السنة: 2022

  • روايات رومانسيه

    رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه السابعه

    يكفي ان يحبك قلبها الحلقه (٧) عمر لقي الباب بيخبط رح يفتح……… وساندي بتجري جمبه وعمله تعاكسه وتضحك ……. عمر فتح الباب…….. وهو شايله وبيلعبها وبيضحك……… لكن اول ما شاف اللي وراء الباب…….. الابتسامه اختفت وظهر علي وشه الصدمه وشه اصفر وسكت ماجده بجمود : هتفضل ساكت وموقفنا علي الباب…… يا أبن محمد مش هتقول اتفضلي يا عمتي عماد ابن…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية يكفي أن يحبك قلبها الحلقه السادسه

    يكفي أن يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقه (٦) شريف فضل يحكي لريم كل حاجه عن عمر…….. واللي حصل في 6 سنين الفاتو من حياته…… وعن احساسه بذنب لموت فرح ………و انه لما كان مصدوم وبيلومهم على جوازه من فرح …….خالو وميرنا استغله وضعوه و قربوا منه ………و قدرو يخليه يخطب ميرنا بس عمر ما حبش ميرنا هو خاطبها عيند فينا علشان…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه الخامسه

    الحلقة (٥) إبراهيم دخل الجنينة …..و معه ميرنا ومايا …واول ما دخلوا لقوا الكل في الجنينة وبيضحكوا …….و شاف عمر وهو وقف قدم ريم و سرحان …. وميرنا ظهر عليها الغضب وكانت هطق من الغيرة ( مش غيرت حب….. لا دي غيرة انانيه……. هي مابتحبش عمر …. بس شيفه حاجه ملكها…… ازي بقي واحده تفكر تاخد حاجه ملكها ) إبراهيم…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية يكفي أن يحبك قلبها الحلقه الرابعه

    يكفي أن يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقة (٤) هاجر صحيه من النوم…. فتحت عينها لقيت نفسها نايمه في النص بين تقي وريم….. وتقريبا وخده السرير كله…. ريم نايمه علي الحرف اليمين….وتقي الشمال ……رحت ضحكت بشقاوة وطفوليه وفردت ايدها ورجله….. فوقعت تقي وريم من علي السرير فنزلوا الاتنين……. ماهبودين علي الارض وصرخوا امل ومديحه وفاطمة قاعدين يشربه قهوه…. سمعوا صوة الهبده وصريخ…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه الثالثه

    رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقة(٣) ريم بتلف لقيت عمر واقف قدامها….. هو نفس الشخص اللي قابلت الصبح… اول ما شافته انصدمت…. وهو كمان انصدم وفضل يبص عليها…. وهو ساكت امل اول ما شافت ميرنا…. اضايقت فابرغم انها بنت اخوها …. بس هي شايفه انها مش مناسبه لعمر….. وعارفه نية اخوها من جوز عمر من بنته ميرنا بدلع : هاااي…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه الثانيه

    رواية يكفي ان يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقة (٢) ريم : يلا علي فين يا عمي عبد الحميد : علي بيتي يا ريم… بيتكم يا بنتي تعيشوا معايا… وتحت عيني ريم بابتسامه : ربنا يخليك لينا يا عمي… بس معلش…. احنا منقدرش نسيب بتنا عبد الحميد بضيق : ايه الكلام دا يا ريم….. ما تقولي حاجه يا فاطمه فاطمه : اقول…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية يكفي ان يحبك قلبها الحلقه الاولي

    رواية يكفي ان يحبك قلبها بقلم_ولاءيحيي الحلقة (١) في حي من الاحياء الشعبية في القاهرة في بيت بيت قديم يتكون من 5 ادور ..في شقه بدور الرابع تعيش ريم من 14سنه… بعد ما وقع البرج الذي كانوا يسكنون فيه.. وتوفي ولدها تحت الانقاض…. بعد ما قام باخراجها هي وامها واخيها حسن .. فأخدتهم أمها فاطمه لشقه اهلها ….التي كانت مقفولة…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصه اوجاع مستمره

    لسه ناقلة في شقة جديدة ومكنتش أعرف أن البيت ده كان معروف أنه مسكون. في أول يوم بناتي كانوا عند أهل باباهم علشان أعرف أرتب الدنيا. اشتغلت شوية في الشقة وبعدها أنا وجوزي نمنا بعد العصر وصحينا بعد المغرب. أنا اللي صحيت الأول، الدنيا كانت ضلمة والباب مقفول عشان التكييف، مشيت للباب وقبل الباب بكام خطوة لقيت نفسي مش عارفة…

    أكمل القراءة »
  • قصص

    قصه العربيه

    من وقت ما حصلت الحادثة بطلت أسوق العربية، كانت صادمة بالنسبة ليا، اتعرضت لخوف ورعب محستش بيهم قبل كده في حياتي. من شهر العربية كانت عند الميكانيكي بسبب عطل بيحصل فيها كتير، غير شوية قطع وظبط الدنيا وبدأت اتحرك بيها. الدنيا كانت تمام أول يوم لما اخدت مراتي والعيال معايا وروحنا لحماتي. تاني يوم وانا رايح الشغل الوضع اتغير! قافل…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 35و36 الاخيره

    الحلقه 35 رضيت بالله ربا وبالإسلام دينا وبمحمد صلى الله عليه وسلم نبيا ورسولا ************************ مروان : ابدا انت عارف بحب أعمل تمارينى بدرى ها اقوم أعملها على ما الفطار يجهز وقام طالع على برا محمد : مبروك يا حبيبى مروان : الله ييارك فيك يا بابا ومشى… محمد على شغله وسما واقفه مع روقيا بتجهز الفطار ومروان : خلص…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 32و33و34

    الحلقه 32 لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ***************************** سما : خلاص بقى الا حصل حصل بس قلبى مش قادر يسامحه مرنا : ها يسامحه يا سمسمه يا حبيبتى دا مروان الحب كله أميره : حب ياحب مرنا : يا سيدى الناس أميره : حب ياحب مرنا ؛ كل الناس سما : ههههههه يخربيت كدا شردو الاغنيه…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 30 و 31

    الحلقه 30 سبحان الله وبحمده وسبحان الله العظيم ********************************* من كلام الناس وقالو ان ماحصلش نصيب بينها وبين مروان ورجعو قعدو تانى بعد ما منال المتطفله مشيت والجرس بعدها بربع ساعه رن لولو : جريت على الباب وفتحت ولقت مروان وبتبص بعنيها مش لاقيه حد وراه مروان : السلام عليكم كلهم : بالهفه ونظارتهم غنيه عن أى سؤال وعليكم السلام…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 28 و 29

    الحلقه 28 سبحان الله وبحمده وسبحان الله العظيم ********************************* معتز : شايل ابنه ومرنا فى ايده وداخل على اوضة والده جدو أهو يا سيف أحمد : ماشاء الله مبروك يا حبايبى يتربى فى عزكو معتز : ومرنا الله يبارك فيك يا بابا مرنا : ياله يا عمو قوم كدا واملى علينا البيت عشان تلعب مع سيف الشقى دا……. أحمد :…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 26 و27

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 26 و27 لا حول ولاقوة إلا بالله العلى العظيم رجائى …..ومعتز …..ما لحقوش الواد قبل ما يهرب وحاولو يعملو اى حاجه يفهمو ايه الا حصل حاسين ان الموضوع مدبر مش طبيعى …….. عبد العزيز : اوعى تنطقى يا بابا دى على لسانك انا عشت عمرى كله بأتباهى بتربيتى فيكو وواثق فيكى وانتى كسرتينى وحطيتى راسى…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 23 و24و25

    الحلقه 23 . أستغفر الله الذى لا إله الا هو الحى القيوم وأتوب إليه ********** سما : ياحبيبتى انتى تقولى الا انتى عايزاه فى اى وقت سمر : تعرفى يا سما انا مبسوطه قوى كريم طلع بيحبينى وطيب سما : ربنا يسعدك قومى بقى طلعى طقم شياكه كدا تقابليه بيه عايزكى أحلى واحده فى الدنيا فاهمه سمر ؛ باستها فاهمه…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 19 و 20 و21 و 22

    الحلقه 19 الا متابع ما يبخلش برأيه لانه يهمنى  وعشان خاطركو حلقتين كمان زياده أهووو أستغفر الله الذى لا إله الا هو الحى القيوم وأتوب إليه ********************************* مروان : نزل من العربيه قصاد عماره ونزل سما وخدها وطلع الدور ال4 وطلع مفتاح وفتح ودخلها الشقه…. سما : وهى باين على وشها القلق هى دى شقتك انت وشيماء مروان : ليه…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 17 و 18

    الحلقه 17 ***************************** كريم : انت قررت تعمل ايه يعنى فى موضوع أميره رجائى : ها اتقدم على طول انا سألت عليها وعلى عيلتها وطلعو ناس كويسين ومعروفين فى اسكندريه وكمان فى اخر سنه ومش مرتبطه والبنت محترمه جدا كريم : دا أنت مش مضيع وقت بقى رجائى : كفايه الا ضاع وانا عايش لوحدى كريم : هو ابوها بيشتغل…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 15 و 16

    الحلقه 15 تفاعل بقى لو الحلقه عجبتكم ************************** معتز : قرر يروح لمروان ويعترف له انه معجب بمرنا وعايز يتقدم لها معتز : اسماعيل يا أسماعيل أسماعيل : الحقنى يا معتز باشا معتز : جرى على أوضة والده ليكون جراله حاجه معتز : بصدمه انت بتعمل ايه يا بابا أحمد : زى ما أنت شايف برابيه قليل الادب بتاع الشوارع…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 13و 14

    الحلقه 13 *********************** وصل مازن إلى الفيلا ومعه والده محمد مازن : بابا أنت ناوى على ايه بكرا ان شاء الله محمد : بعد امتحانات أختك على طول الفرح يبقى حتى فى فرصه للبنت تجهز نفسها مازن : ليه يابابا ما تخليها الاسبوع الجاى محمد : فرقها بسيط يا مازن انت مستعجل كدا ليه اتقل شويه مازن : مش عارف…

    أكمل القراءة »
  • روايات رومانسيه

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 11 و 12

    رواية صدفه جعلتني احبك الحلقه 11 و 12 ، الحلقه 11 *************** بقلم : لبنى طارق ************** كريمه : خلاص خلصت كل حاجه سما انتى متاكده إنك ها تقدرى تمشى معانا سما : بتصميم اه مرنا : سما ها توحشينى قوى انا ها أزورك على طول مش ها أسيبك وكل المحاضرات ها أصورها ليكى وأجبها معايا سما : ربنا ما…

    أكمل القراءة »
زر الذهاب إلى الأعلى