السنة: 2022
-
روايات شيقه
رواية حطام فريدة الفصل الخامس
الفصل الخامس جلست أمام البحر وخصلات شعرها المتمردة تتطاير بقوة بفعل الهواء الذي لفح وجهها، فجعلها تشعر برجفة قوية رغم حرارة الجو المرتفعة، تأملت المياه وشردت بذهنها إلى ما حدث منذ يومين… ( فلاش باك) هتفت بتعب وعيون زائغة : خلاص يا تيتة بطلي عياط صدقيني أنا كويسة. ربتت نبيلة على يد والدتها قائلة : خلاص ياماما، الحمد لله عدت…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حطام فريدة الفصل الرابع
الفصل الرابع جلس بالمنتصف بينهما بحنق وحول نظرة بينهما وهما ينظران للباب بترقب شديد، زفر بقوة وقال : لا كدة كتير بجد، بقالنا ساعتين قاعدين وهو مجاش، قومو يا بنات أروحكوا أنا زهقت. نظرت له فريدة برجاء وقالت برقة كعادتها عندما تريد أن تصل لمرادها : بقى كدة يا دومي، مش عاوز تساعدني. وقبل أن يتحدث كانت تلك المصيبة رئيسة…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حطام فريدة الفصل الثالث
الفصل الثالث جلسا سويًا على الدرج، فقالت نهال بفضول : ها بقى إيه مزعلك كدة، احكيلي كل حاجة بالتفصيل… وقبل أن تتحدث فريدة كانت نهال تشير بسبباتها في وجهها وتقول بلهجة حازمة : اوعي تكذبي، قولي الحقيقة عشان أحبك أكتر.. أنهت جملتها بضحكة عالية وهي تداعب وجنتي الأخرى . علت أنفاسها وهى تخبرها بكل شيء جرى تحدق بصديقتها وهى تردد…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حطام فريدة الفصل الثاني
الفصل الثاني صباح جديد وجالسة هي على فراشها وأغاني الشهير عمرو دياب تصدح بأرجاء الغرفة قطع ذلك صوت جدتها وهي تناديها تردد : بت يا فريدة أنتي يا مقصوفة الرقبة قومى اعمليلي شاي نظرت لجدتها بحنق متمتمة : حاضر يا مرات أبويا أنتي مش جدتي لأ توجهت للمطبخ وعلى شفتيها ابتسامة عريضة تتذكر كل ما مرت به أمس فلاش باك…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حطام فريدة الفصل الاول
الفصل الأول تسللت أشعة الشمس ومازلت جالسة موضعها تتفحص موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك تراقب الإيميل الخاص به تراقب جميع الصور المدونة له عليها كل من أبدى إعجابه بجماله وجمال عينيه البنية وغمازته الموجودة بالخد الأيسر وجع يعتصر قلبها كلما رأت فتاة تعلق له بعبارات الغزل والحب تريد الصعود له تسرق روحه وتنتهي الحكاية هنا وتنطفئ نار قلبها وتعيش بسلام وهدوء…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه 3 اسرار قبل النهاية
“جاهز” قالها الشيخ ليا، مردتش على طول، متوتر، مش مستوعب خطته، عايزنا ندخل للشيطان ونفتح الثغرة! اتعلمت الدرس أني لازم أثق في اللي المفروض أثق فيه، والشيخ لحد دلوقتي هو أهل الثقة رغم أني مش فاهم خطته. بلعت ريقي وشديت جسمي وقولتله “جاهز”. دخلنا البيت اللي قابلت فيه الكلب قبل كده وشوفت منه الثغرة بتاعت الشيطان، خطواتي مترددة. وقفت ولفيت…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه الترعه
قصه الترعه كلنا عارفين في البلد أن اللي يقرب ناحية الترعة بليل بينتهي أمره، وطبعًا في حوادث كتير حصلت هي اللي ورا الكلام ده، سواء العيال الصغيرة اللي بيلعبوا قربها وبيختفوا ومش بيلاقوهم أو الرجالة الكبيرة اللي بيسمعوا صوت صريخهم جاي من ناحية الترعة بليل ولما يروحوا يشوفوهم ميلاقوش ليهم أثر. الترعة شكلها بالنهار مخيف بالشجر الضخم اللي على ضفتها،…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه العاشره و الاخيره
اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلف لا إله إلا الله محمد رسول الله سبحان الله وبحمده وسبحان الله العظيم مر يوم اخر على الجميع .. وكارما قاعده طول الوقت على اعصابها .. ودموعها بتنزل من غير سبب وهى شايفه فعلا ترتيبات بتم فى البيت بتدل على ان العريس الا بيقولو عليه جاااى بتفكر تهرب وتروح لعمر .. هى…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه التاسعه
لا إله إلا أنت سبحانك انى كنت من الظالمين سبحان الله وبحمده وسبحان الله العظيم لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم ادم : انت كل ما تعوذ تزن تقعد فوق راسى عمر : بيفرد ايده ما انت بتدايقنى .. قولى بتستفيد ايه تضحك فى وشى وتطعنى فى ضهرى ادم : ياد عيب عليك .. دا انا ابوك يالا…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه الثامنه
سبحان الله وبحمده وسبحان الله العظيم لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق كارما بعد ما طلعت راحت على البلكونه تراقب الوضع ايه .. ولما لقتهم واقفين مع بعض قلبها كان ها يقف .. عمال تشاور لعمر عشان تقوله يمشى وهو ولا هو هنا .. دخلت جوا جابت كبشة زلط صغير…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه السابعه
لا إله إلا انت سبحانك انى كنت من الظالمين اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق سبحان الله وبحمده وسبحان الله العظيم سعيد خرج من عند ادم بعد وقت كبير قضوه سوا .. وقابل عمر الا قاعد لوحده فى الجنينه برا عمر : قام بسرعه راح ورا سعيد .. عمى . عمى لو سمحت اسمعنى وبعدين احكم عليا سعيد…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه السادسه
لا إله إلا أنت سبحانك إنى كنت من الظالمين لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم سبحان الله وبحمده وسبحان الله العظبم رامى وسعد واقفين مصدومين وسعيد فى لحظه حس انه مشلول فى مكانه رجليه مش قادر يتحرك ولا ينطق .. طول الوقت بيدعى ان بنته تقدر تحافظ على نفسها او تقاوم اى اغراء مهما إن كان رامى :…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه الخامسه
سبحان الله وبحمده وسبحان الله العظيم لا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق زقزقت عصافير الصباح .. وهى تحاوط الجزيره وكأنها ضيف الشرف الوحيد الذى يقطع صمت المكان وتحالفت معاهم صوت امواج البحر الذى يتسابق مع بعضه فى مشهد رائع وجميل عمر وكارما .. ما زالو بأحضان بعض على الكنبه كما…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه الرابعه
سبحان الله وبحمده وسبحان الله العظيم لا حول ولاقوة إلا بالله العلى العظيم اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق سميره بصدمه وصوت عالى : يعنى ايه .. انت ازاى يا سعيد تسيب بنتك وتمشى رامى : انا كمان ها اتجنن من تصرفك دا يابابا .. انا لو شوفته ها اقتله هو وهى عشان توافق على حاجه زى كدا…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه الثالثه
عيون عمر على كارما طول الوقت حتى وهو بيتهرب منها ويبعد مش بينكر بينه وبين نفسه ان فى الفتره الاخيره بدء يتشغل بيها لما حس انها بتراقبه فى الطالعه والنازله .. بدء يراقبها هو كمان بس من بعيد لبعيد لحد ما قرر ان القلوب يتفضح امرها والحب يبان على وشوشهم .. وغمز لها وشاف الابتسامه الا سحرته والا كانت بتاكد…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه الثانيه
عدى وقت كبير وكارما ما رجعتش البيت .. واهلها قالبين الدنيا عليها مفيش لا حس ولا خبر سميره بوجع : بنتى يا سعيد راحت فين .. كان لازم تبعتها ما اخوها اهووو .. ودموعها مش عايزا تقف سعيد بنفس الوجع والقلق : ماهى كل مره هى الا بتروح تحطلى الفلوس فى البنك .. الارض اتشقت وبلعتها .. ياترى انتى فين…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية من انت الحلقه الاولي
رواية من انت الحلقه الاولي الديك بيدن كوكو كو .. وهى لسا مانمتش ولا عيونها غمضت .. بتستنى الوقت يعدى عشان تقف فى البلكونه وتشوفه .. مغرمه وهيمانه فى حبه وهو ولا هو هنا .. هادى وراكز اصماله على شبابه .. من تكون .. من انت .. ولماذا تعلقت روحى بك ؟ اسئله بتسألها لنفسها كل شويه . كارما :…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 42 و الاخيره
ملكتني فاكتملت #بقلم_ولاءيحيي البارت الأخير الجزء الأول وقفت حياه قليلا تستوعب ظهوره المفاجئ امامها فهي كانت فقدت آملها في ان يعود.. وما ان اختفى من امامها لبضعة ثواني هربت من الغرفة لتستعيد أنفاسها وترتب مشاعرها….. فهي تشعر بالكثير من المشاعر المتناقضة….. هي سعيدة بعودته…لقد اشتاقت إليه… ولكنها تسال حالها الكثير من الأسئلة هل هو عاد من أجلها ام عاد لحضور…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه41
ملكتني فاكتملت #بقلم_ولاءيحيي سقطت اميره ارضا بين يدي اليف صرخ الجميع وجروا اليها…. اقتربت منها حياه تنظر حياه الى أليف : لازم تروح المستشفى المياه اللي حوالين الجنين نزلت اليف بخوف: بس دي لسه في الثامن حياة مطمئنه: متقلقش ان شاء الله هتبقى بخير… يلا نلحقها بس على المستشفى.. وانا هاكلم دكتور النسا يجهز العمليات على ما نوصل المستشفى ..…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية ملكتني فاكتملت الحلقه 40
ملكتني فأكتملت #بقلم_ولاءيحيي دخل ريان الى غرفته ورمي جسده على الفراش فلقد اتفق الجميع عليه… وهو قد فقد قدرته و يريد ان يراها او يسمع صوتها… كان غاضبا من حبيبته العنيدة التي تعلم كيف تنتقم منه… وظل يفكر ويفكر بمن يستطيع الاتصال ويعرف اخبارها فهو يعلم أن لا احد من اخواته او ابناء عمته سيخبره شيئا… الا شخص واحد فقط…
أكمل القراءة »