرجت تلك اللعبة الصغيرة من جيب بنطالها ثم قربتها من أذنيه وهي تضغط بقوة عليها فأصدرت صوت عالي، من المفترض أن يثير فزعه، ولكن ذلك البارد لم يتحرك ساكنًا، قطبت حاجبيها بغيظ عندما رأته يبتسم بمكر….…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية حطام فريدة الفصل الثامن

    الفصل الثامن استقل سيارته عائدًا إلى الإسكندرية، وملامح وجهه حزينة بعدما فقد آخر ذرة أمل في توطيد علاقته بها، تذكر انهيارها، وصراخها بهما، لم يقوَ على مواجهتها، وجد أنه من الأحسن الهروب من عينيها التي كادت أن تقتله بعدما رأى بهما الغضب والخذلان، زفر بحنق وقام بضرب المقود بيديه بقوة وهو ينعت نفسه : غبي، مكنش لازم تنساق معاه في…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية حطام فريدة الفصل السابع

    الفصل السابع “وداع يا دنيا وداع على اللي باع ومكملشي، الحياة لو بيك أو من غيرك دي هاتمشي.” كانت تلوح بيديها في الهواء وتتمايل بجسدها برشاقة وخفة وهى تدندن مع أصدقائها على كلمات الأغنية التي رغم بساطة كلماتها إلا أنها وصفت حالها بالتحديد. أما هو فكان يجلس مع والديه وجدته على طاولة ليست ببعيدة عن موقعها فكان يشاهدها بهدوء وعلى…

    أكمل القراءة »
  • روايات شيقه

    رواية حطام فريدة الفصل السادس

    رواية حطام فريدة الفصل السادس بعد مرور أربعة شهور.. حزم حقيبته بضيق واضح على ملامحه، وضعها بإهمال جانب الغرفة ثم تقدم للنافذة يحاول فيها تنظيم أنفاسه الهائجة، لم يكن ينوي قطع عمله لولا إلحاح صديقه عليه بسبب عقد قرانه على حبيبته وطفلته نهال، اندفع الباب بقوة … _ إيه ياعم خالد، خلصت. التفت بنصف جسده قائلًا بنبرة رخيمة : آه…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى