روايات رومانسيهرواية زين و القمر

رواية زين و القمر الفصل 27

الفصل السابع والعشرون
بسم الله الرحمن الرحيم اللهم صل وسلم على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين
زين والقمر بقلمي دودو محمد⁦✍️⁩⁦✍️
______________________________________
٠٠٠٠٠٠٠٠٠ : انت بتقول إيه يا زفت
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠/ ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
زين : طب ازاي يعني انت فين دلوقتي
٠٠٠٠٠ / ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
زين : طب اقفل انا جاي حالا سلام
وخرج مسرعا ليري ما يحدث
مالك : في ايه يا زين بتجري ليه كدا
زين بنيهج اثر الجري : رعد. ٠٠٠٠ رعد
مالك بقلق : ماله رعد
زين : رعد كام في المطار بيقبض علي واحد هربان شاف شاف ٠٠٠٠ سكت قليلا وعيناه بدأت بذرف الدموع ثم اكمل كلامه ٠٠٠٠٠٠٠ شاف قمر وآسر وتقريبا باباها بيوصلوها المطار ٠٠٠٠٠ قمر هتسيبني
هتسيبني يا مالك
مالك بحزن : اهدي يا زين مش كدا تعالي نلحقها
زين : مش هنلحقها ٠٠٠٠٠ دي كانت بتركب الطياره واحنا بينا وبين المطار حوالي 45 دقيقه ٠٠ يعني مش هنلحقها
مالك : ليه بتقول كدا بس هتلاقيها رايحه تغير جو ولا حاجه
زين بأمل وعيون حمراء كالدم : تفتكر
مالك : ايوه يعني وما افتكرش ليه جايز اوووي كلامك اخر مره ليها كان صعب
فتح زين فمه ليرد ولاكن قاطعه صوت الرساله القادمه من واتساب فتحها بسرعه بأمل أن تكون من قمر تكذب ما سمعه
ترك مالك واقفا وعاد لغرفته
ليفرح كثيرا أنها معشوقته قمر إذن ليري ماذا كتبت هي ترسل رساله اذن لم تسافر كيف تكون في الجو وترسل رسائل اصلا
ليقرأ زين محتوي الرساله التي كتب فيها
‘””’ حبيبي زياد أو يا اللي كنت حبيبي زياد انت دلوقتي مستر زين ٠٠٠٠٠ تعرف انا كنت جايه الفرح وفي نيتي اني اكلمك انا اصلا كنت مسامحاك كنت جايه وزي ما بيقولوا كدا بتلكك ٠٠٠٠ أيوه بتلكك كنت بدور ع أي كلمه او أي حاجه علشان أبدأ كلامي معاك ٠٠٠٠٠ أيوه ما تستغربش بس انت سهلت عليا الموضوع. والله كنت ناويه أبدا معاك من جديد بس انت ٠٠٠٠٠ انت جيت وطعنتني في شرفي
بتقولي وبكل سهوله انتي عاهره هو صحيح انت مقولتش اللفظ بالنص بس فسىرتها يا زين
بصراحه حبك لعنه وبعترف حبك لعنه مش عارفه اتخلص من اللعنه دي ٠٠٠٠٠ قلبي بيوجعني اووووي في كل مره بفتكر كلامك ٠٠٠٠ عارف كلامك دا عامل زي شريط الكاسيت كل لما انسي
٠ اي موقف بيعدي من قدامي يفكرني ع طول. عارف انا في فرح دره وصبا تخيلت اني انا العروسه والله ٠٠ كل لما اسامحك ترجع تتعبني تاني وتالت وعاشر
ليتنى أعود بد الدهر دهور لأصحح أخطاء ياليتنى أستطيع لكنت غيرت عمرى وعمر اخرين ليت الزمان هو زر لوحه بها أرقام لااعود واصحح أخطاء هدمت أمال لاصحح أقوال سيطرت على عقلى وقلبى وجعلَتهُما أله برغم من استمتاعهما بالحياة وما فيها إلا إنهما يحملان أحزان بقدر عمرهما
ياليتنى استطيع العوده الي ذاك الزمان اتعرف يا زين كنت سأمحيك من حياتي كما دخلتها انت
سأتصالح مع خُذلان الأقربون الي قلبي ومع فكرة أني لست الاختيار الأول في حياة مَن جعلته كل اختياراتي الأولى، ومع انقضاء أوقات الألم رغم صعوبتها، وأن العالم لن يتوقف لأن روحك تنزف على الطريق، ستتجاوز كل الألم بأن تعتاده .. سأتصالح يا زين لكن لكل شيء ثمن وهذا “التصالح” ثمنه غالٍ، ثمن يتركز في أنك لن تعود كما كنتَ أبدًا.
حتي لورجعت اُحِبك يا زين لن يكون حباً طاهراً نقيا مثلما كان في سابق عهده انت الذي هدمت ذاك الحب البرئ
ولاكني لن اعود ٠٠٠٠٠ لن أعود يا معذبي
وانت بتقرأ الرساله دي هكون في أخر بلاد العالم انا سيبت الفون مع شمس سلامي الأخير
انهي زين. قراءه الرساله وعيناه تذرف الدموع
تعالي إلى وخففي آلامى يا قمري قولي لي لى بأنكي ستظلين ٠٠٠٠٠٠٠٠ بجانبي فا بالرغم من تكرار هذه الكلمه التي لا أمل منها فهى تشعرنى ٠٠٠ بالأمان
تعالي إلى وقولي لي أنهم سيرحلون ويكفون عن اذيتى قولي لى أنهم سيبتعدون هم وكلامهم المؤلم
فا انا لا احتاجهم بل أحتاج عناقكي ليثبت لى حقى فيكي
كنتُ ومازلتُ علي أملِ الرجوعِ إليكي بلهفةِ طفل يريد الأختباء في أحضان أمه
. وما حرمَ من الحياة شيئاً سواكَ.. فعُودي لي أنا لكي بيتًا، ولكي أمنًا وأمانًا سكنك ومسكنكي.. لن تجد من يحبكي قمري بصدق كما أحببتُك أنا.. ف والله لم أعد كما كنتُ منذ رحيلك.. 💛
بكي كثيرا وهو يتخيل أن من ظلمها ونعتها بالعاهره
هي نفسها من احبها
كيف يا إلهي كيف سأعيش بدونها. هي ترياق الحياه بالنسبه لي ماذا افعل ٠٠٠ لأفكر قليلا ماذا افعل. نعم عائلتها يعرفون مكانها إذن سأذهب اليهم
جري زين الي منزل احمد
لنري ما سيحدث
___ زين والقمر بقلمي دودو محمد ⁦✍️⁩⁦✍️⁩_____
شمس : يا مالك والله انا محرجه جدا بس مينفعش
الوقتي علي الأقل كمان إسبوعين
مالك : ابدا والله ما يحصل دا أنا بحلم باليوم اللي هتكوني. فيه معايا تيجي وبكل بساطه تقولي النهارده لا بلاش النهارده
شمس : طب اعمل ايه وبعدين انت ازاي تنسي نفسك وتكلمني كدا دا أنا شمس لو كنت نسيت افكرك يا عنيا
مالك بذهول : يا عنيااا ؟؟؟؟ مليش فيه برده انا جاي
شمس : انت الجاني يا روح ماما تعالي وأنا مش موافقه. شوف مين اللي هتتنيل تتجوزها سلام بقا
وأغلقت في وجهه
مالك : يا هبله يابنت الهبله 😂 بتقفلي في وشي والنعمه هربيك ٠٠٠٠ هربيها دي هي اللي هتربيني دا أنا أو قولتلها. سلام عليكم. علاقي نفسي في مستشفى عين شمس 😂😂😂
هو انا ايه اللي وقعني الوقعه السوده دي منا كنت اتجوزت واحده عاقله احسن
🤔🤔 بس هتكون الحياه عمليه وممله جدا شمس محدش يمل منها. دي خلت لحياتي شكل تاني من يوم ما دخلت
انا كنت برجع من الشغل علي البيت بقيت برجع من الشغل وبفكر يا تري هتعمل فيا إيه ولا عملت إيه في الناس النهارده. وبتفاجأ كل يوم
بس هي برده عندها حق اختها سافرت
وانا عارف إن زين مش هيجيبها البر هيروح يقلب الدنيا هناك مفيش فيها حاجه اماث استني شويه
لما اتصل بيها
شمس : عايز ايه يا زفت
مالك : زفت في عينك ما تتلمي يا بت
شمس : ماااالك قصر عايز إيه ولا اقفل
مالك : إستني بس كنت عايز اقولك اني موافق استني إسبوعين بس هما إسبوعين مفيش غيرهم
شمس : علي فكره انت اصلا مقدمكش غير انك توافقك يعني برضاك أو غصب عنك هتوافق برده
مالك : ما تتلمي يابت انا مستحمل كلامك بالعافيه
دي آخره اللي يحب جون سينا اصلا دك سل
شمس : دك سل يسلك. سل يا مالك. انا هقفل سلام
مالك : استني هنا يابت رايحه فين
شمس : نعم
مالك : غنيلي. ولو مش هتغني يبقي والله العظيم لجاي البيت
شمس : احم اغني إيه
مالك : غني اغنيه ( في ليله حلوه) بتاعه شرين عبدالوهاب
شمس : احم احم
في ليله حلوه غير كل الليالي
عيونه فاجاه !!
نادتني انا
لا دريت انا من الي شغلني بالي
و لا مين و ايه جابني هنا
لقتني فاجاه بتعود عليه
و ايه جد في حياتي ايه
اتاري هو الي غيرني حالي
و مجاش هروح انا
عيني. !! خد عيني و جنبك ليله خليني
ولا حاجه ترضيني غير اني ابقي معاك
قولهالي. !! من تاني حياتي الجايه وحشاني
ما خلاص غيرني يوم لقاك
نصيبي اقابله اللياله دي
ده نصيب مكتبلي من زمان
لقتني فاجاه بتعود عليه
وايه جد في حياتي ايه
اتاري دنيتي احلوت قصادي
وخلاص باين ان الاوان
عيني خد عيني وجنبك ليله خليني
و لا حاجه ترضيني غير اني ابقي معاك
قولهالي من تاني حياتي الجايه و حشاني
ما خلاص غيرني يوم لقاك
مالك : بحبك يا شمسي سلام ⁦❤️
مالك بتنهيده حاره : اه جننتيني يا شمس يا تاعبه قلبي علي طول كدا
هانت فات الكتير مبقاش غير القليل
أما عند شمس
ما زالت مصدومه :’ بيحبني بيحبني هااااااااي
وأخيرا يا مالك طلعت روحي يا ابن الورمه هيييييح
أما اقوم اشوفلي حاجه اكلها
إنت عارف ياض يا مالك لما اتجوزك. لو ملقتش مطعم في الشارع هنفخك لازم اشهيص بطني دي وانا نيله مش بعرف اطبخ
😂😂😂😂
___ زين والقمر بقلمي دودو محمد⁦✍️⁩⁦✍️⁩⁦______
٠٠٠٠٠٠ : مبسوطه. اديني جبتك شهر العسل اهو
دره. : أي مكان انت فيه انا هكون مرتاحه. فيه بس حبيت نبعد عن الناس شويه بس مش اكتر
صابر : ربنا يديمك ليا يارب
دره : عارف يا صاصا كان نفسي أزور أسوان من زمان كنت بسمع عنها حاجات حلوه. أوووووووي بس ربنا بعتك ليا حققتلي امنيتي إني أكون هنا مع الراجل اللي بحبه
صابر : بعيدا عن صاصا اللي بتقفلني دي و الي اقولك كلمه
دره : متقول
صابر : هنا ؟؟؟🥺
دره : ايوه في إيه حد هيمسك بقك علشان متتكلمش
صابر : منا لو قولت هنا في وسط الحشود دي كلها. هنروح فعل فاضح في الطريق العام ونبقا ترند علي الجمهوريه
بعد فهم دره لمقصد صابر تمنت أن تنشق الأرض وتبتلعها.
دره : اقسم بالله انت ما بتتكسف ياض خلي عند اهلك دم طب حتي الموقف يبقا مناسب احنا في ايه ولا ايه يا رخم يا بارد
صابر : الله يسامحك انا راجل محترم مش هرد عليكي
نظرت دره خلف صابر وجدت شاب يقف مع صاحبه يغمز لها ويحرك يديه علي صدره بحركه مشمئزه اقشعرت منها هي
دره : صابر يلا نمشي من هنا
ولاكن فات الاوان كان قد اقترب منهم الشاب
الشاب : علي فين بس يا جميل ما تيجي نتعرف
وقفت دره مرعوبه يكاد قلبها. يخرج رعبا من منظر صابر الغاضب عروقه نفرت اغلق قبضه يده في محاوله منه السيطره علي غضبه
الشاب. : متيجي ونجيب مليجي
صابر فقد السيطره يا إلهي فليكن الله بعونك أيها الشاب المتحزلق
صابر : تجيب إيه يا روووووح امك تجيب إيه تعالي وأنا اجيبلك
تعالي لم يمهل الشاب فرصه وإنهال عليه باللكلمات
لا يعرف أين يضربه ولاكن يشفي غليله
دره : صابر سيبه علشان خاطري هتودي نفسك في داهيه
صاااااااابر. سيبه
ثواني وكان الشاب ملقي علي الارض بلا حراك. شبه فاقد للحياه. وأفراد الأمن يمسكون بصابر التي تطلق عينيه الشرارات لم يشفي غليله بعد اتركوني اقتله يغازل حبيبتي أمامي
تم القبض عليه هو ودره. وإرسالهم لمركز الشرطه
دخل الظابط المسؤول عليهم بعد أن تابع حالة الشاب
الظابط : دا إيه الجبروت اللي انت فيه دا الشاب عنده اربع أضلاع مكسورين
و عنده إلتواء في رجله اليمين ووشه متشلفط وجسمه مليان كدمات ليه كدا
دره ببكاء : كنا انا وهو واقفين مع بعض هو جاي يعاكسني وسيبناه ومشينا جه ورانا تاني وقال الفاظ وحشه وكان عايز يخدني معاه
الظابط : طبعا سيادته دمه حامي الدم غلي في عروقه ومسك الواد طحنه
الظابط : انا مش بكلمك يلاااااا مترد ولا خايف القط أكل لسانك
لم يتكلم صابر إنما وقف وأخرج محفظته وأشار للظابط الذي أمامه من يكون
صابر : النقيب صابر لما شاب فاسد يتعدي علي ظابط ومراته يبقا اعمل فيه إيه ولما ظابط ابن امبارح لسه مبتدئ يسيئ الي نقيب اعلي رتبه منه يبقي أعمل إيه
الظابط بتوتر : أسفين يا باشا اتفضل اقعد.
صابر : بص يلااا انت خنقتني قوم شوفلي حد اعلي منك بيفهم غوووور من وشي
الظابط : تمام يا فندم
ثواني وكان هناك شرطي أخر
٠٠٠٠٠٠. : مش ممكن صاصا تعالي في حضن اخوك يا فوااااز
صابر بفرحه : عيلااااااء عاش من شافك يا وحش
واحتضنوا بعضهم وهناك من يجلس كالأبله لا يفهم شيئا فقط في حاله ذهول وصدمه
علاء : انت بتعمل إيه هنا
صابر : متفكرنيش عيل ابن أمه جاي يعاكس مراتي وأنا واقف لا وإيه بيقولها تيجي ونجيب مليجي
علاء : 😂😂😂😂😂😂 مش ممكن وبعدين انت اتجوزت امته
صابر : اعرفك المدام دره هنا في شهر العسل
علاء : تشرفنا يا مدام بس عسل إيه يا صاصا دا بقا بصل
صابر : علاء مش وقت رخامه خلصني من هنا علشان الواد الظابط اللي كان هنا خنقني
علاء : هدي بس اعصابك يا بوص واقعد كدا استهدي بالله
صابر : لا اله الا الله
بعد ساعه
كانا في غرفه الفندق
دره : هو اللي حصل دا بجد
صابر : أنت مش عارفه إمكانيات جوزك ولا إيه
دره : بس مش كدا
صابر بلا مبالاه : كدا ونص
دره : أنا نفسي إترعبت منك
صابر : طب تعالي بقا اقولك انا كنت عايز إيه
دره : صابر هو انت حد قالك قبل كدا انت سافل ووقح
صابر : يا روووووح صابر انتي دا انا أبو السفاله والوقاحه كلها
عيب كدا نسيبهم بقا 😂😂😂😂😂
___ زين والقمر بقلمي دودو محمد⁦✍️⁩⁦✍️⁩_____
أسر : مين بيخبط كدا وفي وقت زي دا دي الساعه داخله علي واحده بليل
احمد : مين يا ابني
فاطمه : في إيه
شمس في سرها : أكيد المتعوس زين علي ما فاق من صدمته
احمد : طب افتح يا ابني
أسر : حالا يا بابا
فتح أسر الباب. ليجد من يقف وعلامات الشحوب باديه علي وجهه وهناك آثار دموع جفت علي وجنتيه وشعره مشث وثيابه رثه كأنه لم يغيرها منذ زمن
أسر بتهكم : أستاذ زين خير
زين : هي ٠٠٠ احم هي قمر فين
احمد : خير يا ابني في أيه قمر مسافره
زين : مسافره فين يعني
احمد : راحت شغل تبع شركتها. بره مصر يعني بس معرفش انهي دوله
نظر زين لتلك الشمس اللعينه التي تبتسم ابتسامه متهكمه وتعقد يديها أمام صدرها هي وأسر الذي يبتسم أيضا بسخريه هؤلاء اللعناء اكيد هم يعلمون اين كما يعلمون ما فعله هو
أسر : معلش يا زين باشا احنا عايزين ننام والوقت زي ما انت شايف مينفعش اقولك اتفضل وحضرتك واقف تبصلنا
زين بحرج : عن اذنكم بس لو سمحت انا هستناك في كافيه ****** بكره الساعه عشره ضروري
أسر : تمام

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى