الشهر: أبريل 2023
-
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل السابع
الفصل السابع(بين الماضي والحاضر) نامت حور علي الأرض وفضلت تبكي بع*نف …كانت حاسة ان قلبها بيتق*طع …الأل*م جواها اقوي من الأل*م اللي حست بيه لما رائد ضر*بها …انها ترجع تكوني مراته تاني ده كابوس أسو*د هيلازمها طول حياتها … بص بارد لورقة الجواز بإبتسامة سعيدة ولكن الابتسامة اختفت لما جات عينه علي حور …حس وقتها ان قلبه بيتع*صر …مكانش عايز…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه حلاق الميتين (كامله)
الظروف كلمة بنسمعها كتير ومن ناس كتير.. تسمع ناس تقولك انا ظروفي صعبة ومش عارف اعيش كده.. وللاسف الناس دي لو اتعرض عليها اي حاجة حتي لو حرام بتقبلها ومش بتفكر.. اهم حاجة عندها الفلوس واعرف اعيش وخلاص ناس قلوبها ماتت ومبقتش بتفكر في الاخرة …. حلاق الميتين الجزء الاول انا عارف اني غلطت كتير بس انا مستحيل اقتل.. لكن…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه فندق محطة الرمل
انا المرة دي مش هسألكم.. لأني ببساطة بقيت شايف جرايم القتل كترت جداً وبقت زي صباح الخير بس برضو.. لما تسمع عن واحد قتل عياله وبعدين انتحر ممكن متستغربش خصوصا الايام دي.. بس هيكون عندك فضول تعرف اي الي حصل عشان الراجل ده يعمل كده انا النهاردة جاي اخدكم كده في جولة عن فندق شهير حصلت في حوادث مرعبة وبشهادة…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل السادس
الفصل السادس(زواج بالغصب) في الإسكندرية .. كانت ميرا بتفك شنطتها وهي طايرة من الفرحة …اخيرا هتقضي اسبوع معاه بعيد عن الحيز*بونة دي ..في الوقت ده هتقدر تنسيه ميريهان وعيلتها كمان وبعدين هتمشي في خطتها اللي رسمتها …ابتسمت وهي بتسمع جوزها بيلاعب سيف والتوأم …عيونها فجأة بدأت تدمع …كرامتها بتعارضها بع*نف علي اللي بتعمله … بتقولها تمشي ومتتنازلش اكتر من كده…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه مدافن الصدفي ( كامله)
عمرك سمعت حد بيقولك(اذكروا محاسن موتاكم).. كتير مش كده واكيد الكلام ده عشان الشخص ده مشي خلاص وملهوش لازمة انك تجيب سيرته بكلام مش كويس.. لكن تعمل اي لو عرفت ان في حد نزل القبر مع حد ميت وطلع وقال كلام غريب حصل جوه القبر … _ ازيك يا سيد.. اومال والدك فين؟ _ والدي.. والدي مات يا حسن مات…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل الخامس
الفصل الخامس (صدمة) -بطلِ جنا*ن يا ميريهان!!! قالها عمر بعصبية وهو بيشوفها حاطة المس*دس علي رأسها …بس هي كانت بتبصله بتحدي وايديها بتتحرك علي الزناد بتاع المس*دس …عينيها السودا كان فيه تصميم خو*فه …وعرف وقتها أن ده مش تهد*يد … -هق*تل نفسي يا عمر وابقي اتحمل تأنيب الضمير طول حياتك … هز رأسه وهو بيحاول يستوعب جنا*نها وقال: -ميريهان اوعي…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل الرابع
الفصل الرابع(مفاجأة من الماضي ) -حور …حور … قالها رائد بف*زع. ..دموعه بدأت تنزل …كان مصدوم من اللي عمله مكانش قادر يصدق أن عمل كده …ته*وره خلاه يبقي عني*ف معاها …مكانش قصده يأ*ذيها بس الغ*يرة عمت عينيه … متحملش أنها تتكلم عن راجل غيره قدامه فضل يبكي وهو بيترجاها تصحي …كان قلبه مقبو*ض … -حبيبتي أنا آسف قومي ابوس ايديكِ…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه خبيث (كامله)
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم ( قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِي إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ ) صدق الله العظيم انتوا عارفين ان ابليس قال كده لربنا سبحانه وتعالى في ناس فسرت الاية وقالت انه هيخلي البشر يفسدوا في الارض وهيقدر يعمل كده وناس تانى قالت هو يقصد ان الناس الي هو هيغويهم هيكونوا معاه فى النار .. طيب تعالوا…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل الثالث
الفصل الثالث (عشق مَرضي) قالت ميريهان الكلمة ببساطة لدرجة ان ميرا افتكرت انها بتهزر او حتي سمعتها غلط … -معلش بتقولِ ايه ؟! قالتها ميرا وهي بتحاول تسيطر علي انفعالاتها …ابتسمت ميريهان وقربت منها اكتر وهي بتقول: -انا ابقي مرات جوزك …اتجوزنا من شهرين تقريبا …ايه هو مقالكيش .. رجعت ميرا لورا وقالت: -لا انتِ كد*ابة عمر ميعملش كده اطلعي…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه بودرة الديجافو
قصه بودرة الديجافو “القصة مستوحاة من أحداث حقيقية” مكنتش مؤمنة تمامًا بأي حاجة مش مادية وملموسة، تجربتي عن الر.عب هي الأفلام اللي كنت بشوفها من وقت للتاني ، مرة واتنين وأكتر دخلت في مناقشات حادة وكنت متمسكة بموقفي، الواحد مش ممكن يكون ليه اتصال بالعالم اللي مش مادي ، يشوف مثلًا ج.ن وعفاريت أو أش.باح أو ايًا كان اسمهم، خصوصًا…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل الثاني
الفصل الثاني(حقيقة موجعة ) -بقولك رائد هو اللي خط.*فها !!حور اتخط*فت يا عمي … بصله وليد بصد*مة وقلبه بيدق جوا صدره …حس وليد الدنيا بتدور بيه..بنته وقعت بين ايدين المهو*وس ده …حس وليد أن الدنيا بتدور بيه لدرجة أنه كان هيق*ع… مسكه نائل وقال : -اهدي يا عمي … دموع وليد نزلت وقال : -بنتي وقعت في أيده يا نائل…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه منارة بورسعيد
“القصة مستوحاة من أحداث حقيقية” جالك في يوم إحساس إنك مش هتبقى زي باقي الناس؟ ليك مستقبل عظيم، مش هتبقى مجرد ساقية بتلف وترجع مكانها من غير ما تقف، حياتك مش هتبقى روتينية، مش مملة زي حياة ناس كتير حواليك؟ أهو ده كان حالي طول الوقت، دايمًا كان عندي إحساس قوي إن في عالم عظيم مستنيني، عالم تاني مختلف، مش…
أكمل القراءة » -
روايات شيقه
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل الاول
رواية لم اكن يوما سجينتك الفصل الاول ، المقدمة(صدمة) فتحت عينيها البنية الواسعة فجأة وبدأت تدور في المكان بصدمة …قامت من مكانها مفزوعة فالتاج وقع وهي بتحاول تفتكر هي ايه اللي جابها هنا …بصت ولقت نفسها نايمة علي سرير متب*هدل جدا …بصت حواليها لقت نفسها في مكان غريب ومش نضيف ..الحيطان متبه*دلة لدرجة ان الطوب الاحمر باين منها …قامت فجأة…
أكمل القراءة » -
روايات رومانسيه
رواية قطرات من الحب الفصل 27
السابع والعشرون -عند روح فوق فتحت كشاف الموبيل ورايحه تطلع من الاوضه لقت ايد باشدها لورا -انت مين -انا اللى هاخد روحك لم تكد تصرخ ليكمم فمها عند معاذ -بيحاول يفضى الخناق هو وخالد وفجأه واحد شدة وضربه بالسكينه ليسقط ارضا -معااااااذ قالها خالد بصراخ لينفض الخناق -ولدى اطلب يا خالد الاسعاف قالها هادى بخوف -عند عز -دخل مفيش حد…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه شهد
“القصة مستوحاة من أحداث حقيقية” المشهد كالتالي، لو بنبص من بعيد، في بقعة في الدور الأرضي في عمارة رقم 11 لونها إسود، مختلفة عن باقي الدور، لو ركزنا هنلاقي دخان رمادي غامق محاوطها، لو قربنا الصورة هنلاقي عدد من الرجالة بلبس موحد، بيزعقوا وبيجروا جوه الشقة وبراها، معاهم طفايات طالع منها مواد شبه البودرة، الدنيا عتمة جوه، سواد في سواد،…
أكمل القراءة » -
قصص
قصه الوزيرة
“القصة مستوحاة من أحداث حقيقية” صيف 2007، وقتها كان عندي 13، كان بداية معرفتي بالبيت إياه… هوسي بالكورة مقلش مع الوقت، مش زي يعني ما أهلي كانوا متخيلين، إنه مجرد لعب عيال ومرحلة وهتعدي، فضلنا نتجمع كل يوم جمعه من بعد الصلاة ولحد المغرب وايام بعد الوقت ده كمان، خصوصًا في إجازة الصيف حيث لا مدرسة ولا واجب ولا مسؤوليات……
أكمل القراءة »