السنة: 2022
-
روايات شيقه
رواية لقاء مستحيل الحلقه الاولي للكاتبه يارا سمير
اللقاء.. هبه ..هديه من ربنا لينا متحدد ميعادها وزمنها من غير ما نعرف ..القاء ..بيغير حياتنا كتير او ممكن متتغيرش .. فى لقاء بيبقى بدايه لـ احساس وحياه تانيه احسن ونعيش فاكرينها باقى العمر وفى لقاء ولا بنحس بيه ولا بنفتكره وبننساه مع الزمن وفى لقاء يسبب وجع ونتفاجئ ب لقاء ينسينا الوجع ..فى جميع الحالات بنتعلم وبنعرف ان المستحيل…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية انت جميلتي الفصل الرابع و الاخير
-احسن أن الواحد خلص منك اخيرا ..انت واحد منتهي اصلا … قالتها تسنيم وبعدين مشيت من قدامه …انها*ر مؤمن علي الانترية وهو بيفكر أن ده عقا*به أنه اتخلي عن أية …واهو هو اللي بيع*اني دلوقتي …دموعه نزلت وهو بيتمني يرجع الوقت ومكانش هيتخلي عنها بس الوقت مفاتش هو هيقدر يرجعها ….هيعمل المستحيل عشان ترجع … .. … مرت الايام في…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية انت جميلتي الفصل الثالث 3
رواية انت جميلتي الفصل الثالث 3 -مبروك قولتها بتريقة رغم اني كنت لسه موج*وعة من جوايا بس قررت مبينش لواحدة زي دي وبصيت علي ايديها لقيت ملبسها نفس الشبكة بتاعتي بس غير المقاسات بس… رفعت حواجبي وقولت: -والله انتي مس*كينة يا تسنيم دايما كده بترضي بالبواقي …يعني بدل ما يجيبلك شبكة جديدة اداكي شبكتي وكمان بدل ما تحجزي قاعة احلي…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية انت جميلتي الفصل الثاني
-انت عايزني اعمل عملية لبنتي ممكن تمو*ت فيها أو اتفسخ الخطوبة .. زعق ابويا بعصبية وانا كنت ببص لمؤمن بصدمة …قد ايه قل في نظري وقتها واتخ*نقت منه …مكانش خايف عليا كان مهتم بمنظره قدام الناس بس … -بابا ممكن لحظة بس اقولك حاجة … قولتها لبابا بهدوء من غير ما ابص في وش مؤمن حتي ..هز بابا رأسه وقرب…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية انت جميلتي الفصل الاول
-لو مخسيتيش أنا هفسخ الخطوبة …اصل انا مش هتجوز تريلا بعدين يا ايوش يا حبيبتي انا معيش فلوس كتيرة عشان اكلك ده انا لولا أني بحبك مكنتش اتقدمتلك . -انا حقيقي مش عارفة ازاي فستان الفرح هيدخل فيها… ضحك الكل وانا حطيت عيني في الأرض كنت مع مؤمن وعيلته في مطعم لواحد صاحبه …كانوا بيت*ريقوا عليا كلهم …مؤمن خطيبي وولاد…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية زوجي المحب الفصل الخامس و الاخير
-تتجوز؟! قالتها غادة وهي حاسة نفسها دايخة …كانت هتقع فأنا مسكتها وخوت عليها فكملت بسرعة بس فيه شرط تاني ما هو لإما ده او ده … بلعت ريقها وقالت: -ايه الشرط التاني .. -تتعالجي … سكتت فقربت منها وقولت: -انتي كنتي صريحة معايا وانا قولت هستحمل واستحملت بس جيت في مرة انفج*رت وده مش بإرادتي لاني برضه انسان ليا طاقة…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية زوجي المحب الفصل الرابع
-جمال ! قالتها وهي بتعيط ..بس انا متهزتش …حاولت تلمسني بس بعدت عنها وانا ببصلها ببرود …لا أنا مش هتنازل تاني …مش هتس*تغل حبي ليها تاني ابدا … -جمال أنا اسفة والله … عارفة اني جر*حتك اوووي …عذ*بتك معايا بس انا محتاجاك… -وانا مش محتاجك قولتها ببرود …دموعها كانت بتو*جع قلبي بس لو أظهرت ض*عفي ليها هتس*تغل الموقف …عشان كده…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية زوجي المحب الفصل الثالث
-غادة …. -اخ*رس مش عايزة اسمع صوتك …طلقني بهدوء وروح للي كنت بتع*ك معاها … كانت بتتكلم وهي منه*ارة بس وقتها أنا كان باين عليا البرود لاني تعبت من شكها …تعبت من الن*كد اللي معيشاني فيه. ..لقيت نفسي بزعق ولأول مرة : -كفاية جنان بقا أنا قر*فت منك !!!.. ضحكت وهي بتبكي وبتقول: -بعد ما خن*تني جاي ترمي اللوم عليا…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية زوجي المحب الفصل الثاني
-اعقلي يا غادة ايه اللي انتي بتقوليه ده عايزة تخر*بي علي نفسك؟!! قالتها ميار بعصبية لكن غادة اصرت عليها …كانت لازم تتاكد ان جوزها مش خا*ين والا مش هترتاح …فضلت غادة تقنع في ميار اللي كانت رافضة واخر ما زهقت ميار وافقت علي جنا*نها وهي بتدعي ان ربنا يسترها … ……. مر يومين وغادة راضية عني اوووي لدرجة انها اللي…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية زوجي المحب الفصل الاول
رواية زوجي المحب الفصل الاول -حلمت أنك بتخو-ني .. -اه احنا هنبدأ فقرة النكد ولا ايه …افتكرت ان نكدك بيخلص قبل المغرب انتي شغالة فترة ليلية الايام دي يا غادة… قولتها وانا بهزر فزعقت هي : -جمال أنا مبهزرش !!قولي مين دي اللي كنت بتخو*ني معاها في الحلم … حطيت ايدي علي وشي وقولت: -يا حبيبتي انتي مصحياني تلاتة الفجر…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حبيبتي المتمرده الفصل السادس و الاخير بقلم سولييه نصار
-كنت عارف انك هتوافقي يعني انتي هتلاقي زيي فين ..شاب وسيم ومحترم وصاحب اخلاق …يا بنتي ده انتي حظك من السما …. قالها علي بتك*بر مصطنع وهو بيعدل قميصه فضحكت…ضحكت أمه واخته كمان وقالت: -انا دلوقتي مبسوطة اووي أن اخيرا ابني قرر يتجوز …وأنه قرر يبقي سعيد … قربت الست انتصار مني ومسكت ايدي وعيونها فيها دموع وقالت: -شكرا يا…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حبيبتي المتمرده الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار
-انا مش موافقة … قولتها بعناد لعلي اللي قاعد قدامي وبعدين بصتله وقولت: -علي اتصرف في حوار الخطوبة ده انا مش ناقصة … بلع علي ريقه وقال: -هو انتي للدرجادي مش طا*يقاني … بصتله بحزن …أنا عارفة أنه بيعمل كده عشان محدش يتكلم عليا …علي ساعدني كتير وانا مستحيل اور*طه في حاجة زي دي ميستحقش مني كده …كده انا ابقي…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حبيبتي المتمرده الفصل الرابع 4 بقلم سولييه نصار
-والله يا طنط هفهمك الموضوع بلاش تتعصبي … قولتها بخ*وف وانا بلاقي الست بتقرب مني بعد ما اغمي على علي …. -انتي مين ولفيتي علي ابني المسكين ازاي ..انطقي … زع*قت في جملتها الأخيرة واتنفض جسمي وانا برجع لورا وقولت: -والله يا طنط ..ما لفيت ولا مشيت حتي واقولك سر أنا متجوزتش ابنك حتي …أنا بنت غلبانة ابويا كان عايز…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حبيبتي المتمرده الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار
-نعم !!! ز*عق ابويا فهزيت كتفي وقولت ببرود: -للاسف يا بابا انا اتجوزت … بصيت للحاج عمران وقولت: -لا مؤاخذه بقا يا حاج مينفعش تخطب بنت متجوزة …يالا ملكش نصيب …بس ممكن ارشحلك مي بن مرات ابويا مسكينة ومطلقة وملهاش لا قريب ولا حبيب ولا غريب حتي … -بس اخ*رسي .. قالتها صفية بفز*ع وبعدين كملت: -عايزاني اجوز بناتي لراجل…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حبيبتي المتمرده الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار
-افندم … فرح ايه انا مش موافقة ؟!! قولتها بعصبية …مرات عمي ابتسمت فرد ابويا ببرود: -انا مش بستأذنك …أنا ببلغك يا رؤى …فرحك الاسبوع اللي جاي علي الحاج عمران …انتي خلاص بقيتي رسمي خطيبته وبكرة هتلبسوا دبل … قومت ورميت الطبق من قدامي وقولت: -انتوا مجا*نين صح …الكلام ده علي جث*تي … الكل بصلي بصدمة قام بابا جابني من…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية حبيبتي المتمرده الفصل الاول
-انتي عانس مفروض تقبلي بأي حاجة !! قالتها مرات عمي صفية اللي كانت قاعدة مع اهلي اللي بيحاولوا يقنعوني بالعريس اللي عنده ستين سنة … بصيت ليها بك*ره فكملت وهي بتغيظني : -يا حبيبتي انت في نص التلاتين اللي قدك قرب يبقي جد ..ده انا بناتي اتجوزوا وهما بنات تمنتاشر … بصيت لها وقولت؛ -والله بناتك اتجوزوا بس الاتنين اهم…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه زهور ومارد الجن
في سنة 2009 بمحافظة الباحة السعودية كان ف طفلة اسمها “زهور” عندها ٨ سنين.. كانت الطفلة زهور رايحة مدرستها مع اختها الكبيرة… زهور كانت بتدرس في مدرسة خاصة لتحفيظ القرآن… المدرسة دي كانت موجودة في منطقة جبلية في الباحة السعودية.. زهور كانت ماسكة ايد اختها الكبيرة وماشيين.. فجأة وهما ماشيين وقبل ما يوصلو للمدرسة.. زهور فجأة شالت ايديها من ايد…
أكمل القراءة » -
قصص
حكايات حسنات
انا بنت بحب جدا قصص الرعب.. بس بفضل الحكايات الحقيقية مش قصص الفيس بوك واليوتيوب اللي منتشره.. لما بحب اعرف قصه بنزل واسمع حكاوي الناس! واكتر قصص مرعبه تسمعها هتلاقيها ف الريف.. ف الريف وخصوصا الصعيد هتلاقيها مده خام لقصص الرعب.. النهاردة جيالكم بحكاية مرعبة جدا حصلت ف أسيوط ف بيت بيت موسى الدجال!…. زي ما قلت لكم اني من…
أكمل القراءة » -
اساطير حقيقيه
كاهنة من زمن الفراعنة
كان فيه بنت اسمها ” دورثي” اتولدت في لندن سنة 1904 .. كانت طفلة جميلة جدا وأهلها كانوا فرحانين بيها.. وهما دلوقتي بيحتفلو بعيد ميلادها الأول.. البنت عاشت حياة طبيعة مع أمها وابوها لحد ما تمت تلات سنين.. من هنا بدأت حياتها تتغير 180 درجة! دورثي في يوم كانت بتلعب جوه البيت.. كانت بتجري ع السلم.. تطلع وتنزل.. لحد ما…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية نيران قلبه الحلقه الخامسه والعشرون والاخيرة
كانت تقف مليكة جانب فرح ينتظرون سليم ويحيى، لم تمر بضع ثواني حتى جاءوا إليهم، نظر سليم ويحيى إلى بعضهم بِسعادة شديده ثم ذهب كل منهم إلى معشوقته لِكي يراها. ذهب سليم إلى مليكة بِإبتسامة وعندما نظر لها أردف بحنان:قمر ياقلب سليم ماشاءالله عليكي. ثم قام بِتقبيل أعلى رأسها بِسعادة. إبتسمت مليكة بِخجل ثم أردفت وهيَّ تنظر له بِإبتسامه:وإنتَ كمان…
أكمل القراءة »